ND Wymiana Wydechu, Wasze typy...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Ktoś może testował kolektor 4-2-1 z Ali
https://a.aliexpress.com/_EzGtKXX
Cena jest dość dobra, jakieś 400$, w porównaniu do kolektora od np. Mada (1000$)
https://www.facebook.com/10008546224971 ... 7S9Ucbxw6v
Ktoś testował może połączenie kolektor 4-2-1 + OEM wydech? Gra warta zachodu? ND używam głównie jako daily więc spokojny wydech i spalanie są dość istotne. @MMRS ty tu chyba w tej kwestii masz największe doświadczenie.
https://a.aliexpress.com/_EzGtKXX
Cena jest dość dobra, jakieś 400$, w porównaniu do kolektora od np. Mada (1000$)
https://www.facebook.com/10008546224971 ... 7S9Ucbxw6v
Ktoś testował może połączenie kolektor 4-2-1 + OEM wydech? Gra warta zachodu? ND używam głównie jako daily więc spokojny wydech i spalanie są dość istotne. @MMRS ty tu chyba w tej kwestii masz największe doświadczenie.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1825
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
W tym przypadku i przy tak niskiej cenie pozostaje nie wybrzydzać i sprawdzić czy ten kolektor ma jakąś sesnowną grubość ścianki. Poza tym nie wiem czego można więcej od takiego kolektora oczekiwaćKorppX pisze: ↑23 paź 2024, 16:01Ktoś może testował kolektor 4-2-1 z Ali
https://a.aliexpress.com/_EzGtKXX
Cena jest dość dobra, jakieś 400$, w porównaniu do kolektora od np. Mada (1000$)
https://www.facebook.com/10008546224971 ... 7S9Ucbxw6v
Ktoś testował może połączenie kolektor 4-2-1 + OEM wydech? Gra warta zachodu? ND używam głównie jako daily więc spokojny wydech i spalanie są dość istotne. @MMRS ty tu chyba w tej kwestii masz największe doświadczenie.
My nie robimy krótkich 4-2-1 - już kilka lat temu nie wyszukaliśmy czegokolwiek przemawiającego za tym, aby warto byłoby produkować kolektor w takim układzie.
https://www.instagram.com/p/B-cdIxfHrlG ... liazF2NA==
- kociol
- Donator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Wpadł update cenowy, więc wyjdzie trochę taniejKorppX pisze: ↑23 paź 2024, 16:01Ktoś może testował kolektor 4-2-1 z Ali
https://a.aliexpress.com/_EzGtKXX
Cena jest dość dobra, jakieś 400$, w porównaniu do kolektora od np. Mada (1000$)
https://www.facebook.com/10008546224971 ... 7S9Ucbxw6v
Niedługo start produkcji.
Auto na którym testowaliśmy ten kolektor miało zmieniony tylko tłumik końcowy.
Po kolektorze i sofcie przebiliśmy 250 Nm przy 3200 obr./min., co uważam jest świetnym wynikiem dla silnika wolnossącego i daje bardzo fajne wrażenia w jeździe na codzień.
- Załączniki
-
- IMG_20241026_122103.jpg (239.41 KiB) Przejrzano 4106 razy
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
Bardzo dobry wynik. Trzeba jednak pamietac ze tyle niuta w ND to znaczy ze trzeba na boku nie tylko na utrzymanie odkladac, ale i na nową/przerobioną skrzynie. Skoro skrzynie nie wytrzymują OEM niuta to dodanie kolejnych 50 to jest proszenie sie o zabicie skrzyni w ND.
Ale to pewnie kazdy modujący wie
-
- Donator
- Posty: 2241
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
A ja mam wrażenie, że koledzy z USA, rozdmuchują tematy do niewyobrażalnych problemów. Nie twierdzę że skrzynie są bez wad, bo i u nas kilka padło ale po lekturze Miata.net ma się wrażenie że w co drugiej ND skrzynia wyzionęła ducha. A tak nie jest.
