Czyżbym słyszał ból pupy?bjorm pisze: ↑30 lip 2021, 10:58No no, po prostu... Facepalm.solidmarian pisze: ↑30 lip 2021, 10:46Trzeba po prostu traktować skrzynie jak część eksploatacyjną i tyle.LikelyJupiter8 pisze: ↑30 lip 2021, 9:47Poczytałem różne posty na miata.net. Tam jest dużo wątków o problemie skrzyń manualnych ale z większość to chyba v1 (2015-2016). Jest nawet info o dokonywanych poprawkach w każdej następnej generacji skrzyń.
I tak sobie myślę czy problem nie dotyczy głównie sposobu używania pojazdu. To znaczy - jeżeli ktoś jeździ na tor - to chyba normlane, że skrzynia pracuje ponad normatywne zużycie, zresztą jak i inne podzespoły. Wtedy wymiana/naprawa skrzyni powinna być wkalkulowana w koszty obsługi.
Padnięta skrzynia biegów v5 w nd1
6 tygodni po końcu gwarancji mechanicznej ;(
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
- Model: Inny
- Lokalizacja: 100lica
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
- Model: Inny
- Lokalizacja: 100lica
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Chwila, a ja to jakim jestem przypadkiem, jak nie drogowym.
Stąd myślałem, że temat mam już 3 lata temu załatwiony na gwarancji.
Stąd myślałem, że temat mam już 3 lata temu załatwiony na gwarancji.
Na miata.net zamknęli w końcu ten długi wątek o skrzyniach. Wielu zarzucało modom usuwanie postów. Ale były też kłótnie o dezinformacji sianej przez użytkowników.
Generalnie podobno procent padniętych skrzyń jest niewielki i dotyczy głównie V1, czasem reszty. Generalnie o V4 nie widziałem, a o V5 pisze tylko Wojtek i pisali, że Brian z GWR coś tam widział. Chyba, że coś przeoczyłem.
Generalnie użytkownicy byli podzieleni na 3 grupy. Pierwsza obwiniała 100% Mazdę i jako argument wskazywała, że Mazda cały czas coś w skrzyni poprawia.
Drudzy obwiniali złe materiały niektórych podzespołów - tzw. metalurgia, dużo teorii. Trzecia grupa obwiniała użytkowników - tzn. jak ścigasz się na torze musisz się liczyć z prawdopodobieństwem awarii.
Generalnie - po przeczytaniu całego internetu wiem, że nic nie wiem.
Generalnie podobno procent padniętych skrzyń jest niewielki i dotyczy głównie V1, czasem reszty. Generalnie o V4 nie widziałem, a o V5 pisze tylko Wojtek i pisali, że Brian z GWR coś tam widział. Chyba, że coś przeoczyłem.
Generalnie użytkownicy byli podzieleni na 3 grupy. Pierwsza obwiniała 100% Mazdę i jako argument wskazywała, że Mazda cały czas coś w skrzyni poprawia.
Drudzy obwiniali złe materiały niektórych podzespołów - tzw. metalurgia, dużo teorii. Trzecia grupa obwiniała użytkowników - tzn. jak ścigasz się na torze musisz się liczyć z prawdopodobieństwem awarii.
Generalnie - po przeczytaniu całego internetu wiem, że nic nie wiem.
Prawda jest taka, że ND było projektowane pod 1.5, a amerykanie parli na 2.0 (i w efekcie doczekali się, ale skrzynia pozostała z oryginalnego projektu).
