[ND] usztywnienie zawieszenia
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Mam ND1 na standardowym zawieszeniu. Nie planuje obniżania. Zainstalowałem jedynie spacers do kół - 30 przód i 40 tył - żeby wizualnie bardziej wypełniły nadkola.
Nie jeżdżę na torze, jeżdżę daily cały rok po zwykłych ulicach.
Zbieram się od bardzo dawna do większego usztywnienia zawieszania - choć im więcej czytam tym więcej wątpliwości mam.
Oczywiście wszyscy polecają zestaw Anti roll bar na przód i tył + geometria - ale bardzo dużo wpisów jest na forach, że nie ma aż takiej różnicy jaką się spodziewali montujący ten zestaw.
Duża część użytkowników pisze, że bez wymiany sprężyn i amortyzatorów różnicy dużej nie czuć.
W grę wchodzi właściwie tylko Eibach bo GWR i FM przy dzisiejszych kursach i kosztach przesyłki to koszmarne pieniądze się robią.
A może ktoś z was montował takie proste usztywniacze?
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 5?aid=6356
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 5?aid=6355
Może do daily na zwykłej ulicy czuć już różnicę przy takim rozwiązaniu?
Nie jeżdżę na torze, jeżdżę daily cały rok po zwykłych ulicach.
Zbieram się od bardzo dawna do większego usztywnienia zawieszania - choć im więcej czytam tym więcej wątpliwości mam.
Oczywiście wszyscy polecają zestaw Anti roll bar na przód i tył + geometria - ale bardzo dużo wpisów jest na forach, że nie ma aż takiej różnicy jaką się spodziewali montujący ten zestaw.
Duża część użytkowników pisze, że bez wymiany sprężyn i amortyzatorów różnicy dużej nie czuć.
W grę wchodzi właściwie tylko Eibach bo GWR i FM przy dzisiejszych kursach i kosztach przesyłki to koszmarne pieniądze się robią.
A może ktoś z was montował takie proste usztywniacze?
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 5?aid=6356
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 5?aid=6355
Może do daily na zwykłej ulicy czuć już różnicę przy takim rozwiązaniu?
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Trudno mi powiedzieć jak to wygląda na standardowym zawieszeniu, natomiast u mnie po dołożeniu anti roll bar kitu samochód zupełnie inaczej się prowadzi (w swojej MX-5 jako opcję brałem pakiet Recaro - fotele i twardsze zawieszenie Bilstein), a zrobienie geometrii jeszcze bardziej poprawiło doznania z jazdy - jest jeszcze bardziej gokartowo i przyczepnie.
Wcześniej samochód w zakrętach wyglądał jak lifted miata.
Moje mody możesz zobaczyć tutaj
Usztywnienia: viewtopic.php?p=510049#p510049
Anit roll bar kit viewtopic.php?p=512377#p512377
Geometria: viewtopic.php?p=514775#p514775

Moje mody możesz zobaczyć tutaj

Usztywnienia: viewtopic.php?p=510049#p510049
Anit roll bar kit viewtopic.php?p=512377#p512377
Geometria: viewtopic.php?p=514775#p514775
- VooR
- Donator
- Posty: 754
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
To auto zaczyna jechać tak jak powinno jak ma geometrię z negatywami i co najmniej -3cm. Fabrycznie stoi tak wysoko, że strach, ja nie rozumiem czemu oni tak to wypuszczają...
Przy -3cm o ile nie jeździsz ciągle po osiedlach z garbami nawet tego nie zauważysz.
Ja bym wolał najpierw wydać ok. 600 na sprężyny niż 3x tyle na staby, nie mówiąc o tym o ile lepiej takie auto wygląda.
Przy -3cm o ile nie jeździsz ciągle po osiedlach z garbami nawet tego nie zauważysz.
Ja bym wolał najpierw wydać ok. 600 na sprężyny niż 3x tyle na staby, nie mówiąc o tym o ile lepiej takie auto wygląda.
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Staby

Polecam: https://www.jdl-performance.com/sklep/z ... 9uss2.html
Zakres twardości od bardzo miękkiego do betonu, do tego regulacja wysokości.
Zakres twardości od bardzo miękkiego do betonu, do tego regulacja wysokości.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1661
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Ja regularnie zauważam, po podjechaniu do krawężnika, że centymetr, dwa niżej j już bym tarł. W pracy mam tak miejsce parkingowe, że akurat wydech jest odrobinę nad krawężnikiem. Gdybym obniżył, za każdym razem musiałbym się zastanawiać czy już, czy nie. Dodatkowo mam na moich typowych drogach pierdyliard garbów różnego sorta. W szczególności tych bezsensownych - wysokich na środku, a niskich po bokach. Na stockowym zawieszeniu nie mam strachu

Są różne punkty widzenia.
- VooR
- Donator
- Posty: 754
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana!TerminatorPi pisze: ↑13 maja 2020, 15:16Na stockowym zawieszeniu nie mam strachu
Są różne punkty widzenia.


