Wymiana szyby przedniej
Przekładka czujników.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- irekJ
- Donator
- Posty: 2791
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Jako że mam spore doświadczenie to chyba mogę pomóc.
Po pierwsze jest kilka rodzajów szyb do ND, co najmniej trzy niekompatybilne ze sobą i prawdopodobnie ich wariacje, które można jakoś dopasować. Trochę jak z lampami.
Wersje szyb różnią się właśnie rodzajem i sposobem montażu czujników i całej tej wiszącej konsoli. Dlatego szybę dobierasz po VINie, kupujesz samą szybę i przekładasz czujniki, lusterko itp. Z tego co pamiętam, to na szybie są coś ala zatrzaski więc przekładka jest prosta.
Serwisówka mówi, że konieczna jest kalibracja, świateł, kamery, czujnika itp, ale nie słyszałem o przypadku gdzie niewykonanie tego powodowało problemy.
Na koniec warto pamiętać, żeby bezinwazyjnie zdemontować czarne dekory. W ASO serwisówka przewiduje wymianę na nowe i traktują je jako jednorazowe. A to drogie rzeczy są (więcej niż szyba).
Po pierwsze jest kilka rodzajów szyb do ND, co najmniej trzy niekompatybilne ze sobą i prawdopodobnie ich wariacje, które można jakoś dopasować. Trochę jak z lampami.
Wersje szyb różnią się właśnie rodzajem i sposobem montażu czujników i całej tej wiszącej konsoli. Dlatego szybę dobierasz po VINie, kupujesz samą szybę i przekładasz czujniki, lusterko itp. Z tego co pamiętam, to na szybie są coś ala zatrzaski więc przekładka jest prosta.
Serwisówka mówi, że konieczna jest kalibracja, świateł, kamery, czujnika itp, ale nie słyszałem o przypadku gdzie niewykonanie tego powodowało problemy.
Na koniec warto pamiętać, żeby bezinwazyjnie zdemontować czarne dekory. W ASO serwisówka przewiduje wymianę na nowe i traktują je jako jednorazowe. A to drogie rzeczy są (więcej niż szyba).
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Dzięki. Całość idzie z ubezpieczenia ale spec przyjeżdza do mnie więc chciałem wiedzieć gdzie i kiedy mu patrzeć na ręce.irekJ pisze: ↑03 kwie 2023, 13:31Jako że mam spore doświadczenie to chyba mogę pomóc.
Po pierwsze jest kilka rodzajów szyb do ND, co najmniej trzy niekompatybilne ze sobą i prawdopodobnie ich wariacje, które można jakoś dopasować. Trochę jak z lampami.
Wersje szyb różnią się właśnie rodzajem i sposobem montażu czujników i całej tej wiszącej konsoli. Dlatego szybę dobierasz po VINie, kupujesz samą szybę i przekładasz czujniki, lusterko itp. Z tego co pamiętam, to na szybie są coś ala zatrzaski więc przekładka jest prosta.
Serwisówka mówi, że konieczna jest kalibracja, świateł, kamery, czujnika itp, ale nie słyszałem o przypadku gdzie niewykonanie tego powodowało problemy.
Na koniec warto pamiętać, żeby bezinwazyjnie zdemontować czarne dekory. W ASO serwisówka przewiduje wymianę na nowe i traktują je jako jednorazowe. A to drogie rzeczy są (więcej niż szyba).
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Też wymieniałem szybę przednią. Plus jest taki, że nie istnieją aftermarketowe szyby, więc i tak dobierasz po VIN, i tak będzie OEM. Minus jest taki, że dekory muszą, absolutnie muszą być nowe, cokolwiek by spec od wymiany nie mówił. Inaczej będziesz zbierał dekory z autostrady albo kleił je taśmą, żeby nie wyły i nie urwały się w losowym momencie, a później będziesz czekać aż dojdą z magazynu (dostępność ograniczona), oczywiście już po tym, jak reklamacja zostanie uznana. Więc od razu mają przyjść z szybą. Byłem tam, robiłem to.
