Z tego co widzę z instrukcji montażu to jakby "obejmuje" fabryczne mocowanie, ale też nie mam za dużego stażu w podziwianiu ND od spodumutra pisze: ↑09 wrz 2022, 12:49Jak to jest zamocowane? Nie leżałem pod ND dostatecznie długo to zastępuje fabryczny punkt mocowania czy przenosi go w inne miejsce?mike_d pisze: ↑08 wrz 2022, 14:01Jbc, same staby bez obniżania mogą spowodować pękanie w subframe - Karceps sugeruje wzmocnienie punktu mocowania
https://karcepts.com/products/karcepts- ... cement-kit
Sprężyny 2.0 ND
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- mike_d
- Donator
- Posty: 1173
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
To jest tak jak z mocowaniem stabów w nb - jak zamontujesz grubego staba,założysz przyczepną oponę i będziesz upalał na torze to w końcu coś klęknie. Wydaje mi się że nie ma co się przejmować w cywilnym aucie
- Barchuckie
- Posty: 43
- Rejestracja: 27 gru 2017, 21:47
- Model: ND
- Lokalizacja: Leszno
Te sanki są naprawdę zrobione z papieru, leciutkie i gną się od podmuchu wiatru. Jestem w stanie uwierzyć w sens tego mocowania przy ostrzejszej jeździe bez pomocy twardszego zawiasu
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Tutaj bym się nie zgodził, miałem w NBFL staby H&R, opony Advany, jeździłem po torze nie raz , i nic nie pękło.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Jednym trzeba 10 wyjazdów - innym 20 na slickach. Mi też mocowania stabów w nb i nbfl nie poszły ale problem jest znany i odpowiednie zestawy są na rynku od dobrych kilku lat.Tomai pisze: ↑10 wrz 2022, 14:28Tutaj bym się nie zgodził, miałem w NBFL staby H&R, opony Advany, jeździłem po torze nie raz , i nic nie pękło.
Fabrycznie mam zamontowane zawieszenie Bilstein-a i mam 7 cm pomiędzy oponą a nadkolem. Dlatego moje pytanie dotyczyło sprężyn Eibach Pro bo chciałem wiedzieć czy i ile zejdę w dół.wojteczekm16 pisze: ↑08 wrz 2022, 22:25Zeszło ci 7 cm względem OEM na bilsteinach i sprężynach eibacha? Czy teraz, tzn. przed montażem masz odległość między kołem a błotnikiem na 7 cm?
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 sie 2022, 22:18
- Model: ND RF
- Lokalizacja: Rietheim-Weilheim, Landkreis Tuttlingen, Baden-Württemberg
Ze swojej strony do bilsteinow polecam zestaw Eibach Sportline. Tak jak napisali auto zeszło w dół 4cm i prowadzi się o niebo lepiej.Austin pisze: ↑12 wrz 2022, 16:31Fabrycznie mam zamontowane zawieszenie Bilstein-a i mam 7 cm pomiędzy oponą a nadkolem. Dlatego moje pytanie dotyczyło sprężyn Eibach Pro bo chciałem wiedzieć czy i ile zejdę w dół.wojteczekm16 pisze: ↑08 wrz 2022, 22:25Zeszło ci 7 cm względem OEM na bilsteinach i sprężynach eibacha? Czy teraz, tzn. przed montażem masz odległość między kołem a błotnikiem na 7 cm?
Czy do auta ze standardowym zawieszeniem można wsadzić Bilstaina i pasuje plug and play ? i czy jest sens zmieniać amortyzatory jeśli sprężyny i tak będą Eibacha ?
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Tak, pasuje plugnplay. jak juz wycigasz zawieszenie by zmienic sprezyny to i warto tez bile wrzucic. O ile tego potrzebuejsz, bo ja zbytnio nie czuje roznicy miedzy czarne + eibach sprezyny a bile i OEM sprezyny. Nie wiem czy tym z obnizeniem i z OEM amorami nie jezdzi mi sie nawet lepiej.
zrobiłem mały zwiad i jestem raczej pewny że pasi na stronie mx5 parts pisze że do wszystkich wersji pasuje a do tego w komentarzach jest że ktoś to wsadzał do 1.5l więc tam chyba bisteina nie było
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Jaką geometrie polecacie do ND na ulicę przy Bilkach + prokice? Szperam po forum ale nic konkretnego nie mogę znaleźć. Na FM znalazlem tylko jedno ustawienie:
Front
Caster: 8.0 degrees (basically, as much as possible)
Camber: 1.8 degrees negative (again, as much as possible)
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Rear
Camber: 1.8 degrees negative (matching the front)
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Front
Caster: 8.0 degrees (basically, as much as possible)
Camber: 1.8 degrees negative (again, as much as possible)
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Rear
Camber: 1.8 degrees negative (matching the front)
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
- irekJ
- Donator
- Posty: 2640
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Temat bumerang. Ustawienia FM są bardzo nijakie jak dla mnie. Pomijam fakt, że geo to zawsze bardzo indywidualna sprawa i zależna od reszty setupu.
Ostatecznie na seryjnych wahaczach zakres ustawienia przodu jest bardzo ograniczony i nawet skrajne ustawienia są bardzo bardzo drogowe.
