Padnięta skrzynia biegów v5 w nd1

6 tygodni po końcu gwarancji mechanicznej ;(

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

28 lip 2021, 21:10

grzes, podejmujesz się swapów skrzyni z NC do ND? (coś jak pakiet, jaki przygotowało brytyjskie BBR - wiadomo, że dyfer wtedy leci od fiat/abarth 124 i kilka jeszcze innych zmian)
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

28 lip 2021, 21:45

Zacząłem nawet szykowanie swojego rozwiązania w kierunku NC-> ND pod naciskiem zdeterminkwanego człowieka. Na szczęście zdołałem mu zbudować mu pancerną ND i obecna dostępność na Naszym rynku (a raczej brak) skrzyń NC- !!!cena za DOBRĄ sztukę!!! (4-5k za liftową obecnie, a te dalej potrzebują pakietu usprawnień bo są wadliwe i leciwe czlu + 2k jakieś u mnie) sprawia, że rozsadniejsze wydaje się dzisiaj wzmacnianie ND i szykowanie kłówki lub pół kłówki ND nad którą pracuję powoli (dla tych najbardziej wymagających).

Także w 1 zdaniu- narazie porzuciłem ten temat, ale 50% potrzebną mam, więc dla kogoś zdecydowanego jestem w stanie temat sfinalizować mimo sprzeciwu mojego co do samej potrzeby- jeżeli padnie 50% skrzyń ND które złożyłem- to uznam że dałem dupy i wtedy będę polecał takie, lub inne rozwiazanie ktorego jeszcze nie mam (bo klowka na daily nie wchodzi w gre z wiadomych względów).

A tak już zupełnie w roli dygresji, NC w ND to straszny regres technologiczny, te skrzynie są z tak różnych epok, że jako absolutnie nie obiektywny fan Mazdy bolą mnie oczy na samą myśl i serce że miałbym to robić na szerszą skalę.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2171
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

28 lip 2021, 21:54

Jakieś kosmiczne ceny osiągają te skrzynie. To już powoli o DCT można myśleć. A nie, tam dochodzi kilka innych gratów jeszcze 😉
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

29 lip 2021, 7:44

Wszyscy, ktorzy maja ND1 i sie boja,

wg mnie to kombinacja szczescia i stylu jazdy. Do tego przyczepnosci opon. Jezdze przy niskich predkosciach bez ESP, liczylem ze to chroni skrzynie, bo nie ma szarpniec (ale chyba to bylo bez znaczenia). Ale ostatnio, na GY AS5 od czasu wzrostu temperatur zauwazylem, ze tyl jest jak przyklejony. Caly gaz w podlodze szedl wiec w skrzynie na zakretach i chyba mial miejsce opisany na miata.net case flex, czyli odgiecie niedostatecznie sztywnego (odelzonego wzgledem NC) korpusu skrzyni biegow. Obwiniam tez geometrie zawieszenia - zrobilem w grudniu fabrycznie dopuszczony negatyw. I jak sie doda dwa do dwoch, to uznaje to za mieszanke wybuchowa. Zjezdzilem wczesniej na seryjnej geometrii do zera FK510 (215 nominalnej szerokosci, ale w rzeczywistosci straszne grubasy) i jakos skrzynia przy nich nie padla.
Opon i geometrii nie bede zmianial, zrobie tunning kola zamachowego + skrzyni biegow u Grzesia i licze, ze dolacze do grona zadowolonych klientow. Jak dorwe i zamontuje lepsze hamulce to kto wie, moze i na jakis tor wjade.

Dobra rada - jesli ND1 juz po gwarancji, miec w telefonie numer do Grzesia (i adres warsztatu), zaraz po padnieciu luz i stoczyc sie na pobocze. Wtedy moze uda sie uratowac wiekszosc czesci i naprawa wyjdzie kilka k zl taniej. Ja nie mialem pojecia, ze przy v5 czegos takiego potrzebuje. Myslalem, ze dla osoby unikajacej toru i slickow/innych opon 235, agresywnych negatywow, to juz nie problem.

Grzes,

zgadywalem, ze to Ty, teraz juz wiem na pewno. Super, ze sie wypowiedziales. Nie moge sie doczekac naprawy u Ciebie. Mialem plan zdobyc skrzynie i przyjechac do Was na umowiony termin juz na kolach, zeby bylo sprawniej (i miec jednak samochod szybciej), ale handlarze koncza korespondencje na moim pytaniu o zdjecie naklejki.