W efekcie nie ma padaki skrzyń w ND z 1.5, a z 2.0 pracuje na granicy (gdzie granica przekraczana jest przez "szok" po żywszym wrzucaniu 2 i 3 biegu, np. zmiana z 1 na 2 i "strzał ze sprzęgła")
Efekty były widoczne (padały skrzynie), są widoczne (ten wątek) i będą widoczne (będą padały, nie wszystkie, ale nie będzie to nic nieznaczący odsetek - przypomina mi to problem IMS w silnikach Porsche M96/M97 - w EU "nic się nie stało", w USA Porsche musiało przedłużyć gwarancję na samochody z tymi silnikami)
PS: Mazdy nie stać na poprawienie błędu poprzez przebudowanie skrzyni biegów z dwóch względów:
- wypuszczenie takiej skrzyni = oficjalne przyznanie się do tego, że rewizje v1 do v5 nie spełniły zadań -> roszczenia posiadaczy obecnych wersji skrzyni biegów na upgrade na przebudowany model
- kasa, Misiu, kasa
W efekcie nie ma padaki skrzyń w ND z 1.5, a z 2.0 pracuje na granicy (gdzie granica przekraczana jest przez "szok" po żywszym wrzucaniu 2 i 3 biegu, np. zmiana z 1 na 2 i "strzał ze sprzęgła")
Efekty były widoczne (padały skrzynie), są widoczne (ten wątek) i będą widoczne (będą padały, nie wszystkie, ale nie będzie to nic nieznaczący odsetek - przypomina mi to problem IMS w silnikach Porsche M96/M97 - w EU "nic się nie stało", w USA Porsche musiało przedłużyć gwarancję na samochody z tymi silnikami)
PS: Mazdy nie stać na poprawienie błędu poprzez przebudowanie skrzyni biegów z dwóch względów:
- wypuszczenie takiej skrzyni = oficjalne przyznanie się do tego, że rewizje v1 do v5 nie spełniły zadań -> roszczenia posiadaczy obecnych wersji skrzyni biegów na upgrade na przebudowany model
- kasa, Misiu, kasa
Ostatnio zmieniony 30 lip 2021, 14:11 przez cra3y, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Znalem wszystkie te watki na miata.net. Generalnie zalozylem, ze skrzynia v4/v5 moze pasc, ale jedynie goniona po torze/przy agresywnych modach (szerokie opony, wzmocniony silnik), ewentualnie po dlugim przebiegu drogowym.
Akurat jestem przykladem, ze bylem w bledzie. Naszym Brianem jest Grzes i juz sie wypowiedzial.
Uwazam ze ludzie z ND2 sa w 99+% bezpieczni, z ND1 zalezy duzo od szczescia. Gdybym mial wciaz niezuzyte seryjne opony to pewnie tez skrzynia by zyla (v5 bo v1 padla jeszcze na oryginalnych).
Skrzynie padaly w roznych markach roznym ludziom, daleki bylem od winienia Mazdy. Jesli cudem dostane nowa, to mamy lesson learned, wzmacniam u Grzesia i temat z glowy. Natomist bardziej prawdopodobny, niestety, jest inny scenariusz. Czyli padanie w ND1 skrzyn po gwarancji - nie wszystkim, nie od razu, ale rozlozone na lata. Cos jak wariatory w Alfach z silnikami TS 16V. Albo diesle w Subaru.
Mazda zachowuje sie i tak lepiej od Hondy, ktora odmawiala napraw skrzyn biegow _na gwarancji_. Na miata.net pisza, ze i po gwarancji potrafi pomoc - stad czekam na przyszly tydzien. Koledze z pracy w cx5 po gwarancji wymienili tez zepsute skladane lusterko, moze kaliber inny, ale nadzieja umiera ostatnia.
Akurat jestem przykladem, ze bylem w bledzie. Naszym Brianem jest Grzes i juz sie wypowiedzial.
Uwazam ze ludzie z ND2 sa w 99+% bezpieczni, z ND1 zalezy duzo od szczescia. Gdybym mial wciaz niezuzyte seryjne opony to pewnie tez skrzynia by zyla (v5 bo v1 padla jeszcze na oryginalnych).
Skrzynie padaly w roznych markach roznym ludziom, daleki bylem od winienia Mazdy. Jesli cudem dostane nowa, to mamy lesson learned, wzmacniam u Grzesia i temat z glowy. Natomist bardziej prawdopodobny, niestety, jest inny scenariusz. Czyli padanie w ND1 skrzyn po gwarancji - nie wszystkim, nie od razu, ale rozlozone na lata. Cos jak wariatory w Alfach z silnikami TS 16V. Albo diesle w Subaru.
Mazda zachowuje sie i tak lepiej od Hondy, ktora odmawiala napraw skrzyn biegow _na gwarancji_. Na miata.net pisza, ze i po gwarancji potrafi pomoc - stad czekam na przyszly tydzien. Koledze z pracy w cx5 po gwarancji wymienili tez zepsute skladane lusterko, moze kaliber inny, ale nadzieja umiera ostatnia.
