Wymiana oleju w silniku i skrzyni ND - jak często
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Olej silnikowy co roku (~6000km),
Olej w skrzyni co drugi rok (~12000km)
Olej w skrzyni co drugi rok (~12000km)
- irekJ
- Donator
- Posty: 2730
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Pytanie trochę akademickie. Istotne kto, gdzie i jak eksploatuje auto. Interwały podawane przez ASO można włożyć między bajki.
Generalnie zawsze dobrze zaczynać sezon ze świeżym olejem. Ja eksploatując w miarę intensywnie Miatę staram się zmieniać olej w silniku po ok 6 - 8 k km. Olej w skrzyni i dyfrze co drugą, góra trzecią wymianę w silniku. Nie są to jakieś super duże koszty, a można przynajmniej kontrolować stan podzespołów.
Generalnie zawsze dobrze zaczynać sezon ze świeżym olejem. Ja eksploatując w miarę intensywnie Miatę staram się zmieniać olej w silniku po ok 6 - 8 k km. Olej w skrzyni i dyfrze co drugą, góra trzecią wymianę w silniku. Nie są to jakieś super duże koszty, a można przynajmniej kontrolować stan podzespołów.
Dziękuję za rozwianie wątpliwości, do miłośników DIY mam jeszcze pytanie: wielkość uszczelek korków spustowych oleju w dyfrze i skrzyni jest taka sama jak w silniku? Na hexology.com są dokładne schematy ale na temat wielkości milczą , logika podpowiada że tak ale wolę się spytać mądrzejszych żeby nie stanąć w kanale przed faktem braku pasującej
-
- Posty: 682
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Nie wiem czy jest sens zakładać nowy temat, więc zapytam tutaj.
Jak już zmienić olej w ND2 2.0 to na jaki?
Zostać przy fabrycznym Mazdowskim 0W20, czy przejść na Mazdowski 5W30, czy może kupić coś innej firmy (w domyśle coś lepszego)?
Priorytet to trwałość i długa bezawaryjna eksploatacja silnika.
Jak już zmienić olej w ND2 2.0 to na jaki?
Zostać przy fabrycznym Mazdowskim 0W20, czy przejść na Mazdowski 5W30, czy może kupić coś innej firmy (w domyśle coś lepszego)?
Priorytet to trwałość i długa bezawaryjna eksploatacja silnika.
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Ja przeszedłem na 5w30 full ester. Wszystko zależy jak używasz auta, ile razy na rok wymieniasz olej itpstpman pisze: ↑27 gru 2023, 19:32Nie wiem czy jest sens zakładać nowy temat, więc zapytam tutaj.
Jak już zmienić olej w ND2 2.0 to na jaki?
Zostać przy fabrycznym Mazdowskim 0W20, czy przejść na Mazdowski 5W30, czy może kupić coś innej firmy (w domyśle coś lepszego)?
Priorytet to trwałość i długa bezawaryjna eksploatacja silnika.
-
- Posty: 682
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
@mutra olej będzie wymieniany raz w roku, na wiosnę. Przebiegi na poziomie do max. 5-6k km.
Ale lubię wkręcać się na wysokie obroty, więc nie wiem czy 0W20 to dobry pomysł.
Czy zauważyłeś, że na oleju 5W30 zużywa więcej paliwa?
Jaki konkretnie olej używasz?
Ale lubię wkręcać się na wysokie obroty, więc nie wiem czy 0W20 to dobry pomysł.
Czy zauważyłeś, że na oleju 5W30 zużywa więcej paliwa?
Jaki konkretnie olej używasz?
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Tak, zużywa więcej ( jak jeszcze chciało mi się robić pomiary to wychodziło +0.4l/100 przy jeździe poza miastem) ja mam zalany fuchs titan race pro 5w30 (High saps). Ja zmieniłem na 5w30 bo subiektywnie olej którego używam jest lepszy od oleju mazdy w kwestii ochrony silnika. Czy to są różnice przekładające się na jakieś korzyści przy normalnym użytkowaniu auta to już inna sprawa . Z tego co pamiętam @irekJ ma zalany 0w20 i korba mu bokiem jeszcze nie wyszła .
- irekJ
- Donator
- Posty: 2730
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
@mutra Deer Goat nien. 5W30 od samego początku wymieniany co 5-7k km, średnio 2x w sezonie. Zacytuję klasyka, że "najlepszy olej to ten często wymieniany"
Chyba największe grono entuzjastów NC/ND ma Motul 5W30. Dobre i tanie.
Chyba największe grono entuzjastów NC/ND ma Motul 5W30. Dobre i tanie.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2730
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Jak wymienia ASO to zazwyczaj udaje im się wlać 3,8 - 4.0 litra.
Jak komuś chce się spuszczać gorący olej i podnieść lewy tył o 30cm to wejdzie książkowe 4.3 litra.