A co do ASO, to czlowiek od kontaktow z klubem jest na urlopie do pon. Bo bez niego nie bardzo jest z kim w Mazdzie rozmawiac, a tak przynajmniej bede wiedzial, czy uda sie wyslac oficjalne zapytanie do centrali o good will.
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

29 lip 2021, 8:27

grzes, dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Jeszcze jedno mi przyszło na myśl, czy nie będzie problemu jak (np. podczas zimowej przerwy) można Ci podrzucić (oczywiście wcześniej ustalając termin) sprawną (jeszcze) ND1 celem "upgrade'u wnętrzności" skrzyni biegów? Przebudowy skrzyni z ND2 też?

(to są pytania na przyszłość, u mnie w mojej, byłej Z4 E89 też poddała się skrzynia za sprawą hamowania biegami podczas zjazdu z górek w Szwajcarii - zaczęła wyć niemiłosiernie. Wchodząc w ND1/ND2 chcę sobie zabezpieczyć możliwość wyeliminowaniu/zmniejszeniu prawdopodobieństwa fuckupu, jaki Mazda poczyniła ze skrzynią biegów)
Ostatnio zmieniony 29 lip 2021, 8:30 przez cra3y, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2633
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

29 lip 2021, 8:29

Może ja myślę trochę innymi kategoriami jeśli chodzi o wywalanie forsy w samochód ale gdybym miał auto po gwarancji i planował zostać z wozem na dłużej to po prostu zrzuciłbym w pełni sprawną skrzynię na koniec sezonu i wysłał do Grześka na rewizję i wzmocnienie. Przy okazji można pomyśleć o zamachu czy wzmocnieniu sprzęgła.
I tak pewnie zrobię jak gwarancja będzie się miała ku końcowi czyli jeszcze trzy lata :)
Tak jak ktoś wspomniał powyżej, w ND trzeba traktować skrzynie trochę jak element eksploatacyjny i nie rozkminiać nad to. Jedyny smutek i tragedia ludzka jak skrzynia jebnie w środku sezonu i nie ma możliwości szybkiej reparacji.
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

29 lip 2021, 8:33

To się da rozwiązać np. zrzutką na zakup takiej skrzyni na rynku wtórnym, opłacenie pracy Grzesia (upgrade) i taka skrzynia sobie u Grzesia czeka (zakonserwowana).

Jak się zdarzy komuś "przygoda", to jedzie po skrzynię do Grzesia, ALE w międzyczasie kupuje używkę, wysyła do Grzesia i płaci za upgrade (i taka, kolejna przygotowana skrzynia na "hot-swap" dalej jest pogotowiu)

PS: Jeżeli Grześ byłby zainteresowany (i założył zrzutkę), to chętnie wpłacę (pomimo, że nie mam MX5, ważne, że komuś się to może przydać)
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

29 lip 2021, 9:42

No ten pomysł sprawdza się najlepiej- czyli skrxynia w zapsie bez blokowania auta.
A są już tacy którzy mają skrzynie po przebudowie, + jedną swieżynkę po przebudowie u mnie na palecie w oczekiwaniu na sądny dzień ;)
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
ICTC

29 lip 2021, 9:54

Nie gniewajcie się, ale to nie jest kurczę ani normalne ani zdrowe. Miłość do auta zaślepia.
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

29 lip 2021, 10:29

???? Posiadanie możliwości ułatwionej dostępności (ulepszonej) skrzyni biegów (w razie padaki) nie może być czymś normalnym? A to dlaczego?

PS: Identycznie robią zakłady regenerujące turbo (popularne modele) - oddajesz swoje i dostajesz zregenerowane z ręki do ręki (bez czekania). W imię czego miałbyś czekać (np. 2 tygodnie - miesiąc na zregenerowane swoje turbo, jeżeli miałbyś praktycznie od ręki?).
Skoro przebiegi ND rosną, a skrzynia w ND jest jaka jest (i z czasem będzie więcej przypadków wysypywania się), to możliwość pozyskania takiej od ręki (wraz upgradem) jest moim zdaniem bardzo pożądaną opcją i nie widzę tutaj nic nienormalnego.
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

29 lip 2021, 10:43

ICTC pisze:
29 lip 2021, 9:54
Nie gniewajcie się, ale to nie jest kurczę ani normalne ani zdrowe. Miłość do auta zaślepia.
Szok, w autach zdarzają się usterki. xD [Zobacz memy]
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
ICTC

29 lip 2021, 11:11

Usterka to niedziałający klakson lub wiatraczek nadmuchu na przednią szybę. Rozwalona skrzynia to konkretna awaria którą można porównać jedynie do wyjścia korby bokiem i nie powinna mieć miejsca. MX-5 to nie jest budżetowy model jakiejś śmieciowej marki.

