Sprężyny 2.0 ND

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1173
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

09 wrz 2022, 15:50

mutra pisze:
09 wrz 2022, 12:49
mike_d pisze:
08 wrz 2022, 14:01
bjorm pisze:
08 wrz 2022, 7:59
Oczywiscie ze staby wyeleminuja duza czesc bujania. Mozesz wybrac czy zaczynasz eleminacje od stabow czy sprezyn, w zaleznosci co dla ciebie wazne. Jesli nie chcesz obnizac koniecznie to oczywiscie zacznij od stabow.
Jbc, same staby bez obniżania mogą spowodować pękanie w subframe - Karceps sugeruje wzmocnienie punktu mocowania

https://karcepts.com/products/karcepts- ... cement-kit
Jak to jest zamocowane? Nie leżałem pod ND dostatecznie długo ;) to zastępuje fabryczny punkt mocowania czy przenosi go w inne miejsce?
Z tego co widzę z instrukcji montażu to jakby "obejmuje" fabryczne mocowanie, ale też nie mam za dużego stażu w podziwianiu ND od spodu :D
karceps.JPG
karceps.JPG (47.38 KiB) Przejrzano 1910 razy
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

10 wrz 2022, 7:04

Austin pisze:
08 wrz 2022, 18:53
Specjalnie zmawiałem z zawieszeniem Bilstein-a myśląc, że będzie też niżej.
Pozdrawiam
Bilstein na fabrycznej sprężynie obniża auto o 5-10 mm, wymieniałem w poniedziałek to wiem :kciuk:
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

10 wrz 2022, 7:06

mike_d pisze:
08 wrz 2022, 14:01
[
Jbc, same staby bez obniżania mogą spowodować pękanie w subframe - Karceps sugeruje wzmocnienie punktu mocowania
A to jest jakoś potwierdzone? Komuś coś pękło czy bierzemy wiedzę od producenta, który chce zarobić na produkcie? :twisted:
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 wrz 2022, 9:36

vodka pisze:
10 wrz 2022, 7:06
mike_d pisze:
08 wrz 2022, 14:01
[
Jbc, same staby bez obniżania mogą spowodować pękanie w subframe - Karceps sugeruje wzmocnienie punktu mocowania
A to jest jakoś potwierdzone? Komuś coś pękło czy bierzemy wiedzę od producenta, który chce zarobić na produkcie? :twisted:
To jest tak jak z mocowaniem stabów w nb - jak zamontujesz grubego staba,założysz przyczepną oponę i będziesz upalał na torze to w końcu coś klęknie. Wydaje mi się że nie ma co się przejmować w cywilnym aucie
Awatar użytkownika
Barchuckie
Posty: 43
Rejestracja: 27 gru 2017, 21:47
Model: ND
Lokalizacja: Leszno

10 wrz 2022, 13:24

Te sanki są naprawdę zrobione z papieru, leciutkie i gną się od podmuchu wiatru. Jestem w stanie uwierzyć w sens tego mocowania przy ostrzejszej jeździe bez pomocy twardszego zawiasu
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

10 wrz 2022, 14:28

mutra pisze:
10 wrz 2022, 9:36
vodka pisze:
10 wrz 2022, 7:06
mike_d pisze:
08 wrz 2022, 14:01
[
Jbc, same staby bez obniżania mogą spowodować pękanie w subframe - Karceps sugeruje wzmocnienie punktu mocowania
A to jest jakoś potwierdzone? Komuś coś pękło czy bierzemy wiedzę od producenta, który chce zarobić na produkcie? :twisted:
To jest tak jak z mocowaniem stabów w nb - jak zamontujesz grubego staba,założysz przyczepną oponę i będziesz upalał na torze to w końcu coś klęknie. Wydaje mi się że nie ma co się przejmować w cywilnym aucie
Tutaj bym się nie zgodził, miałem w NBFL staby H&R, opony Advany, jeździłem po torze nie raz , i nic nie pękło.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 wrz 2022, 22:29

Tomai pisze:
10 wrz 2022, 14:28
mutra pisze:
10 wrz 2022, 9:36
vodka pisze:
10 wrz 2022, 7:06


