Przekonałeś mnie, zamawiam go.
ND Wymiana Wydechu, Wasze typy...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Panowie i Panie jakie są na chwile obecną alternatywy jeśłi chodzi o wydech do ND, jest ULTER, jest RCP (który miałem w poprzedniej ND i byłem zadowolony) coś jeszcze jest?
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Jako że miałem okazję zatoczyć pełne koło jeśli chodzi o modyfikacje wydechu, to pozwolę sobie polecić wg mnie rozwiązanie najlepsze, ale i zarazem najdroższe. Sam też tak planuję zrobić jeśli pojawią się sprzyjające okoliczności.
Do ND2 wrzucałbym kolektor 4:1 lub 4:2:1 wedle uznania, zostawił środkowy katalizator a na tył aktywny wydech z konkretną puszką, która będzie w stanie ucywilizować auto. Ewentualnie kombinacja z dodatkowym środkowym tłumikiem w sekcji środkowej. Oczywiście oznacza to całkowity custom.
Z moich doświadczeń wynika, że kolektor + Cobalt (lub substytut) jest zbyt głośny i uciążliwy. Kolektor + oem wydech (w tym bastuck) umiera dolny zakres obrotów w porównaniu do wspomnianej konfiguracji. OEM kolektor + Cobalt brzmi bardzo fajnie, ale auto nie rozwija mocy tak lekko i przyjemnie jak po remapie. Mądrzejszy o te doświadczenia nad niczym innym już się nie zastanawiam. Dodam, że aby dojść do powyższych wniosków musiałem spalić 5kzł kiedy było to jeszcze coś warte
Do ND2 wrzucałbym kolektor 4:1 lub 4:2:1 wedle uznania, zostawił środkowy katalizator a na tył aktywny wydech z konkretną puszką, która będzie w stanie ucywilizować auto. Ewentualnie kombinacja z dodatkowym środkowym tłumikiem w sekcji środkowej. Oczywiście oznacza to całkowity custom.
Z moich doświadczeń wynika, że kolektor + Cobalt (lub substytut) jest zbyt głośny i uciążliwy. Kolektor + oem wydech (w tym bastuck) umiera dolny zakres obrotów w porównaniu do wspomnianej konfiguracji. OEM kolektor + Cobalt brzmi bardzo fajnie, ale auto nie rozwija mocy tak lekko i przyjemnie jak po remapie. Mądrzejszy o te doświadczenia nad niczym innym już się nie zastanawiam. Dodam, że aby dojść do powyższych wniosków musiałem spalić 5kzł kiedy było to jeszcze coś warte

Kolektor + OEM wydech i umiera dolny zakres?
Masz na myśli setup z czy bez strojenia?
Bo kluczem do jakiegokolwiek odetkania ND1 2.0 jest strojenie. Nawet na OEM kolektorze i wydechu. Tak samo nie ma raczej sensu wstawianie kolektora i nie stroic auta.
Masz na myśli setup z czy bez strojenia?
Bo kluczem do jakiegokolwiek odetkania ND1 2.0 jest strojenie. Nawet na OEM kolektorze i wydechu. Tak samo nie ma raczej sensu wstawianie kolektora i nie stroic auta.
Chodzi ci o aktywny wydech czy ogolnie wydechy?
tak aktywny, w RCP jest cat-back non resonated z klapą, poprostu z ciekawosci czy jest jakas alternatywa dla takiego ukladu? Bo daje on super brzmienie I mysle ze z 5konikow wiecej, (psychicznie z 50).
tak aktywny, w RCP jest cat-back non resonated z klapą, poprostu z ciekawosci czy jest jakas alternatywa dla takiego ukladu? Bo daje on super brzmienie I mysle ze z 5konikow wiecej, (psychicznie z 50).

- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Doprecyzuję, miałem kolektor 4:1 BBR, oem środek, Cobalt na końcu. Silnik był wystrojony na 204km / 211nm i był wariatem od samego dołu.
Po zmianie Cobalta na Mazdowego Bastucka do 2500rpm działo się absolutnie nic. Do tego stopnia, że od nowa uczyłem się ruszać, bo zdarzało mi się udusić silnik (np ruszając pod górkę). Możliwe, że coś mi tu umyka, możliwe, że kolejne strojenie by pomogło - nie wiem.
Osobiście żałuję, że nie miałem okazji przetestować 4:2:1, bo ponoć ma dawać lepsze odczucia w dolnym zakresie obrotów.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1895
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Irek, tak zachowywały się kolektory w ND1, nie liczyłbym na jakiś przełom w ND2….irekJ pisze: ↑25 kwie 2023, 19:38Doprecyzuję, miałem kolektor 4:1 BBR, oem środek, Cobalt na końcu. Silnik był wystrojony na 204km / 211nm i był wariatem od samego dołu.
Po zmianie Cobalta na Mazdowego Bastucka do 2500rpm działo się absolutnie nic. Do tego stopnia, że od nowa uczyłem się ruszać, bo zdarzało mi się udusić silnik (np ruszając pod górkę). Możliwe, że coś mi tu umyka, możliwe, że kolejne strojenie by pomogło - nie wiem.
Osobiście żałuję, że nie miałem okazji przetestować 4:2:1, bo ponoć ma dawać lepsze odczucia w dolnym zakresie obrotów.
https://www.instagram.com/p/B-cdIxfHrlG ... MyMTA2M2Y=
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
@MMRS cyferki znam, pamiętam, że nawet rozmawialiśmy o tym, tylko dość dawno temu. Ostatecznie na daily ważniejsze są wrażenia z jazdy stąd chętnie bym przetestował. Tak swoją drogą do dzisiaj, żałuję, że pozbyłem się kolektora. Trzeba było cisnąc temat aktywnego wydechu albo po prostu czegoś sensownego na końcu. Ale Wrocław + presja czasu = mission imposible.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1895
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Mam na składzie kolektor 4-2-1 Goodwin Racing.irekJ pisze: ↑26 kwie 2023, 14:12@MMRS cyferki znam, pamiętam, że nawet rozmawialiśmy o tym, tylko dość dawno temu. Ostatecznie na daily ważniejsze są wrażenia z jazdy stąd chętnie bym przetestował. Tak swoją drogą do dzisiaj, żałuję, że pozbyłem się kolektora. Trzeba było cisnąc temat aktywnego wydechu albo po prostu czegoś sensownego na końcu. Ale Wrocław + presja czasu = mission imposible.
To jest kolektor Karola z Czech od ND2. Karol chce go sprzedać, jakby co to mogę Ci go dać do testów. Jak Ci przypadnie do gustu to z Karolem opanujesz cenę


- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
@MMRS Jest to temat do przegadania. Nie wiem jeszcze kiedy, nie wiem jak ale w głowie rodzi się plan odstawienia fury do Was na pakiet All Inclusive 
Ciągle czekam i po ciuchu liczę, że EcuTec przeprosi się z ND2 a przy tym rozkmini jak poprawnie robić revbilp. Do pełni szczęścia jeszcze przebudowa skrzyni.
Btw masz na dzień dzisiejszy kogoś, kto zrobi "na miejscu" aktywny tłumik końcowy? W sensie, aby odebrać wóz gotowy do jazdy

