[ND] Opony letnie cywilne

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

11 gru 2020, 9:19

Z racji zutylizowania ostatnich letnich opon, postanowilem podzielic sie moimi poszukiwaniami opon do NDeka (NC ma ten sam rozmiar). Chodzi o kompletnie cywilny styl jazdy. Nie ukrywam, ze priorytetem dla mnie jest niska waga i cena opony, gdyz zmieniam je co maks 15 k km. Choc teraz, po ustawieniu geometrii z wiekszym negatywem i wybraniu opon wg testow rekordowo trwalych, licze na dobicie nawet do 25 k km.

Po ogladnieciu wielu testow wybor na nastepny sezon padl na
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 205/45R17 88V
Te opony kosztuja zaleznie od dnia od okolo 330 do 360 zl. Jest tez oczywisci indeks Y i W w wersjach XL, ale
1. kosztuja wtedy 400+ zl
2. zgaduje, ze sa ciezsze (?)

Dlaczego w ogole te opony? Bo w testach wykazaly sie swietna wytrzymaloscia krawedzi, znacznie lepsza niz Michelin PS4. Sa tez bardziej sportowe w prowadzeniu od nich. Najbardziej sportowe z opon cywylnych sa brzmiace calkowicie nie sportowo i polecane przez wielu klubowiczow Continetale Premium Contact 6. Ale sa one najdrozsze z tego trio. A GY AS5 najtansze, a roznica jest ogromna.
Ladnie to zebral ten filmik:
https://youtu.be/2_utfLrFaOM

Na koniec masy, bazuje na internecie, gdyz moje wlasne pomiary byly dokonywane waga lazienkowa i np s001 mierzylem wylacznie w stanie agonalnym, a nie nowe (mialy wtedy okolo 7.4 kg, a nowe fk510 9 kg).
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 205/45R17 88V - 8.16-8.36 kg
Bridgestone Potenza S001 205/45R17 84W - 8.62 kg
Falken FK510 215/45 R17 - 9.3 kg

Dlaczego ten watek? Moze komus, kto nie wjezdza na tor i szuka tanich opon oszczedze troche szukania. Dlugo myslalem np. o bardzo tanich Sava UHP2 (Debcia UHP2), ale te opony sie rozlaza po kilku tysiacach km wg uzytkownikow (setki roznych opinii tez przeczytalem).

Moze tez sie dowiem, ze moj wybor jest glupi, albo np doplata do wersji XL w wysokosci 300-400 zl na komplecie jest absolutnie potrzebna.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

11 gru 2020, 9:56

Czekam na recenzję w tym wątku, jak już to piętnaście tysięcy na nich nawiniesz.
Każdy oczekuje czegoś innego od opony. Ja się już dawno zawiodłem na trwałości Michelinów (a był to praktycznie jedyny producent opon do jednego byłych aut). Absolutna większość gum w garażu jest marki Continental - głównie z uwagi na najlepszy stosunek głośności toczenia do ceny. Bo to jest parametr dla mnie istotny.
Jednak, oprócz ND, który seryjnie stoi na Bridgestonach oraz jednego daily, które wyszło z fabryki też na S001 tyle że Run on Flat 245/50 r18; dawno nie jeździłem na innych oponach. Wtem jednak, gdy przyszło do wyboru nowych zimówek do dwóch aut, zakupiłem, właśnie z uwagi na najniższy deklarowany hałas, a także genialną przyczepność na mokrym, dwa komplety LM005. I w obu autach jestem więcej niż zadowolony! Zastanawiam się tylko, czy to efekt li tylko przekładki na po prostu nowe gumy?, czy zawsze nowsze są lepsze?, czy są po prostu lepsze?, no i ciekawe, jakie będę miał zdanie po kilku sezonach.
Co do opon, generalnie, chyba piwo kiedyś pisał - najbezpieczniej zawsze wybrać opony najlepsze w testach w danym roku i rozmiarze (tyle, że wówczas nie spoglądać na koszty).
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

