ND Wymiana Wydechu, Wasze typy...

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1221
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

04 lut 2020, 16:53

VooR pisze:
04 lut 2020, 14:09
mike_d pisze:
02 lut 2020, 14:14
A pokaż jak podpiąłeś?
Zadałem sobie wiele trudu żeby całkowicie bezinwazyjnie podpiąć vidorejestrator (bez przewodów na wierzchu) ...
Pokażesz jak? Czeka mnie to niebawem i nie mam jeszcze pomysłu.
Łap: viewtopic.php?f=73&t=26596&p=462367&hil ... ox#p462367
AdamoT
Posty: 2
Rejestracja: 07 cze 2019, 18:37
Model: ND RF
Wersja: 2
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2020, 11:07

Cześć, zastanawiam się nad montażem wydechu od Ulter i może ktoś będzie w stanie podpowiedzieć mi:
- Czy zmiana wydechu wpływa jakoś na gwarancję producenta na samochód? Czy lepiej zrobić to po okresie gwarancyjnym?
- Ulter ma wersję z elektronicznym sterowaniem klapami wydechu - czy jest to warte swojej ceny jeśli nie zamierzam budzić okolicznych mieszkańców i straszyć zwierzynę w lesie albo wygrywać konkurs na najgłośniejsze auto na zlotach, tylko chcę trochę bardziej basowy, drapiący dźwięk? Piszą również, że w przypadku montażu, traci się homologację - na ten wydech? auto traci homolację? :shock:
- Czy możecie polecić jakieś miejsce w Warszawie gdzie profesjonalnie zamontowaliby mi ten wydech wraz z dokładką od Maxton?

Dzięki :)
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1221
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

05 cze 2020, 12:40

Ja zamówiłem w ciemno, uprzednio słuchając jak brzmiu ta wersja tylko na YT - nie zawiodłem się ale zależy czego szukasz - spotkaj się z kimś i posłuchaj :)

Homologacji auto nie traci ;) - wydech jest homologowany tylko na na najcichszym ustawieniu co (w Polsce) nic nie znaczy - a przynajmniej nie przy takiej głośności; ITD z sonometrem raczej nie będzie się przyczepiać.

Gwarancję tracisz tylko na fabryczny układ wydechowy -z tego co wiem, nie wypływa np. na gwarancję przy awarii silnika (fun fact: w takim Boxterze montaż wydechu innego niż akcesoryjny = gwarancja silnika pa pa)
Awatar użytkownika
KOORDYNACJA
Posty: 145
Rejestracja: 20 lip 2018, 12:58
Model: ND RF
Wersja: RF AT 2018 Recaro
Lokalizacja: Radom

24 cze 2020, 19:35

Może mi nie uwierzycie

Ale jak kupowałem moja MX5 ND RF AT (w automacie)

To postawiłem warunek w salonie że kupię auto bez targowania się ale nie chce ich akcesoryjnego wydechu a chce REMUS z 4 końcówkami

auto zakupiłem z salonu z wydechem REMUS i mam na to papiery ...

Po dodaniu KOLEKTORa z USA dla mnie dźwięk jest mega i poprawa osiągów po REMAPie kręci się do 7200
#Miata_z_automatem_wymiata :winner:

Obrazek
Awatar użytkownika
Eszte
Posty: 106
Rejestracja: 23 wrz 2017, 9:31
Model: ND RF
Wersja: SkyPassion '18
Lokalizacja: 3miasto

24 cze 2020, 23:40

U mnie w trakcie modów i tymczasowo na nowym kolektorze jest przelot na otwartych klapach. Niestety na żywo nie jest tak "gardłowo" i V8mkowo.

Awatar użytkownika
Piroman
Posty: 30
Rejestracja: 27 lip 2020, 23:07
Model: ND
Wersja: 16 i 19 2.0 aut
Lokalizacja: Lublin

12 sie 2020, 18:46

https://allegro.pl/oferta/tlumik-sporto ... e=facebook
Czy jest sens zakładania tego? Nd fabryczne 165KM, auto małżonki. Czy zmiana brzmienia będzie zauważalna w pełnym zakresie obrotów?
tytusr
Posty: 553
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

23 sie 2020, 0:42

Eszte pisze:
24 cze 2020, 23:40
U mnie w trakcie modów i tymczasowo na nowym kolektorze jest przelot na otwartych klapach. Niestety na żywo nie jest tak "gardłowo" i V8mkowo.