Ciągle czekam i po ciuchu liczę, że EcuTec przeprosi się z ND2 a przy tym rozkmini jak poprawnie robić revbilp. Do pełni szczęścia jeszcze przebudowa skrzyni.
Btw masz na dzień dzisiejszy kogoś, kto zrobi "na miejscu" aktywny tłumik końcowy? W sensie, aby odebrać wóz gotowy do jazdy

chodziło mi o taki co można dostać w PL. Pozatym nie tylko końcowy, a coś ala RCP.... więc widze ze alternatywy nadal nie ma, może i dobrze bo z RCP w poprzedniej byłem bardzo zadowolony więc być może wyląduje tez w LADY FANTASYbjorm pisze: ↑25 kwie 2023, 18:53@galex masz jeszcze produkt flying miata
https://flyinmiata.com/products/nd-hush-o-matic
-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Dorzucę swoje 3 grosze w temacie wydechu choć nie aktywnego.
Założyłem wczoraj wydech a’la Bastuck od mx5parts i bardzo fajnie to gada. Basowy pomruk na postoju a pod obciążeniem się lekko wycisza.
Słychać, ze jest wydech w końcu ale nie jest natarczywy.
2,3 tys za taki wydech to rozsądna cena.
Zobaczymy jak będzie po kolektorze…
Założyłem wczoraj wydech a’la Bastuck od mx5parts i bardzo fajnie to gada. Basowy pomruk na postoju a pod obciążeniem się lekko wycisza.
Słychać, ze jest wydech w końcu ale nie jest natarczywy.
2,3 tys za taki wydech to rozsądna cena.
Zobaczymy jak będzie po kolektorze…