U mnie kalibracja nie wystąpiła, co w sumie niewiele zmienia, bo mój skypassion i tak nie ma sprzedanej z nim opcji automatycznych świateł drogowych, więc nie miałem co kalibrować
U mnie kalibracja nie wystąpiła, co w sumie niewiele zmienia, bo mój skypassion i tak nie ma sprzedanej z nim opcji automatycznych świateł drogowych, więc nie miałem co kalibrować

ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- MaciekW
- Donator
- Posty: 259
- Rejestracja: 11 mar 2016, 20:20
- Model: ND
- Wersja: 2.0 SkyPassion
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Też zmieniałem szybę i potwierdzam, że po VIN problemu nie powinno być. Tylko oryginały są, Nordglass mi to chyba robił.
Co do dekorów, to przełożyli stare - nie miałem pojęcia, że to ma być zmieniane, ubezpieczyciel też
. Ale... połamali chyba tylko jeden zatrzask, co zauważyłem po jakimś czasie, jeździłem tak chyba z rok, bo wiecznie zapominałem. W końcu przy przeglądzie wymienili mi sam zatrzask w aso. Jakieś grosze to kosztowało.
Da się.
Co do dekorów, to przełożyli stare - nie miałem pojęcia, że to ma być zmieniane, ubezpieczyciel też

Da się.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2791
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Potwierdzam, że dekory da się przełożyć bez strat. Artur robił to u mnie już w sumie 3x. Sztuką jest odczepić zatrzaski i klipsy bez strat a te znajdują się wewnątrz ramki szyby.
Leciałem autostradą wiele razy powyżej 200 i cały czas są na swoim miejscu, nic nie szumi i nie tłucze się.
Jak ktoś to będzie robił pierwszy raz to raczej nie ma opcji aby zrobił to dobrze (dekory). Jak coś to problematyczny jest ten górny.
Leciałem autostradą wiele razy powyżej 200 i cały czas są na swoim miejscu, nic nie szumi i nie tłucze się.
Jak ktoś to będzie robił pierwszy raz to raczej nie ma opcji aby zrobił to dobrze (dekory). Jak coś to problematyczny jest ten górny.
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
I jak wyszło?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Odebrałem. Wymienili szybę na aftermarket (fuyao). Plastiki i uszczelkę też wymienili. Skalibrowali co trzeba ponoć bez problemu. Na razie żadnego błędu nie wywaliło.
Spasowanie troszkę kiepskie przy prawym słupku- wystaje kawałek gąbki ale poza tym na razie wygląda tak jak wcześniej (na tyle na ile miałem czas się przyjrzeć
Spasowanie troszkę kiepskie przy prawym słupku- wystaje kawałek gąbki ale poza tym na razie wygląda tak jak wcześniej (na tyle na ile miałem czas się przyjrzeć
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1665
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Też mnie to dopadło właśnie.
Potwierdzam, Autoglass (dawny Nordglass) robi to. Chociaż gdybym nie wiedział zawczasu, że trzeba zamówić spinki, mogłoby być mniej łatwo.
W każdym razie, ASO w osobie nieocenionego skądinąd pana Pawła zaśpiewało ok. 5600 za części plus tysiąc za robociznę i nie ma innej opcji (z tego oczywiście ponad dwa klocki za same dekory - bodajże 800+ górny i po 700+ boczne. EDIT: A jednak górny jest 719zł, boczne po 861.
W Autoglassie jest albo Saint-Gobain za jakieś 1800zł brutto, albo OEM za mniej-więcej tyleż samo, tyle że netto. Do tego trzeba od razu powiedzieć żeby razem z szybą wzięli spinki (cena za jedną sztukę)
51673A - SPINKA N24351W24A - szt. 2 - cena 16,71
51722A - SPINKA NC3K51W24A - szt. 2 - cena 16,96
51854 - SPINKA NC3K51W24A - szt. 2 - cena 16,96
51W24 - SPINKA,ZACZEP N24351W24A - szt. 4 - cena 16,71
Do tego tysiąc za robociznę/kalibrację (niby faktycznie pan coś grzebał kąkuterkiem przed pracą i zaczytywał coś z samochodu, zakładam, że coś jednak zrobili). Łącznie zamyka się na szybie OEM-owej niecałe 3400. Czyli połowa tego, co w ASO.
Potwierdzam, Autoglass (dawny Nordglass) robi to. Chociaż gdybym nie wiedział zawczasu, że trzeba zamówić spinki, mogłoby być mniej łatwo.
