[ND] Dyskusja ogólna
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
MX5 ma dużo wad. Dla mnie głównie jakościowych - słaba jakość materiałów: dach, fotele, pasy, kierownica etc.
Ale jednocześnie daje mi maksymalną frajdę z jeżdżenia.
Moim zdaniem Mazda źle robi, że "ucywilnia" ten model (systemy wsparcia, i-stopy, nawigacje etc.).
To nie jest zwykły cywilny samochód. To jest po prostu maszynka do zabawy.
Nie jeździłem swoim przez tydzień - wczoraj i dzisiaj zaliczyłem kilka winkli. Ależ to jest frajda.
Oczywiście - ta wersja z salonu wymaga nieznacznych zmian. Ja w sumie nie dokonałem jakiejś dużej ilości modów ale uważam je za niezbędne minimum:
1. grube sway-bary przód tył
2. Blistein B12 Pro Kit + demontaż systemu ochrony pieszego
3. Dystanse 30/przód 40/tył
4. tłumik GWR Race - kocham go
5. rozpórka przednia górna Cusco
6. Przewody w oplocie Hel
Ale jednocześnie daje mi maksymalną frajdę z jeżdżenia.
Moim zdaniem Mazda źle robi, że "ucywilnia" ten model (systemy wsparcia, i-stopy, nawigacje etc.).
To nie jest zwykły cywilny samochód. To jest po prostu maszynka do zabawy.
Nie jeździłem swoim przez tydzień - wczoraj i dzisiaj zaliczyłem kilka winkli. Ależ to jest frajda.
Oczywiście - ta wersja z salonu wymaga nieznacznych zmian. Ja w sumie nie dokonałem jakiejś dużej ilości modów ale uważam je za niezbędne minimum:
1. grube sway-bary przód tył
2. Blistein B12 Pro Kit + demontaż systemu ochrony pieszego
3. Dystanse 30/przód 40/tył
4. tłumik GWR Race - kocham go
5. rozpórka przednia górna Cusco
6. Przewody w oplocie Hel
Przez te za przeproszeniem pierdoły elektroniczne, systemy wsparcia kierowcy i pro ekologiczne cudactwa cena tak poszybowała. Strzał kolano w takim aucie.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Te pierdoły elektroniczne i systemy wsparcia w roku 2019 kosztowały w ND 100-110 tys. ( teraz 140 -170 tys)
Cena poszybowała przez kary nałożone przez Unie Europejską na firmy które nie spełniają norm emisji spalin.
Tylko.... Mazda to nie VW..... Volkswagen poprzez posiadanie wielu modeli uśredni sobie wartości emisji spalin i nie podniesie tak mocno cen.
Mazda jako dużo mniejsza firma nie ma takich możliwości manewru....eee...manipulacji

I dlatego cena poszybowała okrutnie co mi też się nie podoba.
PS. ND raczej nie kupie bo jest dla mnie za ciasna, W NC się jakoś mieszczę ....

