Jaki lepszy zestaw hamulcow do ND?

o ile ma to sens:)

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 832
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: ND3 Homura
Lokalizacja: Mazury / Ełk

07 cze 2024, 8:46

Że jeszcze nie dostałem ostrzeżenia... :)
OEM
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2798
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

07 cze 2024, 8:56

Z tego co pamiętam to oem felga nie wchodzi na żadne Brembo. Przy czym to OEM Mazdowe jest bardzo niewdzięczne, gdyż zacisk jest bardzo blisko piasty stąd felgi z dużym ET oraz tanie (zazwyczaj prosty odlew) nie przyjmują tego hamulca. Najtaniej to dystans 20mm do oem felgi.

Brembo z Clio to zleży od zastosowanego adaptera/tarczy. Tutaj zacisk jest dalej od piasty, ale problemem jest odległość i kształt ramion felgi. Ale jak wyżej bez dystansu lub odpowiedniej felgi z małym ET się nie obejdzie.
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 832
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: ND3 Homura
Lokalizacja: Mazury / Ełk

07 cze 2024, 9:04

irekJ pisze:
07 cze 2024, 8:56
Z tego co pamiętam to oem felga nie wchodzi na żadne Brembo. Przy czym to OEM Mazdowe jest bardzo niewdzięczne, gdyż zacisk jest bardzo blisko piasty stąd felgi z dużym ET oraz tanie (zazwyczaj prosty odlew) nie przyjmują tego hamulca. Najtaniej to dystans 20mm do oem felgi.

Brembo z Clio to zleży od zastosowanego adaptera/tarczy. Tutaj zacisk jest dalej od piasty, ale problemem jest odległość i kształt ramion felgi. Ale jak wyżej bez dystansu lub odpowiedniej felgi z małym ET się nie obejdzie.
Właśnie szukam czegoś na zimę, kręcenie się z dystansami zima/lato nie wchodzi w grę. W takim razie coś co mnie interesuje to po porostu felga z mniejszym ET o 20 i będzie git.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2798
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

07 cze 2024, 9:12

@Konioczynka to na pewno z OEM brembo bangla OZ Ultraleggera ET37 / ET30 oraz OZ Allegritta ET37 / ET30 w szerokości 7 cali. Mam jeszcze OZ Formula 7,5J ET30 i można tam głowę przełożyć więc w opcji 7J powinno też styknąć. Z tanich i dobrych to jeszcze Autec Wizzard i Clubrace ale tam szerokości 7,5 cala tylko.
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2284
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

07 cze 2024, 9:58

To polecam https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=584659 - Amerykanie wyprodukowali 15 stron o Brembo fitment :)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
AlbertK.
Posty: 26
Rejestracja: 08 cze 2018, 16:20
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław

08 wrz 2024, 11:38

Hej! Odgrzeję nieco temat samej skuteczności hamowania różnych zestawów. Czy ktoś byłby w stanie porównać skuteczność zestawu Brembo Clio vs Brembo OEM? Btw. da się jakoś rozsądnie (taniej niż stoptech i bez zakupów zza oceanu) dokupić OEC Brembo?
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2798
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

08 wrz 2024, 13:30

Niedawno przesiadłem się z Brembo Clio na Brembo OEM. Wcześniej V-maxx 330mm.
Z tych trzech zdecydowanie wybieram OEM Brembo od Mazdy tak długo jak auto nie ma odwiedzać regularnie toru i robić życiówek.
Tutaj gwiazdka, że te zaciski potrzebują sportowego klocka typu Hawk HPS lub nowy produkt z lava.mu, wskazana też rozpórka pompy hamulcowej.

W takim setupie siła hamowania zdecydowanie przewyższa trakcję, jaką są w stanie dostarczyć drogowe opony. Dodatkowo pedał jest przyjemnie twardy, progresywny i powtarzalny z samej góry. Clio i Vmaxx miały jak dla mnie nieprzyjemny long travel, zanim auto faktycznie hamowało. Z minusów to umiarkowana pojemność cieplna w stosunku do custom big brejków oraz ograniczona dostępność klocków hamulcowych (choć tu wspomniane lava.mu robią robotę w super cenie).

Zestawy z Clio oraz Vmaxx są super skuteczne, w trybie daily jeden komplet tarcz/klocków wystarczy na zawsze, nawet na torze ciężko to zagotować, jest powtarzalność i przewidywalność na hamowaniu, wybór klocków w sumie nieograniczony. Na minus wspomniany long travel i odrobinę plastelinowy pedał (tutaj chyba działa podstawowa fizyka, małe servo musi przepchać dużo więcej płynu) i zazwyczaj gorsze pierwsze hamowanie na zimno.
AlbertK.
Posty: 26
Rejestracja: 08 cze 2018, 16:20
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław

08 wrz 2024, 14:25

irekJ pisze:
08 wrz 2024, 13:30
Niedawno przesiadłem się z Brembo Clio na Brembo OEM. Wcześniej V-maxx 330mm.
Z tych trzech zdecydowanie wybieram OEM Brembo od Mazdy tak długo jak auto nie ma odwiedzać regularnie toru i robić życiówek.
Tutaj gwiazdka, że te zaciski potrzebują sportowego klocka typu Hawk HPS lub nowy produkt z lava.mu, wskazana też rozpórka pompy hamulcowej.

