Łap: viewtopic.php?f=73&t=26596&p=462367&hil ... ox#p462367
ND Wymiana Wydechu, Wasze typy...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Cześć, zastanawiam się nad montażem wydechu od Ulter i może ktoś będzie w stanie podpowiedzieć mi:
- Czy zmiana wydechu wpływa jakoś na gwarancję producenta na samochód? Czy lepiej zrobić to po okresie gwarancyjnym?
- Ulter ma wersję z elektronicznym sterowaniem klapami wydechu - czy jest to warte swojej ceny jeśli nie zamierzam budzić okolicznych mieszkańców i straszyć zwierzynę w lesie albo wygrywać konkurs na najgłośniejsze auto na zlotach, tylko chcę trochę bardziej basowy, drapiący dźwięk? Piszą również, że w przypadku montażu, traci się homologację - na ten wydech? auto traci homolację?
- Czy możecie polecić jakieś miejsce w Warszawie gdzie profesjonalnie zamontowaliby mi ten wydech wraz z dokładką od Maxton?
Dzięki
- Czy zmiana wydechu wpływa jakoś na gwarancję producenta na samochód? Czy lepiej zrobić to po okresie gwarancyjnym?
- Ulter ma wersję z elektronicznym sterowaniem klapami wydechu - czy jest to warte swojej ceny jeśli nie zamierzam budzić okolicznych mieszkańców i straszyć zwierzynę w lesie albo wygrywać konkurs na najgłośniejsze auto na zlotach, tylko chcę trochę bardziej basowy, drapiący dźwięk? Piszą również, że w przypadku montażu, traci się homologację - na ten wydech? auto traci homolację?
- Czy możecie polecić jakieś miejsce w Warszawie gdzie profesjonalnie zamontowaliby mi ten wydech wraz z dokładką od Maxton?
Dzięki
- mike_d
- Donator
- Posty: 1221
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Ja zamówiłem w ciemno, uprzednio słuchając jak brzmiu ta wersja tylko na YT - nie zawiodłem się ale zależy czego szukasz - spotkaj się z kimś i posłuchaj
Homologacji auto nie traci - wydech jest homologowany tylko na na najcichszym ustawieniu co (w Polsce) nic nie znaczy - a przynajmniej nie przy takiej głośności; ITD z sonometrem raczej nie będzie się przyczepiać.
Gwarancję tracisz tylko na fabryczny układ wydechowy -z tego co wiem, nie wypływa np. na gwarancję przy awarii silnika (fun fact: w takim Boxterze montaż wydechu innego niż akcesoryjny = gwarancja silnika pa pa)
Homologacji auto nie traci - wydech jest homologowany tylko na na najcichszym ustawieniu co (w Polsce) nic nie znaczy - a przynajmniej nie przy takiej głośności; ITD z sonometrem raczej nie będzie się przyczepiać.
Gwarancję tracisz tylko na fabryczny układ wydechowy -z tego co wiem, nie wypływa np. na gwarancję przy awarii silnika (fun fact: w takim Boxterze montaż wydechu innego niż akcesoryjny = gwarancja silnika pa pa)
- KOORDYNACJA
- Posty: 145
- Rejestracja: 20 lip 2018, 12:58
- Model: ND RF
- Wersja: RF AT 2018 Recaro
- Lokalizacja: Radom
Może mi nie uwierzycie
Ale jak kupowałem moja MX5 ND RF AT (w automacie)
To postawiłem warunek w salonie że kupię auto bez targowania się ale nie chce ich akcesoryjnego wydechu a chce REMUS z 4 końcówkami
auto zakupiłem z salonu z wydechem REMUS i mam na to papiery ...
Po dodaniu KOLEKTORa z USA dla mnie dźwięk jest mega i poprawa osiągów po REMAPie kręci się do 7200
Ale jak kupowałem moja MX5 ND RF AT (w automacie)
To postawiłem warunek w salonie że kupię auto bez targowania się ale nie chce ich akcesoryjnego wydechu a chce REMUS z 4 końcówkami
auto zakupiłem z salonu z wydechem REMUS i mam na to papiery ...
Po dodaniu KOLEKTORa z USA dla mnie dźwięk jest mega i poprawa osiągów po REMAPie kręci się do 7200
#Miata_z_automatem_wymiata
- Piroman
- Posty: 30
- Rejestracja: 27 lip 2020, 23:07
- Model: ND
- Wersja: 16 i 19 2.0 aut
- Lokalizacja: Lublin
https://allegro.pl/oferta/tlumik-sporto ... e=facebook
Czy jest sens zakładania tego? Nd fabryczne 165KM, auto małżonki. Czy zmiana brzmienia będzie zauważalna w pełnym zakresie obrotów?
Czy jest sens zakładania tego? Nd fabryczne 165KM, auto małżonki. Czy zmiana brzmienia będzie zauważalna w pełnym zakresie obrotów?