"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Przy -35 mm w ND nie napotkałem przeszkody, której nie przejechałbym normalnie, jak nieobniżonym autem, bez szkody dla zawieszenia.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
A czy sama wymiana amorków - ale ze sprężynami seryjnymi ma jakiś sens?
A może sama wymiana sprężyn - mazda ma taki zestaw 4100-77-780 za ok 900 zł?
Co u kozy da korzystniejszy efekt mniejszego przechyłu w zakrętach?
A może sama wymiana sprężyn - mazda ma taki zestaw 4100-77-780 za ok 900 zł?
Co u kozy da korzystniejszy efekt mniejszego przechyłu w zakrętach?
- wojteczekm16
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Poznań
Ja mam u siebie założony akcesoryjny zestaw obniżający eibacha do seryjnych amortyzatorów. Po założeniu różnica w prowadzeniu raczej niewielka, może trochę się mniej wychyla. Za to plus jest taki, że auto wygląda sto razy lepiej (jeśli nie powiedzieć, że dla mnie idealnie, zwłaszcza po założeniu dystansów). Przejeździłem na tym już chyba z 65 000 km i nigdy w nic nie przytarłem (odpukać) - więc w użytkowaniu na co dzień idealnie.
EDIT: a wrzuć fotkę jak wygląda dystans do seryjnej wysokości zawieszenia, tak z ciekawości... bo nie powiem ale chyba nikt takiego tematu na forum nie nagrywał jeszcze
EDIT: a wrzuć fotkę jak wygląda dystans do seryjnej wysokości zawieszenia, tak z ciekawości... bo nie powiem ale chyba nikt takiego tematu na forum nie nagrywał jeszcze
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
- MMRS
- Donator
- Posty: 1895
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Wojtku, wiem że kochasz to auto, dorzuć jeszcze do tego gruby stabilizator i pokochasz to auto po raz kolejnywojteczekm16 pisze: ↑17 maja 2020, 14:31Ja mam u siebie założony akcesoryjny zestaw obniżający eibacha do seryjnych amortyzatorów. Po założeniu różnica w prowadzeniu raczej niewielka, może trochę się mniej wychyla. Za to plus jest taki, że auto wygląda sto razy lepiej (jeśli nie powiedzieć, że dla mnie idealnie, zwłaszcza po założeniu dystansów). Przejeździłem na tym już chyba z 65 000 km i nigdy w nic nie przytarłem (odpukać) - więc w użytkowaniu na co dzień idealnie.
EDIT: a wrzuć fotkę jak wygląda dystans do seryjnej wysokości zawieszenia, tak z ciekawości... bo nie powiem ale chyba nikt takiego tematu na forum nie nagrywał jeszcze


wojteczekm16 pisze: ↑17 maja 2020, 14:31EDIT: a wrzuć fotkę jak wygląda dystans do seryjnej wysokości zawieszenia, tak z ciekawości... bo nie powiem ale chyba nikt takiego tematu na forum nie nagrywał jeszcze
tak wygląda koza na wsi z dystansami

