ND Wymiana Wydechu, Wasze typy...

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

KorppX
Posty: 33
Rejestracja: 13 sty 2024, 15:29
Model: ND
Lokalizacja: Lubelskie

23 paź 2024, 16:01

Ktoś może testował kolektor 4-2-1 z Ali
https://a.aliexpress.com/_EzGtKXX
Cena jest dość dobra, jakieś 400$, w porównaniu do kolektora od np. Mada (1000$)
https://www.facebook.com/10008546224971 ... 7S9Ucbxw6v

Ktoś testował może połączenie kolektor 4-2-1 + OEM wydech? Gra warta zachodu? ND używam głównie jako daily więc spokojny wydech i spalanie są dość istotne. @MMRS ty tu chyba w tej kwestii masz największe doświadczenie.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1825
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

24 paź 2024, 0:09

KorppX pisze:
23 paź 2024, 16:01
Ktoś może testował kolektor 4-2-1 z Ali
https://a.aliexpress.com/_EzGtKXX
Cena jest dość dobra, jakieś 400$, w porównaniu do kolektora od np. Mada (1000$)
https://www.facebook.com/10008546224971 ... 7S9Ucbxw6v

Ktoś testował może połączenie kolektor 4-2-1 + OEM wydech? Gra warta zachodu? ND używam głównie jako daily więc spokojny wydech i spalanie są dość istotne. @MMRS ty tu chyba w tej kwestii masz największe doświadczenie.
W tym przypadku i przy tak niskiej cenie pozostaje nie wybrzydzać i sprawdzić czy ten kolektor ma jakąś sesnowną grubość ścianki. Poza tym nie wiem czego można więcej od takiego kolektora oczekiwać 🙂
My nie robimy krótkich 4-2-1 - już kilka lat temu nie wyszukaliśmy czegokolwiek przemawiającego za tym, aby warto byłoby produkować kolektor w takim układzie.

https://www.instagram.com/p/B-cdIxfHrlG ... liazF2NA==
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 1006
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

26 paź 2024, 11:21

KorppX pisze:
23 paź 2024, 16:01
Ktoś może testował kolektor 4-2-1 z Ali
https://a.aliexpress.com/_EzGtKXX
Cena jest dość dobra, jakieś 400$, w porównaniu do kolektora od np. Mada (1000$)
https://www.facebook.com/10008546224971 ... 7S9Ucbxw6v
Wpadł update cenowy, więc wyjdzie trochę taniej 😉
Niedługo start produkcji.

Auto na którym testowaliśmy ten kolektor miało zmieniony tylko tłumik końcowy.
Po kolektorze i sofcie przebiliśmy 250 Nm przy 3200 obr./min., co uważam jest świetnym wynikiem dla silnika wolnossącego i daje bardzo fajne wrażenia w jeździe na codzień.
Załączniki
IMG_20241026_122103.jpg
IMG_20241026_122103.jpg (239.41 KiB) Przejrzano 4106 razy
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3749
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

26 paź 2024, 22:05

kociol pisze:
26 paź 2024, 11:21
Po kolektorze i sofcie przebiliśmy 250 Nm przy 3200 obr./min., co uważam jest świetnym wynikiem dla silnika wolnossącego i daje bardzo fajne wrażenia w jeździe na codzień.
Bardzo dobry wynik. Trzeba jednak pamietac ze tyle niuta w ND to znaczy ze trzeba na boku nie tylko na utrzymanie odkladac, ale i na nową/przerobioną skrzynie. Skoro skrzynie nie wytrzymują OEM niuta to dodanie kolejnych 50 to jest proszenie sie o zabicie skrzyni w ND.
Ale to pewnie kazdy modujący wie :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2241
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

28 paź 2024, 8:06

A ja mam wrażenie, że koledzy z USA, rozdmuchują tematy do niewyobrażalnych problemów. Nie twierdzę że skrzynie są bez wad, bo i u nas kilka padło ale po lekturze Miata.net ma się wrażenie że w co drugiej ND skrzynia wyzionęła ducha. A tak nie jest.

Najlepsze są wątki gdzie skrzynia w ND 2,5 padła po 3,tys mil a zmieniona po kolejnych 4 tys mil. Ja bym się zaczął zastanawiać czy faktycznie umiem jeździć manualem ale takie rozkminki nijak nie pasują do amerykańskiego stylu bycia.

Podobnie było z pewnymi hamulcami w motocyklach. W USA prawie wszystkim ciekły, w Europie problem nie występował a przynajmniej nikt o tym nie pisał eseju i nie tworzył wątku na forum.