Najlepsze są wątki gdzie skrzynia w ND 2,5 padła po 3,tys mil a zmieniona po kolejnych 4 tys mil. Ja bym się zaczął zastanawiać czy faktycznie umiem jeździć manualem ale takie rozkminki nijak nie pasują do amerykańskiego stylu bycia.
Podobnie było z pewnymi hamulcami w motocyklach. W USA prawie wszystkim ciekły, w Europie problem nie występował a przynajmniej nikt o tym nie pisał eseju i nie tworzył wątku na forum.
P.S. Ja bym poczekał na czarnopiatkowe promocje i brał lokalny kolektor. Jest jak widać kilka do wyboru na rynku
Najlepsze są wątki gdzie skrzynia w ND 2,5 padła po 3,tys mil a zmieniona po kolejnych 4 tys mil. Ja bym się zaczął zastanawiać czy faktycznie umiem jeździć manualem ale takie rozkminki nijak nie pasują do amerykańskiego stylu bycia.
Podobnie było z pewnymi hamulcami w motocyklach. W USA prawie wszystkim ciekły, w Europie problem nie występował a przynajmniej nikt o tym nie pisał eseju i nie tworzył wątku na forum.
P.S. Ja bym poczekał na czarnopiatkowe promocje i brał lokalny kolektor. Jest jak widać kilka do wyboru na rynku
Pozdrawiam, Danillo
Pewnie, ze to nie jest jakis masowy problem.
Ale w tak malej ilosciowo Norwegii, gdzie niemal kazda ND na sprzedaz widzialem w ciagy paru lat, bylo juz ponad 5-7sztuk w ktorych ludziom padaly skrzynie. A przeciez naprawde, w Norwegii wiekszosc ludzi jezdzi bardzo zachowawczo. Tak wiec tak na oko, okolo oze 5-10% przedliftow dotknal ten problem. Duzy czy nieduzo? Ciezko oceniec, ale na pewno nie sa to jednostkowe przypadki.
Ale w tak malej ilosciowo Norwegii, gdzie niemal kazda ND na sprzedaz widzialem w ciagy paru lat, bylo juz ponad 5-7sztuk w ktorych ludziom padaly skrzynie. A przeciez naprawde, w Norwegii wiekszosc ludzi jezdzi bardzo zachowawczo. Tak wiec tak na oko, okolo oze 5-10% przedliftow dotknal ten problem. Duzy czy nieduzo? Ciezko oceniec, ale na pewno nie sa to jednostkowe przypadki.
Oczywiscie ze jest sens, nie dosc ze dzwiek bedzie o niebo lepszy to poprawisz jeszcze Nm w zakresie do 4500rpm. Tak wiec auto bedzie lepiej jezdzic daily. Poliftowe 184kuce maja wiecej mocy na gorze ale kosztem niuta na dole. Wrzucajac kolektor masz jakby cos pomiedzy przed i poliftem.
Wiadomo ze kolektor i soft daje calosciowo duzy efekt, ale sam kolektor daje polowe tego i to nadal jest zauwazalna roznica.
btw, dlaczego nei mozna zrobic remapu na ND3?
Wiadomo ze kolektor i soft daje calosciowo duzy efekt, ale sam kolektor daje polowe tego i to nadal jest zauwazalna roznica.
btw, dlaczego nei mozna zrobic remapu na ND3?
- irekJ
- Donator
- Posty: 2735
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Sonda od ekologi będzie wypluwać check engine. Czasem przelotki pozwalają oszukać odczyt ale check I tak będzie się pojawiał.
Jakby co to jestem chyba jednym człowiekiem który wrócił z custom do OEM kolektora. U mnie dźwięk był kiepski, głośno, drone a z cobaltem buczało okropnie.
Jakby co to jestem chyba jednym człowiekiem który wrócił z custom do OEM kolektora. U mnie dźwięk był kiepski, głośno, drone a z cobaltem buczało okropnie.
- kociol
- Donator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
@irekJ to może kolektor 4-2-1 i soft?irekJ pisze: ↑29 paź 2024, 20:30Sonda od ekologi będzie wypluwać check engine. Czasem przelotki pozwalają oszukać odczyt ale check I tak będzie się pojawiał.