Tak jak Danillo pisze, przód raczej na zero (ja zawsze daję jakieś pojedyncze minuty toe-in żeby na autostradzie auto prosto jechało). Wyprzedzenie na 7'30" i potem maks pochylenia jakie z tego wyjdzie czyli pewnie 2 stopnie. Szału nie ma.
Potem pod to można tył sobie zrobić. Wedle preferencji nadsterowny wóz albo taki co wraca a nie leci driftem przy byle dotknięciu gazu
Ja w ND gdzieś za 8 podejściem znalazłem swoje ustawienia
Ostatecznie na seryjnych wahaczach zakres ustawienia przodu jest bardzo ograniczony i nawet skrajne ustawienia są bardzo bardzo drogowe.
Tak jak Danillo pisze, przód raczej na zero (ja zawsze daję jakieś pojedyncze minuty toe-in żeby na autostradzie auto prosto jechało). Wyprzedzenie na 7'30" i potem maks pochylenia jakie z tego wyjdzie czyli pewnie 2 stopnie. Szału nie ma.
Potem pod to można tył sobie zrobić. Wedle preferencji nadsterowny wóz albo taki co wraca a nie leci driftem przy byle dotknięciu gazu
Ja w ND gdzieś za 8 podejściem znalazłem swoje ustawienia
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Ja mam ustawienia FM z wyprzedzeniem 8 stopni i jedyne co się IMO zmieniło to jest bardziej stabilna w szybkich łukach. Pochylenie mam poniżej 1.8 z tego co pamiętam bo więcej się nie dałoirekJ pisze: ↑02 mar 2023, 17:23Temat bumerang. Ustawienia FM są bardzo nijakie jak dla mnie. Pomijam fakt, że geo to zawsze bardzo indywidualna sprawa i zależna od reszty setupu.
Ostatecznie na seryjnych wahaczach zakres ustawienia przodu jest bardzo ograniczony i nawet skrajne ustawienia są bardzo bardzo drogowe.
Tak jak Danillo pisze, przód raczej na zero (ja zawsze daję jakieś pojedyncze minuty toe-in żeby na autostradzie auto prosto jechało). Wyprzedzenie na 7'30" i potem maks pochylenia jakie z tego wyjdzie czyli pewnie 2 stopnie. Szału nie ma.
Potem pod to można tył sobie zrobić. Wedle preferencji nadsterowny wóz albo taki co wraca a nie leci driftem przy byle dotknięciu gazu
Ja w ND gdzieś za 8 podejściem znalazłem swoje ustawienia
Mi tam wytyczne FM pasuja w ND, wrzucalem je juz do 3 sztuk i zawsze pozytywny wplyw na zachowanie auta.
Dzis np 1 dluzsza przejazdzka ND2 i po prostu tragedia, tyl dwa razy mi uciekl na spokojnych rondach. Strach tym jezdzic na OEM setupie.
Dzis np 1 dluzsza przejazdzka ND2 i po prostu tragedia, tyl dwa razy mi uciekl na spokojnych rondach. Strach tym jezdzic na OEM setupie.
Rozumiem.
Ja czuje wyrazna roznice. Na OEM setupie auto jest wg mnie bardzo nadsterowne. Na FM w tych samych miejscach, warunkach, oponach itp, auto jest przewidywalne i brak uciekania dupy.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
moja generalnie nie zamiata tyłkiem za bardzo. Inna sprawa że geometrię robiłem razem z wymianą opon więc są dwie zmienne - ciężko porównywać tak naprawdę.bjorm pisze: ↑02 mar 2023, 20:23Rozumiem.
Ja czuje wyrazna roznice. Na OEM setupie auto jest wg mnie bardzo nadsterowne. Na FM w tych samych miejscach, warunkach, oponach itp, auto jest przewidywalne i brak uciekania dupy.
-
- Donator
- Posty: 2175
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Geometria „matters” choć nie zawsze to czuć. Kiedyś w wyniku nieporozumienia miałem ustawionym odwrotnie zbieżność przód toe-in a tył toe-out. Spec NC.
W drodze na tor w normalnym ruchu nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości ale na torze to już się działo
Powiedzieć, ze było nadsterowne to jakby nic nie powiedzieć. Co ja się napociłem żeby mnie tył nie wyprzedzał na torze i nie zawsze się udało.
W drodze do domu znowu normalnie się jechało.
W drodze na tor w normalnym ruchu nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości ale na torze to już się działo
Powiedzieć, ze było nadsterowne to jakby nic nie powiedzieć. Co ja się napociłem żeby mnie tył nie wyprzedzał na torze i nie zawsze się udało.
W drodze do domu znowu normalnie się jechało.
Pozdrawiam, Danillo
- irekJ
- Donator
- Posty: 2640
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
@Danillo to oby czasem nie było na Hungaroringu? Wtedy chyba tył dał radę Cię wyprzedzić
@bjorm Pamiętaj jeszcze, że ND z fabryki/salonu wyjeżdżają z niemal randomowymi ustawieniami. Czasem można nawet ekierkę do koła przykładać bo wszędzie kąt prosty.
@bjorm Pamiętaj jeszcze, że ND z fabryki/salonu wyjeżdżają z niemal randomowymi ustawieniami. Czasem można nawet ekierkę do koła przykładać bo wszędzie kąt prosty.