P.S. Ja bym poczekał na czarnopiatkowe promocje i brał lokalny kolektor. Jest jak widać kilka do wyboru na rynku
Pozdrawiam, Danillo
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3749
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

28 paź 2024, 16:23

Pewnie, ze to nie jest jakis masowy problem.
Ale w tak malej ilosciowo Norwegii, gdzie niemal kazda ND na sprzedaz widzialem w ciagy paru lat, bylo juz ponad 5-7sztuk w ktorych ludziom padaly skrzynie. A przeciez naprawde, w Norwegii wiekszosc ludzi jezdzi bardzo zachowawczo. Tak wiec tak na oko, okolo oze 5-10% przedliftow dotknal ten problem. Duzy czy nieduzo? Ciezko oceniec, ale na pewno nie sa to jednostkowe przypadki.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
AlbertK.
Posty: 18
Rejestracja: 08 cze 2018, 16:20
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław

29 paź 2024, 12:51

Wracając do wątku stricte wydechowego - widzicie sens zmiany kolektora w ND bez remapu? Chodzi mi konkretnie o ND3, gdzie remapu zwyczajnie zrobić się narazie nie da i nie wiadomo czy kiedyś się da :P
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3749
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

29 paź 2024, 19:59

Oczywiscie ze jest sens, nie dosc ze dzwiek bedzie o niebo lepszy to poprawisz jeszcze Nm w zakresie do 4500rpm. Tak wiec auto bedzie lepiej jezdzic daily. Poliftowe 184kuce maja wiecej mocy na gorze ale kosztem niuta na dole. Wrzucajac kolektor masz jakby cos pomiedzy przed i poliftem.
Wiadomo ze kolektor i soft daje calosciowo duzy efekt, ale sam kolektor daje polowe tego i to nadal jest zauwazalna roznica.

btw, dlaczego nei mozna zrobic remapu na ND3?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2735
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

29 paź 2024, 20:30

Sonda od ekologi będzie wypluwać check engine. Czasem przelotki pozwalają oszukać odczyt ale check I tak będzie się pojawiał.
Jakby co to jestem chyba jednym człowiekiem który wrócił z custom do OEM kolektora. U mnie dźwięk był kiepski, głośno, drone a z cobaltem buczało okropnie.
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 1006
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

29 paź 2024, 21:40

irekJ pisze:
29 paź 2024, 20:30
Sonda od ekologi będzie wypluwać check engine. Czasem przelotki pozwalają oszukać odczyt ale check I tak będzie się pojawiał.
Jakby co to jestem chyba jednym człowiekiem który wrócił z custom do OEM kolektora. U mnie dźwięk był kiepski, głośno, drone a z cobaltem buczało okropnie.
@irekJ to może kolektor 4-2-1 i soft?
Nie powinno być jakoś głośniej, a check'a się wyprogramuje 😉
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3749
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

30 paź 2024, 9:48

irekJ pisze:
29 paź 2024, 20:30
Sonda od ekologi będzie wypluwać check engine. Czasem przelotki pozwalają oszukać odczyt ale check I tak będzie się pojawiał.
Jakby co to jestem chyba jednym człowiekiem który wrócił z custom do OEM kolektora. U mnie dźwięk był kiepski, głośno, drone a z cobaltem buczało okropnie.
Ten check jest bardzo ciekawy. Gdy dalem adapter 90stopni w ND z 2.0, check zniknal i nie pojawil sie przez miesiace (pozniej sprzedalem auto wiec nie wiem czy kiedykolwiek wrocil). Gdy ten sam adapter 90st dalem w 1.5 to jednak pojawia sie check, czasem po 10 a czasem po 150km. Ciekawe dlaczego tak losowo.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
AlbertK.
Posty: 18
Rejestracja: 08 cze 2018, 16:20
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław

30 paź 2024, 13:40

kociol pisze:
29 paź 2024, 21:40
irekJ pisze:
29 paź 2024, 20:30
Sonda od ekologi będzie wypluwać check engine. Czasem przelotki pozwalają oszukać odczyt ale check I tak będzie się pojawiał.
Jakby co to jestem chyba jednym człowiekiem który wrócił z custom do OEM kolektora. U mnie dźwięk był kiepski, głośno, drone a z cobaltem buczało okropnie.
@irekJ to może kolektor 4-2-1 i soft?
Nie powinno być jakoś głośniej, a check'a się wyprogramuje 😉
@kociol a znasz jakieś obejście do ekologii bez softu? Coś jak te wspominane adaptery?
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2735
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

30 paź 2024, 14:05

@kociol Cały czas mam z tyłu głowy upgrejd, dlatego wcześniej pisałem czy setup był testowany w ND2. Myk polega na tym, że to co kompletnie irytowało w moim ND2 (długi kolektror BBR 4-1 + Bastuck) wydaje fantastyczne dźwięki w ND1, przełożone 1:1 z auta do auta. I o ile w ND1 ten mod to totalny must-have to w ND2 mam wątpliwości (chyba na prawdę się starzeję skoro to piszę). Mam teorię roboczą, że głowica w ND2 ma jakiś inny kształt i powoduje to rezonujący drone w środkowym zakresie obrotów, widziałem to w sumie na trzech autach i nic się nie dało z tym zrobić. Jedynie zdławić jakimś restrykcyjnym tłumikiem. Musiałbym zobaczyć/usłyszeć setup na jakimś ND2 i mieć pewność, że działa.

