Auto z USA - zapytanie o pewne problemy przy prezentacji auta

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

kolor123
Posty: 37
Rejestracja: 29 wrz 2024, 20:38
Model: ND
Wersja: SkyPasion
Lokalizacja: Warszawa

29 wrz 2024, 20:52

witam. Ogladalem dzis jedna ND i mam do was zapytania. Samochód z 2021 roku.

Spezedawca zdjoł ogloszenie ale to to autko nim dotarło do polski

https://ireland.apollo.olxcdn.com/v1/fi ... 20x0;q=100

Mam kilka pytań technicznych.

Pierwsze co to zauwazylem ze jak odpalilem autko to palila sie niebieska kontrolka plynu chlodniczego ktora po kilku minutach zgasła. Czy to normalne?

Kolejne pytanie do was czy manetka od swiatel a konkretnie swiatel dlugich dzialala tylko w momencie jak wziolem do siebie. W momencie pchnięcia manetką do przodu gdy światła długie powinny się włączyć na stałe w ogóle się nie odpaliły.

Kolejna sytuacja dotyczy świateł dziennych tych które są ledowe w halogenach na dole pytanie dlaczego w momencie kiedy przestawiłem manetkę na auto one się w ogóle nie odpaliły Czy powinny się palić w dzień czy może być tak że one są odłączone wiem że wymieniał zderzak natomiast nie wiem czy auta z Ameryki mają te światła i powinno one być odpalone.

Auto ma 3 lata a cały czas krzyczało że bateria kluczyka jest wyczerpana ale może to jest normalne.

Ma niecałe 20 000 i krzyczało też o serwis olejowy czy to jest normalne w Stanach serwisu olejowe są te 10 000 czy się mylę

Boję się że w samochodzie jest coś nie tak z elektroniką ponieważ jak zaczęliśmy oględziny pojazdu to próbowałem tym przyciskiem pod zderzakiem przy rejestracji otwierać klapę bagażnika i nie chciała się w ogóle otworzyć dopiero jak pokombinowałem chwilę kluczykiem coś tam pootwierałem tą klapę to zaczęło to funkcjonować czy to też zależy od tego czy kluczyk jest blisko pojazdu
KorppX
Posty: 47
Rejestracja: 13 sty 2024, 15:29
Model: ND
Lokalizacja: Lubelskie

30 wrz 2024, 20:28

Pierwsze co to zauwazylem ze jak odpalilem autko to palila sie niebieska kontrolka plynu chlodniczego ktora po kilku minutach zgasła. Czy to normalne?
Tak, kontrolka informuje że płyn chłodniczy jest jeszcze nie rozgrzany.
Kolejna sytuacja dotyczy świateł dziennych tych które są ledowe w halogenach na dole pytanie dlaczego w momencie kiedy przestawiłem manetkę na auto one się w ogóle nie odpaliły Czy powinny się palić w dzień czy może być tak że one są odłączone wiem że wymieniał zderzak natomiast nie wiem czy auta z Ameryki mają te światła i powinno one być odpalone.

Temat już analizowany w viewtopic.php?f=73&t=36717&view=unread#unread
Ma niecałe 20 000 i krzyczało też o serwis olejowy czy to jest normalne w Stanach serwisu olejowe są te 10 000 czy się mylę
Serwis olejowy sam ustawiasz na środkowym ekranie, nie wiem czy jest jeszcze jakis inny.
Boję się że w samochodzie jest coś nie tak z elektroniką ponieważ jak zaczęliśmy oględziny pojazdu to próbowałem tym przyciskiem pod zderzakiem przy rejestracji otwierać klapę bagażnika i nie chciała się w ogóle otworzyć dopiero jak pokombinowałem chwilę kluczykiem coś tam pootwierałem tą klapę to zaczęło to funkcjonować czy to też zależy od tego czy kluczyk jest blisko pojazdu
U mnie jak kluczyk mam w kieszeni i podejdę pod bagażnik i kliknę przycisk to się otwiera. Ale jeśli kluczyk ma ktoś inny i stoi przy drzwiach to zazwyczaj nie łapie. Musisz doprecyzować gdzie miałeś kluczyć podczas próby, może po prostu za daleko z nim stałeś.
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 748
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

01 paź 2024, 1:45

kolor123 pisze:
29 wrz 2024, 20:52
witam. Ogladalem dzis jedna ND i mam do was zapytania. Samochód z 2021 roku.

https://ireland.apollo.olxcdn.com/v1/fi ... 20x0;q=100

Kolejne pytanie do was czy manetka od swiatel a konkretnie swiatel dlugich dzialala tylko w momencie jak wziolem do siebie. W momencie pchnięcia manetką do przodu gdy światła długie powinny się włączyć na stałe w ogóle się nie odpaliły.
Wygląda na GT, więc powinno mieć automatyczne długie, które nie włączą się jeśli jest za jasno albo widać coś, co może wyglądać jak światła innego auta, jedziesz za wolno, albo nie odpukałeś w niemalowane - więc raczej norma niż jakiś problem. Możesz wyłączyć tę funkcję, wtedy będą działały jak normalne długie. Ogólnie działają świetnie, tylko mają kilka warunków do spełnienia, które nie są oczywiste:
https://www.mazdausa.com/static/manuals ... 80200.html
Gdyby nie działały, system wywaliłby błąd na desce.

