[ND] wymiana kolektora

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

LikelyJupiter8

07 maja 2021, 17:39

Jako, że kończę powoli "projekt :mrgreen: " zmiany mojego zawieszenia i nadal i nie wiem co następne (hamulce czy dokończenie układu wydechowego+strojenie) mam pytanie LAIKA :oops: dt. zmiany kolektora w ND.

Czy samo strojenie (bez wymiany kolektora a tylko wymienionej samej końcówki tłumika) coś daje i ma sens?

Czy strojenie po wymianie kolektora jest konieczne czy tylko zalecane dla uzyskania lepszych efektów? Tzn. czy sam nowy kolektor od razu podnosi parametry bez strojenia?

Czy zmiana na kolektor aftermarketowy (BBR lub GWR lub inny) wiążę się z jakimiś wadami natury techniczno/prawnej, tj. gorszą mieszanką spalin i problemem przechodzenia przez badania techniczne? Chyba w NC w kolektorze jest 1 katalizator - nie wiem jak w ND.

Czy instalacja jest faktycznie prosta (plug&play) - tzn. wyjmuje się stary wkłada nowy, podłącza lambdę i wszystko gada? Ja oczywiście nie chce tego robić samodzielnie ale zastanawiam się jaki jest to stopień trudności dla warsztatu. Godzina czy cały dzień.

Rozumiem, że układ wydechowy to kolektor - środkowa rura + katalizator - wydech. Czy przy zmianie kolektora warto wymienić środkową rurę czy to nie ma już takiego znaczenia?

Czy po wymianie kolektora i strojeniu zwiększy się bardzo hałas z końcówki tłumika ?
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

08 maja 2021, 8:19

Powiem tak, technicznie się nie znam ale... nie zastanawiaj się tylko zmieniaj kolektor :D Dynamika odczuwalna jest nieporównywalna do serii.

Z tego co wiem to:
- kat wylatuje więc oczywiście spaliny nie będą wyglądały jak przed modem
- jest trochę głośniej nawet na seryjnym wydechu, tak około 20%, dźwięk jest przyjemniejszy
- znający temat mechanik ogarnie w moment
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

08 maja 2021, 8:24

Pomiar spalin auto normalnie przechodzi, bo kat w kolektorze działa chwilę na zimnym silniku. Drugi działa w trakcie jazdy. Miałem mierzone i było ok.

Kolektor + akcesoryjny tłumik końcowy = w 99% przypadków przekroczenie dopuszczalnego przepisami hałasu. U mnie z Cobaltem jest na granicy normy - przy schodzeniu z obrotów ją przekraczam. Środka nie wymieniaj, chyba że chcesz najgłośniejszą furę w województwie.

Serio chcesz oszczędzać 1000 zł na strojeniu?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

08 maja 2021, 8:36

Ja mam środkowy i końcowy Bastucka i wydaje mi się że do norm to jeszcze bardzo daleka droga? W każdym razie jak się chce jechać cicho to delikatnie depcząc do 3000obr/min jest cicho jak w serii, bez żadnej zmiany w zasadzie. Później jest już oczywiście głośniej ale w porównaniu do tego co się dzieje nawet na seryjnym kolektorze + starym cobalcie to wydaje mi się nadal cicho.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 maja 2021, 13:59

tak ogolnie to najwlasciwsza kolejnoscia sa mody a na koncu strojenie. Kazda zmiana po strojeniu owe strojenie mniej lub bardziej rozstraja

sama wymiana kolektora daje pewien efekt (dzwiekowy i KM/Nm). Strojenie poglebia efekt KM/Nm, i do tego likwiduje check-engine od braku pre-cata. Bylbym tez ostrozny w katowaniu silnika ze zmienionym kolektorem ale bez programu. Moze byc gdzies za ubogo a to na dluzsza mete niezdrowe.

samo strojenie bez kolektora tez cos daje i uwazam ze warto.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

08 maja 2021, 14:18

dudek_t pisze:
08 maja 2021, 8:36
Ja mam środkowy i końcowy Bastucka i wydaje mi się że do norm to jeszcze bardzo daleka droga?
Bastuck jest z tego co wiem gdzieś w połowie drogi między Cobaltem, a serią, więc zapewne mieścisz się w normie. Natomiast Basstuck to taki OEM+, w który mało kto idzie, więc zastosowałem skrót myślowy. :)

W USA sprzedają specjalne tłumiki końcowe nawet, kompensujące dźwiękowo decat w kolektorze.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
LikelyJupiter8

09 maja 2021, 7:13

Dzięki za garść informacji.
Nie chcę oszczędzać na strojeniu tylko próbuje sobie ułożyć wszystko po kolei.