Powaga? Miałem 2 miesiące przelot. Tak się nie da jeździć. Nie brzmi to jak V8 tylko jak R4 na przelocie. Lepiej oszczędzać uszy i pieniądze. Nie będzie bulgotania, nie będzie fajnie. Będzie hałas i plus 3 KM przy 8000 rpm
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
tytusr
Posty: 553
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

23 sie 2020, 0:53

Piroman pisze:
12 sie 2020, 18:46
https://allegro.pl/oferta/tlumik-sporto ... e=facebook
Czy jest sens zakładania tego? Nd fabryczne 165KM, auto małżonki. Czy zmiana brzmienia będzie zauważalna w pełnym zakresie obrotów?
Nie ma sensu. Odtykanie wydechu daje tylko dodatkowe KM przy max. RPM . Byłem tam i żałuję. Za to wygeneruje sporo hałasu. Ale w takim wypadku lepiej wogole wyciąć tłumik i będzie OK 😂 Sorry ale R4 brzmi żałośnie. Cicho żałośnie lub głośno żałośnie. Najlepiej przywyknąć do tego. Zabawy z wydechem w celu zmiany brzmienia z R4 to tylko zawód. Pod koniec dnia pozostanie tylko ból uszu i kilka KM więcej
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Eszte
Posty: 106
Rejestracja: 23 wrz 2017, 9:31
Model: ND RF
Wersja: SkyPassion '18
Lokalizacja: 3miasto

23 sie 2020, 10:03

tytusr pisze:
23 sie 2020, 0:42
Eszte pisze:
24 cze 2020, 23:40
U mnie w trakcie modów i tymczasowo na nowym kolektorze jest przelot na otwartych klapach. Niestety na żywo nie jest tak "gardłowo" i V8mkowo.

Powaga? Miałem 2 miesiące przelot. Tak się nie da jeździć. Nie brzmi to jak V8 tylko jak R4 na przelocie. Lepiej oszczędzać uszy i pieniądze. Nie będzie bulgotania, nie będzie fajnie. Będzie hałas i plus 3 KM przy 8000 rpm
2 miesiące to i tak długo wytrzymałeś ;) Ja na szczęście mogłem go wyciszyć na klapach, inaczej faktycznie nie da się jeździć. No i z tymi KM też nie do końca tak. Na przelocie uciekło 15KM względem poprzedniej modyfikacji wydechu.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1825
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

23 sie 2020, 12:07

Przerobiliśmy kilka wydechów z Michałem z DiSi Tune, wg mnie jak chcesz delikatnie głębszy dźwięk to albo akcesoryjny Bastuck (na hamowni z kolektorem ponad 190km) albo jak głośniej od Bastucka to Goodwin Racing Super Street (również ponad 190 km po strojeniu). W obydwu przypadkach centralna sekcja zostaje stock.

Taka moja subiektywna ocena....
Awatar użytkownika
KOORDYNACJA
Posty: 145
Rejestracja: 20 lip 2018, 12:58
Model: ND RF
Wersja: RF AT 2018 Recaro
Lokalizacja: Radom

24 sie 2020, 17:27

Arvi pisze:
05 kwie 2019, 7:47
Piękna nazwa użytkownika... jednak brakuje mi banów.
Jeśli da zmienić NIK to Proszę o info na PRIV
#Miata_z_automatem_wymiata :winner:

Obrazek
LikelyJupiter8

24 sie 2020, 17:42

MMRS pisze:
23 sie 2020, 12:07
Przerobiliśmy kilka wydechów z Michałem z DiSi Tune, wg mnie jak chcesz delikatnie głębszy dźwięk to albo akcesoryjny Bastuck (na hamowni z kolektorem ponad 190km) albo jak głośniej od Bastucka to Goodwin Racing Super Street (również ponad 190 km po strojeniu). W obydwu przypadkach centralna sekcja zostaje stock.

