Otwarcie auta z kluczyka
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Jest zima, choć nie jest zimno, ale aku padło. Chciałem dziś podładować furę, podchodzę do auta i pilot nie działa. Wyciągam kluczyk, przekręcam i nic. Drzwi się za nic nie chcą otworzyć. Zamek nie kręci się w kółko, ale niestety ruch ani w lewo, ani w prawo drzwi nie otwiera. Ktoś ma pomysł jak to ustrojstwo otworzyć? Może coś robię źle?
U mnie też aku padło, tym razem chyba ostatecznie - zmierzyłem prąd na postoju i u mnie bierze 1-3A, czyli bardzo bardzo dużo, tego nie wytrzyma żadne aku, więc to jest chyba główny powód że aku w mx5 nd rozładowuje się bardzo szybko gdy się nie jeździ.
Co do otwierania z kluczyka - u mnie działa, nie raz już tak musiałem otwierać, jeśli dobrze pamiętam otwarcie to ruch kluczyka przeciwnie do wskazówek zegara. Jeśli drzwi u Ciebie się nie otwierają kluczykiem to możesz mieć zerwane cięgło, bez rozbiórki drzwi tego nie sprawdzisz. Jeśli chcesz awaryjnie otworzyć drzwi to jedyna opcja to spróbowanie pociągnięcia za klamkę od środka jakimś drutem (przez szybę, trzeba odchylić u góry przy uszczelce), ale nie wiem czy nasze mx'y nie mają tzw podwójnego ryglowania.
Co do otwierania z kluczyka - u mnie działa, nie raz już tak musiałem otwierać, jeśli dobrze pamiętam otwarcie to ruch kluczyka przeciwnie do wskazówek zegara. Jeśli drzwi u Ciebie się nie otwierają kluczykiem to możesz mieć zerwane cięgło, bez rozbiórki drzwi tego nie sprawdzisz. Jeśli chcesz awaryjnie otworzyć drzwi to jedyna opcja to spróbowanie pociągnięcia za klamkę od środka jakimś drutem (przez szybę, trzeba odchylić u góry przy uszczelce), ale nie wiem czy nasze mx'y nie mają tzw podwójnego ryglowania.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1661
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Dobre pytanie - aku znowu na prostowniku i jak się naładuje to zmierzę jeszcze raz, bo nie chce mi się wierzyć w aż takie ssanie, możliwe że po podpięciu aku po rozłączeniu przez jakiś czas jest większy prąd, ale po załóżmy kilku minutach powinno się ustabilizować. Tak czy siak wygląda na to, że u mnie aku jest dead z tego powodu.
Poduszka między okno a uszczelkę plus odpowiedni chwytak z allegro załatwiły sprawę, drzwi otwarte, aku się ładuje. Cena awaryjnego otwierania przez profesjonalistę zaczynała się od 333 zł...
Zamek ewidentnie jest spsuty, prawdopodobnie ASO jak malowało drzwi źle zmontowało zamek... po 1.5 roku raczej reklamacji nie przyjmą
Zamek ewidentnie jest spsuty, prawdopodobnie ASO jak malowało drzwi źle zmontowało zamek... po 1.5 roku raczej reklamacji nie przyjmą

Mialem podobnie. Przejechalem sie dluzszy odcinek - ok 2h jazdy, potem zaparkowalem na noc. Nastepnego dnia juz bylo ok…
…ale jakby nie pomoglo to znalazlem tez to:
https://www.pandgmotors.com.au/blog/mazda-i-stop-reset/
…ale jakby nie pomoglo to znalazlem tez to:
https://www.pandgmotors.com.au/blog/mazda-i-stop-reset/
Jak odpalałem u siebie z rozładowanym aku, to od razu się wszystko swieciło, potem część znikła od razu po wymianie aku, część się świeciła i zgasła później. Zasadniczo podpinasz pod kompa i kasujesz. I-stopa akurat nie mam ale może z czasem zniknie, sporo błędów przestaje się wyświetlać z czasem bo wprowadzony jest timeout ale zostają w historii.