Jakie kolektory polecacie? Ja myślałem o GWR (https://www.good-win-racing.com/Mazda-P ... 1824S.html). Tylko tutaj najgorzej z dostępnością.

Z tego co widzę niektórzy z was piszą, że po montażu nowego kolektora zaświeci się chceck engine i dopiero zgaśnie po strojeniu.
Brian z GWR pisze, że tylko demontaż drugiego sensora w midpipe wyświetli check engine. Przy samej zmianie kolektora chceck engine nie powinno wystąpić. Jak było u was? Głośnego dźwięku się nie boję bo mam w razie czego baffle, żeby zbić trochę hałasu (mam tłumik RoadsterSport RACE).
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

09 maja 2021, 8:43

Nawet kolektor z dwoma miejscami na lambde nie zapewni ci spokoju ze check engine nie wyskoczy.
Dlatego nie ma wiekszego sensu rozwazac wymiany OEM kolektora na jakikolwiek inny (z dwoma, jednym czy bez sond w ogole) bez strojenia (kazdy kto ogarnia strojenie, ogarnie ci check engine na amen). Jak pisal Hookie, masz polskie produkty, sprawdzone i z wlasnego podworka wiec nie widze sensu pchanie sie w kupowanie ghost produktow zza granicy.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 653
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

09 maja 2021, 9:31

LikelyJupiter8 pisze:
09 maja 2021, 7:13
Brian z GWR pisze, że tylko demontaż drugiego sensora w midpipe wyświetli check engine. Przy samej zmianie kolektora chceck engine nie powinno wystąpić. Jak było u was? Głośnego dźwięku się nie boję bo mam w razie czego baffle, żeby zbić trochę hałasu (mam tłumik RoadsterSport RACE).
Ta uwaga z checkiem tyczy sie wersji z USA. Mialem tak ze swoja ND2, wymiana kolektora na BBR nie wywaliła check engine, srodkowy tlumik zostawilem seryjny, na koncu mam cobalta.

Jest tak jak pisze Hooki-bardzo głośno, obecnie ani mysle o wstawieniu grubszej sekcji centralnej. Z tego co wiem GWR Race sam w sobie jest glosniejszy niz Cobalt i nie jest zalecany przy zmianie kolektora (lepiej jakis super street/superQ). Z drugiej strony dzwiek to sprawa subiektywna, wiec co kto lubi.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

12 maja 2021, 15:54

Nie ma sensu kupno za granicą jak na miejscu masz znakomite produkty z pełnym wsparciem. Od montażu po pełne zadowolenie. Osobiście w 100% polecam MMRSa.
Awatar użytkownika
wojteczekm16
Posty: 118
Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Poznań

13 maja 2021, 18:43

dudek_t pisze:
12 maja 2021, 15:54
Osobiście w 100% polecam MMRSa.
Ja też z czystym sumieniem polecam Rafała. Napisz do niego wiadomość prywatną, weź numeru i pogadaj. Wyjaśni i załatwi temat. Jeżeli chcesz to zobacz u mnie w wątku jak wygląda wymiana, ile wychodzi mocy/momentu (jaki jest wykres) itp. Po założeniu zestawu nalatałem już ponad 20 000 km i wszystko elegancko chodzi - żadnych kontrolek, pozytywny wynik badania technicznego (w tym kontroli spalin i głośności), do tego trzyma moc (weryfikacja na hamowni).
Aha, po tym jak oglądałem kolektory z zagranicy (jak są słabo wykonane) w ogóle nie brałbym ich pod uwagę tylko brał ten, który od polskiego wykonawcy zamawia Rafał.
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