Taka moja subiektywna ocena....
A da się wystroić ND1 z GWR RoadsterSport RACE?
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1825
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

24 sie 2020, 19:50

Wszystko się da, kwestia kuni i hałasu. Street jest głośny, race pewnie daje popalić....kwestia gustu 🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️
Awatar użytkownika
Piroman
Posty: 30
Rejestracja: 27 lip 2020, 23:07
Model: ND
Wersja: 16 i 19 2.0 aut
Lokalizacja: Lublin

27 sie 2020, 11:37

Przeprowadziłem eksperyment. Miałem w zapasie fabryczny wydech i po beemkowemu wybebeszyłem wszystko, puszka zaspawana i co? I dźwięk o d potłuc ale reakcja na pedał gazu o wiele lepsza. Dołożę przelot kwasu z bocznym wypustem do puszki i wyjdzie to samo co ulter za kilka grubych stów. Ori tłumik nie ma żadnych wygłuszeń tylko kilka przegródek tłumiącycb przepływ spalin.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3405
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

27 sie 2020, 17:17

Piroman pisze:
27 sie 2020, 11:37
Dołożę przelot kwasu z bocznym wypustem do puszki i wyjdzie to samo co ulter za kilka grubych stów.
A będzie , jak najbardziej. Jeszcze jak! Kibicuję i czekam na efekty - akustyczny i wykres z hamowni. ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Piroman
Posty: 30
Rejestracja: 27 lip 2020, 23:07
Model: ND
Wersja: 16 i 19 2.0 aut
Lokalizacja: Lublin

27 sie 2020, 20:27

Autem jeździ małżonka więc hamowni nie zobaczy. Ciekawie było jak zdjąłem wydech do roboty i kazałem jej przestawić auto. Mazda wydarła ryja na ssaniu a żonka mi dziękuje że jej taki głośny wydech zrobiłem, myślała że to już zrobione :D
Ostatnio zmieniony 27 sie 2020, 20:30 przez Piroman, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2735
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

27 sie 2020, 20:29

Hookie pisze:
27 sie 2020, 17:17
Piroman pisze:
27 sie 2020, 11:37
Dołożę przelot kwasu z bocznym wypustem do puszki i wyjdzie to samo co ulter za kilka grubych stów.
A będzie , jak najbardziej. Jeszcze jak! Kibicuję i czekam na efekty - akustyczny i wykres z hamowni. ;)
Hookie a jak tam wrażenia po dłuższym obcowaniu z kolektorem i Cobaltem?
Jakieś dłuższe trasy robiłeś? Otwarcie na maksa przepustnicy na niskich obr urywa głowę ?
Awatar użytkownika
Victor
Donator
Donator
Posty: 48
Rejestracja: 27 maja 2019, 21:37
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: Warszawa

30 kwie 2021, 18:00

Jakby ktoś szukał, to mój jest do oddania ;) :
viewtopic.php?f=30&t=32968&view=unread#unread
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 656
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

02 maja 2021, 9:54

Victor pisze:
30 kwie 2021, 18:00
Jakby ktoś szukał, to mój jest do oddania ;) :
viewtopic.php?f=30&t=32968&view=unread#unread
Fajny wydech, słyszałem jak brzmi ale w połaczeniu z kolektorem 4-1, jest mooc :twisted:

Z ciekawości spytam na co zmieniasz w takim razie?
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Awatar użytkownika
Victor
Donator
Donator
Posty: 48
Rejestracja: 27 maja 2019, 21:37
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: Warszawa

02 maja 2021, 11:07

Powrót do serii - koniec wynajmu auta. Nie zamieniłbym na inny, auto z nim zyskało inny wymiar ;)
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2735
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

02 maja 2021, 18:57

Tak z ciekawości, czy on jest tak głośny na jaki wygląda?
LikelyJupiter8

02 maja 2021, 19:17

GWR Race to super tłumik. Mam go już ze 2 lata i wymiata.
Warto przeczytać o tym projekcie:
https://www.good-win-racing.com/Mazda-P ... -1733.html
Kupiłem razem z Baffle ale nigdy go nie założyłem. Może za niedługo spróbuję Baffle na chwilę jak pojadę na przegląd techniczny bo chyba sprawdzają decybele. Nie wiem - bo nigdy nie miałem samochodu > 3 lata.
Podoba mi się jego minimalizm i wszechstronność. Jest głośny tylko na wysokich, na niskich spokojny. Lekki.
Teraz zaczynam myśleć o kolektorze GWR 4-2-1 do niego i strojeniu.
Awatar użytkownika
Victor
Donator
Donator
Posty: 48
Rejestracja: 27 maja 2019, 21:37
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: Warszawa

