Jaki lepszy zestaw hamulcow do ND?
o ile ma to sens:)
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 2183
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Poszedłem ostatecznie w małego Stoptecha. Nie jeżdżę po torze wiec duży hebel i jego pojemność cieplna nie maja dla mnie aż tak dużego znaczenia ale niska masa i odporność na fading bardzo mi się przydadzą.
Sprawdziłem w TG Auto, hamulec wchodzi na felgę. Pewnie i ori Brembo by tez tam się zmieścił.
Tarcza Stoptech jest minimalnie cieńsza, jest nieco wyższa - razem z dzwonem o ok. 5-6 mm. Niestety nie jest to zamiennik.
Największa różnica to masa. Waży niecałe 4 kg. Ori nie udało mi się zważyć bo waga kuchenna działa tylko do 5 kg. A ważyłem tarcze z zestawu brembo które są lżejsze od standardowych.
Sprawdziłem w TG Auto, hamulec wchodzi na felgę. Pewnie i ori Brembo by tez tam się zmieścił.
Tarcza Stoptech jest minimalnie cieńsza, jest nieco wyższa - razem z dzwonem o ok. 5-6 mm. Niestety nie jest to zamiennik.
Największa różnica to masa. Waży niecałe 4 kg. Ori nie udało mi się zważyć bo waga kuchenna działa tylko do 5 kg. A ważyłem tarcze z zestawu brembo które są lżejsze od standardowych.
- Załączniki
-
- F54455BA-309C-4D9E-940C-DDB690EA74C3.jpeg (2.1 MiB) Przejrzano 1134 razy
-
- 7CC1A441-B392-47F0-B396-211315B296EF.jpeg (2.94 MiB) Przejrzano 1134 razy
Pozdrawiam, Danillo
- irekJ
- Donator
- Posty: 2646
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Tak patrzę, że w teorii tarcza jest warta sprawdzenia, czy nie jest wymienialna z OEM. Fakt, że jest cieńsza jeszcze niczego nie przekreśla, po prostu tłoczki odrobinę więcej wyjdą. Bardziej martwiłbym się, czy zacisk będzie wystarczająco dobrze wycentrowany. Bonusem może być to, że wejdzie grubszy i tańszy klocek z Clio.
@Danillo Jeśli byłoby możliwe zweryfikowanie pasowności tej tarczy do oem Brembo to byłbym bardzo wdzięczny
@Danillo Jeśli byłoby możliwe zweryfikowanie pasowności tej tarczy do oem Brembo to byłbym bardzo wdzięczny
-
- Donator
- Posty: 3679
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Na pierwszy rzut oka wydaje się że powierzchnia kontaktu tarcza/klocek jest za mała. Oby nie boirekJ pisze: ↑08 sty 2024, 14:33Tak patrzę, że w teorii tarcza jest warta sprawdzenia, czy nie jest wymienialna z OEM. Fakt, że jest cieńsza jeszcze niczego nie przekreśla, po prostu tłoczki odrobinę więcej wyjdą. Bardziej martwiłbym się, czy zacisk będzie wystarczająco dobrze wycentrowany. Bonusem może być to, że wejdzie grubszy i tańszy klocek z Clio.
@Danillo Jeśli byłoby możliwe zweryfikowanie pasowności tej tarczy do oem Brembo to byłbym bardzo wdzięczny
- AaaA
- Donator
- Posty: 623
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Standardowa seryjna tarcza 280mm z ND/ND2 wazy rowne 6kg (dokladnie 6.01kg)Danillo pisze: ↑07 sty 2024, 19:47Poszedłem ostatecznie w małego Stoptecha. Nie jeżdżę po torze wiec duży hebel i jego pojemność cieplna nie maja dla mnie aż tak dużego znaczenia ale niska masa i odporność na fading bardzo mi się przydadzą.
Sprawdziłem w TG Auto, hamulec wchodzi na felgę. Pewnie i ori Brembo by tez tam się zmieścił.
Tarcza Stoptech jest minimalnie cieńsza, jest nieco wyższa - razem z dzwonem o ok. 5-6 mm. Niestety nie jest to zamiennik.
Największa różnica to masa. Waży niecałe 4 kg. Ori nie udało mi się zważyć bo waga kuchenna działa tylko do 5 kg. A ważyłem tarcze z zestawu brembo które są lżejsze od standardowych.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2024, 9:30 przez AaaA, łącznie zmieniany 1 raz.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
Po zrobieniu porządku z zawieszeniem przyszedł czas na hamulce. Wstępnie zdecydowałem się na zestaw z pizzabrakes, zaciski 4 tłoczkowe i tarcze pływające brembo, do tego klocki ferodo DS2500 oraz przewody w oplocie. Ewentualnie wilwood ma podobny zestaw trochę taniej. Na tor nie jeżdżę (jeszcze ) głównie ruch miejski i jakieś winkle. Ten zestaw będzie ok, czy polecicie coś lepszego w cenie ok 6000?
Z tyłu zostaje seryjny zacisk i tarcza. Chciałbym jednak zmienić klocki i nie wiem na co. Możecie jakieś polecić?
Z tyłu zostaje seryjny zacisk i tarcza. Chciałbym jednak zmienić klocki i nie wiem na co. Możecie jakieś polecić?