11 gru 2020, 10:58

Zwyciezca testu to dobre kryterium (generalnie, gdybym jezdzil na czas, to do piwo bym szedl po rade w 1. kolejnosci!), w sumie kazda z tych wymienionych przeze mnie opon byla przynajmniej na podium, a s001 to opona stworzona pod ND, wiec zapewniaja najwieksza frajde przy zachowaniu minimum bezpieczenstwa. Do tego GY AS5 to nowy model, z 2019, tu tez chce podkreslic dobra rade piwo, ze swiat idzie do przodu i warto brac nowosci.
Natomiast zgodze sie, ze kazdy patrzy na cos innego. Bo np. bez wchodzenia w szczegoly PS4 wygrywa wszystko od kilku lat (i cudownie wyglada na feldze!). A juz w recenzjach samochodow sportowych, czy tutaj na forum, czy w filmie otwierajacym ten watek, wszedzie dostaje za to, ze jest w ogole nie sportowa. Sportowe sa PS4S, ale one wystepuja od 19 cali. Lubie www.tyrereviews.co.uk, bo tam testy maja wartosci, i np sami mozemy zdecydowac, czy wazniejsze dla nas jest krotsze hamowanie o 0.3 m na suchym, czy 4 m na mokrym, albo predkosc w zakrecie o 0.5 kmh szybsza na suchym kosztem 5 kmh na mokrym.
Np. Falken to straszny miekiszon, zapewne jeszcze wiekszy niz PS4 - bo po zalozeniu bylem w szoku, jakie mam predkosci w zakrecie na sucho i mokro po zuzytych s001, ale np juz po przesiadce z dosc sportowych zimowek na nie na wiosne, pojechalem do ASO z pytaniem, czy nie mam luzu na kierownicy! Nie mialem, to miekka scianka fk510 po okolo 8 000 km dawala takie wrazenie.
Za to cisza i komfort na falkenach, przy swietnej przyczepnosci i cenie w okolicach 270 zl za opone, to byl absolutny hit. Wady, to poza brakiem czulosci sterow, duza szerokosc (w 205 nie wystepuja, a te 215 jest ze 3 cm szersze niz 205 na s001) i masa, przez co wyzsze opory toczenia i wszystkie wady zwiazane z tematem (spalanie, vmax).
Komfort ma dla mnie duze znaczenie, bo uwazam, ze ND na Bilsteinach jest za twarda (wg mnie idealny zawias to aftermarketowy stabilizator na seryjnych amortyzatorach - tzn domyslam sie, bo nigdy na takim zestawieniu nie jechalem), zwlaszcza jak sie jezdzi po sredniej jakosci drogach. Ale po Falkenach tesknie za wieksza precyzja sterow, stad troche twardsze GY F1 AS5 (AS3 byly wg testow duzo mieksze).

Oczywiscie, jak zawsze, szczegolowo podziele sie wrazeniami na wiosne. Na razie ustawilem sobie alert cenowy, bo zwykle w okolicach Sylwestra sa swietne ceny na opony.
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

11 gru 2020, 12:19

Z lepszych opon na których miałem okazję ostatnio jeździć to https://www.oponeo.pl/model-opony/dunlo ... -maxx-rt-2 225/45R18 Cicha, lekka, ale trochę miękka, nie na tor moim zdaniem.
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

11 gru 2020, 16:36

Wojtek Wawa w sumie poruszyłeś jeden z najczęściej obserwowanych przeze mnie tematów tu na forum i nie tylko. Tak, jak również nawiązałeś, gdybym ruszał na TOR pewnie zaraz zgłosiłbym się do kolegi piwo.
Ale jestem z tych co to jeżdżą z pkt. A do pkt. B czasem przez XYZ.
Myślę, że przy średnich przebiegach rocznych rzędu ok. 50 tyś. km (zaznaczam prywatnie - nie służbowo i tylko prywatnymi swoimi autami), przerzuciłem już kilka opon w tych autach.
Poruszony został temat opon Dunlop. Miałem na poprzednim eNCeku model Dunlop Sport Maxx RT 2. Zrobiłem na nich ok 50 tyś. I w stosunku do opon montowanych fabrycznie Bridgestone RE050A - te były przede znacznie cichsze i bardziej ekonomiczne (może ciężko uwierzyć, ale różnica w spalaniu to 1 L/100 na korzyść Dunlopów). Stylu jazdy nie zmieniam i jeżdżę jak tetryk. Moim celem jest zawsze dojechać do celu. Więc nie mówimy o jakimkolwiek ściganiu się czy startu z pod świateł. Dunlopy świetnie spisywały się na mokrej nawierzchni. I byłem z nich naprawdę zadowolony.
Obecnie w czerwonej mam również opony RE050A z przejazdem ok 15 tyś km. z roku 2014. Stąd też moje śledzenie tematu, gdyż te opony nie spełniają moich oczekiwań.