Serio, propozycja nie korzystania z dobrodziejstwa hamowania silnikiem aby oszczędzić wątły mechanizm jest absurdalna nawet w dupowozie. Jak człowiek stoi z boku widzi więcej. Rozumiem, też tak miałem w przypadku 330Ci - wydawało mi się najlepszym autem świata. A to tylko ciężki kloc z przyjemnym silnikiem i zawieszeniem. Tylko mnie laweta nigdy z drogi nie ściągała a zrobiłem nim ponad 110k km. W momencie zakupu miało pięć lat i 120k przebiegu. Aktualną zabawkę dręczą drobne usterki, nie mają one jednak wpływu na możliwość dojechania z punktu A do B. Ma 16 lat...
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2186
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

29 lip 2021, 11:28

ICTC pisze:Nie gniewajcie się, ale to nie jest kurczę ani normalne ani zdrowe. Miłość do auta zaślepia.
Hmm, to nie pierwszy i nie ostatni przypadek, że jakiś model fury ma wadliwy design… diesle w Subaru, 1.4tsi VW, silniki Toyoty żrące olej, fuckup Hondy ze skrzyniami w Civicu Type R, klękające diesle R4 w BMW, lista jest długa. Nienormalne i niezdrowe jest to jaki poziom niezawodności generalnie proponują producenci…
Ostatnio zmieniony 29 lip 2021, 11:28 przez flatline, łącznie zmieniany 1 raz.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

29 lip 2021, 11:35

Tu sie w pelni zgodze z ICTC. Jednak to co nas rozni od ICTC to wlasnie to, ze nie tylko ND juz jezdzilismy, ale jestesmy tymi, ktorym sprawia to ogromna frajde. To taki narkotyk, ja np. bez zalu zjezdzilem juz kilka kompletow opon, na szczescie zona juz sie z tego tylko smieje.

Gdyby ND mialo z 4 konkurentow, pewnie bym byl juz po jazdach testowych i badal rynek naprawiajac ND na szybko i puszczal w sezonie dalej.

Gdyby na moj pierwszy post na forum (pytanie o NC dwa lata przed kupieniem... ND) dostal podobne odpowiedzi, pewnie tez bym sie przestraszyl. Faktem jednak jest, ze w NC1 padaly silniki (panewki) i stad wiedzialem, ze trzeba udac sie do NC2/3 (NCFL), a tam roznica cenowa do ND nie byla do uzasadnienia (i wg mnie nadal nie jest). Nawet dzis nie zaluje.

Ale ND nie ma konkurentow (dla mnie i pewnie wielu z Was).

Czy ta historia wplynela na moja ocene marki Mazda i sensu korzystania z ASO? Oczywiscie. Jesli nie zdazy sie cud w przyszlym tygodniu (a skoro do dzis wiem jedynie tyle, ze Saren jest na urlopie), to raczej nasz koniec. Chyba, ze NE bedzie elektryczna, fajna, a ja bede mial gdzie ladowac. Nigdy nie mow nigdy.

Bo jak napisalem powyzej - ND zwyczajnie nie ma konkurencji. I raczej sie juz takowa nigdy nie pojawi.
ICTC

29 lip 2021, 11:38

Mazda nie jest absolutnie w tym osamotniona. BMW za grubo pół bańki regularnie nie potrafią dotrwać do 100k przebiegu bez generalnego remontu silnika.

Człowiek ma wybór, a internet ułatwia go. Czasem nie warto pakować się w zakup modelu o którym wiemy, że dręczą go poważne problemy. No chyba, że to leasing i za rok/dwa/trzy nowe auto albo mamy takie zasoby, że opłacenie rachunku za naprawę kosztuje nas tyle co przeciętnego Kowalskiego tygodniowe zakupy w Lidlu. Wtedy kupuje się sercem.