Ostatnio zmieniony 26 maja 2023, 22:21 przez Danillo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Danillo
Podpinam się z moim pytaniem.
Zakupiłem wydech Cobalt.
https://www.moss-europe.co.uk/shop-by-m ... 0-620.html
W zestawie była też taki element. Bez niego wydech lepiej się układa.
Czy jednak jest to element konieczny i muszę do założyć?
Zakupiłem wydech Cobalt.
https://www.moss-europe.co.uk/shop-by-m ... 0-620.html
W zestawie była też taki element. Bez niego wydech lepiej się układa.
Czy jednak jest to element konieczny i muszę do założyć?
- Załączniki
-
- IMG_7277.jpeg (1.33 MiB) Przejrzano 5805 razy
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Musisz mieć tę uszczelkę albo tę która jest zamontowana oryginalnie.Austin pisze: ↑23 sie 2023, 10:34Podpinam się z moim pytaniem.
Zakupiłem wydech Cobalt.
https://www.moss-europe.co.uk/shop-by-m ... 0-620.html
W zestawie była też taki element. Bez niego wydech lepiej się układa.
Czy jednak jest to element konieczny i muszę do założyć?
Dzięki za odpowiedź.mutra pisze: ↑23 sie 2023, 10:56Musisz mieć tę uszczelkę albo tę która jest zamontowana oryginalnie.Austin pisze: ↑23 sie 2023, 10:34Podpinam się z moim pytaniem.
Zakupiłem wydech Cobalt.
https://www.moss-europe.co.uk/shop-by-m ... 0-620.html
W zestawie była też taki element. Bez niego wydech lepiej się układa.
Czy jednak jest to element konieczny i muszę do założyć?
Zostawiłem oryginalną.
Pozdrawiam
-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Mam a’la Bastuck, daj znac na PW. Natomiast zaczął rezonować pod obciążeniem wiec średnio się tego słucha. Jest tani i jakość podąża za ceną jak widać.
Pojadę do Motowydech na oględziny/naprawę, jeśli ogarną za pare stówek jak ostatnio to będzie git.
Pojadę do Motowydech na oględziny/naprawę, jeśli ogarną za pare stówek jak ostatnio to będzie git.
Pozdrawiam, Danillo
- Paffko
- Donator
- Posty: 404
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
Jako, że auto sie starzeje i moje Nd za rok będzie miało 2 lata to coś bym w niej zmienił, no i na pierwszy ogien poleci chyba wydech- tłumik.
Podsumowując wasze rozważania- coś co nie drze sie nadmiernie na niskich i da jechac w trasie a jednocześnie fajnie brzmi to ten: https://www.good-win-racing.com/Mazda-P ... -1733.html
Zalezy mi tylko na dźwieku w planach nie ma zmiany kolektorów itp.
A ma ktoś może Oferowany w Mazdzie akcesoryjny? jak to gada?
Aktywny Ultera odpada bo mam dokłądke i nie chce też robić rewolucji specjalnej- im mniej ingerencji tym lepiej.
Podsumowując wasze rozważania- coś co nie drze sie nadmiernie na niskich i da jechac w trasie a jednocześnie fajnie brzmi to ten: https://www.good-win-racing.com/Mazda-P ... -1733.html
Zalezy mi tylko na dźwieku w planach nie ma zmiany kolektorów itp.
A ma ktoś może Oferowany w Mazdzie akcesoryjny? jak to gada?
Aktywny Ultera odpada bo mam dokłądke i nie chce też robić rewolucji specjalnej- im mniej ingerencji tym lepiej.
The Glove - viewtopic.php?f=22&t=35879
Schmetterling http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=30869
LaMiata http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=24804
’99 Magic
-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Wracam w temacie naprawy wydechu a’la Bastuck, który niezbyt przyjemnie brzęczały/ rezonował pod większym obciążeniem. Może komuś się taka wiedza przyda.
Niestety nie zrobiłem fotek jak był otwarty wiec opisze i musicie mi wierzyć na słowo. Zakładam, ze oryginalny Bastuck jest tak samo zbudowany ale gwarancji nie ma.
W środku na długości 5/6 puszki rownolegle do siebie biegną 2 rury, po wlocie do tłumika spaliny prowadzone są pełna rurą która kończy się w komorze szerokiej na kilkanaście cm. Tutaj się rozprężają i wracają rura perforowaną w kierunku wylotu.
Taka budowa powoduje, ze na boczna ściankę tłumika spaliny uderzają z dużą siłą powodując jej wibracje i wspomniany nieprzyjemny dźwięk.
W Motowydech usunięta została feralna komora a spaliny przekierowane bezpośrednio do rury z perforacją.
W wyniku tego ustało brzęczenie, pod większym obciążeniem wydech nabrał bardziej rasowego, racingowego pomruku. Jest ideolo
Na niskich obrotach jest może ciut głośniejszy ale wciąż do przyjęcia przy prędkościach przelotowych.
Moim zdaniem auto zrobiło się tez żwawsze. Ma to sens bo spaliny nie mają zawirowań w komorze wiec opuszczają wydech szybciej.
Jeśli dodać śmieszny koszt przeróbki to jestem teraz bardzo happy z tego wydechu. Spawy nie wyglądają idealnie ale ja ich tam nie będę oglądał
Niestety nie zrobiłem fotek jak był otwarty wiec opisze i musicie mi wierzyć na słowo. Zakładam, ze oryginalny Bastuck jest tak samo zbudowany ale gwarancji nie ma.
W środku na długości 5/6 puszki rownolegle do siebie biegną 2 rury, po wlocie do tłumika spaliny prowadzone są pełna rurą która kończy się w komorze szerokiej na kilkanaście cm. Tutaj się rozprężają i wracają rura perforowaną w kierunku wylotu.
Taka budowa powoduje, ze na boczna ściankę tłumika spaliny uderzają z dużą siłą powodując jej wibracje i wspomniany nieprzyjemny dźwięk.
W Motowydech usunięta została feralna komora a spaliny przekierowane bezpośrednio do rury z perforacją.
W wyniku tego ustało brzęczenie, pod większym obciążeniem wydech nabrał bardziej rasowego, racingowego pomruku. Jest ideolo

Moim zdaniem auto zrobiło się tez żwawsze. Ma to sens bo spaliny nie mają zawirowań w komorze wiec opuszczają wydech szybciej.
Jeśli dodać śmieszny koszt przeróbki to jestem teraz bardzo happy z tego wydechu. Spawy nie wyglądają idealnie ale ja ich tam nie będę oglądał

- Załączniki
-
- 84010B1C-8FD7-4635-9ED9-C310AB2610CB.jpeg (2.13 MiB) Przejrzano 3665 razy
Pozdrawiam, Danillo