ND Wymiana Wydechu, Wasze typy...

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

galex
Posty: 491
Rejestracja: 28 lis 2013, 9:30
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

17 cze 2018, 16:47

Wydech seryjny w ND wiemy jaki jest... zero fajnego brzmienia..., planuje wymiane wydechu,
ND jest już kilka lat na rynku i napewno macie na pokładzie zmienione wydechy, jeśli ktoś ma jakieś spostrzeżenia, filmiki to czekam na jakieś propozycje, narazie dla mnie liderem jest BBR:
https://www.youtube.com/watch?v=HVp1bP5HxWM

Chodzi mi o to żeby nowy wydech był w tym samym miejscu co seryjny, żeby nic nie przerabiać, tym bardziej że to nowe auto, czyli mają być dwie rurki z prawej strony :)
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

17 cze 2018, 21:04

jak słucham na fimiku to bbr bardziej buczy i nic więcej.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 cze 2018, 21:16

Cobalt, nie bez powodu jest taki popularny ;)
https://youtu.be/hmNG24qNLL4
https://youtu.be/jU2E3mMijeo
jak bardziej Ci pasuje dzwięk Civica piłujacego sprzegło pod marketem to masz jeszcze Roadster sport z troszke obcesową końcówką ;)
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

17 cze 2018, 21:53

Polecam osłuchać auto Liliputka. Robił w Ulterze cały kit centralny wydech + "dyfuzor" i kosztowało to bardzo rozsądne pieniądze.
Dźwięk także jest bardzo w porządku.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

18 cze 2018, 6:35

Potwierdzam, wydech Liliputka brzmi bardzo fajnie.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

18 cze 2018, 12:10

Ja odkładam pieniądze na Hush-O-Matic exhaust od Flyin Miata (https://www.flyinmiata.com/nd-hush-o-matic.html
), choć prawdę mówiąc wklejany przez Was BBR mnie też przekonuje, a jest dużo tańszy.




2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
galex
Posty: 491
Rejestracja: 28 lis 2013, 9:30
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

18 cze 2018, 19:26

mieszkam na odludziu (podlasie, mazury) więc chcę kupic gotowy tłumik zeby nigdzie nie jeździc, tylko założyć i cieszyć sie lepszym dzwiękiem,
Po Waszych typach myśle między COBALT a właśnie BBR...
ktoś jeszcze coś poleci?
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

19 cze 2018, 18:03

Bierz Cobalta, porównamy z moim BBRem i następny co będzie chciał zmienić tłumik będzie miał już łatwiej ;-)
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

20 cze 2018, 17:22

Galex, raczej nie dla Ciebie skoro nie chcesz jechać na montaż, ale wrzucę tu dla potomnych
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=1 ... &source=54
galex
Posty: 491
Rejestracja: 28 lis 2013, 9:30
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

20 cze 2018, 19:21

heretic robią robotę te wydechy, ale jechać całą Polske 700km na montaż wydechu... troche daleko...
ale dzięki za linka, fajnie posłuchać :)
myśle że BBR lub Cobalt w zupełności mi wystarczy, Miata to też bardziej filigranowe auto i w sumie żeby z wydechu strzelało jak w Mustangu (Roush) i byłby on mega głośny to myśle że była by to przesada w takim gokarcie :) No i też trzeba mieć na uwadze że i tak przy jeździe toples o wiele bardziej słychać wydech niż w jakimś "normalnym" aucie z dachem
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

20 cze 2018, 19:29

galex pisze:heretic robią robotę te wydechy, ale jechać całą Polske 700km na montaż wydechu... troche daleko...
ale dzięki za linka, fajnie posłuchać :)
myśle że BBR lub Cobalt w zupełności mi wystarczy, Miata to też bardziej filigranowe auto i w sumie żeby z wydechu strzelało jak w Mustangu (Roush) i byłby on mega głośny to myśle że była by to przesada w takim gokarcie :) No i też trzeba mieć na uwadze że i tak przy jeździe toples o wiele bardziej słychać wydech niż w jakimś "normalnym" aucie z dachem

