i - eloop

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 811
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: ND
Wersja: Polift
Lokalizacja: Warszawa

17 kwie 2025, 21:17

Szanowni - cały czas mam komunikat "nie gotowy", ładują się dwa, w porywie trzy kafelki - co to może być?
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2272
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

17 kwie 2025, 21:35

Mazda ma jakiś kosmicznie skomplikowany algorytm ustalania kiedy jest "gotowy", musisz mieć odpowiednią temperaturę silnika, brak błędów, odpowiednio naładowany akumulator rozruchowy i jeszcze pewnie księżyc w odpowiedniej fazie ;)
Ale najprościej to musisz mieć wszystkie 3 układy (aku, silnik i klima) w niebieskich obwódkach, żeby było ok.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 811
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: ND
Wersja: Polift
Lokalizacja: Warszawa

17 kwie 2025, 21:48

ok, dzięki za info, kiedyś zaskoczyło na chwilę, ale nie jestem w stanie powiedzieć, od czego to zależało :)
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1661
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

18 kwie 2025, 9:16

Poczekaj. Kafelki, czyli i-eloop to jedno (poziom "nakafelkowania" zależy od tego jak jeździsz - hamowanie silnikiem ładuje kondensator). A i-stop to drugie.
I-stop używa akumulatora (aczkolwiek mam wrażenie, że gdzieś widziałem informację, że jest taki sprytny, że w sprzyjających warunkach potrafi zatrzymać silnik w takim momencie, że odpali sam po podaniu iskry i m.in. dlatego silnik nie może być za długo wyłączony, bo temperatura spadnie i to nie zadziała; ale nie jestem teraz w stanie tego znaleźć, więc potraktujmy to jako plotkę i myślenie życzeniowe). Do działania i-stop wymaga odpowiednio naładowanego akumulatora, odpowiednio nagrzanego silnika i odpowiednio (nie)pracującej klimatyzacji. Na pewno nie włącza się (to jest zresztą jeden z "patentów" na wyłączanie tego systemu) przy nawiewie ustawionym na 100% na szybę.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 811
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: ND
Wersja: Polift
Lokalizacja: Warszawa

18 kwie 2025, 9:47

I stop też na szczęście praktycznie się nie odpala, patrzyłem teraz i wokół aku nie mam niebieskiej obwódki, pewnie trzeba będzie pomyśleć o wymianie baterii...
Ubi bene, ibi patria
stpman
Posty: 704
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

24 kwie 2025, 20:25

U mnie to ustrojstwo zaczęło działać po wymianie Aku na nowy.
ODPOWIEDZ