- flatline
- Donator
- Posty: 2272
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Ej, tylko, że ceny napędu z NC poleciały w kosmos, za zestaw skrzynia plus dyfer można kupić i wymienić ze 4 skrzynie do ND. A do tego dochodzi jeszcze koszt konwersji. Prywatnie liczę się z tym ze albo po gwarancji skrzynia leci do Grzesia na rewizje i wzmocnienie albo jeszcze na gwarancji sponsorem zabawy jest Mazda.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
+1 do flatline
Sama uzywana skrzynia do NCFL kosztuje podobnie do kuracji wzmacniajacej u Grzesia przeprowadzonej na dobrej (jeszcze) skrzyni ND. Gdzie sens, gdzie logika ladowania sie w skrzynie NCFL, ktora moze na tle ND1 wydaje sie pancerna, ale taka na pewno nie jest. Dosc napisac, ze o Grzesiu dowiedzialem sie od upalajacego NC, ktory skrzynie w NC u niego wzmocnil.
Sama uzywana skrzynia do NCFL kosztuje podobnie do kuracji wzmacniajacej u Grzesia przeprowadzonej na dobrej (jeszcze) skrzyni ND. Gdzie sens, gdzie logika ladowania sie w skrzynie NCFL, ktora moze na tle ND1 wydaje sie pancerna, ale taka na pewno nie jest. Dosc napisac, ze o Grzesiu dowiedzialem sie od upalajacego NC, ktory skrzynie w NC u niego wzmocnil.
Walter Motorsports (w USA) pracuje nad taką wzmocnioną skrzynią do ND. Ma już 2 (3?) rewizję tej "wzmocnionej" (poprzednie rewizje też się rozsypywały, ale zdecydowanie dłużej pojeździły niż oryginał).
PS: Swap NC -> ND jest (IMHO) w ostateczności dla "casual drivera" (śmiganie po zakrętach z wyjątkiem upalania na torze)
PS: Swap NC -> ND jest (IMHO) w ostateczności dla "casual drivera" (śmiganie po zakrętach z wyjątkiem upalania na torze)
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Ale w NC skrzynie czasem padały w przed-liftach?, potem zostały wzmocnione. Trochę jak w ND w sumie, tylko tu problem częściej i łatwiej wystepuje.
BTW, swap skrzyni NCFL do „ND” jako pierwszy zrobił Fiat w 124 i to jeszcze na etapie projektu, gdy się połapali ze doładowanego silnika ta skrzynia nie przeżyje.
BTW, swap skrzyni NCFL do „ND” jako pierwszy zrobił Fiat w 124 i to jeszcze na etapie projektu, gdy się połapali ze doładowanego silnika ta skrzynia nie przeżyje.
Pozdrawiam, Danillo
W sumie to nie dziwię się, że zamknęli ten wątek na forum w USA.
Awarie nie są częste i były eliminowane w kolejnych wersjach.
Do daily OEM powinien być jak najbardziej ok.
Oczywiście, że wszystko może się zdarzyć ale to nie jest jakieś wielkie odkrycie.
https://youtu.be/l4M_7_r5_l4
Awarie nie są częste i były eliminowane w kolejnych wersjach.
Do daily OEM powinien być jak najbardziej ok.
Oczywiście, że wszystko może się zdarzyć ale to nie jest jakieś wielkie odkrycie.
https://youtu.be/l4M_7_r5_l4
- MMRS
- Donator
- Posty: 1895
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Ale on też jest szarlatanem .... zaleca 75W140....cra3y pisze: ↑30 lip 2021, 14:05Walter Motorsports (w USA) pracuje nad taką wzmocnioną skrzynią do ND. Ma już 2 (3?) rewizję tej "wzmocnionej" (poprzednie rewizje też się rozsypywały, ale zdecydowanie dłużej pojeździły niż oryginał).
PS: Swap NC -> ND jest (IMHO) w ostateczności dla "casual drivera" (śmiganie po zakrętach z wyjątkiem upalania na torze)

- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Pan Leszek z Odysseya (Saren) wrócił z urlopu i już dzień jest lepszy. Za inspekcję nie będę płacić, piłka pozostanie po stronie centrali.
Jestem poza Warszawą, więc temat zacznie się za tydzień. Dam znać.
Jestem poza Warszawą, więc temat zacznie się za tydzień. Dam znać.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Co komu po postępie jeśli nowoczesne rozwiązanie jest po prostu awaryjne?grzes pisze:A tak już zupełnie w roli dygresji, NC w ND to straszny regres technologiczny, te skrzynie są z tak różnych epok, że jako absolutnie nie obiektywny fan Mazdy bolą mnie oczy na samą myśl i serce że miałbym to robić na szerszą skalę.