Mowa o 2.0, nie mam pojęcia jak jest w 1.5. Warto też pamiętać o wymianie podkładki korka.
Jak komuś chce się spuszczać gorący olej i podnieść lewy tył o 30cm to wejdzie książkowe 4.3 litra.
Mowa o 2.0, nie mam pojęcia jak jest w 1.5. Warto też pamiętać o wymianie podkładki korka.
-
- Posty: 682
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Dzięki @irekJ chyba ogarnę
W Fiatach daje radę, to i z Mazdą sobie poradzę
A jak tutaj jest z ilością oleju na min. i max. ?
Bo na przykład w Fiatach to jest około 1l różnicy.
Czy poprostu lejecie prawie pod max?
W Fiatach daje radę, to i z Mazdą sobie poradzę
A jak tutaj jest z ilością oleju na min. i max. ?
Bo na przykład w Fiatach to jest około 1l różnicy.
Czy poprostu lejecie prawie pod max?
Mx 2.0 używany głównie na krajówkach cały rok.
Warto zmieniać 0w20 na coś gęstszego np. 5w30 ?
Drugie pytanie to olej do skrzyni i dyfra, zmieniać na oryginały Mazdy czy lać motula (75w90 do skrzyni i 75w140 do dyfra)?
Warto zmieniać 0w20 na coś gęstszego np. 5w30 ?
Drugie pytanie to olej do skrzyni i dyfra, zmieniać na oryginały Mazdy czy lać motula (75w90 do skrzyni i 75w140 do dyfra)?
-
- Posty: 682
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Panowie, ostatnie i ostateczne pytanie z mojej strony w kwestiach olejowych.
Straszny mam dylemat połączony z brakiem wiedzy.
Jakim do cholery olejem 5W30 (bo z 0W20 rezygnuje na pewno) zalać moją Mazdę?
@irekJ poleca Motul 8100 Eco-Lite, inne chłopaki z kolei polecają AMSOIL Signature Series 5W30...
Straszny mam dylemat połączony z brakiem wiedzy.
Jakim do cholery olejem 5W30 (bo z 0W20 rezygnuje na pewno) zalać moją Mazdę?
@irekJ poleca Motul 8100 Eco-Lite, inne chłopaki z kolei polecają AMSOIL Signature Series 5W30...
- irekJ
- Donator
- Posty: 2730
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
To jak już zostałem wspomniany, to potwierdzam że u mnie Miaty bezproblemowo nawijają kilometry na Motul od wielu lat. Na ile kojarzę, to większość aut z Kępna też wyjeżdża zalana tą oliwą.
Na pewno nie jest to najlepszy olej na rynku ale za to dobry i tani. Niezmiennie uważam, że lepiej taki wymieniany częściej niż coś super premium z dużym przebiegiem.
Grunt to unikać podejrzanie tanich ofert (podróbki).
Na pewno nie jest to najlepszy olej na rynku ale za to dobry i tani. Niezmiennie uważam, że lepiej taki wymieniany częściej niż coś super premium z dużym przebiegiem.
Grunt to unikać podejrzanie tanich ofert (podróbki).
-
- Posty: 682
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
No właśnie, Motul jest zaskakująco tani, Amsoil o wiele droższy... Pytanie czy warto, zwłaszcza przy małych przebiegach rocznych, auto nie używane na torze, czasem tylko wkręcane do odcinki na ciepłym oleju
- Peecer
- Donator
- Posty: 2685
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
ND mam zbyt krótko, by móc coś więcej na ten temat napisać. Ale do poprzedni eNCeków lałem olej silnikowy AMSOIL 5W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (ASL). Jazda emeryta i roczny przebieg ostatnich 4-5 lat w tych MX-5'kach nie więcej niż 10 tyś między wymianami. Osobiście tylko dla swojej psychiki i samopoczucia, wybierałem tę oliwę. Czułem się lepiej, i wybrałem ją podglądając forum https://zmienolej.pl/, bardzo wiele osób ją poleca.
Tylko czy warto "aż" tak przepłacać jeśli ktoś uzna, że różnica ceny jest tak znaczna....
Nadal leje ją do pozostałych aut i zastrzeżeń nie zgłaszam.
- flatline
- Donator
- Posty: 2236
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Ja używam Millersa EE Performance 5w30 i robi robotę w warunkach „alpejskich”. Generalnie popiszę się pod częstą wymianą - świeży olej zawsze na propsie.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
https://olejefuchs.pl/fuchs-titan-race- ... -5ltr.html
Do ND leję 5w30. Do nb 5w40.
Kosiarka i rębak też na tym pracują.
Nic póki co nie wybuchło. Dodatkowy plus że nikt tego nie podrabia
Do ND leję 5w30. Do nb 5w40.
Kosiarka i rębak też na tym pracują.
Nic póki co nie wybuchło. Dodatkowy plus że nikt tego nie podrabia