Szukam jakichś ładniejszych tarcz niż gładkie.
Bez przeznaczenia na tor, tzn może być ale to nie wymóg.
Ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi np produktami?
Jakie tarcze dla lepszego wyglądu?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Hookie
- Donator
- Posty: 3432
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Zimmermany na zielonej są - mam same dobre doświadczenia.
O dziwo z Rotingerami tymi nowymi też.

2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
- irekJ
- Donator
- Posty: 2795
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Jakiś konkretny powód zmiany? Do daily najlepsza jest gładka tarcza. W nawet ponadnormatywnym użytkowaniu, każda inna tarcza ma więcej wad niż zalet. Przerabiałem wszystko i śmigam na gładkiej. Jeśli chodzi o estetykę to już lepiej popatrzeć co jest dobrze ocynkowane/pomalowane na dzwonie.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2795
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
To polecam przemyśleć temat, w normalnym użytkowaniu wszelkie udziwnienia tarczy powodują więcej problemów niż korzyści a różnica w cenie to krotność. Nie chcę burzyć konceptu, ale najpewniej da się lepiej zainwestować forsę w wygląd auta. Już lepiej zregenerować zaciski w kolor jeśli nie masz wielotłoczka.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1940
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
To są kozackie tarcze, lekkie, grube i wyglądają…montowałem to w aiucie, które teraz śmiga po rumuńskim Cluj-u….
https://www.miataspeed.com/products/2-p ... t-nd-miata
https://www.miataspeed.com/products/2-p ... t-nd-miata
- MMRS
- Donator
- Posty: 1940
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
@bjorm co mam Ci powiedzieć??
To tak jak z dziewczynami, te zajebiste zawsze drogo wychodzą



P.S. A tak całkiem poważnie…hat-y są tak kozacko zrobione, że temperatura ich nie wypaczy, tarcze są grubsze, reasumując, drogo w tym wypadku w perspektywie czasu i tak wyjdzie taniej…jak z dobrymi butami

- ace
- Donator
- Posty: 580
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Kup sobie gładkie TRW i oddaj do tokarza, żeby zrobił na nich wzorek. Będzie pięknie <3
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
- irekJ
- Donator
- Posty: 2795
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Akurat nacinane są ok jeśli komuś nie przeszkadza wibracja pod pedałem i większe zużycia klocka, szczególnie drogowego. Ale profit na drodze jest raczej mizerny. Teoretycznie pozwalają oczyścić klocek, ale jak się konkretnie zeszkli to raczej i tak śmietnik.
Natomiast @ace przypomniał, mi że dokładnie tak robili w PizzaBrakes. Przepis na solidną tarczę jest taki, że bierze się najzwyklejsza gładką tarczę, robi nacięcia, następnie wyważa tarczę, sprawdza bicie i robi zabezpieczenie galwaniczne. W NC wytrzymała chyba 6-7 sezonów katowania hamulca. Generalnie polecam tę drogę, bo cena to zaś połowa DBA czy Stoptecha a jakość jeśli już to wyższa.
Ale się powtórzę, że po przetestowaniu w ND łącznie 4 zestawów, różnych kombinacji tarcz i klocków, wielu godzin rozmów i setek wiadomości wymienionych z lava.mu i PizzaBrakes, wyszło mi, że dla daily drivera najlepsze co można zrobić to OEM Brembo, gładka tarcza dowolnego producenta i sportowy klocek. Choć wiem, że nie tego dotyczyło pytanie. Warto też pamiętać, że hamulec to kwestia bardzo indywidualna, to co pasuje jednemu kompletnie może nie podejść drugiej osobie. Chodzi mi zarówno o wygląd jak i performance.
A tak poza konkursem to jak chcesz wyglądać naprawdę kozacko to zestaw Vmaxx oprócz tego, że super hamował to na aucie robił wizualny efekt wow.
Można też stuningowanym zestawem z Pizzy:
tarcza 330mm i adapter jeszcze bardziej odsadzający od lava.mu.
Nie wiem czy to najlepszy zestaw. Ba, nawet nie wiem czy to dobry zestaw. Ale nauczyłem się na nim jeździć i jakoś idzie w tym MC.
tarcza 330mm i adapter jeszcze bardziej odsadzający od lava.mu.
Nie wiem czy to najlepszy zestaw. Ba, nawet nie wiem czy to dobry zestaw. Ale nauczyłem się na nim jeździć i jakoś idzie w tym MC.