W takim setupie siła hamowania zdecydowanie przewyższa trakcję, jaką są w stanie dostarczyć drogowe opony. Dodatkowo pedał jest przyjemnie twardy, progresywny i powtarzalny z samej góry. Clio i Vmaxx miały jak dla mnie nieprzyjemny long travel, zanim auto faktycznie hamowało. Z minusów to umiarkowana pojemność cieplna w stosunku do custom big brejków oraz ograniczona dostępność klocków hamulcowych (choć tu wspomniane lava.mu robią robotę w super cenie).

Zestawy z Clio oraz Vmaxx są super skuteczne, w trybie daily jeden komplet tarcz/klocków wystarczy na zawsze, nawet na torze ciężko to zagotować, jest powtarzalność i przewidywalność na hamowaniu, wybór klocków w sumie nieograniczony. Na minus wspomniany long travel i odrobinę plastelinowy pedał (tutaj chyba działa podstawowa fizyka, małe servo musi przepchać dużo więcej płynu) i zazwyczaj gorsze pierwsze hamowanie na zimno.
Dzięki za dużo konkretu! Potwierdziłeś trochę moje obawy związane z modulacją na wczesnym etapie... Masz jakąś rekomendowaną ścieżkę dojścia do OEM Brembo? Podejrzewam, że w ASO zaśpiewają 10k? :lol:

Może ktoś ma jeszcze porównanie któregoś Brembo do małego StopTecha?
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2284
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

08 wrz 2024, 14:45

To ja tylko dorzucę od siebie, że long travel i brak czucia na górze miałem na zestawie z Clio dwa razy - obydwa po wymianie płynu na świeży i odpowietrzaniu. Okazuje się, powtarzalna procedura powinna być:
- świeży płyn i wypchnięcie bąbelków
- przejechanie trochę i poużywanie hamulca
- ponowne odpowietrzenie (2 z dwóch razów było jeszcze trochę powietrza po zewnętrznej stronie zacisku)

Po takim zabiegu long travel jest przynajmniej u mnie zminimalizowany i poprawia się czucie. A generalnie każdy czterotloczek zrobi mega różnicę, jeśli use case danego NDka to coś więcej niż POM :)

I jeszcze pytanie teoretyczne: oem Brembo vs Clio, na optykę tam nie ma za dużych różnic i pojemność układu powinna być podobna - ktoś wie/umie znaleźć jakieś źródło wiedzy?

No i z tego co słyszałem od mądrych ludzi, to reszta układu w OEM Brembo vs oem pływający jest taka sama (pompa, serwo itp), więc powinno sobie dawać radę z zaciskami z clio.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
KorppX
Posty: 47
Rejestracja: 13 sty 2024, 15:29
Model: ND
Lokalizacja: Lubelskie

09 wrz 2024, 11:45

@irekJ podrzuć link do rozpórki hamulca. Już jakiś czas szukam tego ale albo nie umiem szukać albo towar bardzo trudny do dostania.
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2024, 15:00 przez KorppX, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2798
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

09 wrz 2024, 14:08

Rozpórka stąd: https://www.facebook.com/profile.php?id=100085462249712 @kociol
Przy czym zasygnalizowałem ekipie, że obecny produkt można by poprawić, więc możesz dopytać czy coś się dzieje w temacie.
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2024, 14:32 przez irekJ, łącznie zmieniany 1 raz.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2302
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

10 wrz 2024, 14:03

Nowe Brembo w IL wychodziły Ok 9 tys, w ASO pewnie więcej. Używane były niedawno ma giełdzie Ok 5k. W porównaniu do małego Stoptecha maja gumki przeciwkurzowe, za to Stoptech pływające tarcze. W szybkim daily raczej nie zauważysz różnicy. Na tor Brembo średnio się nadają, wtedy lepiej Stoptech lub inne BBK.
Pozdrawiam, Danillo
KorppX
Posty: 47
Rejestracja: 13 sty 2024, 15:29
Model: ND
Lokalizacja: Lubelskie

11 wrz 2024, 18:12

@irekJ Daj jeszcze opinie co się zmieniło po założeniu tej rozpórki hamulca i czy było to aż tak odczuwalne. Z tego co wyczytałem w Google poprawia ona reakcje na pedał hamulca na samym początku. Wydaje mi się że przy OEM Brembo ta reakcja jest akceptowalna, czy montażu rozpórki wyeliminowałeś tą zwłokę całkowicie?
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2798
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

12 wrz 2024, 14:23

Nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie, bo zmieniłem za dużo rzeczy na raz. Ciężko stwierdzić co faktycznie miało wpływ na ożywienie hamulca.
Może @flatline ma lepsze porównanie?