Przy okazji sprawdź czy przy włączeniu auta snop światła przesuwa się na prawo i lewo na chwilę.

a... i ten przód jest paskudnie spasowany, ale zgaduję, że co się działo z przodem auta masz ogarnięte jak i CARFAX i inne takie.
kolor123 pisze:
29 wrz 2024, 20:52
Auto ma 3 lata a cały czas krzyczało że bateria kluczyka jest wyczerpana ale może to jest normalne.
Albo bateria się rozładowała (ma prawo), ale też ten błąd czasem się pojawia jak próbujesz odpalić auto kiedy nie masz kluczyka w kabinie, ale jest wystarczająco blisko, żeby był w zasięgu.
kolor123 pisze:
29 wrz 2024, 20:52
Ma niecałe 20 000 i krzyczało też o serwis olejowy czy to jest normalne w Stanach serwisu olejowe są te 10 000 czy się mylę
Harmonogram serwisu ustawiasz sobie sam, w stanach występują dwa,
Schedule 1, co 10k mil albo 12 miesięcy
Schedule 2, co 5k mil albo 6 miesięcy
https://www.mazdausa.com/static/manuals ... 20200.html
kolor123 pisze:
29 wrz 2024, 20:52
Boję się że w samochodzie jest coś nie tak z elektroniką ponieważ jak zaczęliśmy oględziny pojazdu to próbowałem tym przyciskiem pod zderzakiem przy rejestracji otwierać klapę bagażnika i nie chciała się w ogóle otworzyć dopiero jak pokombinowałem chwilę kluczykiem coś tam pootwierałem tą klapę to zaczęło to funkcjonować czy to też zależy od tego czy kluczyk jest blisko pojazdu
Nie tylko zależy czy jest blisko pojazdu, ale z której strony. Guzik otwierania bagażnika w zderzaku nie zadziała, jeśli kluczyk nie jest blisko auta od strony bagażnika, nawet jeśli auto jest otwarte.
ND w USA mają jeszcze guzik otwierania bagażnika w kabinie, po lewej stronie nisko, obok dźwigni otwierania maski - ten powinien działaś niezależnie od advanced keyless entry.
https://www.mazdausa.com/static/manuals ... 30201.html
kolor123
Posty: 37
Rejestracja: 29 wrz 2024, 20:38
Model: ND
Wersja: SkyPasion
Lokalizacja: Warszawa

02 paź 2024, 4:30

Dziekuje za wszelkie odpowiedzi. Tak przod bede poprawial. Mysle,czy ja brac pod uwage czy ja odrzucac calkiem
kolor123
Posty: 37
Rejestracja: 29 wrz 2024, 20:38
Model: ND
Wersja: SkyPasion
Lokalizacja: Warszawa

02 paź 2024, 4:39

Tutaj jak była,sprowadzona

https://bid.cars/pl/lot/0-33720425/2021 ... 72M0450116

Gostek ma ja 2 lata wiec chyba nie na handel ale juz nie wien komu ufac a komu nie. Jest zrobiona juz,w polsce. Mial ja dla Siebie a teraz sprzedaje bo w 2 lata tylko 2000 km zrobił.

Co sadzicie
Awatar użytkownika
wrzaskun
Posty: 26
Rejestracja: 08 mar 2018, 15:29
Model: ND RF
Wersja: GT
Lokalizacja: Poznań

06 paź 2024, 1:54

Patrząc po zdjęciach to raczej kosmetyka na dzień uszkodzeń w USA, kupować jeździć i obserwować, albo odwrotnie :D
Auto masz w rękach to starczy ASO odwiedzić i nie ma co się dręczyć. Carfaxa sprawdzić też, fotki jak ma z portu. Blacharz czy lakiernik też sporo powie o naprawie. Zobacz czy poducha nowa czy rezystor. Prosta sprawa.
kolor123
Posty: 37
Rejestracja: 29 wrz 2024, 20:38
Model: ND
Wersja: SkyPasion
Lokalizacja: Warszawa

06 paź 2024, 20:35

Czy raport carfax jest darmowy ? Nie do konca o tym cos wiem
Awatar użytkownika
wrzaskun
Posty: 26
Rejestracja: 08 mar 2018, 15:29
Model: ND RF
Wersja: GT
Lokalizacja: Poznań

07 paź 2024, 1:57

Sprzedający pewnie brał Carfaxa to ci pokazać może, a tak to trzeba zapłacić w Europie z 40euro a w USA chyba da się znaleść za 3 do 10 dolców i płacisz paypal, albo zadzwoń do firmy co auta sprowadza to może taniej ci sprawdzą. Carfax to dane z USA czyli do kolizji, potem sprawdzasz autodna, carvertical albo coś podobnego bo nie wiesz czy nowy właściciel nie miał potem jakiejś przygody. Darmowo można tylko na historiapojazdu.gov.pl Najlepiej znajdz sobie auta które kupiłbyś na 100% i tylko dla nich opłać historię, a z najlepszym jedziesz do ASO albo swojego specialisty. Mazdy dość łatwo się sprawdza, to tak odchudzone auto że przy pomocy paznokcia da się rozkręcić połowę plastików i wszędzie zajrzeć.
ODPOWIEDZ