13 maja 2021, 21:12

Jako użytkownik kolektora + strojenia, również zalecam uderzyć do Rafała MMRS - robota i graty prima sort. + miło spędzony czas na pogaduchach. :D
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
LikelyJupiter8

14 maja 2021, 16:57

Panowie dzięki za info. Mam kontakt do Rafała ale muszę jeszcze przespać się nie raz z decyzją (jest na forum jakaś Decyzja :D albo Tradycja).
MMRS ma chyba 4-1, ja myślałem o 4-2-1. Poza tym boje się o głośność przy moim GWR Race, a nie chcę go wymieniać.
Jak zdecyduje czego chcę wiem gdzie uderzać. Na razie jestem w poczekalni.
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2174
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

14 maja 2021, 18:52

Rafał może Ci tez ogarnąć 4-2-1, ogólnie rekomenduje mocno pogadać z nim - dowiesz się wszystkiego u źródła :)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

14 maja 2021, 20:59

Ja mam 4-2-1 do ND i takie rozwiązanie do daily jest znacznie lepsze niż 4-1. Pogadaj z Rafałem o moim kejsie. :)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

15 maja 2021, 16:58

Dzięki Koledzy za miłe słowo, tak naprawdę mega robotę robi nasz NDkowy spawacz, pewna rączka, piękne, równe spoiny. Widziałem już kilka kolektorów do ND i w mojej subiektywnej ocenie nie widziałem nic lepszego niż produkt Kamila. Najbliżej jego jakości mimo wszystko był produkt BBRa. Co do samego wyboru 4-2-1 czy 4-1 ? Kompletnie nie ma to znaczenia, na obydwu uzyskujemy bardzo dobre przyrosty. Dla tych co lubią dotykać rev limitera polecam 4-1. Ci, którzy używają Miatki do kulania się w ciszy bez nadmiernego rozkręcenia obrotów silnika konfig z zachowaniem stockowego 4-2-1 będzie zasadny. Niemniej jednak dla każdego coś dobrego 😏
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 sty 2022, 14:58

Na stronie rev9 sa kolektory do 1.5 i do 2.0, o ile to nie blad na stronie to wygladaja one tak samo.
Czy ktos z was moze potwierdzic ze custom kolektor pasuje do obu wersji silnikowych?

Jak to jest z sondami, oryginalne wiazki wystarczaja na dlugosc czy trzeba cos modzic i dorabiac?
Czy check engine zawsze wyskakuje czy to loteria? Zalatwia to adapter/zmyłka czy wszystko w ECU trzeba poustawiac?

https://rev9autosport.com/leg-sport-hi- ... eader.html
https://rev9autosport.com/leg-sport-hi- ... eader.html
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

02 sty 2022, 15:41

Głowice są inne, uszczelki również, poza tym warto sprawdzić średnicę kanału wydechowego, jeżeli jest mniejsza niż w 2 litrówce, a myślę że jest na to spora szansa, wówczas robiłbym runnery o mniejszym przekroju niż w 2 litrach.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 sty 2022, 15:50

MMRS pisze:
02 sty 2022, 15:41
Głowice są inne, uszczelki również, poza tym warto sprawdzić średnicę kanału wydechowego, jeżeli jest mniejsza niż w 2 litrówce, a myślę że jest na to spora szansa, wówczas robiłbym runnery o mniejszym przekroju niż w 2 litrach.
Thx
Myslisz ze mozna by u was zamowic kolektor do 1.5? Autem nie moge podjechac na przmiarke bo jest za granica.
Myslalem zeby moze na allegro znalezc uzywany OEM kolektor od 1.5 i jego uzyc jako bazy.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

02 sty 2022, 16:07

juz myslalem bjorm ze chcesz wylozyc 2000 zielonych na kolektor :ryjezesmiechu:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

02 sty 2022, 16:44

bjorm pisze:
02 sty 2022, 15:50
MMRS pisze:
02 sty 2022, 15:41
Głowice są inne, uszczelki również, poza tym warto sprawdzić średnicę kanału wydechowego, jeżeli jest mniejsza niż w 2 litrówce, a myślę że jest na to spora szansa, wówczas robiłbym runnery o mniejszym przekroju niż w 2 litrach.
Thx
Myslisz ze mozna by u was zamowic kolektor do 1.5? Autem nie moge podjechac na przmiarke bo jest za granica.
Myslalem zeby moze na allegro znalezc uzywany OEM kolektor od 1.5 i jego uzyc jako bazy.
Chyba wiem kto ma 1.5kę, podpytam czy tam siedzi ori kolektor 🙂 i czy da się to pożyczyć 🥷
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 sty 2022, 17:16

