[ND] Pielęgancja nowej mazdy

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

rechandler
Posty: 2
Rejestracja: 17 lut 2023, 23:03
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa

16 sie 2024, 19:16

Cześć!
Kupiłem nową Miatkę ND i zastanawiam się jak się o nią zatroszczyć. Na razie mam tak:
1. Folia PPF
2. Konserwacja podwozia
3. Wymiana oleju na oryginalny + filtr oleju po około 2k km, potem co roku lub ~15k km (raczej tyle nie zrobię)
4. No i tutaj już nie wiem, gdzieś mi mignęło, żeby olej w szperze wymienić i skrzyni biegów wymienić? Ale nie mogę znaleźć na jaki
5. Coś jeszcze o czym mogłem zapomnieć?

Dzięki za pomoc ;)

BTW czy w ND jest Torsen?
stpman
Posty: 705
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

18 sie 2024, 19:55

Nie jeździć zimą, a najlepiej nie jeździć wcale :D
Nie pałować na zimnym!
Olej raczej wymieniać co max. 10k km, raczej na 5W30 niż 0W20.

W instrukcji masz napisane jaki olej do skrzyni i dyfra.

Nie jest chyba Torsen, choć nie wiem co to jest.
Torsen to był w NB ;)

Reszta spoko, choć jak auto nie jeździ w zimie to konserwację podwozia bym pominął.

Dwa razy do roku mycie i impregnacja miękkiego dachu.

Impregnacja pseudo skór na fotelach.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2218
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

25 sie 2024, 11:30

ND nie wymaga żadnej dodatkowej opieki niż opisana w instrukcji. Skrzyni biegów nic nie pomoże, silnikowi nic nie zaszkodzi.
Ppf na lakier to fajna opcja. Ja wolę jednak w tej cenie mieć 10 razy ceramikę na 3-5 lat, czyli w sumie na 30 lat.
Awatar użytkownika
wrzaskun
Posty: 23
Rejestracja: 08 mar 2018, 15:29
Model: ND RF
Wersja: GT
Lokalizacja: Poznań

27 sie 2024, 22:17

w ND jest LSD Limited Slip Differential, w 2024 ponoć ALSD.

Możesz co 5k przekładać koła, zamianiać miejscami.
Inspecja podwozia co pół roku, są różne wersje, niektóre lepiej a inne mniej zabezpieczone, wózek / sanki lubią na spawach rdzewieć, wahacze też całkowicie.
Inspekcja rdzy na stelażach foteli, uchwytach kokpitu zwykle to tylko lekki nalot w randomowych miejscach.
Lakier jest mało odporny, jak to w japońcach są odpryski od patrzenia.
ODPOWIEDZ