- Załączniki
-
- IMG_5643.JPG (6.82 MiB) Przejrzano 4985 razy
-
- IMG_5641.JPG (7.17 MiB) Przejrzano 4985 razy
Mały rynek w PL - niestety. Większość użytkowników podąża tą samą ścieżką - eibach sprężyny, amory bilstein b8, wydech cobalt itp. Sprzedawcy się dopasowują - wszystko dostępne prawie od ręki ale jak chcesz coś innego to problem. Jesteśmy niestety gdzieś na skraju wszystkich szlaków handlowych.
Bo jak np. chcę kupić sway bary - niech będzie eibach - dystrybutor w PL nie ma wersji na EU, może ściągnąć wersję na na UK/USA - czas oczekiwania ok 6 tyg. - koszt ok 1800.
W UK, w moss - flyinmiata out of stock - czas czekania ok 12 tyg. - cena pewnie ok 2000-2500
W USA - GWR nie eksportujemy, FLYINMIATA - brak odp. przez kilka dni bo wychodzi, że koszt wysyłki swaybar (280USD) do Berlina +125USD a do PL +270USD
PL=AFRYKA
tak ze wszystkim
już mi ręce opadają
części motocyklowe, samochodowe - jesteśmy gdzieś w próżni
Bo jak np. chcę kupić sway bary - niech będzie eibach - dystrybutor w PL nie ma wersji na EU, może ściągnąć wersję na na UK/USA - czas oczekiwania ok 6 tyg. - koszt ok 1800.
W UK, w moss - flyinmiata out of stock - czas czekania ok 12 tyg. - cena pewnie ok 2000-2500
W USA - GWR nie eksportujemy, FLYINMIATA - brak odp. przez kilka dni bo wychodzi, że koszt wysyłki swaybar (280USD) do Berlina +125USD a do PL +270USD
PL=AFRYKA
tak ze wszystkim
już mi ręce opadają
części motocyklowe, samochodowe - jesteśmy gdzieś w próżni
Pytałeś w JDL? Zawieszenie TEIN dostarczyli w 4 dni. W ofercie CUSCO przód i tył stab.
btw: Takie prawo handlu, nie opłaca się trzymać stocku jak masz 2 zapytania na pół roku o dany produkt
https://www.jdl-performance.com/sklep/c ... =0&y=0&p=2
btw: Takie prawo handlu, nie opłaca się trzymać stocku jak masz 2 zapytania na pół roku o dany produkt

https://www.jdl-performance.com/sklep/c ... =0&y=0&p=2
Dzięki za linka. Pytałem. Nie mają. Mają tylko zestaw WHITELINE za ..............3,5 kołaembargo pisze: ↑05 cze 2020, 6:33Pytałeś w JDL? Zawieszenie TEIN dostarczyli w 4 dni. W ofercie CUSCO przód i tył stab.
btw: Takie prawo handlu, nie opłaca się trzymać stocku jak masz 2 zapytania na pół roku o dany produkt![]()
https://www.jdl-performance.com/sklep/c ... =0&y=0&p=2

- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
https://www.demon-tweeks.com/uk/eibach- ... 019-01-11/
Tu masz w dobrej cenie, wysyłają do Polski, trzeba tylko meila skrobnąć aby zamówienie wystawili.
Tein przychodzi od ręki bo w UK na stocku to mają. Chyba żaden sklep w PL nie ma tego na półce. Nawet jak kupujesz w PL to paczka leci prosto z UK pod dom.
Tu masz w dobrej cenie, wysyłają do Polski, trzeba tylko meila skrobnąć aby zamówienie wystawili.
Tein przychodzi od ręki bo w UK na stocku to mają. Chyba żaden sklep w PL nie ma tego na półce. Nawet jak kupujesz w PL to paczka leci prosto z UK pod dom.
Dzięki kolego - zakupiłem komplet sway barów Eibacha u nich - czekam na dostawę - będę nadawał w temacieirekJ pisze: ↑06 cze 2020, 22:02https://www.demon-tweeks.com/uk/eibach- ... 019-01-11/
Tu masz w dobrej cenie, wysyłają do Polski, trzeba tylko meila skrobnąć aby zamówienie wystawili.
Tein przychodzi od ręki bo w UK na stocku to mają. Chyba żaden sklep w PL nie ma tego na półce. Nawet jak kupujesz w PL to paczka leci prosto z UK pod dom.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Do mnie doszedł w kilka dni więc do Ciebie teżkolega zdzicha pisze: ↑13 cze 2020, 19:06Dzięki kolego - zakupiłem komplet sway barów Eibacha u nich - czekam na dostawę - będę nadawał w temacieirekJ pisze: ↑06 cze 2020, 22:02https://www.demon-tweeks.com/uk/eibach- ... 019-01-11/
Tu masz w dobrej cenie, wysyłają do Polski, trzeba tylko meila skrobnąć aby zamówienie wystawili.
Tein przychodzi od ręki bo w UK na stocku to mają. Chyba żaden sklep w PL nie ma tego na półce. Nawet jak kupujesz w PL to paczka leci prosto z UK pod dom.

Smutek, że taniej jest kupić komplet u nich niż sam przód gdziekolwiek indziej. Ale tylny czerwony też ładnie wygląda na płocie.
- KOORDYNACJA
- Posty: 145
- Rejestracja: 20 lip 2018, 12:58
- Model: ND RF
- Wersja: RF AT 2018 Recaro
- Lokalizacja: Radom
Ja też się zastanawiam ...kolega zdzicha pisze: ↑13 cze 2020, 19:06Dzięki kolego - zakupiłem komplet sway barów Eibacha u nich - czekam na dostawę - będę nadawał w temacieirekJ pisze: ↑06 cze 2020, 22:02https://www.demon-tweeks.com/uk/eibach- ... 019-01-11/
Tu masz w dobrej cenie, wysyłają do Polski, trzeba tylko meila skrobnąć aby zamówienie wystawili.
Tein przychodzi od ręki bo w UK na stocku to mają. Chyba żaden sklep w PL nie ma tego na półce. Nawet jak kupujesz w PL to paczka leci prosto z UK pod dom.
Mogliśmy kupić wspólnie ...
Daj znać ...
#Miata_z_automatem_wymiata 



