[ND] wymiana kolektora

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

07 sty 2022, 14:44

irekJ pisze:
07 sty 2022, 14:33
Jak "rozbierzesz" fabryczne peszle i mocowania przewodu puszczając trochę krótszą drogą to wystarcza. No chyba, że sama sonda gdzieś w kosmos jest przesunięta.
Czyli ta sama historia co z NC. Thx
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

09 lut 2022, 20:57

@MMRS Udało się zeskanować kolektor z 1.5? :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

12 kwie 2022, 11:14

Dzis dostalem maila od BBR, na pytanie dlaczego nie oferuja odddzielnie kolektora do 1.5, skoro maja tez do 2.0. Odpowiedz mnie zaskoczyla. Myslicie ze to technicznie mozliwe? Skoro nawet na 1.8 NC kolektor cos tam dawal na gorze obrotow.

Hi,
Many thanks for your mail, we tried and tried to produce a manifold for the 1.5 that gave any worthwhile gains and gave up. The 1.5 effectively runs the same sized manifold as a 2.0 and there is unfortunately nothing to gain.
Hope this helps.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

01 lis 2022, 13:54

Gdy instalujecie czy instalowana wam custom kolektor, to wiecie czy wchodzil on na OEM metalowa podkladke przy bloku silnika czy metalową usuwamy i na jej miejsce wrzucamy podkladkę custom? na miata.net pisza ze uzywa sie OEM podkladki ale cos mi sie wydaje ze mam tam nieszczelnosc.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

01 lis 2022, 14:29

Ja użyłem oem uszczelki która była w bdb stanie po demontażu. Natomiast miałem okazję widzieć/słyszeć custom do ND z tak pofalowaną flanszą, że żadna uszczelka tego nie uszczelni...
Jeśli ma to jakieś znaczenie to BBR siadł idealnie.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

01 lis 2022, 14:43

irekJ pisze:
01 lis 2022, 14:29
Ja użyłem oem uszczelki która była w bdb stanie po demontażu. Natomiast miałem okazję widzieć/słyszeć custom do ND z tak pofalowaną flanszą, że żadna uszczelka tego nie uszczelni...
Jeśli ma to jakieś znaczenie to BBR siadł idealnie.
OK, skoro wiekszosc kladzie kolektory na OEM podkladke to powinno byc OK.
Flansza mojego kolektora byla dosyc ladna, ale specjalista nie jestem. Niemniej Goodwin sam opisywal kolektor od Open Flash jako bardzo dobry (pomimo ze to konkurencja).

Ciekawilo mnie to czy totalnie prosta flansza powinna lezec na podkladce z wytloczeniami wokol otworow. Tak jak na zdjeciu ponizej.
Obawiam sie ze skoro prosta flansze kolektora docisnalem do OEM podkladki to to ją wypłaszczy i pozniej OEM kolektor nie bedzie do niej pasowac.

Dodatkowo, mam blad P0134 ktory wskazuje wlasnie na nieszczelnosc jeszcze przed sondą numer 1, wiec nieszczelnosc musi byc na laczeniu kolektora z silnikiem.


si7582.jpg
si7582.jpg (37.91 KiB) Przejrzano 259 razy
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
ODPOWIEDZ