Ja miałem na pierwszą czyli soft,tył też i było idealnie gdzie znalazłeś za 380 pewnie to cena bez podatku!?
Jakie stabilizatory?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Dobra cena !chyba sobie zamówię

NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
dzięki już zamówione

NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
White line ma 3 mocowania h&r ma 2.
Ja wziąłem Najtańsze dostępne (no prawie najtańsze bo były jeszcze staby ultra racing z jednym mocowaniem) wychodząc z założenia że do cywilnego auta powinno wystarczyć w kwestii regulacji.
Jak nie wystarczy to wymienię na white line ( tutaj w UK są 200gbp droższe od eibachów które kupiłem)
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Na miękko:
- irekJ
- Donator
- Posty: 2791
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Ja mam przód twardo a tył miękko.
Ale u mnie gwint prawilny siedzi i bardzo fajnie to działa. Reakcja auta na ruchy kierownicą jest absolutnie natychmiastowa. Zero przechyłu itp. generalnie taczka. Ale co najważniejsze brak podsterowności na wszystkich oponach jakie testowałem (poza wyjątkiem AD08RS).
Ale u mnie gwint prawilny siedzi i bardzo fajnie to działa. Reakcja auta na ruchy kierownicą jest absolutnie natychmiastowa. Zero przechyłu itp. generalnie taczka. Ale co najważniejsze brak podsterowności na wszystkich oponach jakie testowałem (poza wyjątkiem AD08RS).
Jako że po dwóch latach przerwy znowu wsiadłem do mx-5 nd mam pytanie, mam nowe oponki eagle f1 205 45 17 zawias na tę chwilę standard, jakieś 2 bary wszędzie nie pamiętam czy w mojej poprzedniej RF przy wolnej jeździe i skręcaniu powiedzmy 90 stopni tak słabo auto samo prostowało koła! po prostu muszę odkręcać w drugą stronę czasami albo przynajmniej mam takie uczucie. Już się zastanawiam powoli czy te auto nie zostawia 4rech śladów i to bez driftu 

NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
- flatline
- Donator
- Posty: 2281
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Sprawdź geometrię - Mazda z fabryki potrafi wyjechać z bardzo dziwnymi ustawieniami. To o czym mówisz to pewnie korekta WSZ.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
No to pewnie to będzie to czyli - caster widzę że ma być około 8 stopni jest jakaś regulacja w nd do tego? Patrzyłem na flying Miata o zawieszeniu i właśnie mówił że jest to dość zjebane w 2015 i 2016 soft topach i trzeba ustawić ale nie mówił jak 

NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
- irekJ
- Donator
- Posty: 2791
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Geometrię generalnie warto ustawiać w sprawdzonym miejscu. Większość geometrystów na widok kartki w rękach pokazuje drzwi.
Każda dzisiejsza maszyna pokazuje wszystkie ustawialne parametry w Miacie. Kwestia wiedzieć co się chce i upewnić, że człowiek to ustawił.
Każda dzisiejsza maszyna pokazuje wszystkie ustawialne parametry w Miacie. Kwestia wiedzieć co się chce i upewnić, że człowiek to ustawił.
Na szczęście mam takiego co ustawi mi wszystko co chcę:) myślę że będzie to tzw. flying Miata setup ale tylko -1 camber przód i tył
Korci mnie by zrobić samemu ten kat wyprzedzenia jeśli ma być do oporu to nie powinno być trudne;)
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 128
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Tylko że musisz ustawić z obu stron tyle samo, czyli tylko jedna strona jest na maksa (tam, gdzie da się mniejszy kąt ustawić), a drugą dopasowujesz do tego. No i nie dam sobie głowy uciąć, ale regulacja KWSZ chyba jest powiązana z pozostałymi (powinno się ją ustawiać po camberze, a przed zbieżnością). Więc generalnie lepiej po prostu pojechać i zrobić kompleksowo.
Mam zamiar tak właśnie zrobić mam już sprężyny czekam jeszcze na stabilizatory ( na tę chwilę jeszcze ich nie wysłali więc pewnie ich nie mają w tym tarmac sklepie
) montuje a potem na geometrię jedna sprawa tylko mnie niepokoi pan od Flying miata mówi że wersja soft top z 16 i 16 roku ma inny "rack" który ma mniejszy caster możliwy pewnie - został on zmieniony w 2017r i wszystkie softy i rf już są z nowym rackiem tylko o co mu chodzi co ma na myśli mówiąc "rack" ktoś ma pojęcie ? czy to jest maglownica ? jak się ma maglownic ado "castera" w takim razie wg mnie to ewentualnie do "toe" czy w takim razie jest szansa ustawić taki kąt w 2015 i 2016 by to jakoś jeździło ???
15min 10sek

NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 128
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Tak, steering rack to przekładnia. On w tym filmiku mówi, że ND, zwłaszcza te pierwsze, mają stosunkowo silne elektryczne wspomaganie, co wymaga większego castera (bo ogólnie w dużym uproszczeniu: wysoki KWSZ powoduje efekt odwrotny do wspomagania, czyli "cięższą", silniej prostującą się kierownicę). Czyli tak czy siak obowiązuje zasada "max ile się da".
No właśnie i jeszcze napisali że by to naprawić trzeba zmienić przekładnie:( o matko jak bym widział to nie kupił bym tego auta 

NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 128
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Yyy, nie wiem, gdzie tak napisali, ale w tym filmie gość mówi tylko, że by to naprawić, trzeba ustawić bardzo duży caster, a w nowszych już niekoniecznie. Ja bym nie dramatyzował i ustawił camber z przodu na maksa (bo z tego co się orientuję, w ND seryjnie ciężko uzyskać więcej niż 2 stopnie), camber z tyłu taki sam albo o 0,5 stopnia mniejszy, caster na maksa, a zbieżność (toe-in) to już zależnie od Twoich preferencji i zawieszeniowych modów.
Ale ja nigdy nie miałem ND, więc nie wiem, czemu się tutaj w ogóle wypowiadam

-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Dobrze mówisz. Camber na maksa (byleby równo) Caser flyin miata radzi ustawić 8stopni - u mnie dało się zrobić tylko 7SrogaDroga pisze: ↑10 lut 2023, 9:19Yyy, nie wiem, gdzie tak napisali, ale w tym filmie gość mówi tylko, że by to naprawić, trzeba ustawić bardzo duży caster, a w nowszych już niekoniecznie. Ja bym nie dramatyzował i ustawił camber z przodu na maksa (bo z tego co się orientuję, w ND seryjnie ciężko uzyskać więcej niż 2 stopnie), camber z tyłu taki sam albo o 0,5 stopnia mniejszy, caster na maksa, a zbieżność (toe-in) to już zależnie od Twoich preferencji i zawieszeniowych modów.
Ale ja nigdy nie miałem ND, więc nie wiem, czemu się tutaj w ogóle wypowiadam![]()
Ostatnio zmieniony 10 lut 2023, 9:58 przez mutra, łącznie zmieniany 1 raz.