Alex pisze:
02 sty 2022, 16:07
juz myslalem bjorm ze chcesz wylozyc 2000 zielonych na kolektor :ryjezesmiechu:
Nie no az tak mnie jeszcze nie pogrzao :shock:
MMRS pisze:
02 sty 2022, 16:44
Chyba wiem kto ma 1.5kę, podpytam czy tam siedzi ori kolektor 🙂 i czy da się to pożyczyć 🥷
Brzmi pysznie :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

04 sty 2022, 9:20

bjorm pisze:
02 sty 2022, 17:16
Alex pisze:
02 sty 2022, 16:07
juz myslalem bjorm ze chcesz wylozyc 2000 zielonych na kolektor :ryjezesmiechu:
Nie no az tak mnie jeszcze nie pogrzao :shock:
MMRS pisze:
02 sty 2022, 16:44
Chyba wiem kto ma 1.5kę, podpytam czy tam siedzi ori kolektor 🙂 i czy da się to pożyczyć 🥷
Brzmi pysznie :D
Tak jak podejrzewałem, kolektor będzie można pożyczyć.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

04 sty 2022, 9:24

@MMRS To bosko. Ja jestem po slowie z kims kto pisze ze ma uzywany z demontazu, moze uda mi sie tanio odkupic i bedzie jeszcze mniej roboty dla was :)
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

04 sty 2022, 10:19

bjorm pisze:
04 sty 2022, 9:24
@MMRS To bosko. Ja jestem po slowie z kims kto pisze ze ma uzywany z demontazu, moze uda mi sie tanio odkupic i bedzie jeszcze mniej roboty dla was :)
Ja to bez problemu pożyczę, jest zdemontowany. Szkoda kasy na zbędne graty
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

04 sty 2022, 10:56

MMRS pisze:
04 sty 2022, 10:19
bjorm pisze:
04 sty 2022, 9:24
@MMRS To bosko. Ja jestem po slowie z kims kto pisze ze ma uzywany z demontazu, moze uda mi sie tanio odkupic i bedzie jeszcze mniej roboty dla was :)
Ja to bez problemu pożyczę, jest zdemontowany. Szkoda kasy na zbędne graty
To super, dzieki. Bo wlasnie dostalem wycene tego kolektora. Hehe, drozszy niz caly slupek 1.5 :D Katalizator party!

A tu fajne fotki :D
http://www.roadster.blog/2015/11/mx-5-r ... folds.html
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

05 sty 2022, 9:29

Czy taka przedluzka jest potrzebna przy montazu koelktora przy 2.0? Czy na OEM wiazkach wszystko podchodzi?
W sumie dobra cena, bo do NC 2x drozszy.

https://www.delicioustuning.com/node/834

delicious nd extender.PNG
delicious nd extender.PNG (416.72 KiB) Przejrzano 1613 razy
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 sty 2022, 10:33

bjorm: moze 4-2-1 do 1.5 zrobcie, przyda sie troche momentu
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

05 sty 2022, 10:38

Zobaczymy co powie na to Marcin po ocenie OEMowego kolektora. Zdecydowanie wolalbym pomoc temu autu z dołu niż na górze :)
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

07 sty 2022, 14:33

bjorm pisze:
05 sty 2022, 9:29
Czy taka przedluzka jest potrzebna przy montazu koelktora przy 2.0? Czy na OEM wiazkach wszystko podchodzi?
W sumie dobra cena, bo do NC 2x drozszy.

https://www.delicioustuning.com/node/834


delicious nd extender.PNG
Jak "rozbierzesz" fabryczne peszle i mocowania przewodu puszczając trochę krótszą drogą to wystarcza. No chyba, że sama sonda gdzieś w kosmos jest przesunięta.
ODPOWIEDZ