Jakby co to jestem chyba jednym człowiekiem który wrócił z custom do OEM kolektora. U mnie dźwięk był kiepski, głośno, drone a z cobaltem buczało okropnie.
Nie powinno być jakoś głośniej, a check'a się wyprogramuje
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
Ten check jest bardzo ciekawy. Gdy dalem adapter 90stopni w ND z 2.0, check zniknal i nie pojawil sie przez miesiace (pozniej sprzedalem auto wiec nie wiem czy kiedykolwiek wrocil). Gdy ten sam adapter 90st dalem w 1.5 to jednak pojawia sie check, czasem po 10 a czasem po 150km. Ciekawe dlaczego tak losowo.irekJ pisze: ↑29 paź 2024, 20:30Sonda od ekologi będzie wypluwać check engine. Czasem przelotki pozwalają oszukać odczyt ale check I tak będzie się pojawiał.
Jakby co to jestem chyba jednym człowiekiem który wrócił z custom do OEM kolektora. U mnie dźwięk był kiepski, głośno, drone a z cobaltem buczało okropnie.
@kociol a znasz jakieś obejście do ekologii bez softu? Coś jak te wspominane adaptery?kociol pisze: ↑29 paź 2024, 21:40@irekJ to może kolektor 4-2-1 i soft?irekJ pisze: ↑29 paź 2024, 20:30Sonda od ekologi będzie wypluwać check engine. Czasem przelotki pozwalają oszukać odczyt ale check I tak będzie się pojawiał.
Jakby co to jestem chyba jednym człowiekiem który wrócił z custom do OEM kolektora. U mnie dźwięk był kiepski, głośno, drone a z cobaltem buczało okropnie.
Nie powinno być jakoś głośniej, a check'a się wyprogramuje
- irekJ
- Donator
- Posty: 2735
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
@kociol Cały czas mam z tyłu głowy upgrejd, dlatego wcześniej pisałem czy setup był testowany w ND2. Myk polega na tym, że to co kompletnie irytowało w moim ND2 (długi kolektror BBR 4-1 + Bastuck) wydaje fantastyczne dźwięki w ND1, przełożone 1:1 z auta do auta. I o ile w ND1 ten mod to totalny must-have to w ND2 mam wątpliwości (chyba na prawdę się starzeję skoro to piszę). Mam teorię roboczą, że głowica w ND2 ma jakiś inny kształt i powoduje to rezonujący drone w środkowym zakresie obrotów, widziałem to w sumie na trzech autach i nic się nie dało z tym zrobić. Jedynie zdławić jakimś restrykcyjnym tłumikiem. Musiałbym zobaczyć/usłyszeć setup na jakimś ND2 i mieć pewność, że działa.
W tej chwili logistyka uniemożliwia grzebaluchowanie przy aucie więc jedyna opcja to mieć cały wydech P&P i możliwość włożenia tego w jeden dzień. Ale poruszając się w legalnych prędkościach 50-90kmh na winklach ND2 na 2/3 biegu ma więcej niż potrzeba. Nie tyle trzeba więcej mocy, co pilnować obrotów. Soft mam teraz zrobiony na oem kolektorze, z przesuniętą odcinką i optymalizacją zapłonu daje radę i na rolkach wypluło 194KM/204nm. Do tego z Cobaltem brzmi idealnie. To co chodzi mi po głowie to wygrzebanie katalizatora z kolektora, bo przy przebiegu 85k km zaczynam mieć obawy o jego integralność. To pewnie trochę ożywi motor
W tej chwili logistyka uniemożliwia grzebaluchowanie przy aucie więc jedyna opcja to mieć cały wydech P&P i możliwość włożenia tego w jeden dzień. Ale poruszając się w legalnych prędkościach 50-90kmh na winklach ND2 na 2/3 biegu ma więcej niż potrzeba. Nie tyle trzeba więcej mocy, co pilnować obrotów. Soft mam teraz zrobiony na oem kolektorze, z przesuniętą odcinką i optymalizacją zapłonu daje radę i na rolkach wypluło 194KM/204nm. Do tego z Cobaltem brzmi idealnie. To co chodzi mi po głowie to wygrzebanie katalizatora z kolektora, bo przy przebiegu 85k km zaczynam mieć obawy o jego integralność. To pewnie trochę ożywi motor
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2151
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Bajdełej, jak mawiają Kaszubi...
