Padnięta skrzynia biegów v5 w nd1
6 tygodni po końcu gwarancji mechanicznej ;(
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Zacząłem nawet szykowanie swojego rozwiązania w kierunku NC-> ND pod naciskiem zdeterminkwanego człowieka. Na szczęście zdołałem mu zbudować mu pancerną ND i obecna dostępność na Naszym rynku (a raczej brak) skrzyń NC- !!!cena za DOBRĄ sztukę!!! (4-5k za liftową obecnie, a te dalej potrzebują pakietu usprawnień bo są wadliwe i leciwe czlu + 2k jakieś u mnie) sprawia, że rozsadniejsze wydaje się dzisiaj wzmacnianie ND i szykowanie kłówki lub pół kłówki ND nad którą pracuję powoli (dla tych najbardziej wymagających).
Także w 1 zdaniu- narazie porzuciłem ten temat, ale 50% potrzebną mam, więc dla kogoś zdecydowanego jestem w stanie temat sfinalizować mimo sprzeciwu mojego co do samej potrzeby- jeżeli padnie 50% skrzyń ND które złożyłem- to uznam że dałem dupy i wtedy będę polecał takie, lub inne rozwiazanie ktorego jeszcze nie mam (bo klowka na daily nie wchodzi w gre z wiadomych względów).
A tak już zupełnie w roli dygresji, NC w ND to straszny regres technologiczny, te skrzynie są z tak różnych epok, że jako absolutnie nie obiektywny fan Mazdy bolą mnie oczy na samą myśl i serce że miałbym to robić na szerszą skalę.
Także w 1 zdaniu- narazie porzuciłem ten temat, ale 50% potrzebną mam, więc dla kogoś zdecydowanego jestem w stanie temat sfinalizować mimo sprzeciwu mojego co do samej potrzeby- jeżeli padnie 50% skrzyń ND które złożyłem- to uznam że dałem dupy i wtedy będę polecał takie, lub inne rozwiazanie ktorego jeszcze nie mam (bo klowka na daily nie wchodzi w gre z wiadomych względów).
A tak już zupełnie w roli dygresji, NC w ND to straszny regres technologiczny, te skrzynie są z tak różnych epok, że jako absolutnie nie obiektywny fan Mazdy bolą mnie oczy na samą myśl i serce że miałbym to robić na szerszą skalę.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Wszyscy, ktorzy maja ND1 i sie boja,
wg mnie to kombinacja szczescia i stylu jazdy. Do tego przyczepnosci opon. Jezdze przy niskich predkosciach bez ESP, liczylem ze to chroni skrzynie, bo nie ma szarpniec (ale chyba to bylo bez znaczenia). Ale ostatnio, na GY AS5 od czasu wzrostu temperatur zauwazylem, ze tyl jest jak przyklejony. Caly gaz w podlodze szedl wiec w skrzynie na zakretach i chyba mial miejsce opisany na miata.net case flex, czyli odgiecie niedostatecznie sztywnego (odelzonego wzgledem NC) korpusu skrzyni biegow. Obwiniam tez geometrie zawieszenia - zrobilem w grudniu fabrycznie dopuszczony negatyw. I jak sie doda dwa do dwoch, to uznaje to za mieszanke wybuchowa. Zjezdzilem wczesniej na seryjnej geometrii do zera FK510 (215 nominalnej szerokosci, ale w rzeczywistosci straszne grubasy) i jakos skrzynia przy nich nie padla.
Opon i geometrii nie bede zmianial, zrobie tunning kola zamachowego + skrzyni biegow u Grzesia i licze, ze dolacze do grona zadowolonych klientow. Jak dorwe i zamontuje lepsze hamulce to kto wie, moze i na jakis tor wjade.
Dobra rada - jesli ND1 juz po gwarancji, miec w telefonie numer do Grzesia (i adres warsztatu), zaraz po padnieciu luz i stoczyc sie na pobocze. Wtedy moze uda sie uratowac wiekszosc czesci i naprawa wyjdzie kilka k zl taniej. Ja nie mialem pojecia, ze przy v5 czegos takiego potrzebuje. Myslalem, ze dla osoby unikajacej toru i slickow/innych opon 235, agresywnych negatywow, to juz nie problem.