już są - w przyszłym tygodniu sam sobie (i wam przy okazji) odpowiem na zadane pytanie w tym wątku
- Załączniki
-
- IMG_5698.JPG (4.36 MiB) Przejrzano 4544 razy
Wymienione.
Zdecydowałem się na ASO: wymiana 550, geometria 420. Będę testował jak będzie sucho. Na razie mogę tylko napisać, że te oryginalne sway bary to druciki przy rurach eibach.
A geometria taka jak poniżej. Blisko ustawień FlyinMiata?
Zdecydowałem się na ASO: wymiana 550, geometria 420. Będę testował jak będzie sucho. Na razie mogę tylko napisać, że te oryginalne sway bary to druciki przy rurach eibach.
A geometria taka jak poniżej. Blisko ustawień FlyinMiata?
- Załączniki
-
- geo.png (1.05 MiB) Przejrzano 4498 razy
- KOORDYNACJA
- Posty: 145
- Rejestracja: 20 lip 2018, 12:58
- Model: ND RF
- Wersja: RF AT 2018 Recaro
- Lokalizacja: Radom
Zapodaj zdjęcia po zamontowaniukolega zdzicha pisze: ↑18 cze 2020, 18:34już są - w przyszłym tygodniu sam sobie (i wam przy okazji) odpowiem na zadane pytanie w tym wątku
Ps.
Tamto zdjęcie się wgrało do połowy
#Miata_z_automatem_wymiata 



Jeżdżę już parę dni z zamontowanymi sway-barami Eibach. Jest lepiej - samochód w zakrętach bardziej stabilny, mniejszy przechył. To nie jest tak, że nie ma w ogóle przechyłów - są - ale układ sprawia wrażenie bardziej stabilnego. Cała impreza kosztowała ok 2,5 słowiańskich złotylionów - moim zdaniem warto.
Najbardziej mnie zaskoczyła natomiast inna sprawa - od paru dni co jakiś czas w Warszawie intensywnie padał deszcz i moje największe zdziwienie to, że mx5 ze sway-barami stabilnej jeździ na mokrej nawierzchni przy niewielkich prędkościach. Wcześniej myszkował bardziej na śliskiej nawierzchni.
Dużą sprawę pewnie robi odpowiednia geometria.
Montaż sway-barów wizualnie z zewnątrz nie zmienia mx5 - wysokość ta sama.
Czy montaż rozpórki na przednie kielichy amorów może jeszcze poprawić sztywność? Czy po zamontowaniu rozpórki trzeba robić ponownie geometrię?
Najbardziej mnie zaskoczyła natomiast inna sprawa - od paru dni co jakiś czas w Warszawie intensywnie padał deszcz i moje największe zdziwienie to, że mx5 ze sway-barami stabilnej jeździ na mokrej nawierzchni przy niewielkich prędkościach. Wcześniej myszkował bardziej na śliskiej nawierzchni.
Dużą sprawę pewnie robi odpowiednia geometria.
Montaż sway-barów wizualnie z zewnątrz nie zmienia mx5 - wysokość ta sama.
Czy montaż rozpórki na przednie kielichy amorów może jeszcze poprawić sztywność? Czy po zamontowaniu rozpórki trzeba robić ponownie geometrię?
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Montaż rozpórki usztywni wóz, ale analizując twój opis sytuacyjny, bardzo wątpię abyś cokolwiek poczuł. Po montażu nie trzeba ustawiać geo ale trzeba rozbierać kawałek podszybia/grodzi aby wymienić specjalny element który ma punkty mocowań przy grodzi.kolega zdzicha pisze: ↑25 cze 2020, 7:19Czy montaż rozpórki na przednie kielichy amorów może jeszcze poprawić sztywność? Czy po zamontowaniu rozpórki trzeba robić ponownie geometrię?
- kryptic
- Donator
- Posty: 32
- Rejestracja: 06 maja 2019, 22:24
- Model: ND
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: Kraków
Ja montowałem w odwrotnej kolejności tzn. najpierw rozpórka na fabryczne auto, potem dopiero stabilizatory i geometria i różnica po samym dołożeniu rozpórki była znaczna, w zakręcie auto stało się bardziej przewidywalne i łatwiej można było modulować wychylenie. Natomiast przy wymienionych już innych częściach zawieszenia różnica może nie być tak zauważalna.
No dobra Pany, to się pochwalę, że wleciał cały zestaw:
*Staby Eibach - zamówione z deamon tweeks (thx za cynk dla Irka, szybciutko przyszły z UK)
*Prokit
*B6 zakupione od Voor w eleganckim stanie
i jest gruba różnica. Zamiast pontonu w zakręcię i okropnego body roll'u jaki trapi stockową ND zrobił się mały bolid który wbija w zakręt równie chętnie niczym arab na kurs pilotażu.
Całość wraz z wymianą kosztowała mnie niecałe 5k więc nie mało, ale relatywnie mało w stosunku do wartości auta, bo w tej cenie (w sumie drożej) można mieć pakiet recaro czy pakiet spojlerów a śmiem twierdzić, że żadna z tych opcji tak diametralnie nie wpłynie na doznania z jazdy jak ww. zestaw.
Co również na plus to fakt, że na B6+prokit jest w miarę miękko i wielkiej różnicy nie ma w komforcie, tak samo jak bałem się o obniżenie o te 3 cm, ale i tak wjeżdżam wszędzie nawet na wertepy na działkę - pełen luz, spowalniacze - pełen luz.
Co oczywiste dupsko chętniej lata przy tych sztywnych stabach na zakręcie, więc z butem ciut ostrożniej na wyjściu, ale frajda jeszcze większa. Ja się mega cieszę, bo odczucie jest jaknym kupił zupełnie inne/nowe auto!

