Sprężyny 2.0 ND

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

03 mar 2023, 12:56

@irekJ Jo, zgadza sie, bo wydaje mi sie ze zadna moja ND nie byla tak nadsterowna jak Anni. A wedle poprzedniego wlasciciela, to nic tam nie bylo kombinowane.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
mufasa
Posty: 509
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

03 mar 2023, 13:47

Dzięki za wszystkie rady. Ogarnięte ustawienia z FM. 8-)
Obrazek
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

03 mar 2023, 13:50

irekJ pisze:
03 mar 2023, 11:34
@Danillo to oby czasem nie było na Hungaroringu? Wtedy chyba tył dał radę Cię wyprzedzić :)
Nie, to była Silesia, ale Hungaro wtedy miałem jakieś drogowe geo i jeszcze Dziubasa na prawym i zmiotło mnie tam konkretnie. Ech, stare dobre czasy 😀

Edit,to był Ignacy ale tez trochę ważył 🙂
Pozdrawiam, Danillo
SliwkaPL
Posty: 10
Rejestracja: 15 cze 2022, 10:51
Model: ND
Lokalizacja: Polska

09 mar 2023, 11:13

Również mam ustawienia bliskie do FM + bil + prokit. Po zmianie geo na FM różnica u mnie jest taka, że na autostradzie jest minimalnie mniej stabilnie, natomiast zakręty bajka - ja się mocno zdziwiłem jak to jedzie, i kto by ze mną nie jechał jest w szoku na pierwszym wirażu przejechanym bardziej na sportowo :)
Awatar użytkownika
Marcin_L
Posty: 99
Rejestracja: 04 maja 2022, 15:29
Model: ND
Lokalizacja:

15 mar 2023, 19:14

bjorm pisze:
07 lut 2023, 11:45
francmiko pisze:
07 lut 2023, 10:00
Czy do auta ze standardowym zawieszeniem można wsadzić Bilstaina i pasuje plug and play ? i czy jest sens zmieniać amortyzatory jeśli sprężyny i tak będą Eibacha ?
Tak, pasuje plugnplay. jak juz wycigasz zawieszenie by zmienic sprezyny to i warto tez bile wrzucic. O ile tego potrzebuejsz, bo ja zbytnio nie czuje roznicy miedzy czarne + eibach sprezyny a bile i OEM sprezyny. Nie wiem czy tym z obnizeniem i z OEM amorami nie jezdzi mi sie nawet lepiej.
Też tak zrobiłem - wymieniłem tylko sprężyny na Eibach i dodałem dystanse.

Jest sztywniej, ale na razie dużo nie pojeździłem (wyminę zrobiłem tydzień temu :).
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 693
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

23 cze 2023, 18:36

Nie będę zakładać nowego wątku tylko zapytam tutaj, bo tematycznie pasuje :D

Budżet ~4k / daily + winkle - brać B12 Kit czy Tein Street Advance Z?
Podpowiecie coś? :senkju:
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

23 cze 2023, 23:26

Jeśli porównujesz tylko nowy zestaw to za te same pieniądze bierz zdecydowanie Teina.
Każda opcja regulacji w tej samej cenie jest tego warta. W NA miałem Tein Mono Sporta i to był super zawias!
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

26 cze 2023, 8:18

@konopa Co prawda nie można tego porównywać 1:1 ale w NC miałem FlexZ a w ND Mono Sporta. Nie wiem co i za jakie pieniądze leży na stole, ale FlexZ był dla mnie trochę nijaki. Ma bardzo miękkie sprężyny i na daily jest bardzo ok. Na pewno lepiej poziomuje auto przy szybkiej jeździe niż bilki, ale nie jest to przepaść. Na tor/track day raczej się nie nadaje kompletnie. Na daily ma za to wadę każdego gwintu, czyli potrafi dobrze podrzucić kierownikiem przy szybkiej jeździe i większych nierównociach.

To tyle tytułem wstępu i przechodzę do meritum. MonoSport robi magię z ND. Jest sztywno, ale ja nie mam problemu przesiedzieć 7x10h w samochodzie i nadal mogę ruszać każdą częścią ciała. Natomiast auto jest tak sklejone do podłoża, że ciężko to opisać. Łykanie winkli to czysta przyjemność. Dodam, że auto mam uniesione względnie wysoko co pozwala niemal bezstresowo używać Miaty prawie wszędzie a właściwości jezdne są 10/10. Dążę do tego, że zdecydowanie wolałbym dołożyć do MonoSporta lub został przy tanie i dobre, czyli oem bilki + Eibach. Ewentualnie poza konkursem odezwał się do Koniora :)
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

26 cze 2023, 17:25

Konior czyli Jukaka?
To jest to ta sama półka cenowa co MonoSport. Z pewnością zaletą Thunderlinea jest customer service i to, że produkt jest krajowy.
U mnie Thunderlane ;) i też baaaardzo chwalę ale punkt odniesienia to zwykłe amory z Prokitem.
ODPOWIEDZ