Ostatnio zmieniony 22 lip 2021, 20:32 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Czekajcie jak wejdzie w życie "Fit for 55", to MX5 będzie po 250k PLN. Życie w UE robi się powoli chore, płacimy za bycie eko, a USA i Chiny smrodzą w najlepsze, atmosferę mamy wszyscy wspólną.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Szkoda gadać. Cena najnowszej Subaru BRZ w USA jest identyczna ze starszym, gorszym modelem 2020. U nas odpowiednik w postaci Toyoty GR86 będzie z 7k $ droższy (tak zakładam), a zarobki mamy jakie mamy.
Mieszkałem parę lat w USA, wciąż utrzymuję kontakt z ludźmi których tam poznałem. Gdybym im powiedział ile u nas się średnio zarabia vs cena MX5 w salonie, to by upadli z wrażenia... jakim cudem nas na to stać.ICTC pisze:Szkoda gadać. Cena najnowszej Subaru BRZ w USA jest identyczna ze starszym, gorszym modelem 2020. U nas odpowiednik w postaci Toyoty GR86 będzie z 7k $ droższy (tak zakładam), a zarobki mamy jakie mamy.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Temat rzeka. Też mieszkałem kilka lat w kraju w którym żyje się łatwiej, mam porównanie.
Ciężkie czasy dopiero nadchodzą, dla całej EU.
Ciężkie czasy dopiero nadchodzą, dla całej EU.
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
To prawda, świat UE ucieka. Nie wiem kiedy będzie moment przełomu, ale Unia staje się skansenem gdzie rządzą technologicznie Niemcy i dbają żeby ich przypływy pieniężne znacząco się nie zmieniły.
Relacja ceny nowej Mazdy do zarobków średnich faktycznie jest na pewno nie do przyrównania do USA, ale z drugiej strony - czy nie uważacie, że u nas zabawy typu jazda po torze są z kolej bardziej przystępne? Mam wrażenie, że Niemczech czy USA w amatorskie ściganie bawią się naprawdę bogaci ludzie. Szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę bardziej intensywną eksploatację auta, ciągłe zmiany opon, tuning, naprawy - u nas jest to nieporównywanie tańsze i stwarza to bardziej przystępnym. Ja patrząc na kolegów zza granicy to jednak mam wrażenie, że u nas są super warunki do uprawiania hobby, jakim jest motoryzacja. Mam trochę samochodów, większość z nich poprzerabianych, często jeżdżę na tor. Podejrzewam, że jakbym zderzył się z podatkami, ubezpieczeniami i kosztami serwisu tego wszystkiego za zachodnią granicą to mój zapał szybko by ostygł 

ND2 na tor i nie tylko
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread

Wydaje mi się, że w USA wbrew pozorom część takich osób jak Ty, oddawałaby samochody do warsztatu mechanicznego, a wiemy że usługi zagranicą są droższe niż części. U nas jednak większość osób robi samochody samemu, co moim zdaniem jest lepszym rozwiązaniem, jeżeli ma się jakieś pojęcie o mechanice. Z drugiej strony, podaż MX5 w USA jest nieporównywalna z Polską, więc na pewno można przebierać nie tylko w samochodach ale również podzespołach, więc może wcale nie jest tak źle.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Bardzo dobry artykuł na ten temat, przy okazji świetnie pokazuje hipokryzję autorów Ff55.ICTC pisze:Ciężkie czasy dopiero nadchodzą, dla całej EU.
https://www.parkiet.com/Parkiet-PLUS/30 ... lacji.html
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- rsmx5
- Donator
- Posty: 1499
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
- Model: Inny
- Wersja: Fiat 124 Spider
- Lokalizacja: Bochnia
MMRS pisze: ↑03 paź 2018, 11:47...Wojtek Wawa pisze:MMRS pisze:Przez to ciągłe opuszczanie i podnoszenie szyb przy otwieraniu i zamykaniu drzwi od strony kierowcy u mnie już padła linka mechanizmu podnoszenia szyby....oczekuję podobnej awarii po prawej stronie. Chwilowo miałem zablokowaną szybę na stałe i podczas otwierania i zamykania drzwi kompletnie to nie przeszkadzało. Oczywiście opuszczenie szyb pomaga przy rozkładaniu i składaniu dachu, ale przy otwieraniu i zamykaniu drzwi to już niekoniecznie. Czekajcie tylko jak zaczną Wam się przecierać od tego linki....
Ja już dawno pozbyłem się tego ustrojstwa![]()
Mogę prosić o podpowiedź jak to zrobić?
Jest jakiś prosty patent na wyłączenie obniżania szyb przy otwieraniu/zamykaniu dachu (wkurza mnie na maksa!) i ewentualnie przy otwieraniu/zamykaniu drzwi (wkurza mnie mniej)?
a ja uzywam https://mx5things.com/collections/mazda ... 7631795331 i sobie chwale. gadalem z chlopakami z ASO i nie ma problemow z linkami podnosnika. Bardziej z plastiowym pypciem do podnoszenia bo leci elektronika od wilgoci.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 831
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Czy z tyłu nie ma pełnej osłony nadkola ? Czy zapomnieli mi coś założyć ? A może odelżyli auto? 
Na wysokości opony jest ok, a głębiej widać cała podłużnice, tlumik, jakiś osprzęt … tak ma być?

