Sprężyny 2.0 ND

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

MatiND
Posty: 16
Rejestracja: 20 paź 2017, 0:11
Model: ND

05 lis 2017, 18:27

Witam. Z góry chciałbym przeprosić za nowy temat jeżeli już taki był, ale szukałem i nie znalazłem.

Moje pytanie brzmi, jakie sprężyny zamonotowac do nd2.0 bo seria to straszna koza, czy ktoś jakieś sobie sprawił i może zrecenzować bo nie wiem, na które się zdecydować.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

06 lis 2017, 11:34

Lekko off-topic, skoro ND, to jeszcze na gwarancji, prawda? Dopytaj czy cokolwiek poza "firmowymi" akcesoryjnymi będzie miało wpływ na gwarancję.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
POlsza
Donator
Donator
Posty: 46
Rejestracja: 11 lis 2016, 18:34
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Dolny Śląsk

06 lis 2017, 14:47

Może śmiało brać Eibach Pro z akcesoriów Mazdy, dają zadawalający efekt: obniżają wystarczajaco i na pewno są sztywniejsze - nie mylić z gwintem. Montaż w ASO Mazdy bez utraty gwarancji, mam je u siebie od nowości.
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

20 lis 2017, 22:30

Zależy na jakim obniżeniu Ci zależy. Też szukałem tego na forum i nie znalazłem. Założyłem Eibach Pro Kit, auto wygląda lepiej ale to jeszcze nie to czego bym oczekiwał, może jak założę dystansy to efekt będzie lepszy. Pierwsze wrażenie było takie że auto szybciej reaguje na ruchy kierownicy. Momentami żałowałem że nie kupiłem Eibachów Sportline z krótszym amorem, ale po ostatniej wizycie na torze coraz poważniej rozważam zakup gwintu... Jak będę miał chwile to cyknę zdjęcia i podeślę Ci przed i po obniżeniu
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

25 lis 2017, 11:37

Przed
Obrazek

Po
Obrazek
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

26 lis 2017, 13:32

Idealnie teraz jest na wysokość :kciuk:
Awatar użytkownika
Pabl0
Posty: 13
Rejestracja: 15 wrz 2021, 17:02
Model: ND
Wersja: 100
Lokalizacja: Śląsk

28 lip 2022, 21:42

POlsza pisze:
06 lis 2017, 14:47
Może śmiało brać Eibach Pro z akcesoriów Mazdy, dają zadawalający efekt: obniżają wystarczajaco i na pewno są sztywniejsze - nie mylić z gwintem. Montaż w ASO Mazdy bez utraty gwarancji, mam je u siebie od nowości.
Czy na tych Pro pozostaje coś z komfortu? Jak się śmiga bocznymi, dziurawymi drogami? Tłucze w zawieszenie? Kupiłem je bo skręcała tak se, ale najpierw postanowiłem zrobić geometrię i teraz skręca tak dobrze, że sprężyny leżą w garażu :roll:
Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 298
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

30 lip 2022, 9:36

Mam założone Eibachy wraz z zwykłymi czarnymi amortyzatorami i jestem zadowolony.
Nie tłuczce na dziurach, zawieszenie dalej fajnie wybiera dziury, a mniej się buja.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

30 lip 2022, 17:41

Też mam Eibachy na czarnych amorach, + geometria -1.5 tył i przód, bardzo fajnie to jeździ, o wiele lepiej niż pokraka OEM.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

19 sie 2022, 19:32

Dziś przejechałem się nowiutkim ND na zwykłych sprężynach. Szokujące doznania 😂 Może i zboczony jestem po tych gwintach ale tym sie ciezko jeździ, to jest niebezpieczne auto wręcz. Podwozie nie nadąża za silnikiem zwyczajnie.
Pozdrawiam, Danillo
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

19 sie 2022, 23:05

Danillo pisze:
19 sie 2022, 19:32
Dziś przejechałem się nowiutkim ND na zwykłych sprężynach. Szokujące doznania 😂 Może i zboczony jestem po tych gwintach ale tym sie ciezko jeździ, to jest niebezpieczne auto wręcz. Podwozie nie nadąża za silnikiem zwyczajnie.
No. Nawet na bilsteinach szału nie ma
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

