[ND] Akcje serwisowe / błędy w fabryce
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 724
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Cześć,
Szukając ostatnio informacji o niby padających skrzyniach biegów w ND napotkałem na cały zestaw różnych PDF'ów (Service Information) na temat napraw błędów które powstały w fabryce. Może komuś się przyda. Najciekawsze jest to, że w niektórych sztukach przeciera się dach (PDF -> Rubbing Contact Marks on CONVERTIBLE TOP Top Fabric).
Szukając ostatnio informacji o niby padających skrzyniach biegów w ND napotkałem na cały zestaw różnych PDF'ów (Service Information) na temat napraw błędów które powstały w fabryce. Może komuś się przyda. Najciekawsze jest to, że w niektórych sztukach przeciera się dach (PDF -> Rubbing Contact Marks on CONVERTIBLE TOP Top Fabric).
- Załączniki
-
- Mazda MX5 ND.rar
- (2.8 MiB) Pobrany 48 razy
Ostatnio zmieniony 26 lis 2016, 8:24 przez Zbychersky, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki.
Zapisałem sobie na mojej liście do sprawdzenia. Generalnie dobrze, że za każdym razem poprawiają proces produkcji (tak wynika z dokumentacji)
EDIT: Chciałbym dodać swoje znalezisko.
Skrzynie biegów w połączeniu z 2.0 (160KM) nie wytrzymują zbyt długo. Jest sporo przypadków padnięcia pomiędzy przebiegiem 7tyś km a 25tyś km.
Rozsypują się najczęściej zębatki biegu 2go i 3go (rzadziej 1go i 4tego). Jako powód upatruje się wadliwy proces metalurgiczny (prawdopodobnie chodzi o obróbkę cieplną, zęby odpadają z zębatki na skutek zmęczenia materiału)
Mazda w tym roku (2016) zrobiła kila rewizji tych części:
Wychodzi z tego, że dopiero od 2016-09-06 są dopiero stosowane nowe (poprawione) tryby biegów, ale bezpiecznie można założyć, że skrzynie bez tej wady będą dostępne dopiero w modelach 2016-10-01 i później (pewnie tych skrzyni mieli na magazynie)
PS: tu jest oryginalny wątek (link poniżej), udzielało się tam też kilka osób z Polski
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=610318
Zapisałem sobie na mojej liście do sprawdzenia. Generalnie dobrze, że za każdym razem poprawiają proces produkcji (tak wynika z dokumentacji)
EDIT: Chciałbym dodać swoje znalezisko.
Skrzynie biegów w połączeniu z 2.0 (160KM) nie wytrzymują zbyt długo. Jest sporo przypadków padnięcia pomiędzy przebiegiem 7tyś km a 25tyś km.
Rozsypują się najczęściej zębatki biegu 2go i 3go (rzadziej 1go i 4tego). Jako powód upatruje się wadliwy proces metalurgiczny (prawdopodobnie chodzi o obróbkę cieplną, zęby odpadają z zębatki na skutek zmęczenia materiału)
Mazda w tym roku (2016) zrobiła kila rewizji tych części:
Kod: Zaznacz cały
1ST GEAR (Only for 2.0 litre)
M601-17-271 Gear First (old part), used up to Sept 5th, 2016
M602-17-271 Gear First (new modified), used from SEPTEMBER 5th, 2016 Production.
2ND-3RD GEAR
M601-17-305 Gear Second/3RD (old part) used up to July 6th, 2016.
M601-17-305A Gear Second/3RD (old part) from July 6th to Sept 6th.
M601-17-305B Gear Second/3RD (new part) used from SEPTEMBER 6th
3RD GEAR
M601-17-230 Gear Third (old part) used up to July 6th, 2016.
M601-17-230A Gear Third (old part) from July 6th to Sept 6th.
M601-17-230B Gear Third (new part) used from SEPTEMBER 6th
GEAR REVERSE (Only for 2.0 litre)
M602-17-281 Gear Reverse (new modified), used from SEPTEMBER 5th, 2016 Production.