Wojtek, przepraszam za moje dywagacje w Twoim wątku. Życzę Ci, aby udało się ogarnąć temat bezkosztowo poprzez Mazdę.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

29 lip 2021, 14:24

ICTC pisze:
29 lip 2021, 9:54
Nie gniewajcie się, ale to nie jest kurczę ani normalne ani zdrowe. Miłość do auta zaślepia.
:ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu:
A jak wygląda pakowanie na wyjazd off roadowy? Ważne części razy dwa, a w przypadku SsangYong'a razy cztery :)

Edit: to jest taka sama przezorność jak oddawanie nowego auta na zabezpieczenie podłogi...
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

29 lip 2021, 15:16

Szczerze to zestawem startowym dla ND nie powinno byc konserwowanie (co zrobilem), a wzmacnianie skrzyni biegow (o czym nie wiedzialem, ze robi to w Polsce Grzes). Przynajmniej, jesli jezdzi sie agresywniej.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2171
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

29 lip 2021, 15:23

flatline pisze:
29 lip 2021, 11:28

Hmm, to nie pierwszy i nie ostatni przypadek, że jakiś model fury ma wadliwy design… diesle w Subaru…
Taaa, miałem Boxer Diesel w Subaru, każdy dziwny hałas spod maski przyspieszał bicie serca…czy moja korba to pęka?? No i silnik 9 lat temu 30 tys zł, a nawet po wymianie padały znowu.

I dlatego nie myślę o ND, nie lubię tego uczucia ze coś jest wadliwe i może będzie pięknie a może bede miał pecha…

Ale jest tez pozytywna strona Subaru- zamieniłem na NCFL-a w salonie 😉
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

29 lip 2021, 16:54

Wojtek Wawa pisze:
29 lip 2021, 15:16
Szczerze to zestawem startowym dla ND nie powinno byc konserwowanie (co zrobilem), a wzmacnianie skrzyni biegow (o czym nie wiedzialem, ze robi to w Polsce Grzes). Przynajmniej, jesli jezdzi sie agresywniej.
I błąd. Pierwszy z wyrobów Grześka, który powinieneś nabyć, to blaszki obniżające fotel.
A one są tak bardzo limited, że uważam, że moje auto wręcz zyskało na wartości po ich montażu. A wrażenia z kabiny, w której się mieścisz - bezcenne!!
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

30 lip 2021, 5:44

Sorry, ale pisanie że wystarczy mieć jedną czy nawet więcej skrzyni na boku żeby móc cieszyć się z auta to jest jakaś chora paranoja. Gdyby parę lat temu pisano że wystarczy mieć 1.8/2.5 w stodole na wypadek awarii to była hucpa i larum z ludzi. No ale jak mowa o ND to się robi z wadliwej skrzyni biegów po prostu część eksploatacyjną... Bez jaj ludzie, wiem że kochacie swoje ND ale skoro mazda zjebala takie rzeczy jak skrzynia czy nawet softop to jak dla mnie to ta generacja jawi się jako najsłabsza i najbardziej przyoszczedzona. A teraz wołają za nią 150kzl... Co za kabaret.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1171
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

30 lip 2021, 8:02

bjorm pisze:
30 lip 2021, 5:44
Sorry, ale pisanie że wystarczy mieć jedną czy nawet więcej skrzyni na boku żeby móc cieszyć się z auta to jest jakaś chora paranoja. Gdyby parę lat temu pisano że wystarczy mieć 1.8/2.5 w stodole na wypadek awarii to była hucpa i larum z ludzi. No ale jak mowa o ND to się robi z wadliwej skrzyni biegów po prostu część eksploatacyjną... Bez jaj ludzie, wiem że kochacie swoje ND ale skoro mazda zjebala takie rzeczy jak skrzynia czy nawet softop to jak dla mnie to ta generacja jawi się jako najsłabsza i najbardziej przyoszczedzona. A teraz wołają za nią 150kzl... Co za kabaret.
Każda generacja miała swoje poważne problemy
NA: short nose
NB: podłużnice / ogólnie blacha
NC: 1.8
ND: skrzynia

szczerze to wolę żeby skrzynia była moim "elementem eksploatacyjnym" niż podłużnice....
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

30 lip 2021, 8:59

Tak, ale podłużnice klękały po latach używania. Tak samo 1.8 w NC. Nie to co skrzynie, klima czy softop w ND. Do tego źle zaprojektowany RF. Słabo. I nie dlatego że mam NC, tylko dlatego że sam rozważam zmienić jedna nc na ND ale odechciewa się.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