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Powaga? Miałem 2 miesiące przelot. Tak się nie da jeździć. Nie brzmi to jak V8 tylko jak R4 na przelocie. Lepiej oszczędzać uszy i pieniądze. Nie będzie bulgotania, nie będzie fajnie. Będzie hałas i plus 3 KM przy 8000 rpm
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Nie ma sensu. Odtykanie wydechu daje tylko dodatkowe KM przy max. RPM . Byłem tam i żałuję. Za to wygeneruje sporo hałasu. Ale w takim wypadku lepiej wogole wyciąć tłumik i będzie OK Sorry ale R4 brzmi żałośnie. Cicho żałośnie lub głośno żałośnie. Najlepiej przywyknąć do tego. Zabawy z wydechem w celu zmiany brzmienia z R4 to tylko zawód. Pod koniec dnia pozostanie tylko ból uszu i kilka KM więcejPiroman pisze: ↑12 sie 2020, 18:46https://allegro.pl/oferta/tlumik-sporto ... e=facebook
Czy jest sens zakładania tego? Nd fabryczne 165KM, auto małżonki. Czy zmiana brzmienia będzie zauważalna w pełnym zakresie obrotów?
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- Eszte
- Posty: 106
- Rejestracja: 23 wrz 2017, 9:31
- Model: ND RF
- Wersja: SkyPassion '18
- Lokalizacja: 3miasto
2 miesiące to i tak długo wytrzymałeś Ja na szczęście mogłem go wyciszyć na klapach, inaczej faktycznie nie da się jeździć. No i z tymi KM też nie do końca tak. Na przelocie uciekło 15KM względem poprzedniej modyfikacji wydechu.
Pozdrawiam.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1825
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Przerobiliśmy kilka wydechów z Michałem z DiSi Tune, wg mnie jak chcesz delikatnie głębszy dźwięk to albo akcesoryjny Bastuck (na hamowni z kolektorem ponad 190km) albo jak głośniej od Bastucka to Goodwin Racing Super Street (również ponad 190 km po strojeniu). W obydwu przypadkach centralna sekcja zostaje stock.
Taka moja subiektywna ocena....
Taka moja subiektywna ocena....
- KOORDYNACJA
- Posty: 145
- Rejestracja: 20 lip 2018, 12:58
- Model: ND RF
- Wersja: RF AT 2018 Recaro
- Lokalizacja: Radom
A da się wystroić ND1 z GWR RoadsterSport RACE?MMRS pisze: ↑23 sie 2020, 12:07Przerobiliśmy kilka wydechów z Michałem z DiSi Tune, wg mnie jak chcesz delikatnie głębszy dźwięk to albo akcesoryjny Bastuck (na hamowni z kolektorem ponad 190km) albo jak głośniej od Bastucka to Goodwin Racing Super Street (również ponad 190 km po strojeniu). W obydwu przypadkach centralna sekcja zostaje stock.
Taka moja subiektywna ocena....
- Piroman
- Posty: 30
- Rejestracja: 27 lip 2020, 23:07
- Model: ND
- Wersja: 16 i 19 2.0 aut
- Lokalizacja: Lublin
Przeprowadziłem eksperyment. Miałem w zapasie fabryczny wydech i po beemkowemu wybebeszyłem wszystko, puszka zaspawana i co? I dźwięk o d potłuc ale reakcja na pedał gazu o wiele lepsza. Dołożę przelot kwasu z bocznym wypustem do puszki i wyjdzie to samo co ulter za kilka grubych stów. Ori tłumik nie ma żadnych wygłuszeń tylko kilka przegródek tłumiącycb przepływ spalin.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3405
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
A będzie , jak najbardziej. Jeszcze jak! Kibicuję i czekam na efekty - akustyczny i wykres z hamowni.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Piroman
- Posty: 30
- Rejestracja: 27 lip 2020, 23:07
- Model: ND
- Wersja: 16 i 19 2.0 aut
- Lokalizacja: Lublin
Autem jeździ małżonka więc hamowni nie zobaczy. Ciekawie było jak zdjąłem wydech do roboty i kazałem jej przestawić auto. Mazda wydarła ryja na ssaniu a żonka mi dziękuje że jej taki głośny wydech zrobiłem, myślała że to już zrobione
Ostatnio zmieniony 27 sie 2020, 20:30 przez Piroman, łącznie zmieniany 1 raz.
- Victor
- Donator
- Posty: 48
- Rejestracja: 27 maja 2019, 21:37
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Jakby ktoś szukał, to mój jest do oddania :
viewtopic.php?f=30&t=32968&view=unread#unread
viewtopic.php?f=30&t=32968&view=unread#unread
- emixfajf
- Donator
- Posty: 656
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive Turbo
- Lokalizacja: Kępno
Fajny wydech, słyszałem jak brzmi ale w połaczeniu z kolektorem 4-1, jest moocVictor pisze: ↑30 kwie 2021, 18:00Jakby ktoś szukał, to mój jest do oddania :
viewtopic.php?f=30&t=32968&view=unread#unread
Z ciekawości spytam na co zmieniasz w takim razie?
