[ND] Dyskusja ogólna

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

LikelyJupiter8

22 lip 2021, 18:01

MX5 ma dużo wad. Dla mnie głównie jakościowych - słaba jakość materiałów: dach, fotele, pasy, kierownica etc.
Ale jednocześnie daje mi maksymalną frajdę z jeżdżenia.
Moim zdaniem Mazda źle robi, że "ucywilnia" ten model (systemy wsparcia, i-stopy, nawigacje etc.).
To nie jest zwykły cywilny samochód. To jest po prostu maszynka do zabawy.
Nie jeździłem swoim przez tydzień - wczoraj i dzisiaj zaliczyłem kilka winkli. Ależ to jest frajda.
Oczywiście - ta wersja z salonu wymaga nieznacznych zmian. Ja w sumie nie dokonałem jakiejś dużej ilości modów ale uważam je za niezbędne minimum:
1. grube sway-bary przód tył
2. Blistein B12 Pro Kit + demontaż systemu ochrony pieszego
3. Dystanse 30/przód 40/tył
4. tłumik GWR Race - kocham go
5. rozpórka przednia górna Cusco
6. Przewody w oplocie Hel
ICTC

22 lip 2021, 18:20

Przez te za przeproszeniem pierdoły elektroniczne, systemy wsparcia kierowcy i pro ekologiczne cudactwa cena tak poszybowała. Strzał kolano w takim aucie.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

22 lip 2021, 18:31

ICTC pisze:
22 lip 2021, 18:20
Przez te za przeproszeniem pierdoły elektroniczne, systemy wsparcia kierowcy i pro ekologiczne cudactwa cena tak poszybowała. Strzał kolano w takim aucie.
Te pierdoły elektroniczne i systemy wsparcia w roku 2019 kosztowały w ND 100-110 tys. ( teraz 140 -170 tys)
Cena poszybowała przez kary nałożone przez Unie Europejską na firmy które nie spełniają norm emisji spalin.
Tylko.... Mazda to nie VW..... Volkswagen poprzez posiadanie wielu modeli uśredni sobie wartości emisji spalin i nie podniesie tak mocno cen.
Mazda jako dużo mniejsza firma nie ma takich możliwości manewru....eee...manipulacji :roll:
I dlatego cena poszybowała okrutnie co mi też się nie podoba.

PS. ND raczej nie kupie bo jest dla mnie za ciasna, W NC się jakoś mieszczę .... :D
Ostatnio zmieniony 22 lip 2021, 20:32 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1426
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: Inny
Lokalizacja: Sosnowiec

22 lip 2021, 20:07

Czekajcie jak wejdzie w życie "Fit for 55", to MX5 będzie po 250k PLN. Życie w UE robi się powoli chore, płacimy za bycie eko, a USA i Chiny smrodzą w najlepsze, atmosferę mamy wszyscy wspólną.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

ICTC

23 lip 2021, 8:12

Szkoda gadać. Cena najnowszej Subaru BRZ w USA jest identyczna ze starszym, gorszym modelem 2020. U nas odpowiednik w postaci Toyoty GR86 będzie z 7k $ droższy (tak zakładam), a zarobki mamy jakie mamy.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1426
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: Inny
Lokalizacja: Sosnowiec

24 lip 2021, 7:10

ICTC pisze:Szkoda gadać. Cena najnowszej Subaru BRZ w USA jest identyczna ze starszym, gorszym modelem 2020. U nas odpowiednik w postaci Toyoty GR86 będzie z 7k $ droższy (tak zakładam), a zarobki mamy jakie mamy.
Mieszkałem parę lat w USA, wciąż utrzymuję kontakt z ludźmi których tam poznałem. Gdybym im powiedział ile u nas się średnio zarabia vs cena MX5 w salonie, to by upadli z wrażenia... jakim cudem nas na to stać.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

ICTC

24 lip 2021, 7:46

Temat rzeka. Też mieszkałem kilka lat w kraju w którym żyje się łatwiej, mam porównanie.