A to jest jakoś potwierdzone? Komuś coś pękło czy bierzemy wiedzę od producenta, który chce zarobić na produkcie? :twisted:
To jest tak jak z mocowaniem stabów w nb - jak zamontujesz grubego staba,założysz przyczepną oponę i będziesz upalał na torze to w końcu coś klęknie. Wydaje mi się że nie ma co się przejmować w cywilnym aucie
Tutaj bym się nie zgodził, miałem w NBFL staby H&R, opony Advany, jeździłem po torze nie raz , i nic nie pękło.
Jednym trzeba 10 wyjazdów - innym 20 na slickach. Mi też mocowania stabów w nb i nbfl nie poszły ale problem jest znany i odpowiednie zestawy są na rynku od dobrych kilku lat.
Austin
Posty: 18
Rejestracja: 06 wrz 2022, 7:46
Model: ND RF
Lokalizacja: Cieszyn

12 wrz 2022, 16:31

wojteczekm16 pisze:
08 wrz 2022, 22:25
Austin pisze:
08 wrz 2022, 18:53

Właśnie zmierzyłem. Mam 7 cm. Specjalnie zmawiałem z zawieszeniem Bilstein-a myśląc, że będzie też niżej.

A tak z innej beczki. Dystansy też mocowaliście ? Coś polecacie? ( chyba, że mam założyć lub poszukać stosownego wątku na forum)

Pozdrawiam
Zeszło ci 7 cm względem OEM na bilsteinach i sprężynach eibacha? Czy teraz, tzn. przed montażem masz odległość między kołem a błotnikiem na 7 cm?
Fabrycznie mam zamontowane zawieszenie Bilstein-a i mam 7 cm pomiędzy oponą a nadkolem. Dlatego moje pytanie dotyczyło sprężyn Eibach Pro bo chciałem wiedzieć czy i ile zejdę w dół.
SliwkaPL
Posty: 10
Rejestracja: 15 cze 2022, 10:51
Model: ND
Lokalizacja: Polska

14 wrz 2022, 1:24

Ja mam bilsteina i pro kity, zeszło ok 3cm względem seryjnych sprężyn. Prowadzenie dużo na plus.
Roki
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2022, 22:18
Model: ND RF
Lokalizacja: Rietheim-Weilheim, Landkreis Tuttlingen, Baden-Württemberg

10 gru 2022, 11:10

Austin pisze:
12 wrz 2022, 16:31
wojteczekm16 pisze:
08 wrz 2022, 22:25
Austin pisze:
08 wrz 2022, 18:53

Właśnie zmierzyłem. Mam 7 cm. Specjalnie zmawiałem z zawieszeniem Bilstein-a myśląc, że będzie też niżej.

A tak z innej beczki. Dystansy też mocowaliście ? Coś polecacie? ( chyba, że mam założyć lub poszukać stosownego wątku na forum)

Pozdrawiam
Zeszło ci 7 cm względem OEM na bilsteinach i sprężynach eibacha? Czy teraz, tzn. przed montażem masz odległość między kołem a błotnikiem na 7 cm?
Fabrycznie mam zamontowane zawieszenie Bilstein-a i mam 7 cm pomiędzy oponą a nadkolem. Dlatego moje pytanie dotyczyło sprężyn Eibach Pro bo chciałem wiedzieć czy i ile zejdę w dół.
Ze swojej strony do bilsteinow polecam zestaw Eibach Sportline. Tak jak napisali auto zeszło w dół 4cm i prowadzi się o niebo lepiej.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2175
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

11 gru 2022, 9:41

Z tego co pamietam Eibach Sportline powinno się łączyć z B8. Do B6 stosuje się Prokit.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 148
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

07 lut 2023, 10:00

Czy do auta ze standardowym zawieszeniem można wsadzić Bilstaina i pasuje plug and play ? i czy jest sens zmieniać amortyzatory jeśli sprężyny i tak będą Eibacha ?
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3673
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

07 lut 2023, 11:45

francmiko pisze:
07 lut 2023, 10:00
Czy do auta ze standardowym zawieszeniem można wsadzić Bilstaina i pasuje plug and play ? i czy jest sens zmieniać amortyzatory jeśli sprężyny i tak będą Eibacha ?
Tak, pasuje plugnplay. jak juz wycigasz zawieszenie by zmienic sprezyny to i warto tez bile wrzucic. O ile tego potrzebuejsz, bo ja zbytnio nie czuje roznicy miedzy czarne + eibach sprezyny a bile i OEM sprezyny. Nie wiem czy tym z obnizeniem i z OEM amorami nie jezdzi mi sie nawet lepiej.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 148
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

