[ND2] Akumulator
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Leeo
- Donator
- Posty: 1178
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyF Recaro
- Lokalizacja: Białystok/Augustów
Szybkie pytanko, czy można na dłużej wyciągnąć akumulator z nd2 z tym alarmem z salonu mazdy? Dziś właśnie doszedłem do wniosku, że ograniczę się do przepychania mazdy w garażu przez kolejne 2 miesiące i z racji tego, że akumulator mam seryjny, to postanowiłem go zabrać w ciepełko i podłączyć do ladowarki. Jakoś nie lubię ładować na aucie. Auto stoi w nieogrzewanym garażu przez zimę. Można tak czy nie? W bmw wiem, że nie można, ale w mazdzie jak odłączałem na pare godzin to nic się nie działo, ale jak to będzie po 2 miechach? Głownie chodzi o ten alarm…
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
- Gieras
- Donator
- Posty: 365
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Wprawdzie nie mam ND, ale NC podłączam do ładowarki na czas przestojów bez odłączania akumulatora. Od lat tak robię i nigdy nie było problemów. Uzywam inteligentnej ładowarki mikroprocesorowej Noco Genius 5 (w drugim aucie Genius 2). Do klem akumulatora w samochodzie na stałe mam podłączoną dedykowaną szybkozłączkę dzięki czemu podpięcie ładowarki to 2 sekundy roboty. Te ładowarki producent dedykuje do długotrwałego podladowywania akumulatorów bez ich odłączania,, a wersja 5 potrafi rownież dokonywać reanimacji głęboko rozradowanych akumulatorów. Można je kupić na Allegr.
Opis ładowarek: https://no.co/products/charging/genius
Opis ładowarek: https://no.co/products/charging/genius
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Wrzuciłbyś zdjęcie swojego akurat z tym złączkami?Gieras pisze: ↑29 lis 2023, 23:08Wprawdzie nie mam ND, ale NC podłączam do ładowarki na czas przestojów bez odłączania akumulatora. Od lat tak robię i nigdy nie było problemów. Uzywam inteligentnej ładowarki mikroprocesorowej Noco Genius 5 (w drugim aucie Genius 2). Do klem akumulatora w samochodzie na stałe mam podłączoną dedykowaną szybkozłączkę dzięki czemu podpięcie ładowarki to 2 sekundy roboty. Te ładowarki producent dedykuje do długotrwałego podladowywania akumulatorów bez ich odłączania,, a wersja 5 potrafi rownież dokonywać reanimacji głęboko rozradowanych akumulatorów. Można je kupić na Allegr.
Opis ładowarek: https://no.co/products/charging/genius
- Gieras
- Donator
- Posty: 365
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Wrzuciłbyś zdjęcie swojego akurat z tym złączkami?
[/quote]
Bardzo proszę. To akurat mój Genius 2. Wprawdzie jest ponad 2 razy wolniejsza niż Genius 5, ale gdy samochod ma stać tydzień to nie ma to znaczenia, gdyż wg specyfikacji naładuje baterie 40Ah rozładowaną w 50% w 15h (Genius 5 w 6h), a później będzie ja utrzymywać w optymalnej kondycji naładowania. Szybkozłączka której uzywam w NC (widoczna na zbiorniku wyrównawczym) to jakiś starszy model (nie pamietam oznaczenia) ale teraz jest zastąpiony przez Noco GC008, która wyglada tak samo, tylko nie ma diod pokazujących stan naładowania akumulatora. Szybkozłączka jest podłączona do śrub klem poprzez końcówki oczkowe.
- Załączniki
-
- IMG_7906.jpeg (2.75 MiB) Przejrzano 2959 razy
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Bardzo proszę. To akurat mój Genius 2. Wprawdzie jest ponad 2 razy wolniejsza niż Genius 5, ale gdy samochod ma stać tydzień to nie ma to znaczenia, gdyż wg specyfikacji naładuje baterie 40Ah rozładowaną w 50% w 15h (Genius 5 w 6h), a później będzie ja utrzymywać w optymalnej kondycji naładowania. Szybkozłączka której uzywam w NC (widoczna na zbiorniku wyrównawczym) to jakiś starszy model (nie pamietam oznaczenia) ale teraz jest zastąpiony przez Noco GC008, która wyglada tak samo, tylko nie ma diod pokazujących stan naładowania akumulatora. Szybkozłączka jest podłączona do śrub klem poprzez końcówki oczkowe.
[/quote]
Dzięki .
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2193
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
BTW czy ktoś dopasował AGMa do nd? Jeszcze nie pytałem u specjalistów, ale szukając samemu online nic nie znalazłem, a już w tą zimę oryginał mazdy (EFB) zapalał z trudem...
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2157
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Wojtek Wawa pisze: ↑10 lut 2024, 21:37BTW czy ktoś dopasował AGMa do nd? Jeszcze nie pytałem u specjalistów, ale szukając samemu online nic nie znalazłem, a już w tą zimę oryginał mazdy (EFB) zapalał z trudem...