W pozostałych autach oraz po zmianach różnych opcji oponiarskich, bardzo pozytywne opinie mogę wydać na niżej wymienione opony:

1. Goodyear Efficientgrip Performance (205/45 R17 88 V XL, FP) - Etykieta UE: A B 67dB
Rewelacyjna opona, chociaż patrząc na nią z boku wygląda wiecznie jakby miała za mało powietrza. Miałem ją w BMW F11. Obecnie założone są

2. Continental SportContact 6 (245/40 R19 98 Y XL, ZR, FR) - Etykieta UE: E A 72dB - opona idealna prawie na suchą czy mokrą nawierzchnię, jednak jest głośna. Pamiętajmy cały czas, że nie uprawiam jazdy sportowej. Ale zdarzyło się jechać w takiej ulewie, że zastanawiałem się czy nie stanąć. A jednak sobie poradziły. Niestety nie osiągalna w rozmiarze 17.

I teraz jestem przed decyzją wyboru do obecnego eNCeka:
Pierwsza opona jaką już miałem w Audi A5, tylko starszy model i była rewelacyjna to:

3. Pirelli P7 Cinturato (205/45 R17 88 W (P7C2), XL, *) - Etykieta UE: A B 69dB - bardzo ciche opony o ogromnym komforcie podróżowania. Szczególnie weźmy pod uwagę jazdę bez dachu. Mając je w A5 (pomimo zaznaczenia, że jeżdżę jak tetryk) w zakręty nie wiedzieć czemu wchodziłem z ułańską fantazją i bez żadnych obaw. Pokonałem tysiące kilometrów po całej zachodniej i południowej Europie. I to była ogromna przyjemność i pewność jazdy na nich.

Drugim zestawem o jakim obecnie myślę to:

4. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 (205/45 R17 88 W XL, FP, *) - Etykieta UE: A B 69dB. Nigdy ich nie miałem, ale tu się z kolei opieram na wieloletnich testach przez wiele podmiotów motoryzacyjnych. Tak jak Wojtku zamieściłeś nowszy jej odpowiednik na pierwszym miejscu (Asymmetric 5), rozpatrując również jej masę (nie zwracam na to uwagi, jeżdżę po trasach i sportowe osiągi mają drugorzędne znaczenie), to nie wiedzieć czemu jest znacznie droższa "3" od "5".

W moich poszukiwaniach nowego zestawu, spoglądałem na testy i opinię posiadaczy, ale również istotnym czynnikiem jak nie najważniejszym to głośność opony i jej zachowanie na deszczu. Może ktoś podzieli się jeszcze swoimi spostrzeżeniami. Ale biorąc pod uwagę brak jazdy SPORTOWEJ.

Pozdrawiam - Peecer
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

11 gru 2020, 20:06

Peecer pisze:
11 gru 2020, 16:36
3. Pirelli P7 Cinturato (205/45 R17 88 W (P7C2), XL, *) - Etykieta UE: A B 69dB - bardzo ciche opony o ogromnym komforcie podróżowania. Szczególnie weźmy pod uwagę jazdę bez dachu. Mając je w A5 (pomimo zaznaczenia, że jeżdżę jak tetryk) w zakręty nie wiedzieć czemu wchodziłem z ułańską fantazją i bez żadnych obaw. Pokonałem tysiące kilometrów po całej zachodniej i południowej Europie. I to była ogromna przyjemność i pewność jazdy na nich.
Disclaimer: Tak, wiem, że niby "takie same" opony w innych rozmiarach potrafią mieć różne parametry.
Ale dołożę swój głos do P7. Przejeździłem na nich łącznie ze 6 sezonów w dwóch służbowy Passatach (oczywiście w rozmiarze adekwatnym do samochodu) i byłem bardzo zadowolony. I faktycznie były dość ciche. Dodam, że są to obecnie najpopularniejsze opony u mnie w pracy :D Ma je i kolega w Superbie, i drugi w BMW F34, a więc rozpiętość spora. Sam się zastanawiam czy jak mi się moje Bridgestone'y w Dyzi skończą nie przesiąść się na P7 właśnie.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