07 lut 2023, 12:00

kupiłem sprężyny sportlina te żółte dla ilmotorsport nie wiem czy się nadadzą dla oem czarnych amorków
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

07 lut 2023, 12:28

No właśnie. Czy ProKit albo SportLine nadzadzą się do standardowych amorów?
Komplet billków i sprężyn podchodzi pod 4k a to już imho zbyt blisko do gwintu żeby iść w takiego moda.
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 148
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

07 lut 2023, 12:40

latar pisze:
07 lut 2023, 12:28
No właśnie. Czy ProKit albo SportLine nadzadzą się do standardowych amorów?
Komplet billków i sprężyn podchodzi pod 4k a to już imho zbyt blisko do gwintu żeby iść w takiego moda.
zrobiłem mały zwiad i jestem raczej pewny że pasi na stronie mx5 parts pisze że do wszystkich wersji pasuje a do tego w komentarzach jest że ktoś to wsadzał do 1.5l więc tam chyba bisteina nie było :kciuk:
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3673
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

07 lut 2023, 13:48

No ja mam wsadzone eibacha ale nie wiem ktore, na wlasnie 1.5 czyli na czarnych bilach.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 148
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

07 lut 2023, 13:54

bjorm pisze:
07 lut 2023, 13:48
No ja mam wsadzone eibacha ale nie wiem ktore, na wlasnie 1.5 czyli na czarnych bilach.
Czerwone i żółte to chyba sport line a czarne to pro kit
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3673
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

07 lut 2023, 13:56

to mam prokita.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
mufasa
Posty: 509
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

01 mar 2023, 20:26

Jaką geometrie polecacie do ND na ulicę przy Bilkach + prokice? Szperam po forum ale nic konkretnego nie mogę znaleźć. Na FM znalazlem tylko jedno ustawienie:

Front

Caster: 8.0 degrees (basically, as much as possible)
Camber: 1.8 degrees negative (again, as much as possible)
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)


Rear

Camber: 1.8 degrees negative (matching the front)
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Obrazek
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3673
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

01 mar 2023, 20:36

No i owe ustawienie FM to najelpsze co da sie zrobic na daily, imo.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2175
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

01 mar 2023, 20:56

Serio przod na toe-in powinien być? Nie znam się ale zwykle w NC ustawiałem toe-out lekkie lub neutral w najgorszym wypadku.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2640
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

02 mar 2023, 17:23

Temat bumerang. Ustawienia FM są bardzo nijakie jak dla mnie. Pomijam fakt, że geo to zawsze bardzo indywidualna sprawa i zależna od reszty setupu.
Ostatecznie na seryjnych wahaczach zakres ustawienia przodu jest bardzo ograniczony i nawet skrajne ustawienia są bardzo bardzo drogowe.
Tak jak Danillo pisze, przód raczej na zero (ja zawsze daję jakieś pojedyncze minuty toe-in żeby na autostradzie auto prosto jechało). Wyprzedzenie na 7'30" i potem maks pochylenia jakie z tego wyjdzie czyli pewnie 2 stopnie. Szału nie ma.
Potem pod to można tył sobie zrobić. Wedle preferencji nadsterowny wóz albo taki co wraca a nie leci driftem przy byle dotknięciu gazu :)
Ja w ND gdzieś za 8 podejściem znalazłem swoje ustawienia :winner:
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

02 mar 2023, 17:39

irekJ pisze:
02 mar 2023, 17:23
Temat bumerang. Ustawienia FM są bardzo nijakie jak dla mnie. Pomijam fakt, że geo to zawsze bardzo indywidualna sprawa i zależna od reszty setupu.
Ostatecznie na seryjnych wahaczach zakres ustawienia przodu jest bardzo ograniczony i nawet skrajne ustawienia są bardzo bardzo drogowe.
Tak jak Danillo pisze, przód raczej na zero (ja zawsze daję jakieś pojedyncze minuty toe-in żeby na autostradzie auto prosto jechało). Wyprzedzenie na 7'30" i potem maks pochylenia jakie z tego wyjdzie czyli pewnie 2 stopnie. Szału nie ma.
Potem pod to można tył sobie zrobić. Wedle preferencji nadsterowny wóz albo taki co wraca a nie leci driftem przy byle dotknięciu gazu :)
Ja w ND gdzieś za 8 podejściem znalazłem swoje ustawienia :winner:
Ja mam ustawienia FM z wyprzedzeniem 8 stopni i jedyne co się IMO zmieniło to jest bardziej stabilna w szybkich łukach. Pochylenie mam poniżej 1.8 z tego co pamiętam bo więcej się nie dało
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3673
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 mar 2023, 19:30