Grzes,
zgadywalem, ze to Ty, teraz juz wiem na pewno. Super, ze sie wypowiedziales. Nie moge sie doczekac naprawy u Ciebie. Mialem plan zdobyc skrzynie i przyjechac do Was na umowiony termin juz na kolach, zeby bylo sprawniej (i miec jednak samochod szybciej), ale handlarze koncza korespondencje na moim pytaniu o zdjecie naklejki.
A co do ASO, to czlowiek od kontaktow z klubem jest na urlopie do pon. Bo bez niego nie bardzo jest z kim w Mazdzie rozmawiac, a tak przynajmniej bede wiedzial, czy uda sie wyslac oficjalne zapytanie do centrali o good will.
wg mnie to kombinacja szczescia i stylu jazdy. Do tego przyczepnosci opon. Jezdze przy niskich predkosciach bez ESP, liczylem ze to chroni skrzynie, bo nie ma szarpniec (ale chyba to bylo bez znaczenia). Ale ostatnio, na GY AS5 od czasu wzrostu temperatur zauwazylem, ze tyl jest jak przyklejony. Caly gaz w podlodze szedl wiec w skrzynie na zakretach i chyba mial miejsce opisany na miata.net case flex, czyli odgiecie niedostatecznie sztywnego (odelzonego wzgledem NC) korpusu skrzyni biegow. Obwiniam tez geometrie zawieszenia - zrobilem w grudniu fabrycznie dopuszczony negatyw. I jak sie doda dwa do dwoch, to uznaje to za mieszanke wybuchowa. Zjezdzilem wczesniej na seryjnej geometrii do zera FK510 (215 nominalnej szerokosci, ale w rzeczywistosci straszne grubasy) i jakos skrzynia przy nich nie padla.
Opon i geometrii nie bede zmianial, zrobie tunning kola zamachowego + skrzyni biegow u Grzesia i licze, ze dolacze do grona zadowolonych klientow. Jak dorwe i zamontuje lepsze hamulce to kto wie, moze i na jakis tor wjade.
Dobra rada - jesli ND1 juz po gwarancji, miec w telefonie numer do Grzesia (i adres warsztatu), zaraz po padnieciu luz i stoczyc sie na pobocze. Wtedy moze uda sie uratowac wiekszosc czesci i naprawa wyjdzie kilka k zl taniej. Ja nie mialem pojecia, ze przy v5 czegos takiego potrzebuje. Myslalem, ze dla osoby unikajacej toru i slickow/innych opon 235, agresywnych negatywow, to juz nie problem.
Grzes,
zgadywalem, ze to Ty, teraz juz wiem na pewno. Super, ze sie wypowiedziales. Nie moge sie doczekac naprawy u Ciebie. Mialem plan zdobyc skrzynie i przyjechac do Was na umowiony termin juz na kolach, zeby bylo sprawniej (i miec jednak samochod szybciej), ale handlarze koncza korespondencje na moim pytaniu o zdjecie naklejki.
A co do ASO, to czlowiek od kontaktow z klubem jest na urlopie do pon. Bo bez niego nie bardzo jest z kim w Mazdzie rozmawiac, a tak przynajmniej bede wiedzial, czy uda sie wyslac oficjalne zapytanie do centrali o good will.
grzes, dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Jeszcze jedno mi przyszło na myśl, czy nie będzie problemu jak (np. podczas zimowej przerwy) można Ci podrzucić (oczywiście wcześniej ustalając termin) sprawną (jeszcze) ND1 celem "upgrade'u wnętrzności" skrzyni biegów? Przebudowy skrzyni z ND2 też?
(to są pytania na przyszłość, u mnie w mojej, byłej Z4 E89 też poddała się skrzynia za sprawą hamowania biegami podczas zjazdu z górek w Szwajcarii - zaczęła wyć niemiłosiernie. Wchodząc w ND1/ND2 chcę sobie zabezpieczyć możliwość wyeliminowaniu/zmniejszeniu prawdopodobieństwa fuckupu, jaki Mazda poczyniła ze skrzynią biegów)
Jeszcze jedno mi przyszło na myśl, czy nie będzie problemu jak (np. podczas zimowej przerwy) można Ci podrzucić (oczywiście wcześniej ustalając termin) sprawną (jeszcze) ND1 celem "upgrade'u wnętrzności" skrzyni biegów? Przebudowy skrzyni z ND2 też?