GEAR REVERSE IDLE (Only for 2.0 litre)
M602-17-310 Gear Reverse Idle (new modified), used from SEPTEMBER 5th, 2016 Production.
COUNTERSHAFT GEAR (A.K.A CLUSTER GEAR)
M601-17-301A Gear Countershaft (old part) used up to August 1st, 2016
M601-17-301C Gear Countershaft (new modified) used from August 1st, 2016
Wychodzi z tego, że dopiero od 2016-09-06 są dopiero stosowane nowe (poprawione) tryby biegów, ale bezpiecznie można założyć, że skrzynie bez tej wady będą dostępne dopiero w modelach 2016-10-01 i później (pewnie tych skrzyni mieli na magazynie)
PS: tu jest oryginalny wątek (link poniżej), udzielało się tam też kilka osób z Polski
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=610318
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
- Oski
- Posty: 25
- Rejestracja: 13 mar 2016, 9:45
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Sky Passion
- Lokalizacja: Nasielsk
Problem ze skrzyniami biegów rzeczywiście wydaje się realny. Byłem dziś z miją ND na pierwszym serwisie w ASO (wymiana oleju i filtra), a przy okazji uciąłem sobie pogawędkę z kierownikiem serwisu na temat ewentualnych problemów i bolączek z ND. Powiedział, że jeśli chodzi o silnik to super i nie ma żadnych problemów (w ogóle benzynowe skyactivy są bardzo chwalone przez obsługę ASO i ludzi siedzących w temacie, ale to taka mała dygresja), natomiast zdarzył się im przypadek awarii skrzyni biegów w ND - aucie testowym. Auto zostało wypożyczone Klientowi na dzień czy dwa, a wróciło bez trzeciego biegu - zębatka odpowiedzialna za to przełożenie była podobno niemalże łysa, a zęby zostały "zmielone". Z tego co przeczytałem na tym anglojęzycznym forum z linku powyżej - problem pojawił się też w innych krajach i wszystko wskazuje na to, że to jakaś wada konstrukcyjna. Póki co, skrzynia w moim egzemplarzu spisuje się bez zarzutu, ale trochę się martwię czytając doniesienia powyżej, bo wynika z nich, że "inie znasz dnia, ani godziny", oby na strachu się skończyło.
Do listy fabrycznych niedociągnięć zgłaszam ocieranie krawędzi dachu o pałąk ochronny w końcowej fazie składania dachu - pomiędzy dachem, a plastikiem pałąka nie ma w zasadzie żadnego odstępu. Zgłosiłem to w ASO - rzecz jest do usunięcia za pomocą jakichś dystansów czy innego ustrojstwa, które zostało zamówione przez serwisanta i problem ma zostać w moim przypadku wyeliminowany na początku listopada. W sumie to drobnostka, ale skoro powstał taki temat to warto o nim wspomnieć, dam znać po tym jak magicy w ASO usuną ten mankament
Do listy fabrycznych niedociągnięć zgłaszam ocieranie krawędzi dachu o pałąk ochronny w końcowej fazie składania dachu - pomiędzy dachem, a plastikiem pałąka nie ma w zasadzie żadnego odstępu. Zgłosiłem to w ASO - rzecz jest do usunięcia za pomocą jakichś dystansów czy innego ustrojstwa, które zostało zamówione przez serwisanta i problem ma zostać w moim przypadku wyeliminowany na początku listopada. W sumie to drobnostka, ale skoro powstał taki temat to warto o nim wspomnieć, dam znać po tym jak magicy w ASO usuną ten mankament
Driving matters!