20 sie 2022, 7:34

Danillo pisze:
19 sie 2022, 19:32
Dziś przejechałem się nowiutkim ND na zwykłych sprężynach. Szokujące doznania 😂 Może i zboczony jestem po tych gwintach ale tym sie ciezko jeździ, to jest niebezpieczne auto wręcz. Podwozie nie nadąża za silnikiem zwyczajnie.
Najnowszym ND nie jechalem ale wszystkie ND ktorymi wczesniej jechalem na OEM zawieszeniu, stock i bilstein, to wydawalo mi sie ze bardziej bujalo niz wyrobione NC z 2010 roku z OEM zawiasem (nie bilstein) :D
No ale Danillo, przeciez najnowsze ND maja ten zajebisty system poziomowania i amortyzacji, nie doznales jego zajebistosci? :geeejj:
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

20 sie 2022, 8:06

@bjorm Dawno temu jechałem ND jak wchodził na rynek ale z handlowcem z salonu wiec na spokojnie było. Teraz pojechałem sam i nie było szaleństw ale mogłem zrobić np. test łosia i pojechać kilka znanych zakrętów bardziej dynamicznie.

Mam wiec za mało danych żeby porównać ND bez tego systemu i z nim. Niemniej nie odnotowałem co on poprawia. Moje dlatego ze tam jest za dużo do poprawy?? I hamowanie wewnętrznego koła to za mało.
Body roll i czas reakcji zawieszenia są zwyczajnie zle. Szybkie luki są nerwowo pokonywane, nieprecyzyjnie. Nie odczułem tej niskiej masy ND w zakrętach bo skupiłem się na utrzymaniu się w pasie ruchu.

Chyba za mało czytałem o ND do tej pory i miałem nadmierne oczekiwania. To świetne auto tylko trzeba go pomodzic żeby dobrze jechało.
Pozdrawiam, Danillo
towi
Posty: 73
Rejestracja: 05 sie 2021, 14:19
Model: ND
Lokalizacja: SZA

20 sie 2022, 8:42

Danillo masz rację, dobrze czujesz auta. Rok temu kupiłem ND na seryjnym zawiasie. Po jakimś czasie oczywistej euforii z nowej zabawki, nie mogłem spać przez to zawieszenie.
Jest bardzo zależne do temperatury otoczenia, teraz miałeś mega bujanie w tych temperaturach. Za to jak jest ok 8-10 stopni to zawieszenie bardzo kiepsko wybiera dziury i nierówności.
Jestem po zmianie i po prostu inny świat :-) Ale jeszcze świeży temat, wiec stroję, wczuwam się i jeszcze nie oceniam do końca.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

22 sie 2022, 12:54

Z mojej strony pełna zgoda z @Danillo . Przesiadając się z NCeka, który był dla mnie wzorem jeśli chodzi o prowadzenie się i komfort jazdy, byłem porażony tym jak źle prowadzi się ND. Czas reakcji na sterach, wychyły nadwozia, zawias kompletnie nie ogarnia nagłych zmian kierunków przy prędkościach powyżej 100-120kmh.
Typowy przykład, to jazda pełnym ogniem, lewo, prawo, lewo+hamowanie... cuda się dzieją za kierownicą. No i właśnie ten plastelinowy hamulec.

Ja autentycznie poważnie brałem pod uwagę "oddanie" NDeka i częściej sięgałem po kluczki Czarnucha mając jeszcze dwie Miaty w garażu a chcąc się dobrze pobawić.