Montaż banalnie prosty na dwie śrubki, bez rozbierania czegokolwiek.
Przy czym tak jak wspomniałem gdzieś wcześniej traktowałbym ten produkt jako bazę, która wymaga upgrejdu w postaci zaparcia o rozpórkę kielichów. Tu już względnie prosta metaloplastyka wchodzi w grę. Wtedy będzie to spełniać swoje zadanie.
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 253
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

12 wrz 2024, 16:37

Danillo pisze:
10 wrz 2024, 14:03
Nowe Brembo w IL wychodziły Ok 9 tys, w ASO pewnie więcej. Używane były niedawno ma giełdzie Ok 5k. W porównaniu do małego Stoptecha maja gumki przeciwkurzowe, za to Stoptech pływające tarcze. W szybkim daily raczej nie zauważysz różnicy. Na tor Brembo średnio się nadają, wtedy lepiej Stoptech lub inne BBK.
@Danillo Dlaczego brembo na tor średnio się nadają? Mołgbyś rozwinąc?
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2302
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

13 wrz 2024, 10:29

Lukasz, przy dość wysokiej cenie zakupu (nawet używki) dostajesz zestaw z dość małą litą tarczą, którego serwis jest bardzo drogi. Gumki pyłowe są zaprojektowane tylko do tego modelu, kosztują kilka stów i trzeba je sprowadzać z USA. Przy upalaniu szybko się kończą. Na tor zestaw bez gumek pyłowych jest lepszy albo z takimi do wymiany za grosze.
Pozdrawiam, Danillo
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 253
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

13 wrz 2024, 11:37

Ok, dzięki za odpowiedź. Mam fabryczne brembo stąd moje pytanie.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2302
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

13 wrz 2024, 11:46

Łukasz pisze:
13 wrz 2024, 11:37
Ok, dzięki za odpowiedź. Mam fabryczne brembo stąd moje pytanie.
A to tylko zakup zestaw uszczelnień na wypadek wymiany i już. Irek ma taki jakby co.
Są w USA zestawy do konwersji na wieksza i pływająca tarcze do ori Brembo ale to droga zabawa.

Z drugiej strony polski mx5 Cup jeździł na tarczy 280 (pływającej) i małym bbk Stoptech i dawał radę przez cały wyścig zatrzymywać profi kierowników na slickach…
Pozdrawiam, Danillo
AlbertK.
Posty: 26
Rejestracja: 08 cze 2018, 16:20
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław

14 wrz 2024, 14:56

irekJ pisze:
12 wrz 2024, 14:23
Przy czym tak jak wspomniałem gdzieś wcześniej traktowałbym ten produkt jako bazę, która wymaga upgrejdu w postaci zaparcia o rozpórkę kielichów. Tu już względnie prosta metaloplastyka wchodzi w grę. Wtedy będzie to spełniać swoje zadanie.
@irekJ myślisz, że ta rozpórka załatwia ten case?
https://cybul.eu/pl/sklep/mazda-mx-5-nd ... kielichow/
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2798
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

14 wrz 2024, 15:37

Tak, to bez wątpienia rozwiąże problem :)
AlbertK.
Posty: 26
Rejestracja: 08 cze 2018, 16:20
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław

16 wrz 2024, 11:54

A ma ktoś doświadczenie z 4-tłokowym Willwoodem? Widziałem, że w Tomsonie mają zestawy za ok.5k co oscyluje w cenie używanych Brembo...
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2798
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

16 wrz 2024, 12:35

Poszukaj sobie gdzieś w internetach wizualne porównanie tego zacisku z jakimkolwiek innym. Ten najmniejszy willwood jest totalnie filigranowy z małym i cienkim klockiem hamulcowym. Kiedyś to konsultowałem z PB i dość szybko łapie to temperaturę , mała pojemność cieplna, a w takich warunkach klocki zaczynają znikać bardzo szybko. A tu mały wybór z tego co pamiętam i chyba też drogo, ale do zweryfikowania.
AlbertK.
Posty: 26
Rejestracja: 08 cze 2018, 16:20
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław

16 wrz 2024, 13:06

Zauważyłem właśnie, że ta pojemność cieplna będzie dosyć mała... Z drugiej strony pojemność zacisku też mała, więc powinno się fajnie modulować. Co do cen klocków to jest dobrze referencyjnie DS2500 wychodzi pomiędzy 600-700. Z drugiej strony BBR serwuje 6-tłok (i 4 tłok również) z adapterem do OEM tarczy - to też mnie interesuje.
ODPOWIEDZ