[ND] deaktywacja/demontaż DHS Deployable Hood / system ochrony pieszego

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

18 lut 2023, 7:42

Zapytałbym [mention]emixfajf [/mention]
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

18 lut 2023, 9:43

Nie żebym przerabiał taki scenariusz ale najprawdopodobniej wystarczy usunąć DTC (kody błędów) przy pomocy jakiegoś dongla OBD2.

Gorzej jeśli takie zdarzenie zapisało się w sterowniku RCM. Tych nie da się usunąć przed OBD i trzeba robić specjalistyczny reset (o ile to w ogóle możliwe).

W sumie to nic tym wpisem nie wniosłem :roll:
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

18 lut 2023, 10:03

Mogę zacząć od dongla, kupiłem nawet taki ostatnio. Nie pomyślałem o tym szczerze mówiąc. Dam znać czy pomogło.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 lut 2023, 11:41

Ze sporym prawdopodobieństwem RCM zarejestrował błąd który da się odczytać Forscanem natomiast skasować się nie da (procedury bezpieczeństwa bla bla) ani Forscanem ani mazdowymi narzędziami w ASO. Podobnie jak po odpaleniu poduszek oficjalna droga to wymiana sterownika RCM na nowy. Alternatywa to jakiś magik który wyczyści posiadany RCM. Na szczęście będzie to dużo tańsze niż naprawa całego bałaganu po odpaleniu DHS

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

18 lut 2023, 11:57

RCM steruje kontrolką? Bo może łatwiej będzie wypiąć sterownik z układu.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 lut 2023, 16:24

Wyciągnięcie modułu to raczej słaby pomysl, pozbawisz się wtedy całego systemu poduszek a kontrolka zapewne nadal będzie migać bo jest ona sterowana nie wprost z RCM a przez zegary które komunikują się z innymi układami m. In RCM poprzez magistralę danych.



przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

21 lut 2023, 0:40

Kim Son San pisze:
18 lut 2023, 7:21
Po uderzeniu w opony na "torze" wróciła mi kontrolka DHS. Czy może być tak, że czujniki wykryły konieczność aktywacji systemu, a sterownik wysłał impuls (oczywiście zignorowany) i zapamiętał ten fakt? W efekcie żeby przestało migać byłby potrzebny reset sterownika. Ktoś przerabiał podobny scenariusz?
Przerabiam następujący scenariusz: Po uderzeniu w opony na "torze" wywaliło mi DHS. Usunąłem naboje, wymieniłem maskę, jeździłem z kontrolką przez 2 lata do czasu aż postanowiłem, że zabiorę się za wszystkie "pierdoły", które mnie irytują. W pierwszej chwili pomyślałem, że oporniki załatwią sprawę, ale kontrolka nadal migała. Obciąłem więc wtyczki od ładunków, wlutowałem elegancko oporniki, żeby mieć pewność, że wszystko styka - kontrolka nadal nie gasła. Wybrałem się więc do ASO celem usunięcia błędu, i okazało się, że nie ma takiej opcji. Po wywaleniu ładunków, w module SAS jest zapisana informacja o tym, że doszło do kolizji i moduł jest do wymiany. W ASO zawołali coś ponad 3k, przy czym dostałem informację, że nie jest dostępny i nie wiadomo kiedy będzie. Udało mi się wyhaczyć taki na allegro za mniej niż 1/3 ceny. Leży w szafie od kilku miesięcy i czeka na swój czas. Jak go zamontuję, to mam nadzieję, że kontrolka zgaśnie, lub wystarczy wtedy skasować błąd. Dam znać.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

21 lut 2023, 9:42

Brzmi jakbym miał się udać po taśmę izolacyjną albo rozebrać zegary i wyjąć żarówkę.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

21 lut 2023, 11:27

Biorąc pod uwagę, że z zegarów daje się "wyprogramować" rzeczy, o których ASO twierdzi, że się nie da (np. kontrolka i-stop), prawdopodobnie tę kontrolkę też dałoby się, tylko pewnie na razie nikt nie wie jak, bo za bardzo nie jest to popularna potrzeba.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

21 lut 2023, 12:27

Kto robi takie rzeczy w Polsce?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