03 maja 2021, 8:30

irekJ pisze:
02 maja 2021, 18:57
Tak z ciekawości, czy on jest tak głośny na jaki wygląda?
Na pewno jest z tych głośniejszych, ale to sprawa subiektywna. Porównując z moim Evo z DC sports był raczej cichy ;)
Ale tak jak powyżej kolega napisał, drze się poważnie dopiero na wyższych obrotach. Długo wybierałem i nie słyszałem nic lepszego :)
Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 181
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

03 maja 2021, 23:29

Byłem, odsłuchałem, kupiłem.

W stosunku do serii oczywiście znacznie głośniejszy, ale kompletnie nie urywa głowy. Być może miałem do czynienia wcześniej ze zbyt głośnymi autami (którym zdarzało się odpalać alarmy sąsiadów przy cold starcie), ale tutaj zdecydowanie nie ma dramatu, szczególnie na niższych obrotach - jak dla mnie to no brainer do ND 😁
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2019
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

11 paź 2021, 10:28

Jeździliście w trasę z prędkością autostradową z tłumikiem końcowym GWR? Przedział 130-160kmh i było OK? Dało się rozmawiać, a po wyjściu z auta nie dudniło w uszach?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 181
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

11 paź 2021, 13:33

Moim zdaniem jest OK, bo on jest naprawdę głośny tylko przy wysokich obrotach, których przy takich prędkościach przelotowych nie uświadczysz.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2019
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

11 paź 2021, 13:35

pawel934 pisze:
11 paź 2021, 13:33
Moim zdaniem jest OK, bo on jest naprawdę głośny tylko przy wysokich obrotach, których przy takich prędkościach przelotowych nie uświadczysz.
Ciekawe, dzięki za opinię. Chodzi mi po głowie tak na prawdę ten bazowy Ulter, ale chyba nikt nie ma z nim doświadczenia: https://ulter.com.pl/pl/offer/dedicated ... m/712/2971
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1825
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

11 paź 2021, 14:06

Kim Son San pisze:
11 paź 2021, 13:35
pawel934 pisze:
11 paź 2021, 13:33
Moim zdaniem jest OK, bo on jest naprawdę głośny tylko przy wysokich obrotach, których przy takich prędkościach przelotowych nie uświadczysz.
Ciekawe, dzięki za opinię. Chodzi mi po głowie tak na prawdę ten bazowy Ulter, ale chyba nikt nie ma z nim doświadczenia: https://ulter.com.pl/pl/offer/dedicated ... m/712/2971
Goodwin zbyt głośny ? 😂
Z Ulterem jest cicho, ale za to krótko, szybko robi się głośny, miałem to cacko I szczerze powiedziawszy wykonanie pozostawia sporo do życzenia. Mam kolegę , który przerobił to na swoją modłę I można powiedzieć że teraz jest tak jak powinno.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2019
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

11 paź 2021, 15:13

MMRS pisze:
11 paź 2021, 14:06

Goodwin zbyt głośny ? 😂
Z Ulterem jest cicho, ale za to krótko, szybko robi się głośny, miałem to cacko I szczerze powiedziawszy wykonanie pozostawia sporo do życzenia. Mam kolegę , który przerobił to na swoją modłę I można powiedzieć że teraz jest tak jak powinno.
Tak, dla mnie w trasie jest o wiele za głośno mimo dokupienia dedykowanej wkładki wyciszającej. Może to już te lata ;) W mieście jest OK, na torze wiadomo. Szukam czegoś, co będzie sensownie brzmiało, a jednocześnie nie spowoduje krwawienia uszu po godzinie jazdy na 4-5krpm.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2735
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

11 paź 2021, 18:46

U mnie na długim kolektorze jeśli chodzi o głośność spoko było z Mazdowym Bastuckiem. Za to melodyjność wydechu już nie była taka zachęcająca.
Kolektor BBR + Cobalt urywało głowę pod obciążeniem.
ODPOWIEDZ