Mi tam wytyczne FM pasuja w ND, wrzucalem je juz do 3 sztuk i zawsze pozytywny wplyw na zachowanie auta.
Dzis np 1 dluzsza przejazdzka ND2 i po prostu tragedia, tyl dwa razy mi uciekl na spokojnych rondach. Strach tym jezdzic na OEM setupie.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

02 mar 2023, 20:17

bjorm pisze:
02 mar 2023, 19:30
Mi tam wytyczne FM pasuja w ND, wrzucalem je juz do 3 sztuk i zawsze pozytywny wplyw na zachowanie auta.
Dzis np 1 dluzsza przejazdzka ND2 i po prostu tragedia, tyl dwa razy mi uciekl na spokojnych rondach. Strach tym jezdzic na OEM setupie.
Na pewno lepsze niż oem ale ja np. Nie odczułem dużej różnicy w porównaniu do oem.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3673
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 mar 2023, 20:23

mutra pisze:
02 mar 2023, 20:17
bjorm pisze:
02 mar 2023, 19:30
Mi tam wytyczne FM pasuja w ND, wrzucalem je juz do 3 sztuk i zawsze pozytywny wplyw na zachowanie auta.
Dzis np 1 dluzsza przejazdzka ND2 i po prostu tragedia, tyl dwa razy mi uciekl na spokojnych rondach. Strach tym jezdzic na OEM setupie.
Na pewno lepsze niż oem ale ja np. Nie odczułem dużej różnicy w porównaniu do oem.
Rozumiem.
Ja czuje wyrazna roznice. Na OEM setupie auto jest wg mnie bardzo nadsterowne. Na FM w tych samych miejscach, warunkach, oponach itp, auto jest przewidywalne i brak uciekania dupy.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

02 mar 2023, 22:20

bjorm pisze:
02 mar 2023, 20:23
mutra pisze:
02 mar 2023, 20:17
bjorm pisze:
02 mar 2023, 19:30
Mi tam wytyczne FM pasuja w ND, wrzucalem je juz do 3 sztuk i zawsze pozytywny wplyw na zachowanie auta.
Dzis np 1 dluzsza przejazdzka ND2 i po prostu tragedia, tyl dwa razy mi uciekl na spokojnych rondach. Strach tym jezdzic na OEM setupie.
Na pewno lepsze niż oem ale ja np. Nie odczułem dużej różnicy w porównaniu do oem.
Rozumiem.
Ja czuje wyrazna roznice. Na OEM setupie auto jest wg mnie bardzo nadsterowne. Na FM w tych samych miejscach, warunkach, oponach itp, auto jest przewidywalne i brak uciekania dupy.
moja generalnie nie zamiata tyłkiem za bardzo. Inna sprawa że geometrię robiłem razem z wymianą opon więc są dwie zmienne - ciężko porównywać tak naprawdę.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2175
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

03 mar 2023, 8:56

Geometria „matters” choć nie zawsze to czuć. Kiedyś w wyniku nieporozumienia miałem ustawionym odwrotnie zbieżność przód toe-in a tył toe-out. Spec NC.
W drodze na tor w normalnym ruchu nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości ale na torze to już się działo 😉

Powiedzieć, ze było nadsterowne to jakby nic nie powiedzieć. Co ja się napociłem żeby mnie tył nie wyprzedzał na torze i nie zawsze się udało.
W drodze do domu znowu normalnie się jechało.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2640
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

03 mar 2023, 11:34

@Danillo to oby czasem nie było na Hungaroringu? Wtedy chyba tył dał radę Cię wyprzedzić :)

@bjorm Pamiętaj jeszcze, że ND z fabryki/salonu wyjeżdżają z niemal randomowymi ustawieniami. Czasem można nawet ekierkę do koła przykładać bo wszędzie kąt prosty.
ODPOWIEDZ