W tej chwili logistyka uniemożliwia grzebaluchowanie przy aucie więc jedyna opcja to mieć cały wydech P&P i możliwość włożenia tego w jeden dzień. Ale poruszając się w legalnych prędkościach 50-90kmh na winklach ND2 na 2/3 biegu ma więcej niż potrzeba. Nie tyle trzeba więcej mocy, co pilnować obrotów. Soft mam teraz zrobiony na oem kolektorze, z przesuniętą odcinką i optymalizacją zapłonu daje radę i na rolkach wypluło 194KM/204nm. Do tego z Cobaltem brzmi idealnie. To co chodzi mi po głowie to wygrzebanie katalizatora z kolektora, bo przy przebiegu 85k km zaczynam mieć obawy o jego integralność. To pewnie trochę ożywi motor :)
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2151
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

30 paź 2024, 14:35

Bajdełej, jak mawiają Kaszubi...
.
.
Screenshot_2024-10-30-15-34-25-219_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2024-10-30-15-34-25-219_com.android.chrome.jpg (510.27 KiB) Przejrzano 3698 razy
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 1006
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

30 paź 2024, 23:08

@AlbertK. wydaje mi się, że przesunięcie sond tak, żeby jedna była przed drugim kątem, a druga za, powinno wyeliminować błąd bez softu. Ale to potwierdzę dopiero jak będziemy działali z następnym NDekiem.

@irekJ plan jest taki, żeby w ND2 zobaczyć jak się kolektor zachowuje i zrobić trochę mniej restrykcyjny wydech z fajnym brzmieniem.
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2241
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

31 paź 2024, 5:52

Ja bym się zastanowił nad kolektorem że sportowym katem. Nie będzie restrykcyjny bardzo ale cichszy niż bez kata.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1825
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

31 paź 2024, 20:49

Danillo pisze:
28 paź 2024, 8:06
A ja mam wrażenie, że koledzy z USA, rozdmuchują tematy do niewyobrażalnych problemów. Nie twierdzę że skrzynie są bez wad, bo i u nas kilka padło ale po lekturze Miata.net ma się wrażenie że w co drugiej ND skrzynia wyzionęła ducha. A tak nie jest.

Najlepsze są wątki gdzie skrzynia w ND 2,5 padła po 3,tys mil a zmieniona po kolejnych 4 tys mil. Ja bym się zaczął zastanawiać czy faktycznie umiem jeździć manualem ale takie rozkminki nijak nie pasują do amerykańskiego stylu bycia.

Podobnie było z pewnymi hamulcami w motocyklach. W USA prawie wszystkim ciekły, w Europie problem nie występował a przynajmniej nikt o tym nie pisał eseju i nie tworzył wątku na forum.

P.S. Ja bym poczekał na czarnopiatkowe promocje i brał lokalny kolektor. Jest jak widać kilka do wyboru na rynku

100% true……

https://www.instagram.com/p/CjBW8AhLlqf ... dheXF1Zg==

Chłop ma 303 konną ND na kompresorze od 4-5 lat albo i dłużej i jakoś jej nie potrafi unęczyć…jak ktoś wali strzała ze sprzęgła co skrzyżowanie tudzież ze świateł to wszystko wyzionie ducha 🤣
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1825
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

31 paź 2024, 20:51

Danillo pisze:
31 paź 2024, 5:52
Ja bym się zastanowił nad kolektorem że sportowym katem. Nie będzie restrykcyjny bardzo ale cichszy niż bez kata.
Kolega @latar może tu się wypowiedzieć, podmieniliśmy z katownika na bezkatownika i różnica jest dosyć duża…
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3749
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

19 lis 2024, 23:00

btw panowie od softu do ND, da sie wrzucic do custom softu procedure aby cold start trzymal 1500rpm nie przez 30sekund a np tylko 10sek?
Tam chodzi chyba tylko o podrzewanie katalizatora zeby jako tako trzymal pseudo chore EU normy?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2241
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

27 lis 2024, 22:20

Gdzieś mi mignęło, że u MMRS ogarniali takie skrócenie rozgrzewania nieistniejącego kata. Irytuje jak diabli 🙂
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2735
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

28 lis 2024, 18:34

Ja mam ogarnięte przez Disi. Auto startuje na 1000rpm i po 2 sekundach jest te 800-900.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3749
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

29 lis 2024, 8:41

@Danillo Dokladnie, na maksa jest ten system irytujacy.
@irekJ Brzmi jak ideolo rozwiazanie, ten glosny rozruch doprowadza mnei do szalu nawet w OEM Mazdzie 6 a co dopiero w modowanej MX-5...
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

02 gru 2024, 15:48

Jak ludzie są różni. Kocham ten OEM start, pięknie wydech gada, czuję jakbym dosiadał dzikiego potwora. Do tego ten motorsportowy vibe - odpalanie wyczynowego silnika to przecież od razu obroty inne niż 800 rpm.
Ale kolegom się zachciało głośnych wydechów i trujących spalin bez katalizatorów, to rzeczywiście truje was bardziej i też bym to wyłączał.
ODPOWIEDZ