Natomiast argument ekonomiczny ma sens. Skrzynie z ncfl stały się tak drogie że nie ma co w tym kierunku brnąć
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Na miejscu posiadaczy ND po gwarancji poszedłbym drogą którą wskazał MMRS i zmienił olej na gęstszy, to może na długo wystarczyć.
A tak ogólnie to ja nie doczytałem się tutaj jaki jest faktycznie problem z tymi skrzyniami, gdzie dokładnie tkwi przyczyna...? Padły same ogólniki że odelżone, słabsze... ale co dokładnie i jak? Co i w jaki sposób się uszkadza?
A tak ogólnie to ja nie doczytałem się tutaj jaki jest faktycznie problem z tymi skrzyniami, gdzie dokładnie tkwi przyczyna...? Padły same ogólniki że odelżone, słabsze... ale co dokładnie i jak? Co i w jaki sposób się uszkadza?
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Kiedyś czytałem, że skrzynie w ND padają od bardzo agresywnej jazdy lub średnio umiejętnej zmiany biegów. Najpewniej jest to wypadowa dwóch powyższych.

2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
- MMRS
- Donator
- Posty: 1895
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem na ile taki przekładniowy, gęsty olej pomoże, niemniej jednak zaszłyszane info od osoby, która obraca się w świecie Motula jest takie, że:Spaniard pisze: ↑03 sie 2021, 6:30Na miejscu posiadaczy ND po gwarancji poszedłbym drogą którą wskazał MMRS i zmienił olej na gęstszy, to może na długo wystarczyć.
A tak ogólnie to ja nie doczytałem się tutaj jaki jest faktycznie problem z tymi skrzyniami, gdzie dokładnie tkwi przyczyna...? Padły same ogólniki że odelżone, słabsze... ale co dokładnie i jak? Co i w jaki sposób się uszkadza?
1. 75W140 Motula nie powoduje koronowania synchronizatorów
2. Zdecydowanie bardziej chroni elementy zębate przed obciążeniami udarowymi, tworząc dużo bezpieczniejszą poduszkę na zębach.
Sama skrzynia po dogrzaniu tego oleju pracuje zdecydowanie precyzyjniej i ciszej.
Oczywiście nie jestem przeciwny samemu wzmacnianiu skrzyni. Pytanie tylko o jakich kosztach samego wzmocnienia rozmawiamy? I co w zamian otrzymujemy? Pytanie jaka jest gwarancja na wzmocnioną skrzynię? W tej perspektywie można rozważać czy lepiej kupić używkę czy robić wzmocnienie skrzyni.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1895
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Koszt samego testu nieduży, skoro ten olej nie działa negatywnie na synchronizatory warto spróbować - najwyżej wrocisz do standardu. W Twoim przypadku spróbowałbym zalać 1 część 75W90 i 2 części 75W140 - unikniesz dogrzewania na pierwszych metrach i problemów z wrzucaniem 1 biegu w trakcie jazdy. Ja skrzynię mam zalaną 100% 75W140 licząc się z tym, że pierwsze 500 metrów po starcie, aby wrzucić 1 bieg, muszę zatrzymać auto. Za to po dogrzaniu oleju fabryczny olej Mazdy w żaden sposób się nie umywa do tego Motula

Fabryczny mam zmieniony już od dawna w obu autach, w obu polecany olej Forda. W obu nadal skrzynia potrzebuje 3-4km żeby zacząć chodzić dobrze, a auta garażowane w min 18C cały czas.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Moja ND jest juz Odysseyu - tu podziekowania dla nich za gest handlowy (darmowa inspekcja, wyslanie pism do centrali Mazdy - na razie polskiej). Cena skrzyni biegow niestety zabija, bo bez robocizny to 15200 zl. Wiec pokornie czekam, nadzieja umiera ostatnia.
Juz trzeci handlowiec z olx/allegro urwal kontakt po prosbie o naklejke - mam szczere obawy, czy te samochody na czesci sa legalnie pozyskiwane...