11 gru 2020, 20:44

TerminatorPi - tym samym utwierdzasz mnie w przekonaniu o słuszności tej opcji i wyboru tych opon. Ja również naprawdę bardzo z nich zadowolony jestem. Tak więc, wybór został najparwdopodobniej już dokonany. Skoro ktoś potwierdza moje skromne zdanie jak i opinie innych z portalu znanego ze sprzedaży opon, nie ma co mieszać sobie jeszcze bardziej.
A wygląd też mają ciekawy....
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

17 gru 2020, 18:26

pistenbully pisze:
11 gru 2020, 9:56
Co do opon, generalnie, chyba piwo kiedyś pisał - najbezpieczniej zawsze wybrać opony najlepsze w testach w danym roku i rozmiarze (tyle, że wówczas nie spoglądać na koszty).
Tak pisze a kupuje "Na zimę wlatują Dębice hp2. Zobaczymy jak się Spisza." Więc sami wicie rozumicie :geeejj:

Mi się świetnie jeździ na S001. Nie wiem skąd tyle marudzenia na te opony, fajnie śliskie na zimno, przyzwoite na mokrym i fajnie trzymające po rozgrzaniu (ale dalej dające dużo frajdy z poślizgów). Chyba nie kupię nic innego póki są dostępne.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

18 gru 2020, 8:05

dudek_t,
dla mnie s001 dotad sa najlepszymi oponami do ND, na jakich mam doswiadczenie, ale jest szansa ze GY AS5 beda lepsze (bo sa bardziej sportowe i trwale niz MPS4, ale s001 pamietam, ze mialy twarda scianke boczna, wiec pozyjemy - zobaczymy). Ale jest tez ryzyko, ze beda trzymac za bardzo i wykastruja ND - dam znac.

Przyznaje sie juz w otwierajacym poscie, ze za czesto zuzywam opony do zera, wiec ich koszt ma dla mnie najwieksze znaczenie i ich odpornosc na scieralnosc przy agresywnej jezdzie (tu w testach tez GY AS5 wygrywa). Jak GY mnie rozczaruja, to bede plakal i placil za s001 - skoncze eksperymenty.

A co do narzekania na s001 - atakowalem wszystkich pojawiajacych sie na forum nowych uzytkownikow ND od kilku lat oferujac odkup fabrycznych s001 po tym jak na nie narzekali. I nigdy nikt ich mi nie sprzedal, nawet nie doszlo do podawania ceny. Wedlug mnie to po prostu moda, wypada narzekac, ze s001 sa sliskie, jakby lekki tyl ND nie byl jedna z jego glownych zalet w porownaniu z innymi, normalnymi samochodami.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

18 gru 2020, 9:33

Wojtek Wawa pisze:
18 gru 2020, 8:05
A co do narzekania na s001 - atakowalem wszystkich pojawiajacych sie na forum nowych uzytkownikow ND od kilku lat oferujac odkup fabrycznych s001 po tym jak na nie narzekali. I nigdy nikt ich mi nie sprzedal, nawet nie doszlo do podawania ceny.
Niczego mi nie oferowałeś jak sprzedawałem - sprzedałem komuś z regionu za bezcen. :P
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

18 gru 2020, 11:07

Przeoczyłem Ciebie, albo nie narzekałeś publicznie na forum:) Szkoda
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

18 gru 2020, 11:31

Żałuj, bo za 5 stów prawie nówki poszły! :P PS na OLX długo zainteresowanie było zerowe. :)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1171
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

18 gru 2020, 12:45

Wojtek, takie z 2017 by Cię interesowały ;)?
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

18 gru 2020, 15:50

Wojtek Wawa pisze:
11 gru 2020, 9:19
Po ogladnieciu wielu testow wybor na nastepny sezon padl na
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 205/45R17 88V
Te opony kosztuja zaleznie od dnia od okolo 330 do 360 zl. Jest tez oczywisci indeks Y i W w wersjach XL, ale
1. kosztuja wtedy 400+ zl
2. zgaduje, ze sa ciezsze (?)
Sam teraz szukam opon na wiosnę bo auto mam jeszcze na fabrycznych Bridgestone RE050A i też robiłem dosyć duże rozeznanie na rynku, łącznie z oglądaniem testów na www.tyrereviews.co.uk i na 99% kupię GY EF1 AS5, z tym że zastanawiam się nad wersją wzmacnianą, bo bardzo dobrze mi się jeździ na RE050A (ma wzmocnienie), a moim zdaniem ta opona jest sztywna, świetnie trzyma w zakrętach. Gdzie widziałeś oferty 330-360zł za tego GY (bez XL)? Kiedy kupujesz, to może jeszcze zdążysz dać znać jak jeździ się na niewzmacnianej.