Ciężkie czasy dopiero nadchodzą, dla całej EU.
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

24 lip 2021, 7:55

To prawda, świat UE ucieka. Nie wiem kiedy będzie moment przełomu, ale Unia staje się skansenem gdzie rządzą technologicznie Niemcy i dbają żeby ich przypływy pieniężne znacząco się nie zmieniły.
Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 187
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

24 lip 2021, 15:09

Relacja ceny nowej Mazdy do zarobków średnich faktycznie jest na pewno nie do przyrównania do USA, ale z drugiej strony - czy nie uważacie, że u nas zabawy typu jazda po torze są z kolej bardziej przystępne? Mam wrażenie, że Niemczech czy USA w amatorskie ściganie bawią się naprawdę bogaci ludzie. Szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę bardziej intensywną eksploatację auta, ciągłe zmiany opon, tuning, naprawy - u nas jest to nieporównywanie tańsze i stwarza to bardziej przystępnym. Ja patrząc na kolegów zza granicy to jednak mam wrażenie, że u nas są super warunki do uprawiania hobby, jakim jest motoryzacja. Mam trochę samochodów, większość z nich poprzerabianych, często jeżdżę na tor. Podejrzewam, że jakbym zderzył się z podatkami, ubezpieczeniami i kosztami serwisu tego wszystkiego za zachodnią granicą to mój zapał szybko by ostygł 😁
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1426
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: Inny
Lokalizacja: Sosnowiec

24 lip 2021, 17:17

Wydaje mi się, że w USA wbrew pozorom część takich osób jak Ty, oddawałaby samochody do warsztatu mechanicznego, a wiemy że usługi zagranicą są droższe niż części. U nas jednak większość osób robi samochody samemu, co moim zdaniem jest lepszym rozwiązaniem, jeżeli ma się jakieś pojęcie o mechanice. Z drugiej strony, podaż MX5 w USA jest nieporównywalna z Polską, więc na pewno można przebierać nie tylko w samochodach ale również podzespołach, więc może wcale nie jest tak źle.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1426
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: Inny
Lokalizacja: Sosnowiec

25 lip 2021, 18:29


ICTC pisze:Ciężkie czasy dopiero nadchodzą, dla całej EU.
Bardzo dobry artykuł na ten temat, przy okazji świetnie pokazuje hipokryzję autorów Ff55.

https://www.parkiet.com/Parkiet-PLUS/30 ... lacji.html


Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
rsmx5
Donator
Donator
Posty: 1499
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: Inny
Wersja: Fiat 124 Spider
Lokalizacja: Bochnia

13 maja 2024, 11:42

MMRS pisze:
03 paź 2018, 11:47
Wojtek Wawa pisze:
MMRS pisze:Przez to ciągłe opuszczanie i podnoszenie szyb przy otwieraniu i zamykaniu drzwi od strony kierowcy u mnie już padła linka mechanizmu podnoszenia szyby....oczekuję podobnej awarii po prawej stronie. Chwilowo miałem zablokowaną szybę na stałe i podczas otwierania i zamykania drzwi kompletnie to nie przeszkadzało. Oczywiście opuszczenie szyb pomaga przy rozkładaniu i składaniu dachu, ale przy otwieraniu i zamykaniu drzwi to już niekoniecznie. Czekajcie tylko jak zaczną Wam się przecierać od tego linki....
...

Ja już dawno pozbyłem się tego ustrojstwa :)

Mogę prosić o podpowiedź jak to zrobić?
Jest jakiś prosty patent na wyłączenie obniżania szyb przy otwieraniu/zamykaniu dachu (wkurza mnie na maksa!) i ewentualnie przy otwieraniu/zamykaniu drzwi (wkurza mnie mniej)?
Jest Szarak
Była Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
Arek_W
Posty: 84
Rejestracja: 16 sie 2019, 17:54
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław

13 cze 2024, 8:07

a ja uzywam https://mx5things.com/collections/mazda ... 7631795331 i sobie chwale. gadalem z chlopakami z ASO i nie ma problemow z linkami podnosnika. Bardziej z plastiowym pypciem do podnoszenia bo leci elektronika od wilgoci.
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 831
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: ND3 Homura
Lokalizacja: Mazury / Ełk

21 cze 2024, 21:10

Czy z tyłu nie ma pełnej osłony nadkola ? Czy zapomnieli mi coś założyć ? A może odelżyli auto? :D
Na wysokości opony jest ok, a głębiej widać cała podłużnice, tlumik, jakiś osprzęt … tak ma być? :D
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3846
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

22 cze 2024, 13:06

Tak ma byc
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 831
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: ND3 Homura
Lokalizacja: Mazury / Ełk

01 lip 2024, 14:11

Ok dzięki,
kto jeszcze ma GoodWina Superstreet w ND do posluchania ? Wiem że Kokoro (Wrocław troche daleko:D), odwiedziłbym jakiegoś właściciela.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
Jary
Posty: 62
Rejestracja: 31 paź 2022, 19:45
Model: NC FL
Lokalizacja: DE

01 lip 2024, 17:48

Hej, które wersje ND miały szperę?
Czy wszystkie NC 160 PS miały szperę?
Awatar użytkownika
irk
Posty: 97
Rejestracja: 13 paź 2014, 20:28
Model: Inny
Wersja: NB FL + ND RF :)
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