Pozwolę się z kolegą nie zgodzić :D
Ja uważam że to sexy, kiedy taka mała pchła od czasu do czasu konkretnie zaryczy...będziesz w W-wie zapraszam na prezentację dźwięku w moim ND :bicz:
Awatar użytkownika
Adam_F
Donator
Donator
Posty: 785
Rejestracja: 08 sie 2013, 21:13
Model: ND
Wersja: SkyPASSION
Lokalizacja: Pyrlandia

23 cze 2018, 15:48

MMRS pisze:
galex pisze:heretic robią robotę te wydechy, ale jechać całą Polske 700km na montaż wydechu... troche daleko...
ale dzięki za linka, fajnie posłuchać :)
myśle że BBR lub Cobalt w zupełności mi wystarczy, Miata to też bardziej filigranowe auto i w sumie żeby z wydechu strzelało jak w Mustangu (Roush) i byłby on mega głośny to myśle że była by to przesada w takim gokarcie :) No i też trzeba mieć na uwadze że i tak przy jeździe toples o wiele bardziej słychać wydech niż w jakimś "normalnym" aucie z dachem

Pozwolę się z kolegą nie zgodzić :D
Ja uważam że to sexy, kiedy taka mała pchła od czasu do czasu konkretnie zaryczy...będziesz w W-wie zapraszam na prezentację dźwięku w moim ND :bicz:


Co tam masz u siebie też przymierzam się do zmiany wydechu ?
U mnie to auto na weekendy wiec może być trochę głośne , ale też nie chce aby pierdziało jak stary civic :-)
Było : nbfl 1.8 , nbfl 1.6 , nc 2.0
Jest : ND :)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

23 cze 2018, 19:27

Kolektor wydechowy 4-1 BBR
Centralna sekcja BBR
Końcowy centralny Ulter
Jest głośno, szczególnie pod obciążeniem, super to gra powyżej 4,5 tysiąca. Zastanawiam się nad zakupem i zmianą końcowego z uwagi na ten ryk, ale decyzja dopiero po strojeniu. Jeszcze nie wystrojone ale już na dzień dzisiejszy czuć że słabiej z dołu. Dużo łatwiej dokręcić za to górę,
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

23 cze 2018, 20:20

Pokażesz jak ten ulter brzmi w NC?
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

23 cze 2018, 20:59

ace pisze:Pokażesz jak ten ulter brzmi w NC?

Co masz przez to na myśli? :)
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

23 cze 2018, 21:51

Chciałbym zobaczyć wideo (ale w sumie samo audio wystarczy) pokazujące jak zachowuje się twój setup w praniu - wolne obroty, przygazówki, samochód w ruchu.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

13 gru 2018, 23:05

Jesli chodzi tylko o dzwiek to zawsze mozna kawalek rurki od ISR performance za $165 wstawic: http://www.isrperformance.com/isr-perfo ... ata-nd-16/
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

14 gru 2018, 8:49

Kupiłem Cobalta i jestem bardzo zadowolony. Na niskich obrotach buczy głośniej, niż ten z NBfl.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

02 sty 2019, 8:08

cobalt to chyba najbardziej bezpieczny wybor:) ale ja tam ciagle jestem ciekawy jak na prawde brzmi wydech w ND bez tlumika lub z taka wlasnie rurka jak sprzedaje ISR, filmiki ktore znalazlem w internecie nie daly mi odpowiedzi:) chyba trzeba bedzie sprobowac samemu;)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 653
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