Zastanawiałem się też ponownie nad zakupem Bridgestone RE050A ale jednak jest różnica dekady między nią, a GY EF1 AS5, więc jestem pewien że R&D robi swoje i jest i lepszy bieżnik, mieszkanka oraz całe know how po stronie GY, a cena w sumie podobna. Ogólnie GY EF1 AS5 ma rewelacyjną cenę do osiągów, z MPS4 przegrywa o decymetr, a zostaje z 25-30% ceny opony w kieszeni.
Peecer pisze:
11 gru 2020, 16:36
Pirelli P7 Cinturato (205/45 R17 88 W (P7C2), XL, *) - Etykieta UE: A B 69dB - bardzo ciche opony o ogromnym komforcie podróżowania. Szczególnie weźmy pod uwagę jazdę bez dachu. Mając je w A5 (pomimo zaznaczenia, że jeżdżę jak tetryk) w zakręty nie wiedzieć czemu wchodziłem z ułańską fantazją i bez żadnych obaw. Pokonałem tysiące kilometrów po całej zachodniej i południowej Europie. I to była ogromna przyjemność i pewność jazdy na nich.
Miałem w Audi, faktycznie, komfortowa, cicha i dobrze się zachowywała na deszczu ale mam wrażenie że jednak w tej cenie GY EF1 AS5 jest lepszy. AS3 może jest droższy dlatego że już go nie produkują, a wciąż jest popyt ... tylko czemu szukać AS3, skoro jest nowsza AS5, subiektywnie lepsza. Ja też szukam opony do jazdy miejskiej/autostradowej ale musi mieć zapas na jazdę "sportową".
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 616
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

21 gru 2020, 5:36

Kurde chyba wystawie moje troche jezdzone 001:)) widze ze mozna zrobic na tym interes zycia:)

[edit] wystawilem:) rozpatruje tylko powazne oferty z uzasadnieniem dlaczego akurat te opony, mile widziana licytacja ewentualnie drobne prezenty: viewtopic.php?f=30&t=32362
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
M4rc1nnn
Posty: 50
Rejestracja: 22 kwie 2019, 10:23
Model: ND RF
Lokalizacja: Trójmiasto

22 gru 2020, 8:45

Pany to powiedzcie jakie opony cywilne będą najlepiej kleić. Ludzie dzielą się na 2 kategorie, tych którzy lubią fruwać boczurem i takich, których jara optymalna linia jazdy jak auto klei w zakręcie aż wygina kręgosłup i ja jestem zdecydowanie z tej drugiej grupy.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

22 gru 2020, 13:28

To masz kolegę piwo, sam pod stadionem słyszałem, że dunlop direzza, ale to nie jest cywilna opona :)
Moje tanie fk510 były niewiarygodnie lepkie, ale zbyt miękkie.
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

28 sty 2021, 10:24

Z racji na inne wydatki i chęć spróbowania czegoś innego rezygnuje z kolejnego zakupu S001. Rozważam między tymi trzema modelami.
Pierwszy bliźniaczy do Bridgestone tylko koreański. Mam wrażenie że do podobnie twarda opona i zbliżonych parametrach:
1. https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... 106#628874
Drugi to chyba też coś podobnego tyle że z Japonii:
2. https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... 115000#982
I trzecia opcja, najbardziej "dziwna". Bieżnik jakby ciut bardziej wyczynowy?
3. https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... 999#252135

Czy ktoś z Was miał do czynienia z wyżej wymienionymi gumami i może coś doradzić?
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

28 sty 2021, 11:38

Z tych trzech które zaproponowałeś raczej brałbym Hankooki, tylko pasuje sprawdzić czy mają sztywną ściankę boczną bo bez tego przyjemność z jazdy mazdą pryśnie. W testach wypada całkiem nieźle: https://alltyretests.com/hankook-ventus-s1-evo3-k127/
Toyo raczej bardzo słabo w porównaniu do konkurencji : https://alltyretests.com/toyo-proxes-sport/
Ja na daily do Mazdy najpierw wybrałem Michelina PS4 który okazał się porażką ponieważ bok opony jest bardzo miękki i auto zrobiło się mało precyzyjne, wręcz "gumowate". Zmieniłem go na Conti Premium Contact 6 i to był strzał w dziesiątkę! Sztywna, świetnie klei na suchym i bez problemów na mokrym.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