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2193
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Przecież to jakiś tani akumulator, na pewno nie AGM
- mike_d
- Donator
- Posty: 1223
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Kup Yuasę EFB (niedroga i pasuje idealnie w fabryczne miejsce), będziesz miał kilka lat spokoju - u mnie ori poddał się po sześciu latach.Wojtek Wawa pisze: ↑10 lut 2024, 21:37BTW czy ktoś dopasował AGMa do nd? Jeszcze nie pytałem u specjalistów, ale szukając samemu online nic nie znalazłem, a już w tą zimę oryginał mazdy (EFB) zapalał z trudem...
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2193
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
AGM pewnie na tor w upale nie jest dobrym pomysłem. Wszędzie indziej jest dużo lepszy od EFB, bo dobrze znosi głębokie rozładowania, z których słynie ND, bo często długo stoi i bierze prąd. Do tego ja bardzo lubię start-stop, ale wiem, że innym spaliny pachną
Raz mi mazda dała już nowy akumulator, bo pierwszy już po 2 latach miał dość i teraz widzę, że koniec też jest bliski. Nie lubię zmieniać akumulatora co trzy lata, dla mnie to jakaś abstrakcja.
Ale pewnie skończy się na tym, że nie ma agma do ND
Raz mi mazda dała już nowy akumulator, bo pierwszy już po 2 latach miał dość i teraz widzę, że koniec też jest bliski. Nie lubię zmieniać akumulatora co trzy lata, dla mnie to jakaś abstrakcja.
Ale pewnie skończy się na tym, że nie ma agma do ND
- Sun
- Donator
- Posty: 321
- Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
- Model: ND
- Wersja: Skyenergy
- Lokalizacja: Gliwice
Ciekawe czy start/stop nie zabija ci akumulatorów. Ja mam jeszcze oryginalny.Wojtek Wawa pisze: ↑12 lut 2024, 12:06AGM pewnie na tor w upale nie jest dobrym pomysłem. Wszędzie indziej jest dużo lepszy od EFB, bo dobrze znosi głębokie rozładowania, z których słynie ND, bo często długo stoi i bierze prąd. Do tego ja bardzo lubię start-stop, ale wiem, że innym spaliny pachną
Raz mi mazda dała już nowy akumulator, bo pierwszy już po 2 latach miał dość i teraz widzę, że koniec też jest bliski. Nie lubię zmieniać akumulatora co trzy lata, dla mnie to jakaś abstrakcja.
Ale pewnie skończy się na tym, że nie ma agma do ND
Napiszę jaki ja miałem problem z akumulatorem w ND, może komuś ta informacja się przyda. Ponieważ stary wyzionął ducha, po naładowaniu do pełna po godzinie już nie dało się miaty odpalić, zamówiłem po VIN-ie nowy. Mój mechanik zamówił BOSCHa. Po doładowaniu starego, aby tylko dojechać na wymianę, wyskoczył mi blad: awaria systemu sterowania akumulatora. To już nie pierwszy raz, wcześniej samo znikało. Akumulator wymieniłem, ale błąd był dalej. Miata pod komputer, błędy skasowane, jest git, wracam do garażu. Rano odpalam, błąd znowu wyskoczył. Dzwonię do ASO w Białymstoku i udaje mi się umówić na ten sam dzień. Diagnoza komputerowa trwa godzinę przyjemność kosztuje 350zl i wniosek jest taki, że te akumulatory nie są za bardzo zalecane, ale z tym konkretnym jest wszystko w porządku, był tylko niedoładowany, miał pewnie mniejszy prąd przy rozruchu i stąd błąd. Widocznie stał wcześniej długo w magazynie, oni go delikatnie podładowali, skasowali błędy i zalecili, żeby po powrocie jeszcze go pod prostownik podłączyć. Wróciłem, ładowałem całą noc, rano odpalam i dalej to samo. Wszedłem więc na nasze fomum i przeczytałem cały ten wątek oraz posty na innych stronach o mazdzie. Decyzja, zmieniam akumulator, bo ten miałem możliwość zwrócić. Włożyłem YUASA 7053 do samochodów z systemem start - stop, bo taki też był sugerowany po VINie, skasowałem błędy w kompie i problem nie wrócił. Nawet nie myślałem, że systemy w miacie tak są wyczulone na niewłaściwą baterię. 12V to 12V a tu niespodzianka. Poza tym serwis ASO w Białymstoku kolejny raz pokazał, jakich tam kompetentnych pracowników mają.
Red ND2 white interior - Zarzygałka
viewtopic.php?f=22&t=33250
viewtopic.php?f=22&t=33250
- irekJ
- Donator
- Posty: 2751
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
@Japko Możesz się pochwalić ile kosztował Cię akumulator? Coś innego po VIN pasowało? Pytam, bo też czeka mnie wymiana. YUASA to jakiś w miarę renomowany producent? Pytanie, czy to robią, czy tylko naklejają etykietę. I gdzie zamawiałeś, są w miarę od ręki? Na allegro wiedzę tylko jednego sprzedawcę.