05 sty 2019, 13:43

A może ktoś jeździ na czymś symetrycznym ale innym niż ulter? Z tego co udało mi się wyszukać, tylko FOX robi wersje tłumika z dwoma końcówkami albo autoexe, ale tam już cena wysoka. Trafiłem jeszcze na 4ro kominowego Remusa, tylko wtedy ND wygląda jak BMW Z3M... co nie koniecznie mi podchodzi.
Czy ktoś jeszcze używa ultera? Zastanawiam się na ile jest on znośny na dłuższe trasy, mój obecny tłumik jest raczej z rodziny "silencerów" i wolałbym aż tak bardzo nie podbijać decybeli.
Słyszałem, że mieli w ofercie nie dokońca wypośrodkowaną wersje, ponoć to poprawiali, ktoś wie czy ta któraś już z kolei generacja pasuje tak jak być powinno czy nadal jest krzywo? Wiem, że jeśli ktoś szybko lata to pewnie aż tak bardzo tego nie widac ;D
Ktoś zna złoty środek dla takiego marudy jak ja?
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Awatar użytkownika
Eszte
Posty: 106
Rejestracja: 23 wrz 2017, 9:31
Model: ND RF
Wersja: SkyPassion '18
Lokalizacja: 3miasto

05 sty 2019, 19:44

AaaA pisze:
02 sty 2019, 8:08
jestem ciekawy jak na prawde brzmi wydech w ND bez tlumika lub z taka wlasnie rurka jak sprzedaje ISR.
Nie wiem ile by sie zmienił dźwięk u mnie jakby był czysty przelot. Czy by byl glosniej, czy moze jednak ciszej (bo mam wrażenie ze glosniej sie nie da :D)
Jak bede zmieniał kolektor i/lub seryjny cat, będę go wyciszał.
Na otwartych przepustnicach po mieście jeździć nie mogę. No może na upartego do 2,5RPM i to z lekką nogą, ale i tak jest skandalicznie głośno... Jak zapomne zamknąć przepust i rano odpale na zimnym to slychac z hali garażowej. Na piętrze. W bloku. IMO glosniejszy wydech to masochizm:D ale chyba tylko do pierwszego patrolu.

Na zamkniętej przepustnicy jest glosno ale akceptowalnie. W długiej, autostradowej trasie może zmęczyć, na "dynamicznych" trasach jest rewelacja. Sprawia wrażenie 2x szybszego :D
Na otwartych TYLKO tor.
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

07 sty 2019, 7:14

Eszte pisze:
05 sty 2019, 19:44
Na otwartych przepustnicach po mieście jeździć nie mogę. No może na upartego do 2,5RPM i to z lekką nogą, ale i tak jest skandalicznie głośno... Jak zapomne zamknąć przepust i rano odpale na zimnym to slychac z hali garażowej. Na piętrze. W bloku. IMO glosniejszy wydech to masochizm:D ale chyba tylko do pierwszego patrolu.
Mam auto ktorym jezdze na codzien od jakiegos czasu i to jezdze dosc sporo auto z kompletnym permanentnym prawie 3" przelotem (Mazda 3 MPS zrobiona na 340 koni i do tej porty nigdy nie trafilo zebym mial jakikolwiek problem z kontrola:) - mozliwe ze mam szczecie albo to tylko kwestia czasu... ...ale top down w takim halasie bym nie zgodzil sie jezdzic daily:) )
gdzie zamawiales wydech od RCP, ile kosztowal?
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
Eszte
Posty: 106
Rejestracja: 23 wrz 2017, 9:31
Model: ND RF
Wersja: SkyPassion '18
Lokalizacja: 3miasto

07 sty 2019, 15:55

AaaA pisze:
07 sty 2019, 7:14
Mam auto ktorym jezdze na codzien od jakiegos czasu i to jezdze dosc sporo auto z kompletnym permanentnym prawie 3" przelotem (Mazda 3 MPS zrobiona na 340 koni i do tej porty nigdy nie trafilo zebym mial jakikolwiek problem z kontrola:) - mozliwe ze mam szczecie albo to tylko kwestia czasu... ...ale top down w takim halasie bym nie zgodzil sie jezdzic daily:) )
gdzie zamawiales wydech od RCP, ile kosztowal?
:kciuk:
Wydech RCP zamawiałem w RCP;) sa z Gdańska, montuja pod Gdańskiem. 2 dni robocze. Nie chce wprowadzic w błąd ale do mx'a cat-back chyba w okokicach 3,5, z zaworami (sterowane z pilota) okolice 5 - ale najlepiej samemu sprawdzić.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