"Jeśli włożysz do auta mocny silnik - uczynisz go szybkim na prostej, ale jeśli sprawisz, że będzie lekkie - uczynisz go szybkim wszędzie" - Colin Chapman
"Jeśli włożysz do auta mocny silnik - uczynisz go szybkim na prostej, ale jeśli sprawisz, że będzie lekkie - uczynisz go szybkim wszędzie" - Colin Chapman
Oski pisze:Póki co, skrzynia w moim egzemplarzu spisuje się bez zarzutu, ale trochę się martwię czytając doniesienia powyżej, bo wynika z nich, że "inie znasz dnia, ani godziny", oby na strachu się skończyło.
Może lepiej żeby padła póki masz gwarancję. Wymienią Ci skrzynię na poprawioną i będziesz miał spokój, a tak będziesz tylko czekał kiedy się posypie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Oski
- Posty: 25
- Rejestracja: 13 mar 2016, 9:45
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Sky Passion
- Lokalizacja: Nasielsk
Gwarancji mam jeszcze 2 lata, zobaczymy co się w tym czasie wydarzy. Szkoda, że Mazda nie zarządziła akcji serwisowej polegającej na wymianie wadliwych elementów w skrzyni, jeśli rzeczywiście jest to wada konstrukcyjna, która następnie została wyeliminowana (jak rozumiem aktualnie produkowane modele mają już poprawiony ten element).
Driving matters!
"Jeśli włożysz do auta mocny silnik - uczynisz go szybkim na prostej, ale jeśli sprawisz, że będzie lekkie - uczynisz go szybkim wszędzie" - Colin Chapman
"Jeśli włożysz do auta mocny silnik - uczynisz go szybkim na prostej, ale jeśli sprawisz, że będzie lekkie - uczynisz go szybkim wszędzie" - Colin Chapman
Ostatnia zmiana tych elementów (kół zębatych biegów 1-4 itd) była 2016-09-06.
Pewnie zanim to trafi do skrzyń, a te skrzynie do aut, to penie trzeba doliczyć z 1-2 (3?) miesiące.
Spodziewam się, że MX5 wyprodukowane od 2017 będą miały te elementy w swoich skrzyniach w ostatnich wersjach.
PS: pytanie, co zrobi Mazda w PL, jak miesiąc/rok po gwarancji zgłosisz się do nich z padnięta skrzynią (ewidentna wada fabryczna). Znając realia - zleją to.
PPS: Od października idzie też poprawiony dach - nie wyciera/dziurawi się od szwów (kiedy jeździ złożony), poprawiono też mocowania pasów dachu (nie pęka mocowanie z tworzywa sztucznego).
Pewnie zanim to trafi do skrzyń, a te skrzynie do aut, to penie trzeba doliczyć z 1-2 (3?) miesiące.
Spodziewam się, że MX5 wyprodukowane od 2017 będą miały te elementy w swoich skrzyniach w ostatnich wersjach.
PS: pytanie, co zrobi Mazda w PL, jak miesiąc/rok po gwarancji zgłosisz się do nich z padnięta skrzynią (ewidentna wada fabryczna). Znając realia - zleją to.
PPS: Od października idzie też poprawiony dach - nie wyciera/dziurawi się od szwów (kiedy jeździ złożony), poprawiono też mocowania pasów dachu (nie pęka mocowanie z tworzywa sztucznego).
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 724
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Doszedł nowy TSB dotyczący skrzyni biegów, niestety dotyczy on MX-5 produkowanych na USA.
- Załączniki
-
[Rozszerzenie pdf zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 724
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Info o skrzyni na cały świat
- Załączniki
-
[Rozszerzenie pdf zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]
Tak rdzewieje stelaż siedzeń w MX-5 ND (auto kilkumiesięczne - znalezione na forum.miata.net, posiadacz auta na Taiwanie)
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=626213
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=626213
Ostatnio zmieniony 30 lis 2016, 13:58 przez cra3y, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 724
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Yyyyy... Nawet u mnie w 15 letnim passerati tak stelaż nie wygląda...
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 724
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Jest jakiś łatwy sposób żeby tam zajrzeć? Jakie masz siedzenia, zwykłe czy Recaro?