Red ND2 white interior - Zarzygałka
viewtopic.php?f=22&t=33250
viewtopic.php?f=22&t=33250
Ten zestaw będzie git na Kotlińskie czy alpejskie winkle a po dodaniu chłodzenia na każdy tor.
Może ja nie umiem docierać klocków ale DS2500 zawsze mi piszczą, szczególnie na tyle.
Remedium na piszczenie to naklejki antypiskowe od EBC (dostępne też w pizzabrakes) i montaż na smar do klocków.
Imho najlepsze klocki na drogę to YellowStuff, initial byte na zimno mają należyty a po rozgrzaniu tylko zyskują. Podobnie ale poziom wyżej to DS.UNO.
Na tył niestety DS.UNO nie dostępne.
Pamiętaj o przewodach w oplocie też na tył.
Może ja nie umiem docierać klocków ale DS2500 zawsze mi piszczą, szczególnie na tyle.
Remedium na piszczenie to naklejki antypiskowe od EBC (dostępne też w pizzabrakes) i montaż na smar do klocków.
Imho najlepsze klocki na drogę to YellowStuff, initial byte na zimno mają należyty a po rozgrzaniu tylko zyskują. Podobnie ale poziom wyżej to DS.UNO.
Na tył niestety DS.UNO nie dostępne.
Pamiętaj o przewodach w oplocie też na tył.
Dzięki za podpowiedź. W temacie hamulców jestem zielony. Zacząłem czytać o tych EBC i skłaniam się żeby zamontować je na wszytkie koła. Oplot na tyle oczywiście też będzie.
Red ND2 white interior - Zarzygałka
viewtopic.php?f=22&t=33250
viewtopic.php?f=22&t=33250
-
- Donator
- Posty: 2183
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
A czemu na tył tez trzeba oplot zakładać? Tam siła hamowania jest znikoma i myślę, że nie poczuje żadnej różnicy z oplotem czy bez.
Podobnie zostawiajac seryjne klocki na tyle - byle tam były i sobie dociążały tylną oś. Co sądzicie?
Podobnie zostawiajac seryjne klocki na tyle - byle tam były i sobie dociążały tylną oś. Co sądzicie?
Pozdrawiam, Danillo
- irekJ
- Donator
- Posty: 2646
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Pozwolę sobie na odrobinę prywaty, na giełdzie wisi mój zestaw, analogiczny do PB, także rodzimej produkcji, w dużo niższej cenie
Jak pisałeś swoją wiadomość to ja już zamawiałem zestaw na pizzabrakes. Poza tym zależało mi na FV. Idzie sezon, pewnie twój zestaw szybko się sprzeda.
Red ND2 white interior - Zarzygałka
viewtopic.php?f=22&t=33250
viewtopic.php?f=22&t=33250
Dziś w końcu został zamontowany zestaw z pizzabrakes. Tarcze pływające i zaciski brembo, przewody w oplocie i klocki Ebc YellowStuff. Taka mała informacja, jakby ktoś to samo montował, to sugeruję aby przekazać sprzedawcy, żeby dał dłuższe śruby trzymające zacisk do adaptera. Daje o długości 80mm i śruba wchodzi tylko do połowy adaptera. Jak się nie da podkładki, jak sugeruje sprzedawca, to kawałek dalej. Lepiej jednak wziąć 90 i uciąć 5mm, żeby trzymanie było pewne, w końcu to hamulce. Dziś przy odkręcaniu pierwszej zerwał się gwint przy momencie 140Nm i trzeba było go naprawiać oraz szukać drugich śrub. Poza tym konieczny jest dystans 20mm do seryjnych felg. Miałem założony 15mm i był za mały. Zamieniłem więc dystanse tył z przodem, z tyłu były 20mm i zamówiłem nowe 25mm na tył.
Co do samych hamulców. Myślałem, że po ich zastosowaniu hamulec będzie jak w niektórych autach, twardy i jak go trącisz to samochód staje dęba. Tu jest inaczej. Pedał jest delikatny, można precyzyjnie i powoli hamować, ale wystarczy wcisnąć go odrobinę dalej, bez używania siły i w miacie od hamowania włączają się awaryjne Teraz jest strach, że ktoś z tyłu nie wyhamuje i mi w dupę wjedzie.
Ponieważ musiałem hamulce dotrzeć, była więc seria przyspieszeń i hamowań, po której moja miata w końcu dostała imię: Zarzygałka Jeszcze pół godziny po przyjeździe do domu mnie mdliło
Co do samych hamulców. Myślałem, że po ich zastosowaniu hamulec będzie jak w niektórych autach, twardy i jak go trącisz to samochód staje dęba. Tu jest inaczej. Pedał jest delikatny, można precyzyjnie i powoli hamować, ale wystarczy wcisnąć go odrobinę dalej, bez używania siły i w miacie od hamowania włączają się awaryjne Teraz jest strach, że ktoś z tyłu nie wyhamuje i mi w dupę wjedzie.
Ponieważ musiałem hamulce dotrzeć, była więc seria przyspieszeń i hamowań, po której moja miata w końcu dostała imię: Zarzygałka Jeszcze pół godziny po przyjeździe do domu mnie mdliło
- Załączniki
-
- 20240326_135125.jpg (3.32 MiB) Przejrzano 774 razy
-
- 20240326_081424.jpg (4.6 MiB) Przejrzano 774 razy
Red ND2 white interior - Zarzygałka
viewtopic.php?f=22&t=33250
viewtopic.php?f=22&t=33250