07 sty 2019, 16:19

5 klocków za tłumik końcowy... Chyba trzeba się przebranżowić :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

09 sty 2019, 13:18

Fifkers pisze:
07 sty 2019, 16:19
5 klocków za tłumik końcowy... Chyba trzeba się przebranżowić :)
Próbuję i strugam jakieś tłumiki czasami. Nie jest to wcale taki piękny interes. Nierdzewka droga, a jeszcze to wszystko poskładać do kupy i pospawać, to zupełnie inna historia. Bez porządnego warsztatu potrzeba dużo cierpliwości i samozaparcia.
The answer is always Miata.
matys
Posty: 19
Rejestracja: 30 gru 2018, 20:53
Model: ND RF
Wersja: Czekam za ND2 ;)
Lokalizacja: Zduńska Wola

09 sty 2019, 18:59

Witam.

Czy ktos z Was mial do czynienia z wydechem Borla:

https://www.borla.com/products/nd_miata ... 11919.html

??

Pozdrtawiam :)
dark_
Posty: 43
Rejestracja: 10 lip 2015, 10:40
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Kraków

10 sty 2019, 14:57

heretic pisze:
20 cze 2018, 17:22
Galex, raczej nie dla Ciebie skoro nie chcesz jechać na montaż, ale wrzucę tu dla potomnych
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=1 ... &source=54
Robiłeś u nich ten wydech? Polecasz? Ja mam bardzo blisko i jestem zainteresowany :)
Były: Lalka 2.0 NBFL, Honda Civic Type R FN2, Lex IS250, Maja
Jest: Mercedes C43 AMG 2019
Będzie: NBFL, znowu? :D
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

11 sty 2019, 0:16

Robiłeś u nich ten wydech? Polecasz? Ja mam bardzo blisko i jestem zainteresowany :)
Ja robiłem ostatnio końcowy tłumik w MG Motorsport i jestem bardzo zadowolony. Pełen profesjonalizm, widać że chłopaki się na tym znają.
Do siebie wybrałem pojedynczą tytanową końcówkę.
Załączniki
mgtlumik.jpg
mgtlumik.jpg (305.61 KiB) Przejrzano 7141 razy
Awatar użytkownika
Misiekgda
Posty: 33
Rejestracja: 07 sty 2019, 16:33
Model: ND RF
Wersja: custom
Lokalizacja: Nottingham/Gdansk

11 sty 2019, 14:53

Tez szukam obecnie wydechu do mojej RF .. Biorę pod uwagę wycieczkę do Gdańska do RCP albo tańsza opcję od BBR .. wcześniej w mojej ST miałem założonego przerobionego Goodwina .. dźwięk mi sie nie podobał za bardzo basowy mega *drone* efekt szukam czegoś bardziej drapiącego po uchu.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

12 sty 2019, 23:34

dark_ pisze:
10 sty 2019, 14:57
heretic pisze:
20 cze 2018, 17:22
Galex, raczej nie dla Ciebie skoro nie chcesz jechać na montaż, ale wrzucę tu dla potomnych
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=1 ... &source=54
Robiłeś u nich ten wydech? Polecasz? Ja mam bardzo blisko i jestem zainteresowany :)
Mam catback od nich pasywny. Bardzo ładnie wykonany, dźwięk spoko, bez żadnych rezonansów etc. Jest wyraźnie głośniejszy niż seria, ale z weekendowym wypadem 1000-1500km nadal nie ma problemu (żona też nie narzeka :lol: )
Do nowego daily na którego odbiór właśnie czekam też zamierzam u nich wydech zamówić ;)
ODPOWIEDZ