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
GWR Race to super tłumik. Mam go już ze 2 lata i wymiata.
Warto przeczytać o tym projekcie:
https://www.good-win-racing.com/Mazda-P ... -1733.html
Kupiłem razem z Baffle ale nigdy go nie założyłem. Może za niedługo spróbuję Baffle na chwilę jak pojadę na przegląd techniczny bo chyba sprawdzają decybele. Nie wiem - bo nigdy nie miałem samochodu > 3 lata.
Podoba mi się jego minimalizm i wszechstronność. Jest głośny tylko na wysokich, na niskich spokojny. Lekki.
Teraz zaczynam myśleć o kolektorze GWR 4-2-1 do niego i strojeniu.
Warto przeczytać o tym projekcie:
https://www.good-win-racing.com/Mazda-P ... -1733.html
Kupiłem razem z Baffle ale nigdy go nie założyłem. Może za niedługo spróbuję Baffle na chwilę jak pojadę na przegląd techniczny bo chyba sprawdzają decybele. Nie wiem - bo nigdy nie miałem samochodu > 3 lata.
Podoba mi się jego minimalizm i wszechstronność. Jest głośny tylko na wysokich, na niskich spokojny. Lekki.
Teraz zaczynam myśleć o kolektorze GWR 4-2-1 do niego i strojeniu.
- Victor
- Donator
- Posty: 48
- Rejestracja: 27 maja 2019, 21:37
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Na pewno jest z tych głośniejszych, ale to sprawa subiektywna. Porównując z moim Evo z DC sports był raczej cichy
Ale tak jak powyżej kolega napisał, drze się poważnie dopiero na wyższych obrotach. Długo wybierałem i nie słyszałem nic lepszego
Byłem, odsłuchałem, kupiłem.
W stosunku do serii oczywiście znacznie głośniejszy, ale kompletnie nie urywa głowy. Być może miałem do czynienia wcześniej ze zbyt głośnymi autami (którym zdarzało się odpalać alarmy sąsiadów przy cold starcie), ale tutaj zdecydowanie nie ma dramatu, szczególnie na niższych obrotach - jak dla mnie to no brainer do ND
W stosunku do serii oczywiście znacznie głośniejszy, ale kompletnie nie urywa głowy. Być może miałem do czynienia wcześniej ze zbyt głośnymi autami (którym zdarzało się odpalać alarmy sąsiadów przy cold starcie), ale tutaj zdecydowanie nie ma dramatu, szczególnie na niższych obrotach - jak dla mnie to no brainer do ND
ND2 na tor i nie tylko http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
- Kim Son San
- Posty: 2019
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jeździliście w trasę z prędkością autostradową z tłumikiem końcowym GWR? Przedział 130-160kmh i było OK? Dało się rozmawiać, a po wyjściu z auta nie dudniło w uszach?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Moim zdaniem jest OK, bo on jest naprawdę głośny tylko przy wysokich obrotach, których przy takich prędkościach przelotowych nie uświadczysz.
ND2 na tor i nie tylko http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
- Kim Son San
- Posty: 2019
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ciekawe, dzięki za opinię. Chodzi mi po głowie tak na prawdę ten bazowy Ulter, ale chyba nikt nie ma z nim doświadczenia: https://ulter.com.pl/pl/offer/dedicated ... m/712/2971
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- MMRS
- Donator
- Posty: 1825
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Goodwin zbyt głośny ?Kim Son San pisze: ↑11 paź 2021, 13:35Ciekawe, dzięki za opinię. Chodzi mi po głowie tak na prawdę ten bazowy Ulter, ale chyba nikt nie ma z nim doświadczenia: https://ulter.com.pl/pl/offer/dedicated ... m/712/2971
Z Ulterem jest cicho, ale za to krótko, szybko robi się głośny, miałem to cacko I szczerze powiedziawszy wykonanie pozostawia sporo do życzenia. Mam kolegę , który przerobił to na swoją modłę I można powiedzieć że teraz jest tak jak powinno.
- Kim Son San
- Posty: 2019
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tak, dla mnie w trasie jest o wiele za głośno mimo dokupienia dedykowanej wkładki wyciszającej. Może to już te lata W mieście jest OK, na torze wiadomo. Szukam czegoś, co będzie sensownie brzmiało, a jednocześnie nie spowoduje krwawienia uszu po godzinie jazdy na 4-5krpm.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- irekJ
- Donator
- Posty: 2735
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
U mnie na długim kolektorze jeśli chodzi o głośność spoko było z Mazdowym Bastuckiem. Za to melodyjność wydechu już nie była taka zachęcająca.
Kolektor BBR + Cobalt urywało głowę pod obciążeniem.
Kolektor BBR + Cobalt urywało głowę pod obciążeniem.