01 lip 2024, 19:55

ND 2.0 manual - mają
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem wygra doświadczeniem....
KorppX
Posty: 47
Rejestracja: 13 sty 2024, 15:29
Model: ND
Lokalizacja: Lubelskie

02 lip 2024, 6:19

Ze Stanów wszystkie 2.0 nie mają. Chyba tylko wszystkie cluby i gt od 2020 ma.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3846
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

04 lip 2024, 8:30

Konioczynka pisze:
01 lip 2024, 14:11
Ok dzięki,
kto jeszcze ma GoodWina Superstreet w ND do posluchania ? Wiem że Kokoro (Wrocław troche daleko:D), odwiedziłbym jakiegoś właściciela.
Podoba ci sie jedna rura przy ND? Jeszcze taki badyl? Wg mnie bardzo srednie rozwiazanie.
Posluchaj sobie BBR wydechow, sztosik. Albo Cobalt.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 831
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: ND3 Homura
Lokalizacja: Mazury / Ełk

04 lip 2024, 9:22

bjorm pisze:
04 lip 2024, 8:30
Konioczynka pisze:
01 lip 2024, 14:11
Ok dzięki,
kto jeszcze ma GoodWina Superstreet w ND do posluchania ? Wiem że Kokoro (Wrocław troche daleko:D), odwiedziłbym jakiegoś właściciela.
Podoba ci sie jedna rura przy ND? Jeszcze taki badyl? Wg mnie bardzo srednie rozwiazanie.
Posluchaj sobie BBR wydechow, sztosik. Albo Cobalt.
Tak, jedna większa sztos :)
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
Awatar użytkownika
moplek
Posty: 72
Rejestracja: 11 mar 2022, 11:13
Model: NC
Wersja: 2.0 sport
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

13 paź 2024, 20:27

Jak to jest ze skrzyniami w 1.5? Padają tak samo jak w 2.0?
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3846
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

14 paź 2024, 9:38

moplek pisze:
13 paź 2024, 20:27
Jak to jest ze skrzyniami w 1.5? Padają tak samo jak w 2.0?
Nie padaja tak jak z 2.0 przedliftowymi, bo sa dopracowane pod 1.5 i jest tam o tyle mniej Nm ze zdarza sie to rzadko.
Na FB wdzialem raz wpis ze komus padla w 1.5.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 831
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: ND3 Homura
Lokalizacja: Mazury / Ełk

04 gru 2024, 10:44

W koło macieju to samo...
ND brembo BBS kute - > na kute podchodzi (P/T) 15mm/20mm spacer bez problemu ? Bo szpilki ciąć trzeba tylko w zwykłych BBS ?
Czy standardowe felgi z ND wtedy podejdą na brembosy ? ( z takimi dystansami )
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
KorppX
Posty: 47
Rejestracja: 13 sty 2024, 15:29
Model: ND
Lokalizacja: Lubelskie

04 gru 2024, 15:00

Tutaj musiał by się wypowiedzieć chyba @latar lub @flatline. Też mnie interesuje czy oem felga z dystansem 20mm wejdzie na oem Brembo.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2798
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

04 gru 2024, 18:49

Wg obiegowej opinii z dystansem 20mm z przodu wchodzi każda felga na oem brembo.
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2284
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

05 gru 2024, 9:34

Na miata.net jest cały wątek o OEM Brembo fitment z przykładami i zdjęciami. Ja osobiście nie testowałem OEM Brembo i OEM felgi z dystansem - set z Machined performance jest na większej tarczy więc zacisk jest dalej od osi piasty niż przy oemowej.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 541
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

05 gru 2024, 19:35

OEM Brembo jest mniejszy niż Brembo z Clio.
OEM felga z potrzebuje 17-18mm żeby wejść na Brembo z Clio na tarczy 305mm z Abartha 500.

Czyli reasumując 20mm dystans zostawia odpowiednią przerwę od zacisku Brembo z Clio.
Od OEMowego Brembo na bank też.
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 831
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: ND3 Homura
Lokalizacja: Mazury / Ełk

08 gru 2024, 14:18

Super dzięki, a 20mm z przodu ( bo z tyłu to na pewno) bez rolki pasuje? Czy trzeba zmieniać geo?
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2284
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

08 gru 2024, 14:22

U mnie z ponad 2st cambera i 8 WSZ delikatnie ociera przy skręcie o nadkole (tam gdzie jest charakterystyczna wypukłość). Natomiast nie było potrzeby jakiejś metaloplastyki.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
ODPOWIEDZ