
OEM
o ile ma to sens:)
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Właśnie szukam czegoś na zimę, kręcenie się z dystansami zima/lato nie wchodzi w grę. W takim razie coś co mnie interesuje to po porostu felga z mniejszym ET o 20 i będzie git.irekJ pisze: ↑07 cze 2024, 8:56Z tego co pamiętam to oem felga nie wchodzi na żadne Brembo. Przy czym to OEM Mazdowe jest bardzo niewdzięczne, gdyż zacisk jest bardzo blisko piasty stąd felgi z dużym ET oraz tanie (zazwyczaj prosty odlew) nie przyjmują tego hamulca. Najtaniej to dystans 20mm do oem felgi.
Brembo z Clio to zleży od zastosowanego adaptera/tarczy. Tutaj zacisk jest dalej od piasty, ale problemem jest odległość i kształt ramion felgi. Ale jak wyżej bez dystansu lub odpowiedniej felgi z małym ET się nie obejdzie.
Dzięki za dużo konkretu! Potwierdziłeś trochę moje obawy związane z modulacją na wczesnym etapie... Masz jakąś rekomendowaną ścieżkę dojścia do OEM Brembo? Podejrzewam, że w ASO zaśpiewają 10k?irekJ pisze: ↑08 wrz 2024, 13:30Niedawno przesiadłem się z Brembo Clio na Brembo OEM. Wcześniej V-maxx 330mm.
Z tych trzech zdecydowanie wybieram OEM Brembo od Mazdy tak długo jak auto nie ma odwiedzać regularnie toru i robić życiówek.
Tutaj gwiazdka, że te zaciski potrzebują sportowego klocka typu Hawk HPS lub nowy produkt z lava.mu, wskazana też rozpórka pompy hamulcowej.
W takim setupie siła hamowania zdecydowanie przewyższa trakcję, jaką są w stanie dostarczyć drogowe opony. Dodatkowo pedał jest przyjemnie twardy, progresywny i powtarzalny z samej góry. Clio i Vmaxx miały jak dla mnie nieprzyjemny long travel, zanim auto faktycznie hamowało. Z minusów to umiarkowana pojemność cieplna w stosunku do custom big brejków oraz ograniczona dostępność klocków hamulcowych (choć tu wspomniane lava.mu robią robotę w super cenie).
Zestawy z Clio oraz Vmaxx są super skuteczne, w trybie daily jeden komplet tarcz/klocków wystarczy na zawsze, nawet na torze ciężko to zagotować, jest powtarzalność i przewidywalność na hamowaniu, wybór klocków w sumie nieograniczony. Na minus wspomniany long travel i odrobinę plastelinowy pedał (tutaj chyba działa podstawowa fizyka, małe servo musi przepchać dużo więcej płynu) i zazwyczaj gorsze pierwsze hamowanie na zimno.
@Danillo Dlaczego brembo na tor średnio się nadają? Mołgbyś rozwinąc?Danillo pisze: ↑10 wrz 2024, 14:03Nowe Brembo w IL wychodziły Ok 9 tys, w ASO pewnie więcej. Używane były niedawno ma giełdzie Ok 5k. W porównaniu do małego Stoptecha maja gumki przeciwkurzowe, za to Stoptech pływające tarcze. W szybkim daily raczej nie zauważysz różnicy. Na tor Brembo średnio się nadają, wtedy lepiej Stoptech lub inne BBK.
A to tylko zakup zestaw uszczelnień na wypadek wymiany i już. Irek ma taki jakby co.
@irekJ myślisz, że ta rozpórka załatwia ten case?