(to są pytania na przyszłość, u mnie w mojej, byłej Z4 E89 też poddała się skrzynia za sprawą hamowania biegami podczas zjazdu z górek w Szwajcarii - zaczęła wyć niemiłosiernie. Wchodząc w ND1/ND2 chcę sobie zabezpieczyć możliwość wyeliminowaniu/zmniejszeniu prawdopodobieństwa fuckupu, jaki Mazda poczyniła ze skrzynią biegów)
Ostatnio zmieniony 29 lip 2021, 8:30 przez cra3y, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
- irekJ
- Donator
- Posty: 2633
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Może ja myślę trochę innymi kategoriami jeśli chodzi o wywalanie forsy w samochód ale gdybym miał auto po gwarancji i planował zostać z wozem na dłużej to po prostu zrzuciłbym w pełni sprawną skrzynię na koniec sezonu i wysłał do Grześka na rewizję i wzmocnienie. Przy okazji można pomyśleć o zamachu czy wzmocnieniu sprzęgła.
I tak pewnie zrobię jak gwarancja będzie się miała ku końcowi czyli jeszcze trzy lata
Tak jak ktoś wspomniał powyżej, w ND trzeba traktować skrzynie trochę jak element eksploatacyjny i nie rozkminiać nad to. Jedyny smutek i tragedia ludzka jak skrzynia jebnie w środku sezonu i nie ma możliwości szybkiej reparacji.
I tak pewnie zrobię jak gwarancja będzie się miała ku końcowi czyli jeszcze trzy lata
Tak jak ktoś wspomniał powyżej, w ND trzeba traktować skrzynie trochę jak element eksploatacyjny i nie rozkminiać nad to. Jedyny smutek i tragedia ludzka jak skrzynia jebnie w środku sezonu i nie ma możliwości szybkiej reparacji.
To się da rozwiązać np. zrzutką na zakup takiej skrzyni na rynku wtórnym, opłacenie pracy Grzesia (upgrade) i taka skrzynia sobie u Grzesia czeka (zakonserwowana).
Jak się zdarzy komuś "przygoda", to jedzie po skrzynię do Grzesia, ALE w międzyczasie kupuje używkę, wysyła do Grzesia i płaci za upgrade (i taka, kolejna przygotowana skrzynia na "hot-swap" dalej jest pogotowiu)
PS: Jeżeli Grześ byłby zainteresowany (i założył zrzutkę), to chętnie wpłacę (pomimo, że nie mam MX5, ważne, że komuś się to może przydać)
Jak się zdarzy komuś "przygoda", to jedzie po skrzynię do Grzesia, ALE w międzyczasie kupuje używkę, wysyła do Grzesia i płaci za upgrade (i taka, kolejna przygotowana skrzynia na "hot-swap" dalej jest pogotowiu)
PS: Jeżeli Grześ byłby zainteresowany (i założył zrzutkę), to chętnie wpłacę (pomimo, że nie mam MX5, ważne, że komuś się to może przydać)
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
No ten pomysł sprawdza się najlepiej- czyli skrxynia w zapsie bez blokowania auta.
A są już tacy którzy mają skrzynie po przebudowie, + jedną swieżynkę po przebudowie u mnie na palecie w oczekiwaniu na sądny dzień
A są już tacy którzy mają skrzynie po przebudowie, + jedną swieżynkę po przebudowie u mnie na palecie w oczekiwaniu na sądny dzień
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Nie gniewajcie się, ale to nie jest kurczę ani normalne ani zdrowe. Miłość do auta zaślepia.
???? Posiadanie możliwości ułatwionej dostępności (ulepszonej) skrzyni biegów (w razie padaki) nie może być czymś normalnym? A to dlaczego?
PS: Identycznie robią zakłady regenerujące turbo (popularne modele) - oddajesz swoje i dostajesz zregenerowane z ręki do ręki (bez czekania). W imię czego miałbyś czekać (np. 2 tygodnie - miesiąc na zregenerowane swoje turbo, jeżeli miałbyś praktycznie od ręki?).