Na szczęście powyższe niedogodności da się łatwo naprawić, niestety nie tanio. Plus taki, że na dzień dzisiejszy dostępność części jak i ich ceny są na nieporównywalnie lepszym poziomie niż dwa-trzy lata temu.
Tak nie obrażając nikogo, jeśli ktoś mówi, że seria jest ok to moim zdaniem nie ma do końca świadomości ile prędkości i performancu drzemie w tych autkach.
Austin
Posty: 18
Rejestracja: 06 wrz 2022, 7:46
Model: ND RF
Lokalizacja: Cieszyn

07 wrz 2022, 20:54

Czy ktoś  montował Eibach Pro do zawiasu na Bilstein-ach? Ile centymetrów poszło zawieszenie na dół?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
wojteczekm16
Posty: 118
Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Poznań

07 wrz 2022, 21:26

Austin pisze:
07 wrz 2022, 20:54
Czy ktoś  montował Eibach Pro do zawiasu na Bilstein-ach? Ile centymetrów poszło zawieszenie na dół?
Pozdrawiam
U mnie jest bilstein b8 ze sprezynami eibacha i wyszło- 3 cm względem serii. Generalnie bez wad i niedogodnosci, za to same zalety :git:
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

08 wrz 2022, 7:20

Tak czytam ten wątek i się zastanawiam, czy grubsze staby w ND nie eliminują tego bujania na boki, bo nic o tym nie wspominacie? W NA jest to moim zdaniem najlepszy mod w zawieszeniu.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

08 wrz 2022, 7:59

Oczywiscie ze staby wyeleminuja duza czesc bujania. Mozesz wybrac czy zaczynasz eleminacje od stabow czy sprezyn, w zaleznosci co dla ciebie wazne. Jesli nie chcesz obnizac koniecznie to oczywiscie zacznij od stabow.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
LikelyJupiter8

08 wrz 2022, 8:08

Ja mam:
- Eibach B12 pro kit,
- Eibach anti - roll kit - przód/tył,
- CUSCO strut bar,
i door bushing Kenauto Taikan ;)
+ geometria bliska Flying Miata.
I to jest Proszę Państwa gokart. Jezdzi jak po torach.
Najsłabszy element teraz to opony OEM - mają tendencję do uślizgów. Jeśliby założyć coś bardziej lepiącego to sztos.
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

08 wrz 2022, 8:41

LikelyJupiter8, podeślesz ustawienia geo jaką masz? Chciałbym porównać do swojej. Owszem, jest duuużo lepiej niż w serii ale dla mnie to ciągle nie to. W sensie mam wrażenia że opóźnienia na ruchy kierownicy są zbyt duże a cały samochód dość nerwowy. I nie wiem co mam nie tak.
towi
Posty: 73
Rejestracja: 05 sie 2021, 14:19
Model: ND
Lokalizacja: SZA

08 wrz 2022, 8:57

Same staby jednak nie.
ja robiłem mody stopniowo aby czuć różnicę.
1/ stab przód 28mm - dało dużo, ale jednak dalej się bujało, pewnie w jakiś dziwnych ukośnych przechyłach
2/ rozpórka przód - zdziwiłem się jak to pomogło - zesztywniał przód. Ale nadal było nurkowanie przodu i kiepska praca zawieszenia
3/ zmiana zawieszenia na teina, czyli również obniżenie, w sumie nie wiem ile, ale pewnie 4-5 cm
4/ geometria pewnie też coś koło FM.

Ogólnie nie mam pomiarów, czasów itd, chodzi o fun i czucie auta w zakrętach, na razie jestem zadowolony, za 3 tygodnie na trackday i zobaczymy czy jest gokart :-)
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

08 wrz 2022, 11:42

LikelyJupiter8 pisze:
08 wrz 2022, 8:08
Ja mam:
- Eibach B12 pro kit,
- Eibach anti - roll kit - przód/tył,
- CUSCO strut bar,
i door bushing Kenauto Taikan ;)
+ geometria bliska Flying Miata.
I to jest Proszę Państwa gokart. Jezdzi jak po torach.
Najsłabszy element teraz to opony OEM - mają tendencję do uślizgów. Jeśliby założyć coś bardziej lepiącego to sztos.
To sprzedajesz go w końcu czy nie? :D
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