Na wysokości opony jest ok, a głębiej widać cała podłużnice, tlumik, jakiś osprzęt … tak ma być?

KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 831
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Ok dzięki,
kto jeszcze ma GoodWina Superstreet w ND do posluchania ? Wiem że Kokoro (Wrocław troche daleko:D), odwiedziłbym jakiegoś właściciela.
kto jeszcze ma GoodWina Superstreet w ND do posluchania ? Wiem że Kokoro (Wrocław troche daleko:D), odwiedziłbym jakiegoś właściciela.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
Podoba ci sie jedna rura przy ND? Jeszcze taki badyl? Wg mnie bardzo srednie rozwiazanie.Konioczynka pisze: ↑01 lip 2024, 14:11Ok dzięki,
kto jeszcze ma GoodWina Superstreet w ND do posluchania ? Wiem że Kokoro (Wrocław troche daleko:D), odwiedziłbym jakiegoś właściciela.
Posluchaj sobie BBR wydechow, sztosik. Albo Cobalt.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 831
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Tak, jedna większa sztosbjorm pisze: ↑04 lip 2024, 8:30Podoba ci sie jedna rura przy ND? Jeszcze taki badyl? Wg mnie bardzo srednie rozwiazanie.Konioczynka pisze: ↑01 lip 2024, 14:11Ok dzięki,
kto jeszcze ma GoodWina Superstreet w ND do posluchania ? Wiem że Kokoro (Wrocław troche daleko:D), odwiedziłbym jakiegoś właściciela.
Posluchaj sobie BBR wydechow, sztosik. Albo Cobalt.

KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
Nie padaja tak jak z 2.0 przedliftowymi, bo sa dopracowane pod 1.5 i jest tam o tyle mniej Nm ze zdarza sie to rzadko.
Na FB wdzialem raz wpis ze komus padla w 1.5.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 831
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
W koło macieju to samo...
ND brembo BBS kute - > na kute podchodzi (P/T) 15mm/20mm spacer bez problemu ? Bo szpilki ciąć trzeba tylko w zwykłych BBS ?
Czy standardowe felgi z ND wtedy podejdą na brembosy ? ( z takimi dystansami )
ND brembo BBS kute - > na kute podchodzi (P/T) 15mm/20mm spacer bez problemu ? Bo szpilki ciąć trzeba tylko w zwykłych BBS ?
Czy standardowe felgi z ND wtedy podejdą na brembosy ? ( z takimi dystansami )
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
- flatline
- Donator
- Posty: 2284
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Na miata.net jest cały wątek o OEM Brembo fitment z przykładami i zdjęciami. Ja osobiście nie testowałem OEM Brembo i OEM felgi z dystansem - set z Machined performance jest na większej tarczy więc zacisk jest dalej od osi piasty niż przy oemowej.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
OEM Brembo jest mniejszy niż Brembo z Clio.
OEM felga z potrzebuje 17-18mm żeby wejść na Brembo z Clio na tarczy 305mm z Abartha 500.
Czyli reasumując 20mm dystans zostawia odpowiednią przerwę od zacisku Brembo z Clio.
Od OEMowego Brembo na bank też.
OEM felga z potrzebuje 17-18mm żeby wejść na Brembo z Clio na tarczy 305mm z Abartha 500.
Czyli reasumując 20mm dystans zostawia odpowiednią przerwę od zacisku Brembo z Clio.
Od OEMowego Brembo na bank też.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 831
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Super dzięki, a 20mm z przodu ( bo z tyłu to na pewno) bez rolki pasuje? Czy trzeba zmieniać geo?
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
- flatline
- Donator
- Posty: 2284
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
U mnie z ponad 2st cambera i 8 WSZ delikatnie ociera przy skręcie o nadkole (tam gdzie jest charakterystyczna wypukłość). Natomiast nie było potrzeby jakiejś metaloplastyki.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback