

Czy samo strojenie (bez wymiany kolektora a tylko wymienionej samej końcówki tłumika) coś daje i ma sens?
Czy strojenie po wymianie kolektora jest konieczne czy tylko zalecane dla uzyskania lepszych efektów? Tzn. czy sam nowy kolektor od razu podnosi parametry bez strojenia?
Czy zmiana na kolektor aftermarketowy (BBR lub GWR lub inny) wiążę się z jakimiś wadami natury techniczno/prawnej, tj. gorszą mieszanką spalin i problemem przechodzenia przez badania techniczne? Chyba w NC w kolektorze jest 1 katalizator - nie wiem jak w ND.
Czy instalacja jest faktycznie prosta (plug&play) - tzn. wyjmuje się stary wkłada nowy, podłącza lambdę i wszystko gada? Ja oczywiście nie chce tego robić samodzielnie ale zastanawiam się jaki jest to stopień trudności dla warsztatu. Godzina czy cały dzień.
Rozumiem, że układ wydechowy to kolektor - środkowa rura + katalizator - wydech. Czy przy zmianie kolektora warto wymienić środkową rurę czy to nie ma już takiego znaczenia?
Czy po wymianie kolektora i strojeniu zwiększy się bardzo hałas z końcówki tłumika ?