28 sty 2021, 13:02

dudek_t pisze:Z racji na inne wydatki i chęć spróbowania czegoś innego rezygnuje z kolejnego zakupu S001. Rozważam między tymi trzema modelami.
Pierwszy bliźniaczy do Bridgestone tylko koreański. Mam wrażenie że do podobnie twarda opona i zbliżonych parametrach:
1. https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... 106#628874
Drugi to chyba też coś podobnego tyle że z Japonii:
2. https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... 115000#982
I trzecia opcja, najbardziej "dziwna". Bieżnik jakby ciut bardziej wyczynowy?
3. https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... 999#252135

Czy ktoś z Was miał do czynienia z wyżej wymienionymi gumami i może coś doradzić?
Kupiłem tego Hankook'a, jeszcze co prawda nie założyłem nawet na felgi ale już czuć, że sama opona jest bardzo sztywna, także moim zdaniem w tej cenie to dobry wybór.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2021, 17:39

Za te pieniadze mozesz miec GoodYear Assimetric 5, prawie tak dobre jak polecane przez Pudla Continentale Premium Contact 6, ktore juz kosztuja 100 zl wiecej za sztuke...

Z drugiej strony moze bierz Hankooki, bedzie bardziej roznorodnie na forum. Ja na 99% wezme GY AS5, tylko kazdego dnia zmieniam zdanie, czy indeks V, czy moze Y XL. Czy lekka wersja o troche wiekszym komforcie, czy moze bardziej precyzyjna, twardsza i znoszaca dzielnie dziury. Tu decyzji nie podjalem jeszcze, a w tym roku, jak na zlosc, nie bylo zadnych promocji w oklicach Sylwestra. Wiec bede kupowal w marcu.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

28 sty 2021, 20:09

Evo3 były ostatnio po 372zl, wyniki w testach identyczne jak Assymetric 5, tylko że 100zl taniej na oponie i wieczysta gwarancja do 1.6mm bieżnika. Mnie przysłali opony z DOT 3920.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2021, 20:49

W jakich testach? Dasz linka? A cena identyczna, może 20 zł taniej.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

28 sty 2021, 22:04

Tutaj masz linka: https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

Nowe GYA5 wychodziły 1900zl z 2020 roku, za Evo3 dałem poniżej 1500.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

29 sty 2021, 10:01

Właśnie kojarzę że Evo 2 były sztywne i liczyłem że 3 będzie podobna. Fajnie że to potwierdzacie.

Wojtek jakoś nie mogę się przemóc do serii Premium Continentala w Mazdzie. No jakoś w glowie mi sie to nie spina. A Sport 5 to już prehistoria. GY wydaje mi się też mniej sztywna? W Evo 3 mam wrażenie że te grubaśne klocki w połączeniu ze sztywną ścianką zrobią robotę. W sumie niedługo się przekonamy, zamawiam :)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

04 lut 2021, 20:38

monkahead pisze:
28 sty 2021, 20:09
Evo3 były ostatnio po 372zl, wyniki w testach identyczne jak Assymetric 5, tylko że 100zl taniej na oponie i wieczysta gwarancja do 1.6mm bieżnika. Mnie przysłali opony z DOT 3920.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

I tutaj dylemat... stoję przed wyborem ... na tapecie jest właśnie ten Hankook...albo Goodyear..., Hankook tańszy o mniej wiecej 361 zł za komplet...