Co do gestszego oleju wg MMRSa i kuracji u Grzesia - jesli juz bede mial skrzynie, na pewno skorzystam z obu rad. Bo szczerze samo dzis siedzenie w moim kochanym NDeku, gdy byl wciagany na lawete, to byla czysta przyjemnosc (poza okolicznosciami). To jest samochod wprost skrojony pode mnie. A teraz oczekiwanie na decyzje Mazda Polska - moze to potrwac dlugo, a juz dwa tygodnie minely odkad nie moge jezdzic.
BTW dobrze, ze ICTC nie zaznal jazdy mx5 (watek "jak nie kupiowac mx5"). Bo to rzeczywiscie jest uzalezniajace (jak wiemy nie dla wszystkich, ale dla mnie na pewno).
Juz trzeci handlowiec z olx/allegro urwal kontakt po prosbie o naklejke - mam szczere obawy, czy te samochody na czesci sa legalnie pozyskiwane...
Co do gestszego oleju wg MMRSa i kuracji u Grzesia - jesli juz bede mial skrzynie, na pewno skorzystam z obu rad. Bo szczerze samo dzis siedzenie w moim kochanym NDeku, gdy byl wciagany na lawete, to byla czysta przyjemnosc (poza okolicznosciami). To jest samochod wprost skrojony pode mnie. A teraz oczekiwanie na decyzje Mazda Polska - moze to potrwac dlugo, a juz dwa tygodnie minely odkad nie moge jezdzic.
BTW dobrze, ze ICTC nie zaznal jazdy mx5 (watek "jak nie kupiowac mx5"). Bo to rzeczywiscie jest uzalezniajace (jak wiemy nie dla wszystkich, ale dla mnie na pewno).
A nie można w ASO wymienić tylko uszkodzonych elementów skrzyni? Czyli mówiąc wprost - naprawić tę skrzynię, a nie wymienić na nową.
Przecież ona cała się nie rozwaliła. Chyba, że w ASO traktują ją jako część i nie bawią się w szczegóły.
Przecież ona cała się nie rozwaliła. Chyba, że w ASO traktują ją jako część i nie bawią się w szczegóły.
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Od ASO wymagasz takich rzeczy?LikelyJupiter8 pisze: ↑09 sie 2021, 17:57A nie można w ASO wymienić tylko uszkodzonych elementów skrzyni? Czyli mówiąc wprost - naprawić tę skrzynię, a nie wymienić na nową.
Przecież ona cała się nie rozwaliła. Chyba, że w ASO traktują ją jako część i nie bawią się w szczegóły.


- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1661
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
To nawet nie o to chodzi czy "prawdziwy mechanik", czy nie. ASO ma się trzymać procedur producenta. Jeśli producent traktuje skrzynię całościowo jako część zamienną, ASO nie będzie się babrać w żonglowanie poszczególnymi biegami.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Z tym, że nie całość jest do wymiany to bym się zgodził może sekundę po awarii. Więc jak pisałem poradnik, od razu sprzęgło, zjechać na pobocze, wezwać lawetę i telefon do Grzesia.
Niestety ja się zorientowałem po 100 metrach, że coś grzechocze. Jechałem spokojnie i słuchałem muzyki i wydawało mi się, że pewnie to ktoś inny jedzie takim złomem. A potem byłem w szoku, że to znów moja skrzynia. Dziś nie było opcji nawet wjechania na lawetę. Koła zablokowały się po metrze turlania.
Takie "drobne" opiłki na magnetycznym korku od skrzyni po zlaniu oleju:
Niestety ja się zorientowałem po 100 metrach, że coś grzechocze. Jechałem spokojnie i słuchałem muzyki i wydawało mi się, że pewnie to ktoś inny jedzie takim złomem. A potem byłem w szoku, że to znów moja skrzynia. Dziś nie było opcji nawet wjechania na lawetę. Koła zablokowały się po metrze turlania.
Takie "drobne" opiłki na magnetycznym korku od skrzyni po zlaniu oleju:
- Załączniki
-
- 650221327.jpg (168.38 KiB) Przejrzano 2635 razy
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Mazda Polska okazala good will i pokryje znaczna czesc naprawy. Tu wielkie podziekowania dla nich i dla Pana Leszka (Saren) z Odysseya. Ciesze sie, ze nie bede wspierac "malo transparentnego" rynku czesci uzywanych. Co wiecej wczesniejsza skrzynia byla na granicy v4/v5. Nowa to bedzie juz na 100% v5.