Skoro przebiegi ND rosną, a skrzynia w ND jest jaka jest (i z czasem będzie więcej przypadków wysypywania się), to możliwość pozyskania takiej od ręki (wraz upgradem) jest moim zdaniem bardzo pożądaną opcją i nie widzę tutaj nic nienormalnego.
PS: Identycznie robią zakłady regenerujące turbo (popularne modele) - oddajesz swoje i dostajesz zregenerowane z ręki do ręki (bez czekania). W imię czego miałbyś czekać (np. 2 tygodnie - miesiąc na zregenerowane swoje turbo, jeżeli miałbyś praktycznie od ręki?).
Skoro przebiegi ND rosną, a skrzynia w ND jest jaka jest (i z czasem będzie więcej przypadków wysypywania się), to możliwość pozyskania takiej od ręki (wraz upgradem) jest moim zdaniem bardzo pożądaną opcją i nie widzę tutaj nic nienormalnego.
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Szok, w autach zdarzają się usterki. xD [Zobacz memy]
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Usterka to niedziałający klakson lub wiatraczek nadmuchu na przednią szybę. Rozwalona skrzynia to konkretna awaria którą można porównać jedynie do wyjścia korby bokiem i nie powinna mieć miejsca. MX-5 to nie jest budżetowy model jakiejś śmieciowej marki.
Serio, propozycja nie korzystania z dobrodziejstwa hamowania silnikiem aby oszczędzić wątły mechanizm jest absurdalna nawet w dupowozie. Jak człowiek stoi z boku widzi więcej. Rozumiem, też tak miałem w przypadku 330Ci - wydawało mi się najlepszym autem świata. A to tylko ciężki kloc z przyjemnym silnikiem i zawieszeniem. Tylko mnie laweta nigdy z drogi nie ściągała a zrobiłem nim ponad 110k km. W momencie zakupu miało pięć lat i 120k przebiegu. Aktualną zabawkę dręczą drobne usterki, nie mają one jednak wpływu na możliwość dojechania z punktu A do B. Ma 16 lat...
Serio, propozycja nie korzystania z dobrodziejstwa hamowania silnikiem aby oszczędzić wątły mechanizm jest absurdalna nawet w dupowozie. Jak człowiek stoi z boku widzi więcej. Rozumiem, też tak miałem w przypadku 330Ci - wydawało mi się najlepszym autem świata. A to tylko ciężki kloc z przyjemnym silnikiem i zawieszeniem. Tylko mnie laweta nigdy z drogi nie ściągała a zrobiłem nim ponad 110k km. W momencie zakupu miało pięć lat i 120k przebiegu. Aktualną zabawkę dręczą drobne usterki, nie mają one jednak wpływu na możliwość dojechania z punktu A do B. Ma 16 lat...
- flatline
- Donator
- Posty: 2186
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Hmm, to nie pierwszy i nie ostatni przypadek, że jakiś model fury ma wadliwy design… diesle w Subaru, 1.4tsi VW, silniki Toyoty żrące olej, fuckup Hondy ze skrzyniami w Civicu Type R, klękające diesle R4 w BMW, lista jest długa. Nienormalne i niezdrowe jest to jaki poziom niezawodności generalnie proponują producenci…ICTC pisze:Nie gniewajcie się, ale to nie jest kurczę ani normalne ani zdrowe. Miłość do auta zaślepia.
Ostatnio zmieniony 29 lip 2021, 11:28 przez flatline, łącznie zmieniany 1 raz.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Tu sie w pelni zgodze z ICTC. Jednak to co nas rozni od ICTC to wlasnie to, ze nie tylko ND juz jezdzilismy, ale jestesmy tymi, ktorym sprawia to ogromna frajde. To taki narkotyk, ja np. bez zalu zjezdzilem juz kilka kompletow opon, na szczescie zona juz sie z tego tylko smieje.
Gdyby ND mialo z 4 konkurentow, pewnie bym byl juz po jazdach testowych i badal rynek naprawiajac ND na szybko i puszczal w sezonie dalej.
Gdyby na moj pierwszy post na forum (pytanie o NC dwa lata przed kupieniem... ND) dostal podobne odpowiedzi, pewnie tez bym sie przestraszyl. Faktem jednak jest, ze w NC1 padaly silniki (panewki) i stad wiedzialem, ze trzeba udac sie do NC2/3 (NCFL), a tam roznica cenowa do ND nie byla do uzasadnienia (i wg mnie nadal nie jest). Nawet dzis nie zaluje.
Ale ND nie ma konkurentow (dla mnie i pewnie wielu z Was).
Czy ta historia wplynela na moja ocene marki Mazda i sensu korzystania z ASO? Oczywiscie. Jesli nie zdazy sie cud w przyszlym tygodniu (a skoro do dzis wiem jedynie tyle, ze Saren jest na urlopie), to raczej nasz koniec. Chyba, ze NE bedzie elektryczna, fajna, a ja bede mial gdzie ladowac. Nigdy nie mow nigdy.
Bo jak napisalem powyzej - ND zwyczajnie nie ma konkurencji. I raczej sie juz takowa nigdy nie pojawi.
Gdyby ND mialo z 4 konkurentow, pewnie bym byl juz po jazdach testowych i badal rynek naprawiajac ND na szybko i puszczal w sezonie dalej.
Gdyby na moj pierwszy post na forum (pytanie o NC dwa lata przed kupieniem... ND) dostal podobne odpowiedzi, pewnie tez bym sie przestraszyl. Faktem jednak jest, ze w NC1 padaly silniki (panewki) i stad wiedzialem, ze trzeba udac sie do NC2/3 (NCFL), a tam roznica cenowa do ND nie byla do uzasadnienia (i wg mnie nadal nie jest). Nawet dzis nie zaluje.
Ale ND nie ma konkurentow (dla mnie i pewnie wielu z Was).
Czy ta historia wplynela na moja ocene marki Mazda i sensu korzystania z ASO? Oczywiscie. Jesli nie zdazy sie cud w przyszlym tygodniu (a skoro do dzis wiem jedynie tyle, ze Saren jest na urlopie), to raczej nasz koniec. Chyba, ze NE bedzie elektryczna, fajna, a ja bede mial gdzie ladowac. Nigdy nie mow nigdy.
Bo jak napisalem powyzej - ND zwyczajnie nie ma konkurencji. I raczej sie juz takowa nigdy nie pojawi.
Mazda nie jest absolutnie w tym osamotniona. BMW za grubo pół bańki regularnie nie potrafią dotrwać do 100k przebiegu bez generalnego remontu silnika.
Człowiek ma wybór, a internet ułatwia go. Czasem nie warto pakować się w zakup modelu o którym wiemy, że dręczą go poważne problemy. No chyba, że to leasing i za rok/dwa/trzy nowe auto albo mamy takie zasoby, że opłacenie rachunku za naprawę kosztuje nas tyle co przeciętnego Kowalskiego tygodniowe zakupy w Lidlu. Wtedy kupuje się sercem.
Wojtek, przepraszam za moje dywagacje w Twoim wątku. Życzę Ci, aby udało się ogarnąć temat bezkosztowo poprzez Mazdę.
Człowiek ma wybór, a internet ułatwia go. Czasem nie warto pakować się w zakup modelu o którym wiemy, że dręczą go poważne problemy. No chyba, że to leasing i za rok/dwa/trzy nowe auto albo mamy takie zasoby, że opłacenie rachunku za naprawę kosztuje nas tyle co przeciętnego Kowalskiego tygodniowe zakupy w Lidlu. Wtedy kupuje się sercem.
Wojtek, przepraszam za moje dywagacje w Twoim wątku. Życzę Ci, aby udało się ogarnąć temat bezkosztowo poprzez Mazdę.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
A jak wygląda pakowanie na wyjazd off roadowy? Ważne części razy dwa, a w przypadku SsangYong'a razy cztery
Edit: to jest taka sama przezorność jak oddawanie nowego auta na zabezpieczenie podłogi...
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Szczerze to zestawem startowym dla ND nie powinno byc konserwowanie (co zrobilem), a wzmacnianie skrzyni biegow (o czym nie wiedzialem, ze robi to w Polsce Grzes). Przynajmniej, jesli jezdzi sie agresywniej.
-
- Donator
- Posty: 2171
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Taaa, miałem Boxer Diesel w Subaru, każdy dziwny hałas spod maski przyspieszał bicie serca…czy moja korba to pęka?? No i silnik 9 lat temu 30 tys zł, a nawet po wymianie padały znowu.
I dlatego nie myślę o ND, nie lubię tego uczucia ze coś jest wadliwe i może będzie pięknie a może bede miał pecha…
Ale jest tez pozytywna strona Subaru- zamieniłem na NCFL-a w salonie
Pozdrawiam, Danillo
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
I błąd. Pierwszy z wyrobów Grześka, który powinieneś nabyć, to blaszki obniżające fotel.Wojtek Wawa pisze: ↑29 lip 2021, 15:16Szczerze to zestawem startowym dla ND nie powinno byc konserwowanie (co zrobilem), a wzmacnianie skrzyni biegow (o czym nie wiedzialem, ze robi to w Polsce Grzes). Przynajmniej, jesli jezdzi sie agresywniej.
A one są tak bardzo limited, że uważam, że moje auto wręcz zyskało na wartości po ich montażu. A wrażenia z kabiny, w której się mieścisz - bezcenne!!
Sorry, ale pisanie że wystarczy mieć jedną czy nawet więcej skrzyni na boku żeby móc cieszyć się z auta to jest jakaś chora paranoja. Gdyby parę lat temu pisano że wystarczy mieć 1.8/2.5 w stodole na wypadek awarii to była hucpa i larum z ludzi. No ale jak mowa o ND to się robi z wadliwej skrzyni biegów po prostu część eksploatacyjną... Bez jaj ludzie, wiem że kochacie swoje ND ale skoro mazda zjebala takie rzeczy jak skrzynia czy nawet softop to jak dla mnie to ta generacja jawi się jako najsłabsza i najbardziej przyoszczedzona. A teraz wołają za nią 150kzl... Co za kabaret.
- mike_d
- Donator
- Posty: 1171
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Każda generacja miała swoje poważne problemybjorm pisze: ↑30 lip 2021, 5:44Sorry, ale pisanie że wystarczy mieć jedną czy nawet więcej skrzyni na boku żeby móc cieszyć się z auta to jest jakaś chora paranoja. Gdyby parę lat temu pisano że wystarczy mieć 1.8/2.5 w stodole na wypadek awarii to była hucpa i larum z ludzi. No ale jak mowa o ND to się robi z wadliwej skrzyni biegów po prostu część eksploatacyjną... Bez jaj ludzie, wiem że kochacie swoje ND ale skoro mazda zjebala takie rzeczy jak skrzynia czy nawet softop to jak dla mnie to ta generacja jawi się jako najsłabsza i najbardziej przyoszczedzona. A teraz wołają za nią 150kzl... Co za kabaret.
NA: short nose
NB: podłużnice / ogólnie blacha
NC: 1.8
ND: skrzynia
szczerze to wolę żeby skrzynia była moim "elementem eksploatacyjnym" niż podłużnice....
Tak, ale podłużnice klękały po latach używania. Tak samo 1.8 w NC. Nie to co skrzynie, klima czy softop w ND. Do tego źle zaprojektowany RF. Słabo. I nie dlatego że mam NC, tylko dlatego że sam rozważam zmienić jedna nc na ND ale odechciewa się.
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Punkt widzenia zależy od siedzenia. Po 10 latach w automotive rozwoju dla przekroju OEMów i ich brandów patrzę na to tak:
Mazda to mała firma.
Mazda to maluszek robiący auta i konkurujące skutecznie z olbrzymami.
Mazda robi świetną robote na tle innych - robią to wszystko tylko ludzie, wszyscy mają swoje problemy, a to tylko auta.
Safety first, resztą to orzeszki.
Mazda to mała firma.
Mazda to maluszek robiący auta i konkurujące skutecznie z olbrzymami.
Mazda robi świetną robote na tle innych - robią to wszystko tylko ludzie, wszyscy mają swoje problemy, a to tylko auta.
Safety first, resztą to orzeszki.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Poczytałem różne posty na miata.net. Tam jest dużo wątków o problemie skrzyń manualnych ale z większość to chyba v1 (2015-2016). Jest nawet info o dokonywanych poprawkach w każdej następnej generacji skrzyń.
I tak sobie myślę czy problem nie dotyczy głównie sposobu używania pojazdu. To znaczy - jeżeli ktoś jeździ na tor - to chyba normlane, że skrzynia pracuje ponad normatywne zużycie, zresztą jak i inne podzespoły. Wtedy wymiana/naprawa skrzyni powinna być wkalkulowana w koszty obsługi.
Ciekawi mnie czy normalne (drogowe) zużycie też potrafi doprowadzić skrzynię do awarii.
Piszecie też, że najlepiej w przypadku awarii kupić używaną skrzynię - a czy nie da się naprawić własnej po awarii (wymiana uszkodzonych części)?
I tak sobie myślę czy problem nie dotyczy głównie sposobu używania pojazdu. To znaczy - jeżeli ktoś jeździ na tor - to chyba normlane, że skrzynia pracuje ponad normatywne zużycie, zresztą jak i inne podzespoły. Wtedy wymiana/naprawa skrzyni powinna być wkalkulowana w koszty obsługi.
Ciekawi mnie czy normalne (drogowe) zużycie też potrafi doprowadzić skrzynię do awarii.
Piszecie też, że najlepiej w przypadku awarii kupić używaną skrzynię - a czy nie da się naprawić własnej po awarii (wymiana uszkodzonych części)?
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 719
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Ja na V1 dobijam powoli do 50k i tak jak pisałem w innym wątku mam wrażenie, że im większy przebieg tym skrzynia lepiej chodzi. Kiedy się rozpadnie? Pożyjemy zobaczymy Jak się rozpadnie to z pewnością uderzę do @grzes
Gdzieś na forum już to jest, ale wrzucę. Trochę tych poprawek było.
- Załączniki
-
- IMG_20210124_094423.jpg (460.5 KiB) Przejrzano 1853 razy
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
- Model: Inny
- Lokalizacja: 100lica
Trzeba po prostu traktować skrzynie jak część eksploatacyjną i tyle.LikelyJupiter8 pisze: ↑30 lip 2021, 9:47Poczytałem różne posty na miata.net. Tam jest dużo wątków o problemie skrzyń manualnych ale z większość to chyba v1 (2015-2016). Jest nawet info o dokonywanych poprawkach w każdej następnej generacji skrzyń.
I tak sobie myślę czy problem nie dotyczy głównie sposobu używania pojazdu. To znaczy - jeżeli ktoś jeździ na tor - to chyba normlane, że skrzynia pracuje ponad normatywne zużycie, zresztą jak i inne podzespoły. Wtedy wymiana/naprawa skrzyni powinna być wkalkulowana w koszty obsługi.
No no, po prostu... Facepalm.solidmarian pisze: ↑30 lip 2021, 10:46Trzeba po prostu traktować skrzynie jak część eksploatacyjną i tyle.LikelyJupiter8 pisze: ↑30 lip 2021, 9:47Poczytałem różne posty na miata.net. Tam jest dużo wątków o problemie skrzyń manualnych ale z większość to chyba v1 (2015-2016). Jest nawet info o dokonywanych poprawkach w każdej następnej generacji skrzyń.
I tak sobie myślę czy problem nie dotyczy głównie sposobu używania pojazdu. To znaczy - jeżeli ktoś jeździ na tor - to chyba normlane, że skrzynia pracuje ponad normatywne zużycie, zresztą jak i inne podzespoły. Wtedy wymiana/naprawa skrzyni powinna być wkalkulowana w koszty obsługi.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
ND to powrot do korzeni. Wszyscy mysleli, ze do NA, a tu widac duch brytyjskich roadsterow Staram sie smiac przez lzy.
- Kim Son San
- Posty: 2017
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
oczywiście, były w Polsce takie przypadki.LikelyJupiter8 pisze: ↑30 lip 2021, 9:47Ciekawi mnie czy normalne (drogowe) zużycie też potrafi doprowadzić skrzynię do awarii.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0