Chciałbym zastąpić hak holowniczy paskiem pod kątem jazdy na torze. Z wstępnego researchu na necie widzę, że wszystkie paski mają gwint M15 maksymalnie, gwint w ND z przodu jest M20. Czy ktoś może znalazł jakąś gwintowaną tuleje/inny sposób mocowania tego pozwalający na użycie paska z m15? Czy po prostu trzeba rozwiercić dziurę w pasku do M20 i tak załatwić temat? Wolałbym jednak pierwszą metodę, żeby nie osłabiać mocowania.
Cravenspeed w swoim mocowaniu tablicy Platypus ma chyba idealną śrubę (hex stud), ale z tego co widzę jest to robione customowo.
https://www.cravenspeed.com/the-platypu ... all-guide/
Mocowanie paska holowniczego z przodu
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Pasek możesz przykręcić do fabrycznego oczka holowniczego używając odpowiednio dużej podkładki.Kanosky pisze: ↑25 paź 2022, 9:10Chciałbym zastąpić hak holowniczy paskiem pod kątem jazdy na torze. Z wstępnego researchu na necie widzę, że wszystkie paski mają gwint M15 maksymalnie, gwint w ND z przodu jest M20. Czy ktoś może znalazł jakąś gwintowaną tuleje/inny sposób mocowania tego pozwalający na użycie paska z m15? Czy po prostu trzeba rozwiercić dziurę w pasku do M20 i tak załatwić temat? Wolałbym jednak pierwszą metodę, żeby nie osłabiać mocowania.
Cravenspeed w swoim mocowaniu tablicy Platypus ma chyba idealną śrubę (hex stud), ale z tego co widzę jest to robione customowo.
https://www.cravenspeed.com/the-platypu ... all-guide/
-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Bezpośrednio nie warto montować. Szarpnięcie za pasek w pułapce żwirowej pod innym kątem niż 90st moze wyrwać zderzak.
Potrzebna śruba z tulejką przesuwająca punkt montażu do lica zderzaka.
Potrzebna śruba z tulejką przesuwająca punkt montażu do lica zderzaka.
Pozdrawiam, Danillo
Dobra uwaga odnośnie lica zderzaka - przy przymiarkach doszedłem do wniosku że trzebbay to wysunąć, ale nie aż tak bardzo. To chyba pozostaje zlecić komuś cutomową robotę.
Fabrycznego uchwytu holowniczego nie chcę używać w ogóle, w wypadku jakiegokolwiek kontaktu z oponami etc. moim zdaniem zwiększa znacznie ryzyko poważniejszych uszkodzeń.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Żadna różnica - żeby zamocować cokolwiek w tym.otworze potrzebujesz śruby m20x2.5. Czy stukniesz fabrycznym hakiem czy śrubą z kawałkiem sznurka siły się przeniosą podobnie. A tak jak napisał Danilo: musisz mieć to zamontowane z jakimś offsetem żeby przy próbie holowania nie zdemolować zderzaka.Kanosky pisze: ↑25 paź 2022, 12:11Dobra uwaga odnośnie lica zderzaka - przy przymiarkach doszedłem do wniosku że trzebbay to wysunąć, ale nie aż tak bardzo. To chyba pozostaje zlecić komuś cutomową robotę.
Fabrycznego uchwytu holowniczego nie chcę używać w ogóle, w wypadku jakiegokolwiek kontaktu z oponami etc. moim zdaniem zwiększa znacznie ryzyko poważniejszych uszkodzeń.
Taki protip jak będziesz majstrował jakiegoś customa- pamiętaj że ten hak trzeba jakoś wkręcić/wykręcić. W sensie jakbyś chciał np. Obciąć łeb w śrubie i nawiercić gwint w środku do mocowania pasa to natnij sobie wystający kawałek śruby tak żeby można było założyć klucz i wykręcić całość z samochodu.
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- mydlo
- Posty: 229
- Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
- Model: ND
- Wersja: Skypassion
- Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań
Jakiś czas temu w otchłaniach internetu znalazłem taki dedykowany do NDka, produkcji jakiejś podziemnej włoskiej firmy. Nawet zostawiłem sobie link, bo można było zamówić w SPSmotorsport. Aktualnie pod tym linkiem nie ma nic

znalazłem coś takiego:
https://www.rhdjapan.com/leg-motorsport ... nd5rc.html
- mydlo
- Posty: 229
- Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
- Model: ND
- Wersja: Skypassion
- Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań
https://raceseng.com/products/tow-strap ... -2015-2023
to nie to, ale cena promocyjna:) Tamten kosztował połowę
to nie to, ale cena promocyjna:) Tamten kosztował połowę
Masz to na sprzedaż? Albo rysunek techniczny żeby to ktoś wykonał?Danillo pisze:Do NC miałem takie coś wystrugane.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Juz sprzedałem. Nie mam rysunku, robi je Pepeg - Top Down Motors. Nawet fotki już usunąłem z telefonu.
Jest to tulejka z gwintem pasującym do wkręcenia w Belkę auta a tulejka jest w środku nagwintowana pod śrubę która trzyma ucho paska.
P.S. No tak, zapomniałem ze jyz wrzuciłem fotkę
Gwintu nie pamietam ale przewijał się tu na forum.
Jest to tulejka z gwintem pasującym do wkręcenia w Belkę auta a tulejka jest w środku nagwintowana pod śrubę która trzyma ucho paska.
P.S. No tak, zapomniałem ze jyz wrzuciłem fotkę

Ostatnio zmieniony 24 lis 2022, 21:44 przez Danillo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Danillo
Dzięki za namiary, kupione.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Jakby ktoś chciał zrobić sobie taki adapter, to wymiary ma tutaj (zakupiony adapter przy tej długości wystaje mocnej poza zderzak, do przycięcia po montażu, nie wiem ile bo jeszcze nie montowałem). Głębokość otworu około 52mm, kupione u Pepeg'a, wiem że ma jeszcze kilka sztuk na stanie.
- Załączniki
-
- 20221201_192111.jpg (397.76 KiB) Przejrzano 628 razy
-
- 20221201_192032.jpg (493.33 KiB) Przejrzano 628 razy
-
- 20221201_192017.jpg (425.48 KiB) Przejrzano 628 razy
-
- 20221201_191915.jpg (379.35 KiB) Przejrzano 628 razy
-
- 20221201_191859.jpg (439.36 KiB) Przejrzano 628 razy
-
- 20221201_191840.jpg (504.74 KiB) Przejrzano 628 razy
-
- 20221201_191824.jpg (339.56 KiB) Przejrzano 628 razy
-
- 20221201_191745.jpg (396.98 KiB) Przejrzano 628 razy