W każdym razie, ASO w osobie nieocenionego skądinąd pana Pawła zaśpiewało ok. 5600 za części plus tysiąc za robociznę i nie ma innej opcji (z tego oczywiście ponad dwa klocki za same dekory - bodajże 800+ górny i po 700+ boczne. EDIT: A jednak górny jest 719zł, boczne po 861.
W Autoglassie jest albo Saint-Gobain za jakieś 1800zł brutto, albo OEM za mniej-więcej tyleż samo, tyle że netto. Do tego trzeba od razu powiedzieć żeby razem z szybą wzięli spinki (cena za jedną sztukę)
51673A - SPINKA N24351W24A - szt. 2 - cena 16,71
51722A - SPINKA NC3K51W24A - szt. 2 - cena 16,96
51854 - SPINKA NC3K51W24A - szt. 2 - cena 16,96
51W24 - SPINKA,ZACZEP N24351W24A - szt. 4 - cena 16,71
Do tego tysiąc za robociznę/kalibrację (niby faktycznie pan coś grzebał kąkuterkiem przed pracą i zaczytywał coś z samochodu, zakładam, że coś jednak zrobili). Łącznie zamyka się na szybie OEM-owej niecałe 3400. Czyli połowa tego, co w ASO.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2024, 15:26 przez TerminatorPi, łącznie zmieniany 1 raz.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1665
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Off topic - czyli Ty masz ten rocznik, kiedy Mazda Polska podrukowała katalogi i specyfikacje na ficzer, którego w samochodzie nie było? Coś się chociaż udało ugrać w sensie jakiejś bonifikaty, czy coś?Kim Son San pisze: ↑03 kwie 2023, 14:40U mnie kalibracja nie wystąpiła, co w sumie niewiele zmienia, bo mój skypassion i tak nie ma sprzedanej z nim opcji automatycznych świateł drogowych, więc nie miałem co kalibrować![]()
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2224
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Matko i córko, to ja żyłem dotąd na poziomie 500 zł za nową szybę z wymianą (ostatnio robiłem to w fiacie stilo). Tu po kombinowaniu 3400 zł. Aż strach jeździć samochodem. Serio.TerminatorPi pisze: ↑16 wrz 2024, 14:35Też mnie to dopadło właśnie.
(...)
Do tego tysiąc za robociznę/kalibrację (niby faktycznie pan coś grzebał kąkuterkiem przed pracą i zaczytywał coś z samochodu, zakładam, że coś jednak zrobili). Łącznie zamyka się na szybie OEM-owej niecałe 3400. Czyli połowa tego, co w ASO.
Przykro mi, że to Ciebie spotkało. Muszę jednka zapytać, dlaczego nie robiłeś tego bezgotówkowo z AC? Przy takich cenach nie wyobrażam sobie inaczej, ile stracisz na zniżce za OC+AC, 500-1000 zł max?
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1665
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
To skomplikowane, bo zniżka to jedno, udział własny to drugie, a szyba się już zwróciła na różnicy w ubezpieczeniuWojtek Wawa pisze: ↑23 wrz 2024, 15:23Matko i córko, to ja żyłem dotąd na poziomie 500 zł za nową szybę z wymianą (ostatnio robiłem to w fiacie stilo). Tu po kombinowaniu 3400 zł. Aż strach jeździć samochodem. Serio.TerminatorPi pisze: ↑16 wrz 2024, 14:35Też mnie to dopadło właśnie.
(...)
Do tego tysiąc za robociznę/kalibrację (niby faktycznie pan coś grzebał kąkuterkiem przed pracą i zaczytywał coś z samochodu, zakładam, że coś jednak zrobili). Łącznie zamyka się na szybie OEM-owej niecałe 3400. Czyli połowa tego, co w ASO.
Przykro mi, że to Ciebie spotkało. Muszę jednka zapytać, dlaczego nie robiłeś tego bezgotówkowo z AC? Przy takich cenach nie wyobrażam sobie inaczej, ile stracisz na zniżce za OC+AC, 500-1000 zł max?

Swoją drogą, ubezpieczenie szyb chyba w żadnym TU nie obejmuje wymiany w ASO (może obejmować OEM-ową szybą, ale nie serwis), więc dla ND się nie opłaca dopłacać do ubezpieczenia dla naprawy na OEM-owej szybie, bo jedyny zamiennik na rynku jest bardzo przyzwoity (Saint Gobain mam OEM-owo w MB