.
.
.
.
- kociol
- Donator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
@AlbertK. wydaje mi się, że przesunięcie sond tak, żeby jedna była przed drugim kątem, a druga za, powinno wyeliminować błąd bez softu. Ale to potwierdzę dopiero jak będziemy działali z następnym NDekiem.
@irekJ plan jest taki, żeby w ND2 zobaczyć jak się kolektor zachowuje i zrobić trochę mniej restrykcyjny wydech z fajnym brzmieniem.
@irekJ plan jest taki, żeby w ND2 zobaczyć jak się kolektor zachowuje i zrobić trochę mniej restrykcyjny wydech z fajnym brzmieniem.
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1825
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Danillo pisze: ↑28 paź 2024, 8:06A ja mam wrażenie, że koledzy z USA, rozdmuchują tematy do niewyobrażalnych problemów. Nie twierdzę że skrzynie są bez wad, bo i u nas kilka padło ale po lekturze Miata.net ma się wrażenie że w co drugiej ND skrzynia wyzionęła ducha. A tak nie jest.
Najlepsze są wątki gdzie skrzynia w ND 2,5 padła po 3,tys mil a zmieniona po kolejnych 4 tys mil. Ja bym się zaczął zastanawiać czy faktycznie umiem jeździć manualem ale takie rozkminki nijak nie pasują do amerykańskiego stylu bycia.
Podobnie było z pewnymi hamulcami w motocyklach. W USA prawie wszystkim ciekły, w Europie problem nie występował a przynajmniej nikt o tym nie pisał eseju i nie tworzył wątku na forum.
P.S. Ja bym poczekał na czarnopiatkowe promocje i brał lokalny kolektor. Jest jak widać kilka do wyboru na rynku
100% true……
https://www.instagram.com/p/CjBW8AhLlqf ... dheXF1Zg==
Chłop ma 303 konną ND na kompresorze od 4-5 lat albo i dłużej i jakoś jej nie potrafi unęczyć…jak ktoś wali strzała ze sprzęgła co skrzyżowanie tudzież ze świateł to wszystko wyzionie ducha
btw panowie od softu do ND, da sie wrzucic do custom softu procedure aby cold start trzymal 1500rpm nie przez 30sekund a np tylko 10sek?
Tam chodzi chyba tylko o podrzewanie katalizatora zeby jako tako trzymal pseudo chore EU normy?
Tam chodzi chyba tylko o podrzewanie katalizatora zeby jako tako trzymal pseudo chore EU normy?
@Danillo Dokladnie, na maksa jest ten system irytujacy.
@irekJ Brzmi jak ideolo rozwiazanie, ten glosny rozruch doprowadza mnei do szalu nawet w OEM Mazdzie 6 a co dopiero w modowanej MX-5...
@irekJ Brzmi jak ideolo rozwiazanie, ten glosny rozruch doprowadza mnei do szalu nawet w OEM Mazdzie 6 a co dopiero w modowanej MX-5...
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2177
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Jak ludzie są różni. Kocham ten OEM start, pięknie wydech gada, czuję jakbym dosiadał dzikiego potwora. Do tego ten motorsportowy vibe - odpalanie wyczynowego silnika to przecież od razu obroty inne niż 800 rpm.
Ale kolegom się zachciało głośnych wydechów i trujących spalin bez katalizatorów, to rzeczywiście truje was bardziej i też bym to wyłączał.
Ale kolegom się zachciało głośnych wydechów i trujących spalin bez katalizatorów, to rzeczywiście truje was bardziej i też bym to wyłączał.