Mazda MX-5 ND 2017 typ akumulator
Mazda MX-5 ND 2017 typ akumulator
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Darwielg
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 sty 2021, 10:51
- Model: ND
- Wersja: Skypassion
- Lokalizacja: Częstochowa
Witam, jaki typ akumulatora (zwykły, AGM, żelowy) jest w mazdzie MX-5 ND 2017 rok 2.0 160KM z systemem I-stop (w załączeniu zdjęcie). Czy ktoś wymieniał na inny (jaki?)
- Załączniki
-
- akumulator.jpg (3.94 MiB) Przejrzano 3586 razy
- Darwielg
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 sty 2021, 10:51
- Model: ND
- Wersja: Skypassion
- Lokalizacja: Częstochowa
Juz wszystko wiem akumulator w Mazdzie mx 5 to zwykly kwasowy wzmocniony tzw. EFB (Enhanced Flooded Battery): akumulator rozruchowy odporny na obciążenia cykliczne. Produkuje go firma Yuasa. Pasuje również Sebang 55Ah oraz Banner 55Ah. pozdrawiam
- AaaA
- Donator
- Posty: 625
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Podepne sie, czy ma ktos pomysl na pasujący do ND akumulator EFB albo AGM? Możliwie lekki ale dający się ładować alternatorem z i-elop (evil).
Bateria na pierwszy montaż wystarczyła tylko na 2.5 roku/50tys km przy tym że auto nie miało długich przestojow. Spróbuję jeszcze zareklamować ale pewnie nic z tego nie będzie pewnie.
Bateria na pierwszy montaż wystarczyła tylko na 2.5 roku/50tys km przy tym że auto nie miało długich przestojow. Spróbuję jeszcze zareklamować ale pewnie nic z tego nie będzie pewnie.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport
zastępczo Toyobaru 
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport


ja sobie zainstalowalem wihajster z ALiExpresa na tym aku i wylaczam na sztywno jak stoi wiecej niz 3 dni zeby klem nie zdejmowac. Aku jest wiecznie niedoladowane chciaz karmie je pradem raz na kwartal. Jak ktos ma pomysl na lepsze aku to tez bede zobowiazany.
- MaciekW
- Donator
- Posty: 259
- Rejestracja: 11 mar 2016, 20:20
- Model: ND
- Wersja: 2.0 SkyPassion
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Cóż, to chyba dowód na fałszywą ekologię... Te elektryczne ustrojstwa niszczą baterie. U mnie akumulator też jest już dość słaby, ale nigdy nie był szczególnie oszczędzany, wciąż działa i ma już 7 lat.
- mike_d
- Donator
- Posty: 1227
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
U mnie są wszystkie e-badziewa pod maską (+ power box do kamerki) i aku z 2017 robi to co powinien (czasami stoi po 3 tygodnie bez ruchu i odpala jak zły); przy czym uwaga - praktycznie zawsze jeżdżę z nawiewem na szybę więc i-stop nigdy nie odpalał (może ze dwa razy sprawdziłem po kupnie)
Co ciekawe, kiedy przypadkiem zostawiłem nawiew "normalnie" i nie wyłączyłem przyciskiem i-stopu; okazało się że już się nie aktywuje - nie wiem kiedy to się stało ale jestem zachwycony bo nie wyłącza mi silnika ani nie szpeci zegarów zapalona kontrolką
Co ciekawe, kiedy przypadkiem zostawiłem nawiew "normalnie" i nie wyłączyłem przyciskiem i-stopu; okazało się że już się nie aktywuje - nie wiem kiedy to się stało ale jestem zachwycony bo nie wyłącza mi silnika ani nie szpeci zegarów zapalona kontrolką

- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1665
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Kurczę, nie wiem jak wy to robicie. U mnie, mimo włączonego i-stopu, pomijając przygodę na początku (znany problem zegarów w RF ciągnących prąd po wyłączeniu) akumulator jak nowy. Ale fakt, że pomijając jakieś małe wypady do sklepu i z powrotem w ramach tej samej wsi, typowa droga u mnie to jakieś 30-35km jednorazowo.
- AaaA
- Donator
- Posty: 625
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
widocznie mam pecha, sprobuje zrobic reklamacje ale pewnie to juz bedzie troche za pozno... za 3 miesiace auto bedzie mialo 3 lata.
to co bylo zamontowane na pierwszy montaz w moim ND2 z 2019 z i-elop to Yuasa, dokladnie taka jak z pierwszego zdjecia ( oznakowane dodatkowym wytloczeniem jako N55 S- czyli wzmocnione do S/S podejrzewam ze jest to odpowiednik dostepnego w sprzedazy Yuasa 12v 45Ah 450A EFB Start Stop Battery YBX7053 (053EFB, N55))
chwilowo wstawilem Banner 55515
to co bylo zamontowane na pierwszy montaz w moim ND2 z 2019 z i-elop to Yuasa, dokladnie taka jak z pierwszego zdjecia ( oznakowane dodatkowym wytloczeniem jako N55 S- czyli wzmocnione do S/S podejrzewam ze jest to odpowiednik dostepnego w sprzedazy Yuasa 12v 45Ah 450A EFB Start Stop Battery YBX7053 (053EFB, N55))
chwilowo wstawilem Banner 55515
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport
zastępczo Toyobaru 
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport


-
- Donator
- Posty: 2296
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Panowie, takie pytanie: czy jak nie używam start-stopa (zdezaktywowany jest) to potrzebuje aku z tym EFB? Technicznie nie, ale czy jakiś mądry czujnik nie wychwyci błędu?
Jeszcze spróbuje naładować ale zaniedbałem go przez zimę a najmłodszy już nie jest.
Jeszcze spróbuje naładować ale zaniedbałem go przez zimę a najmłodszy już nie jest.
Pozdrawiam, Danillo
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2223
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Nie ma opcji, żeby samochód wyczaił, czy ma EFB, czy nie. Ale jak planujesz głębokie rozładowywania, to może zamiast zwykłego akumulatora, musisz pójść nawet w poziom wyżej, niż niżej, niż EFB, czyli AGM. Tak mi poradził spec od car audio Vampirek.
-
- Donator
- Posty: 2296
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Dzieki Wojtek. Poczytam o tych AGM.
W zimie trochę go ladowałem i nawet jeździłem 2 tyg temu a jednak stracił prad. Na boosterze z assistance co prawda odpalił ale po 6 latach i zimowania w garażu jest powoli do wymiany.
W zimie trochę go ladowałem i nawet jeździłem 2 tyg temu a jednak stracił prad. Na boosterze z assistance co prawda odpalił ale po 6 latach i zimowania w garażu jest powoli do wymiany.
Pozdrawiam, Danillo
-
- Donator
- Posty: 2296
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Właśnie wymieniłem baterie w polecanym na forum miejscu przy Zwirki i Wigury. Stara mimo ładowania nie odpalala silnika i po wyjęciu była ładnie spuchnięta już.
Otrzymałem informacje, ze jednak nie zaleca się stosowania zwykłych aku do samochodów wyposażonych w start-stop.
Powodem jest to, że zastosowany elektroniczny alternator jest zaprogramowany do podawania zwiększonej dawki prądu przy rozruchu co będzie znacząco skracać żywotność zwykłego aku nieprzygotowanego na taki prąd.
Jako porównanie pan podał sport: nie startuje się sprintu na 100m bez odpowiedniej rozgrzewki.
Na prądzie się nie znam, sklep polecany i brzmiało to wiarygodnie.poza tym 100 zł dopłaty więc jakby nie było tematu.
Otrzymałem informacje, ze jednak nie zaleca się stosowania zwykłych aku do samochodów wyposażonych w start-stop.
Powodem jest to, że zastosowany elektroniczny alternator jest zaprogramowany do podawania zwiększonej dawki prądu przy rozruchu co będzie znacząco skracać żywotność zwykłego aku nieprzygotowanego na taki prąd.
Jako porównanie pan podał sport: nie startuje się sprintu na 100m bez odpowiedniej rozgrzewki.
Na prądzie się nie znam, sklep polecany i brzmiało to wiarygodnie.poza tym 100 zł dopłaty więc jakby nie było tematu.
Pozdrawiam, Danillo
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2223
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Wziąłeś AGMa, czy zostałeś przy EFB? Można zapytać ile dałeś i za co? Szukam sobie AGMa, ale jak zwykle skorzystam chyba z fachowców, bo w teorii nic nie znajduję.