*Staby Eibach - zamówione z deamon tweeks (thx za cynk dla Irka, szybciutko przyszły z UK)
*Prokit
*B6 zakupione od Voor w eleganckim stanie
i jest gruba różnica. Zamiast pontonu w zakręcię i okropnego body roll'u jaki trapi stockową ND zrobił się mały bolid który wbija w zakręt równie chętnie niczym arab na kurs pilotażu.
Całość wraz z wymianą kosztowała mnie niecałe 5k więc nie mało, ale relatywnie mało w stosunku do wartości auta, bo w tej cenie (w sumie drożej) można mieć pakiet recaro czy pakiet spojlerów a śmiem twierdzić, że żadna z tych opcji tak diametralnie nie wpłynie na doznania z jazdy jak ww. zestaw.
Co również na plus to fakt, że na B6+prokit jest w miarę miękko i wielkiej różnicy nie ma w komforcie, tak samo jak bałem się o obniżenie o te 3 cm, ale i tak wjeżdżam wszędzie nawet na wertepy na działkę - pełen luz, spowalniacze - pełen luz.
Co oczywiste dupsko chętniej lata przy tych sztywnych stabach na zakręcie, więc z butem ciut ostrożniej na wyjściu, ale frajda jeszcze większa. Ja się mega cieszę, bo odczucie jest jaknym kupił zupełnie inne/nowe auto!



- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Jeszcze trochę pogmeraj przy geometrii i będzie zacnieM4rc1nnn pisze: ↑27 sie 2020, 10:38No dobra Pany, to się pochwalę, że wleciał cały zestaw:
*Staby Eibach - zamówione z deamon tweeks (thx za cynk dla Irka, szybciutko przyszły z UK)
*Prokit
*B6 zakupione od Voor w eleganckim stanie
i jest gruba różnica. Zamiast pontonu w zakręcię i okropnego body roll'u jaki trapi stockową ND zrobił się mały bolid który wbija w zakręt równie chętnie niczym arab na kurs pilotażu.
Całość wraz z wymianą kosztowała mnie niecałe 5k więc nie mało, ale relatywnie mało w stosunku do wartości auta, bo w tej cenie (w sumie drożej) można mieć pakiet recaro czy pakiet spojlerów a śmiem twierdzić, że żadna z tych opcji tak diametralnie nie wpłynie na doznania z jazdy jak ww. zestaw.
Co również na plus to fakt, że na B6+prokit jest w miarę miękko i wielkiej różnicy nie ma w komforcie, tak samo jak bałem się o obniżenie o te 3 cm, ale i tak wjeżdżam wszędzie nawet na wertepy na działkę - pełen luz, spowalniacze - pełen luz.
Co oczywiste dupsko chętniej lata przy tych sztywnych stabach na zakręcie, więc z butem ciut ostrożniej na wyjściu, ale frajda jeszcze większa. Ja się mega cieszę, bo odczucie jest jaknym kupił zupełnie inne/nowe auto!
![]()
![]()
![]()
