i - eloop
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- flatline
- Donator
- Posty: 2272
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Mazda ma jakiś kosmicznie skomplikowany algorytm ustalania kiedy jest "gotowy", musisz mieć odpowiednią temperaturę silnika, brak błędów, odpowiednio naładowany akumulator rozruchowy i jeszcze pewnie księżyc w odpowiedniej fazie 
Ale najprościej to musisz mieć wszystkie 3 układy (aku, silnik i klima) w niebieskich obwódkach, żeby było ok.

Ale najprościej to musisz mieć wszystkie 3 układy (aku, silnik i klima) w niebieskich obwódkach, żeby było ok.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1661
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Poczekaj. Kafelki, czyli i-eloop to jedno (poziom "nakafelkowania" zależy od tego jak jeździsz - hamowanie silnikiem ładuje kondensator). A i-stop to drugie.
I-stop używa akumulatora (aczkolwiek mam wrażenie, że gdzieś widziałem informację, że jest taki sprytny, że w sprzyjających warunkach potrafi zatrzymać silnik w takim momencie, że odpali sam po podaniu iskry i m.in. dlatego silnik nie może być za długo wyłączony, bo temperatura spadnie i to nie zadziała; ale nie jestem teraz w stanie tego znaleźć, więc potraktujmy to jako plotkę i myślenie życzeniowe). Do działania i-stop wymaga odpowiednio naładowanego akumulatora, odpowiednio nagrzanego silnika i odpowiednio (nie)pracującej klimatyzacji. Na pewno nie włącza się (to jest zresztą jeden z "patentów" na wyłączanie tego systemu) przy nawiewie ustawionym na 100% na szybę.
I-stop używa akumulatora (aczkolwiek mam wrażenie, że gdzieś widziałem informację, że jest taki sprytny, że w sprzyjających warunkach potrafi zatrzymać silnik w takim momencie, że odpali sam po podaniu iskry i m.in. dlatego silnik nie może być za długo wyłączony, bo temperatura spadnie i to nie zadziała; ale nie jestem teraz w stanie tego znaleźć, więc potraktujmy to jako plotkę i myślenie życzeniowe). Do działania i-stop wymaga odpowiednio naładowanego akumulatora, odpowiednio nagrzanego silnika i odpowiednio (nie)pracującej klimatyzacji. Na pewno nie włącza się (to jest zresztą jeden z "patentów" na wyłączanie tego systemu) przy nawiewie ustawionym na 100% na szybę.