21 lut 2023, 13:47

TerminatorPi pisze:
21 lut 2023, 11:27
Biorąc pod uwagę, że z zegarów daje się "wyprogramować" rzeczy, o których ASO twierdzi, że się nie da (np. kontrolka i-stop), prawdopodobnie tę kontrolkę też dałoby się, tylko pewnie na razie nikt nie wie jak, bo za bardzo nie jest to popularna potrzeba.
Podłaczę się do pytania - kto w PL wyprogramuje kontrolkę wyłączonego systemu monitorowania pasa ruchu?
Awatar użytkownika
tuli
Posty: 30
Rejestracja: 11 lis 2017, 8:04
Model: ND
Wersja: Signature
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

22 lut 2023, 21:25

Mnie jak wywaliło DHS wysłałem do wykasowania crash data z sensora airbag (tego za fotelami) i wszystko zgasło:) jesli jest ktoś chętny mam dokładnie taki zestaw opornikow zamiast nabojów.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4570904954
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

23 lut 2023, 10:20

mike_d pisze:
21 lut 2023, 13:47
TerminatorPi pisze:
21 lut 2023, 11:27
Biorąc pod uwagę, że z zegarów daje się "wyprogramować" rzeczy, o których ASO twierdzi, że się nie da (np. kontrolka i-stop), prawdopodobnie tę kontrolkę też dałoby się, tylko pewnie na razie nikt nie wie jak, bo za bardzo nie jest to popularna potrzeba.
Podłaczę się do pytania - kto w PL wyprogramuje kontrolkę wyłączonego systemu monitorowania pasa ruchu?
Też byłbym chętny!
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

23 lut 2023, 17:27

TerminatorPi pisze:
21 lut 2023, 11:27
Biorąc pod uwagę, że z zegarów daje się "wyprogramować" rzeczy, o których ASO twierdzi, że się nie da (np. kontrolka i-stop), prawdopodobnie tę kontrolkę też dałoby się, tylko pewnie na razie nikt nie wie jak, bo za bardzo nie jest to popularna potrzeba.
Jak wygląda finalny efekt takiego wyprogramowania - czy kontrolka po dezaktywacji danego systemu mrugnie a potem zgaśnie czy w ogóle nie będzie aktywna? Tylko wtedy nie będzie wiadomo czy system został zdezaktywowany, nie?

PS. Zapytam znajomego elektronika czy się podejmie i koszty tegoż.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

23 lut 2023, 20:05

Danillo pisze:
23 lut 2023, 17:27
TerminatorPi pisze:
21 lut 2023, 11:27
Biorąc pod uwagę, że z zegarów daje się "wyprogramować" rzeczy, o których ASO twierdzi, że się nie da (np. kontrolka i-stop), prawdopodobnie tę kontrolkę też dałoby się, tylko pewnie na razie nikt nie wie jak, bo za bardzo nie jest to popularna potrzeba.
Jak wygląda finalny efekt takiego wyprogramowania - czy kontrolka po dezaktywacji danego systemu mrugnie a potem zgaśnie czy w ogóle nie będzie aktywna? Tylko wtedy nie będzie wiadomo czy system został zdezaktywowany, nie?

PS. Zapytam znajomego elektronika czy się podejmie i koszty tegoż.
To się programuje w dwóch miejscach - dwa bity w SSU (co powoduje dezaktywację, ale też permanentną sygnalizację na zegarach) oraz ewentualnie jeden bit w zegarach, żeby tę kontrolkę wyłączyć.
Czyli możesz albo mieć wyączony i-stop i cały czas świecącący alert, albo całkiem wyłączone bez sygnalizacji.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

25 lut 2023, 8:46

A czym się to programuje?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

25 lut 2023, 13:16

Kim Son San pisze:
25 lut 2023, 8:46
A czym się to programuje?
Jak wszystko - Forscanem z kompatybilnym interfejsem. Z pomocą tego arkusza https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... 7E5AC3FE5C
Na jednorazową robotę wystarczy trialowa licencja
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

25 lut 2023, 15:15

Na olx ogłaszają się firmy kasujące błędy w sterowniku poduszek. Wysyłasz i odsyłają sprawny. Błąd gaśnie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
ODPOWIEDZ