08 wrz 2022, 14:01

bjorm pisze:
08 wrz 2022, 7:59
Oczywiscie ze staby wyeleminuja duza czesc bujania. Mozesz wybrac czy zaczynasz eleminacje od stabow czy sprezyn, w zaleznosci co dla ciebie wazne. Jesli nie chcesz obnizac koniecznie to oczywiscie zacznij od stabow.
Jbc, same staby bez obniżania mogą spowodować pękanie w subframe - Karceps sugeruje wzmocnienie punktu mocowania

https://karcepts.com/products/karcepts- ... cement-kit
Austin
Posty: 18
Rejestracja: 06 wrz 2022, 7:46
Model: ND RF
Lokalizacja: Cieszyn

08 wrz 2022, 18:53

wojteczekm16 pisze:
07 wrz 2022, 21:26
Austin pisze:
07 wrz 2022, 20:54
Czy ktoś  montował Eibach Pro do zawiasu na Bilstein-ach? Ile centymetrów poszło zawieszenie na dół?
Pozdrawiam
U mnie jest bilstein b8 ze sprezynami eibacha i wyszło- 3 cm względem serii. Generalnie bez wad i niedogodnosci, za to same zalety :git:
Właśnie zmierzyłem. Mam 7 cm. Specjalnie zmawiałem z zawieszeniem Bilstein-a myśląc, że będzie też niżej.

A tak z innej beczki. Dystansy też mocowaliście ? Coś polecacie? ( chyba, że mam założyć lub poszukać stosownego wątku na forum)

Pozdrawiam
LikelyJupiter8

08 wrz 2022, 20:00

@Danillo
Załączniki
braveheart-hold.gif
braveheart-hold.gif (645.03 KiB) Przejrzano 2549 razy
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

08 wrz 2022, 20:29

LikelyJupiter8 pisze:
08 wrz 2022, 20:00
@Danillo
:lol:
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
wojteczekm16
Posty: 118
Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Poznań

08 wrz 2022, 22:25

Austin pisze:
08 wrz 2022, 18:53

Właśnie zmierzyłem. Mam 7 cm. Specjalnie zmawiałem z zawieszeniem Bilstein-a myśląc, że będzie też niżej.

A tak z innej beczki. Dystansy też mocowaliście ? Coś polecacie? ( chyba, że mam założyć lub poszukać stosownego wątku na forum)

Pozdrawiam
Zeszło ci 7 cm względem OEM na bilsteinach i sprężynach eibacha? Czy teraz, tzn. przed montażem masz odległość między kołem a błotnikiem na 7 cm?
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

09 wrz 2022, 8:53

mike_d pisze:
08 wrz 2022, 14:01
bjorm pisze:
08 wrz 2022, 7:59
Oczywiscie ze staby wyeleminuja duza czesc bujania. Mozesz wybrac czy zaczynasz eleminacje od stabow czy sprezyn, w zaleznosci co dla ciebie wazne. Jesli nie chcesz obnizac koniecznie to oczywiscie zacznij od stabow.
Jbc, same staby bez obniżania mogą spowodować pękanie w subframe - Karceps sugeruje wzmocnienie punktu mocowania

https://karcepts.com/products/karcepts- ... cement-kit
Dobrze wiedziec.

Widac kolejny smaczek od naszych cudownych inzynierow z Japonii... ach gdzie te czasy ze grubsze staby nie powodowaly wyginania sie klatki auta - LOOOOOOOOL
No ale wiadomo, ND to japonskie auto a NC to fordowskie gowno :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

09 wrz 2022, 12:49

mike_d pisze:
08 wrz 2022, 14:01
bjorm pisze:
08 wrz 2022, 7:59
Oczywiscie ze staby wyeleminuja duza czesc bujania. Mozesz wybrac czy zaczynasz eleminacje od stabow czy sprezyn, w zaleznosci co dla ciebie wazne. Jesli nie chcesz obnizac koniecznie to oczywiscie zacznij od stabow.
Jbc, same staby bez obniżania mogą spowodować pękanie w subframe - Karceps sugeruje wzmocnienie punktu mocowania

https://karcepts.com/products/karcepts- ... cement-kit
Jak to jest zamocowane? Nie leżałem pod ND dostatecznie długo ;) to zastępuje fabryczny punkt mocowania czy przenosi go w inne miejsce?
ODPOWIEDZ