Będzie ulica.. ale tor też... co lepsze ? :lol:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

05 lut 2021, 10:49

Będzie ulica.. ale tor też... co lepsze ? :lol:
Mam obawy że każda z tych opon po jednej wizycie na torze nie będzie się już nadawać na miasto. Jeśli szukasz opony i na tor i na miasto pomyśl o gumach z twardą ścianką boczną i inną mieszanką. W takim wypadku niestety musisz się liczyć także z gorszymi własnościami w deszczu. A z drugiej strony, taki Goodyear czy Hankook właśnie po upalaniu na torze w deszczu na mieście nie będzie już tą samą oponą... :(
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

05 lut 2021, 12:18

pudel pisze:
05 lut 2021, 10:49
Będzie ulica.. ale tor też... co lepsze ? :lol:
Mam obawy że każda z tych opon po jednej wizycie na torze nie będzie się już nadawać na miasto. Jeśli szukasz opony i na tor i na miasto pomyśl o gumach z twardą ścianką boczną i inną mieszanką. W takim wypadku niestety musisz się liczyć także z gorszymi własnościami w deszczu. A z drugiej strony, taki Goodyear czy Hankook właśnie po upalaniu na torze w deszczu na mieście nie będzie już tą samą oponą... :(
Chyba trochę przesadzasz :) po torze jazda na czas a nie palenie gumy:)
Na Michelin PS3 byłem 2 razy na torze w Łodzi, i nic im nie było. Jeździłem w towarzystwie kilku ND- też na cywilnych oponach... Może źle się wyraziłem...wypad na tor okazjonalny.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

05 lut 2021, 16:24

pudel pisze:
Będzie ulica.. ale tor też... co lepsze ? Obrazek
Mam obawy że każda z tych opon po jednej wizycie na torze nie będzie się już nadawać na miasto. Jeśli szukasz opony i na tor i na miasto pomyśl o gumach z twardą ścianką boczną i inną mieszanką. W takim wypadku niestety musisz się liczyć także z gorszymi własnościami w deszczu. A z drugiej strony, taki Goodyear czy Hankook właśnie po upalaniu na torze w deszczu na mieście nie będzie już tą samą oponą... :(
Chyba jednak ma rację. Sam się zastanawiałem czy by nie wyskoczyć na MC w OPEN ale szkoda mi właśnie nowiutkich opon Hankook'a, a drugiego kompletu kół na zmianę nie mam. Po ostatniej wizycie na MP Ułęż fabryczne Bridgestone mi się ugotowały, do tej pory widać inną strukturę gumy na bokach ale to była 8 letnia opona, więc mi nie było szkoda. Auta nie katowałem, po prostu było 30C i to wystarczyło po kilku przejazdach.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

08 lut 2021, 9:23

Warto zamknac etap wyboru, wiec napisze, ze kupilem Goodyear 205 45 R17 88 Y F1 ASYMMETRIC 5 XL FP za 1556 zl z przesylka. W najtanszym sklepie, wiec opony moga miec i 2 lata - zobaczymy (dla mnie nieco twardsza, bo starsza opona, to nie problem, a wrecz zaleta). Stalo sie to tydzien temu, wiec dojda do mnie za okolo 10 dni (mam takie doswiadczenia z tym sklepem).
Wybor byl swiadomy - zalezy mi na jak najnizszej scieralnosci opon i dobrej reszcie parametrow. Mial byc jeszcze tanszy model, czyli lzejsza z indeksem V i nie wzmocniona, ale
1. jednak jezdzac na przelaj bocznymi nieznanymi drogami, nie raz i nie dwa musialem przejezdzac przez "poligon" zamiast gladkich asfalow, a jednak XL chroni przez przecieciem opony
2. moze nie jezdze na czas, ale cenie sobie sportowe wrazenia, i XL sugeruje twardsza scianke boczna i wieksza odpornosc na ostre manewry - nizsze odksztalcanie opony np podczas poslizgow.

Dziekuje tez wszystkim za oferty uzywanych s001 - tu jednak matematyka byla bezlitosna - wg testow zakupione przeze mnie opony sa okolo 2.5 raza bardziej trwale niz nowe s001, stad uzywane co najmniej wytrzymalyby 3 razy mniej, wiec moglbym Wam zaoferowac naprawde smieszne pieniadze... plus nigdy w zyciu nie kupilem uzywanych opon i na szczescie nie musze tego czynic i tym razem.

Dam znac w marcu, jak wrazenia.

Poki co, po kilku dniach suchych drog, dzis rano znow bylem w driftingowym niebie i juz planuje ogarnac ile sie da w pracy, i udac sie tam znow. Najlepsza zima w zyciu... mimo, ze stoki narciarskie zamkniete. A jeszcze w grudniu powaznie sie zastanawialem, czy jest sens wydawac ~2x 100 zl na zakladanie/sciaganie zimowych opon :-)
ODPOWIEDZ