-
- Donator
- Posty: 2296
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Podjechałem do sklepu Uruchom.com koło lotniska i wziąłem polecone aku, które sprzedają pod swoją marką Uruchom. Nie miałem czasu na rozkminki i wybrzydzanie bo miałem termin z Mazdą u mechanika i byłem spóźniony do fabryki. Jeśli podziała 4 lata uznam to za sukces. Koszt 480 pln więc nie AGM raczej choć nie dopytałem o to.Wojtek Wawa pisze: ↑27 kwie 2023, 13:15Wziąłeś AGMa, czy zostałeś przy EFB? Można zapytać ile dałeś i za co? Szukam sobie AGMa, ale jak zwykle skorzystam chyba z fachowców, bo w teorii nic nie znajduję.
P.S. Usłyszałem, że nowe aku trzeba w aucie zaprogramować, żeby alternator nie ładował go takim samym (wysokim) prądem jak stare aku, które było słabe. Znalazłem w necie taką procedurę dla Mazdy, ktoś stosował?
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=214776
Pozdrawiam, Danillo
Akumulator Duracell EXTREME DE55 EFB 12V 55Ah 460A
Jak kupiłem taki bo w Mazdzie mam uciekający prąd przez wstawiony https://mx5things.com/collections/mazda ... ntroller-1 system do podtrzymywania napięcia przez 10 minut po wyłączeniu samochodu. Komputer nie wygasza sie i pobiera ok. 0.2A na h. To Aku jest bardzo fajne i w dobrej cenie na Allegro
Jak kupiłem taki bo w Mazdzie mam uciekający prąd przez wstawiony https://mx5things.com/collections/mazda ... ntroller-1 system do podtrzymywania napięcia przez 10 minut po wyłączeniu samochodu. Komputer nie wygasza sie i pobiera ok. 0.2A na h. To Aku jest bardzo fajne i w dobrej cenie na Allegro

- mike_d
- Donator
- Posty: 1227
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Po niecałych 7 latach mój (ciągle oryginalny) aku wziął był i umarł - w sumie miał prawo, w tym roku jeździłem... mało.
Kupiłem (zaskakująco trudny do znalezienia lokalnie) Yuasa YBX 7053 (EFB, 45AH 450A) - pasuje idealnie w miejsce fabrycznego (nawet ta "koszulka" na niego wchodzi) - działa, (niestety) naprawił "się" dotychczas martwy start-stop.
Kupiłem (zaskakująco trudny do znalezienia lokalnie) Yuasa YBX 7053 (EFB, 45AH 450A) - pasuje idealnie w miejsce fabrycznego (nawet ta "koszulka" na niego wchodzi) - działa, (niestety) naprawił "się" dotychczas martwy start-stop.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Odnośnie start-stop, to wiesz że na to jest prosty patent z odpięciem czujnika zamka maski?mike_d pisze: ↑29 gru 2023, 7:32Po niecałych 7 latach mój (ciągle oryginalny) aku wziął był i umarł - w sumie miał prawo, w tym roku jeździłem... mało.
Kupiłem (zaskakująco trudny do znalezienia lokalnie) Yuasa YBX 7053 (EFB, 45AH 450A) - pasuje idealnie w miejsce fabrycznego (nawet ta "koszulka" na niego wchodzi) - działa, (niestety) naprawił "się" dotychczas martwy start-stop.
PXL_20231228_080221769.jpg
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
nie ma wpływu, żadne kontrolki się nie świecą poza infomacją w systemie że i-stop jest nieaktywny. System ochrony pieszego można dezaktywować blokując ładunki przy krawędzi błotników.mike_d pisze: ↑29 gru 2023, 8:11Teraz już wiem(a serio to sam z siebie przstał mi działać za dwa lata temu i radośnie się tym nie interesowałem)
Wiesz może czy ten czujnik wpłwa na system chroniący pieszego w razie kolizji? (w sensie wiem że na *niego* jest jeszcze inny patent ale nie wiem czy powiązany)
- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Polecam równie ten AKU. Dostałem go bez problemu. U mnie siedziała zwykła kwasowka i miałem przypadek komunikatu o usterce i-stop i systemu zarządzania akumulatorem czy cuś takiego.mike_d pisze:Po niecałych 7 latach mój (ciągle oryginalny) aku wziął był i umarł - w sumie miał prawo, w tym roku jeździłem... mało.
Kupiłem (zaskakująco trudny do znalezienia lokalnie) Yuasa YBX 7053 (EFB, 45AH 450A) - pasuje idealnie w miejsce fabrycznego (nawet ta "koszulka" na niego wchodzi) - działa, (niestety) naprawił "się" dotychczas martwy start-stop.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826