30 lip 2021, 9:16

Punkt widzenia zależy od siedzenia. Po 10 latach w automotive rozwoju dla przekroju OEMów i ich brandów patrzę na to tak:

Mazda to mała firma.
Mazda to maluszek robiący auta i konkurujące skutecznie z olbrzymami.
Mazda robi świetną robote na tle innych - robią to wszystko tylko ludzie, wszyscy mają swoje problemy, a to tylko auta.
Safety first, resztą to orzeszki.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
LikelyJupiter8

30 lip 2021, 9:47

Poczytałem różne posty na miata.net. Tam jest dużo wątków o problemie skrzyń manualnych ale z większość to chyba v1 (2015-2016). Jest nawet info o dokonywanych poprawkach w każdej następnej generacji skrzyń.
I tak sobie myślę czy problem nie dotyczy głównie sposobu używania pojazdu. To znaczy - jeżeli ktoś jeździ na tor - to chyba normlane, że skrzynia pracuje ponad normatywne zużycie, zresztą jak i inne podzespoły. Wtedy wymiana/naprawa skrzyni powinna być wkalkulowana w koszty obsługi.
Ciekawi mnie czy normalne (drogowe) zużycie też potrafi doprowadzić skrzynię do awarii.
Piszecie też, że najlepiej w przypadku awarii kupić używaną skrzynię - a czy nie da się naprawić własnej po awarii (wymiana uszkodzonych części)?
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

30 lip 2021, 9:59

Ja na V1 dobijam powoli do 50k i tak jak pisałem w innym wątku mam wrażenie, że im większy przebieg tym skrzynia lepiej chodzi. Kiedy się rozpadnie? Pożyjemy zobaczymy :) Jak się rozpadnie to z pewnością uderzę do @grzes :)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

30 lip 2021, 10:19

Gdzieś na forum już to jest, ale wrzucę. Trochę tych poprawek było.
Załączniki
IMG_20210124_094423.jpg
IMG_20210124_094423.jpg (460.5 KiB) Przejrzano 1853 razy
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
solidmarian
Posty: 126
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
Model: Inny
Lokalizacja: 100lica

30 lip 2021, 10:46

LikelyJupiter8 pisze:
30 lip 2021, 9:47
Poczytałem różne posty na miata.net. Tam jest dużo wątków o problemie skrzyń manualnych ale z większość to chyba v1 (2015-2016). Jest nawet info o dokonywanych poprawkach w każdej następnej generacji skrzyń.
I tak sobie myślę czy problem nie dotyczy głównie sposobu używania pojazdu. To znaczy - jeżeli ktoś jeździ na tor - to chyba normlane, że skrzynia pracuje ponad normatywne zużycie, zresztą jak i inne podzespoły. Wtedy wymiana/naprawa skrzyni powinna być wkalkulowana w koszty obsługi.
Trzeba po prostu traktować skrzynie jak część eksploatacyjną i tyle.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

30 lip 2021, 10:58

solidmarian pisze:
30 lip 2021, 10:46
LikelyJupiter8 pisze:
30 lip 2021, 9:47
Poczytałem różne posty na miata.net. Tam jest dużo wątków o problemie skrzyń manualnych ale z większość to chyba v1 (2015-2016). Jest nawet info o dokonywanych poprawkach w każdej następnej generacji skrzyń.
I tak sobie myślę czy problem nie dotyczy głównie sposobu używania pojazdu. To znaczy - jeżeli ktoś jeździ na tor - to chyba normlane, że skrzynia pracuje ponad normatywne zużycie, zresztą jak i inne podzespoły. Wtedy wymiana/naprawa skrzyni powinna być wkalkulowana w koszty obsługi.
Trzeba po prostu traktować skrzynie jak część eksploatacyjną i tyle.
No no, po prostu... Facepalm.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

30 lip 2021, 11:17

ND to powrot do korzeni. Wszyscy mysleli, ze do NA, a tu widac duch brytyjskich roadsterow :-) Staram sie smiac przez lzy.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

30 lip 2021, 12:30

LikelyJupiter8 pisze:
30 lip 2021, 9:47
Ciekawi mnie czy normalne (drogowe) zużycie też potrafi doprowadzić skrzynię do awarii.
oczywiście, były w Polsce takie przypadki.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ODPOWIEDZ