Kosztował chyba coś 400 parę złotych. Jeszcze się z mechanikiem nie rozliczałem, ale jak go szukał to coś o 400zł wspominał. Wg VIN były 3 do wyboru. Bosch, który musiałem zwrócić, ta YUASA i jeszcze coś, ale chyba tylko ten co wziąłem był z EFB. Firma podobno bardzo dobra. Tylko że ten aku co zainstalowałem ma małe klemy, trzeba było użyć tulejek. Jeśli chodzi o dostępność to w boschu go zamówili i na drugi dzień był, ale widzę że szukając go w googlach w kilku sklepach można kupić. Póki co po kilku dniach stania pali idealnie, błędów brak. U mnie gps trochę baterię zżera. Zainstalowałem go z myślą o wyjazdach do Włoch, żeby nie musieć wracać innym środkiem transportu niż przyjechałemirekJ pisze: ↑25 mar 2024, 16:57@Japko Możesz się pochwalić ile kosztował Cię akumulator? Coś innego po VIN pasowało? Pytam, bo też czeka mnie wymiana. YUASA to jakiś w miarę renomowany producent? Pytanie, czy to robią, czy tylko naklejają etykietę. I gdzie zamawiałeś, są w miarę od ręki? Na allegro wiedzę tylko jednego sprzedawcę.
Red ND2 white interior - Zarzygałka
viewtopic.php?f=22&t=33250
viewtopic.php?f=22&t=33250
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 04 paź 2017, 8:48
- Model: ND RF
- Wersja: 2019, SkyEnergy
- Lokalizacja: Olkusz
Ja we wrześniu wymieniałem akumulator na YUASA (wtedy kosztował 440 zł). Zamawiałem przez internet, przyszedł w komplecie z adapterem, więc nie było problemu z montażem. Po 6 miesiącach użytkowania mogę polecić. Błędów brak, trzyma bardzo dobrze postoje nawet dłuższe niż kilka dni, i-stop działa, gdyby to kogoś interesowało
- Leeo
- Donator
- Posty: 1178
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyF Recaro
- Lokalizacja: Białystok/Augustów
a który brałeś?
taki?
https://allegro.pl/oferta/akumulator-yu ... 6528918035#
czy taki obsługowy jak jest seryjnie w mx-5?
https://allegro.pl/oferta/akumulator-yu ... 0677249479
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
- Leeo
- Donator
- Posty: 1178
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyF Recaro
- Lokalizacja: Białystok/Augustów
Jak będzie kiedy chwila to zerknij Mój jeszcze trzyma, ale seryjny i patrząc, że większość od nd2 z 19/20r już pozmieniała to przygotowuję się do tematu
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2193
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Mój jest z 2018 i ciągle żyje, więc to słaby argument, że te z 2020 wymagają wymiany. Ale to też fakt, że co najmniej raz w roku robię mu tanią ładowarką z aliexpres (Foxsur) dobę regeneracji.
- mike_d
- Donator
- Posty: 1223
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Leeo, u mnie taki wleciał do ND1- przeszczep udany, żadnych błedów czy konieczności kasowania czegokolwiek.Leeo pisze: ↑06 sty 2025, 16:28
a który brałeś?
taki?
https://allegro.pl/oferta/akumulator-yu ... 6528918035#
czy taki obsługowy jak jest seryjnie w mx-5?
https://allegro.pl/oferta/akumulator-yu ... 0677249479
https://www.akumulatory24.pl/yuasa-ybx7053-p-862.html
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1644
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
No, mój od nowości ten sam. Raz odmówił był posługi na początku, bo RF miała problem z niewyłączającymi się zegarami, które ciągnęły prąd. Od tamtego czasu (i aktualizacji softu zegarów), odpukać, zero problemów. Ale ja jeżdżę regularnie cały rok.Wojtek Wawa pisze: ↑07 sty 2025, 16:02Mój jest z 2018 i ciągle żyje, więc to słaby argument, że te z 2020 wymagają wymiany. Ale to też fakt, że co najmniej raz w roku robię mu tanią ładowarką z aliexpres (Foxsur) dobę regeneracji.
- flatline
- Donator
- Posty: 2247
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
@Leeo +1 do Yuasy, ja akurat brałem w zeszłym roku z intercars bo miałem najbliżej -> https://intercars.pl/produkty/g0x370-ak ... wy-ybx7053
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
Cztery lata temu kupiłem akumulator Yuasa, działa bez problemów w aucie które czasami stoi 2 tygodnie i robi głównie krótkie trasy.
Razem z akumulatorem kupiłem ładowarkę Optimate 5, ma dołączony taki przewód z szybkozłączem który montuje się do akumulatora.
Dzięki temu jak auto zostawało np. w garażu na >miesiąc, to podłączałem ładowarkę i zapominałem o temacie.
Kilka razy udało mi się zapomnieć o tym i odpalić auto z podpiętą ładowarką, bez żadnej szkody dla ładowarki.
Razem z akumulatorem kupiłem ładowarkę Optimate 5, ma dołączony taki przewód z szybkozłączem który montuje się do akumulatora.
Dzięki temu jak auto zostawało np. w garażu na >miesiąc, to podłączałem ładowarkę i zapominałem o temacie.
Kilka razy udało mi się zapomnieć o tym i odpalić auto z podpiętą ładowarką, bez żadnej szkody dla ładowarki.