Hej,
Czy jest potrzeba dostrajania świateł matrycowych LED z USA do UE?
Widziałem że od 2019 Ground Touring w USA mają takie szare naklejki na lampach, czy to właśnie są led matrycowe?
W przypadku potrzeby dostrajania jak wygląda taki proces?
[ND2] Światła LED matrycowe USA
Dostosowanie świateł matrycowych USA do UE
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- szy
- Donator
- Posty: 743
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
Amerykańskie Grand Touring mają adaptacyjne/skrętne światła, ale nie matrycowe. I tak, mam takie same naklejki i definitywnie nie mam matrycowych świateł. Z koniecznością dostrajania nie pomogę.
Wydaje mi się, że amerykańskie prawo nie pozwala na stosowanie matrycowych świateł - ale to wyczytane w internecie i na tej próbce, której mam okazję doświadczyć, potwierdzone tym, że nie widziałem tutaj żadnego auta z matrycowymi światłami.
Wydaje mi się, że amerykańskie prawo nie pozwala na stosowanie matrycowych świateł - ale to wyczytane w internecie i na tej próbce, której mam okazję doświadczyć, potwierdzone tym, że nie widziałem tutaj żadnego auta z matrycowymi światłami.
Dzięki, to sporo wyjaśnia. Zatem w USA najwyższe modele GT mają adaptacyjne. Zakładam że programowanie już nie wchodzi w grę, a przeróbka odbłyśnika / soczewki?
W swojej wersji z AFS jak świecisz na przeszkodę otrzymujesz płaski snop światła? Zasadniczo jak czytam to są głosy że nie trzeba ich dostosowywać ale sam nie wiem bo to tylko system skrętny o 15 stopni więc na wprost nie doświetla pobocza, co jest wymagane w UE.
Można pewnie porównać obie wersje.
Gdyby ktoś przerabiał w swojej bo trzeba to chętnie dowiem się jak to najlepiej zrobić jak chodzi o AFS, może da się zakupić tylko te elementy jak soczewka czy odbłyśnik, a może się to przerabia.
W swojej wersji z AFS jak świecisz na przeszkodę otrzymujesz płaski snop światła? Zasadniczo jak czytam to są głosy że nie trzeba ich dostosowywać ale sam nie wiem bo to tylko system skrętny o 15 stopni więc na wprost nie doświetla pobocza, co jest wymagane w UE.
Można pewnie porównać obie wersje.
Gdyby ktoś przerabiał w swojej bo trzeba to chętnie dowiem się jak to najlepiej zrobić jak chodzi o AFS, może da się zakupić tylko te elementy jak soczewka czy odbłyśnik, a może się to przerabia.
- szy
- Donator
- Posty: 743
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
Niestety nie wiem nic o dostosowywaniu świateł do wymagań polskich / europejskich. Moim zdaniem nie różnią się znacznie snopem światła od europejskich ND, i nie sądzę, żeby mniej oświetlały pobocze ale ja bardzo krótko miałem ND w Polsce.
Natomiast co do zobrazowania jak działają światła w wersji US mogę zobrazować bez problemu - kilka zrzutów z kamerki - więc oceń sam.
Tu w połowie filmiku widać auto głęboko w zatoczce parkingowej po prawej co trochę pomaga złapać skalę przy szerokokątnym obiektywie:
Automatyczne długie + skrętne światła:
NDkowe automatyczne długie działają całkiem spoko, szczególnie na tym filmiku porównując jak automatyczne długie działają w ID.4 jadącym przede mną
Natomiast co do zobrazowania jak działają światła w wersji US mogę zobrazować bez problemu - kilka zrzutów z kamerki - więc oceń sam.
Tu w połowie filmiku widać auto głęboko w zatoczce parkingowej po prawej co trochę pomaga złapać skalę przy szerokokątnym obiektywie:
Automatyczne długie + skrętne światła:
NDkowe automatyczne długie działają całkiem spoko, szczególnie na tym filmiku porównując jak automatyczne długie działają w ID.4 jadącym przede mną