Przednie klocki na tor

na seryjne tarcze & późniejszy upgrade hamulców na przedniej osi

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kanosky
Posty: 11
Rejestracja: 07 lut 2021, 7:22
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa

21 cze 2022, 20:17

Jestem ciekaw jakich klocków używacie na przodzie przy mieszanym użytku tor/ulica? Wedle forumowej wiedzy przed pierwszym track dayem do standardowych hamulców dołożyłem oplot, lepszy płyn hamulcowy i Stoptech Sport na tył i Street na przód. Niestety przody wytrzymały 4 dni na torze i zeszły do blachy. Chciałbym znaleźć najlepszy klocek który da balans koszt/twardość - Street z przodu jednak na Poznaniu nie napawał pewnością. Z drugiej strony nie chcę zamontować czegoś co zrujnuje seryjną tarczę po paru sesjach. W pierwszym odruchu chciałem kupić Stoptechy Sport również na przód, ale w dobie obecnych problemów z tym produktem szukam alternatywy.

Chciałbym też zmienić przedni układ hamulcowy jak zużyję tarcze. Czytałem o róznych alternatywach (Stoptech Big Brake/competition, Wilwood, komplet od Megane RS/Clio RS) i rozumiem że z wymienionych, Stoptech cieszy się największa popularnością u nas? Zależy mi na czymś co na dłuższą metę znowu będzie najlepszym balansem wydajność/koszta eksplotacji. Raczej nie planuję też na tym etapie dorabiania dodatkowego chłodzenia, więc rozumiem że to mocno wpływa na sens pewnych zestawów.
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

21 cze 2022, 21:15

Stoptecha możesz skreślić od razu - po kilku latach produkcji rewelacyjnego klocka zaczęli produkować plastelinę. Na torze dochodziło już do, delikatnie mówiąc, incydentów.

Ja sam planuję kupić tarcze gładkie Textar albo EBC (do RX8 jest mały wybór). Do ND bym brał Zimmermanny.
Researchu dot klocków nie skończyłem jeszcze. Hawki/EBC będą prawdopodobnym wyborem.
W ogóle to polecam kontakt z Pizza Brakes, pomogą :)

PS. Zestaw Big Brake możesz kupić w Machined Performance.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 206
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

21 cze 2022, 22:41

Kanosky pisze:
21 cze 2022, 20:17
Jestem ciekaw jakich klocków używacie na przodzie przy mieszanym użytku tor/ulica? Wedle forumowej wiedzy przed pierwszym track dayem do standardowych hamulców dołożyłem oplot, lepszy płyn hamulcowy i Stoptech Sport na tył i Street na przód. Niestety przody wytrzymały 4 dni na torze i zeszły do blachy. Chciałbym znaleźć najlepszy klocek który da balans koszt/twardość - Street z przodu jednak na Poznaniu nie napawał pewnością. Z drugiej strony nie chcę zamontować czegoś co zrujnuje seryjną tarczę po paru sesjach. W pierwszym odruchu chciałem kupić Stoptechy Sport również na przód, ale w dobie obecnych problemów z tym produktem szukam alternatywy.

Chciałbym też zmienić przedni układ hamulcowy jak zużyję tarcze. Czytałem o róznych alternatywach (Stoptech Big Brake/competition, Wilwood, komplet od Megane RS/Clio RS) i rozumiem że z wymienionych, Stoptech cieszy się największa popularnością u nas? Zależy mi na czymś co na dłuższą metę znowu będzie najlepszym balansem wydajność/koszta eksplotacji. Raczej nie planuję też na tym etapie dorabiania dodatkowego chłodzenia, więc rozumiem że to mocno wpływa na sens pewnych zestawów.
Nie powiedziałbym, że Stoptech cieszy się największą popularnością. Ogólnie są dwa stoptechy, z dużym zaciskiem dzięki czemu wchodzi tam szeroka tarcza i klocki z dużą ilością okładziny. Zestaw względnie bezobsługowy i tani w eksploatacji, ale aktualnie kosztuje dwa worki złota, poza tym trzeba kombinować z kołami bo nie wszystko na niego wchodzi. Mniejszy jest tańszy ale ma tarczę seryjnej szerokości, nie pamiętam jaka jest różnica w średnicy. Jeśli chodzi o Wilwooda, to jest bardzo mały wybór klocków, są albo takie które średnio dają radę na torze, albo idealne na tor, ale w jeździe na codzień wpierniczają tarczę w mgnieniu oka, co przy braku dostępności tarcz na miejscu i jej seryjnej szerokości powoduje duże koszty eksploatacji. Można w PL dorobić w WRK tarcze na wymiar i wtedy zabawa jest trochę tańsza. Opcja Brembo od wersji amerykańskiej wydaje się być dobrym kompromisem.
Co do chłodzenia zdecydowanie zwiększa żywotność klocków, więc nawet przy seryjnym - małym hamulcu będzie to bardzo dobry pomysł
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4164
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź

22 cze 2022, 7:02

A ja zapytam przewrotnie: a szybko jeździsz? Bo może nie są Ci jeszcze potrzebne jakieś super zestawy hamulcowe. W przypadku NC proponował bym by na początek sprawdzić czy przyzwoity klocek OEM lub aftermarket (ATE, Textar, Mintex itd) nie wystarczy. Z ND gorzej bo tam fabryka poleciała trochę w kulki podobnie jak przy wczesnych NA. Więc może Hawk HPS bodajże albo podstawowe Ferodo DSperfomance. Chłodzenie jak najbardziej może się przydać.

Gorszy klocek ma taką zaletę że uczy właściwego wykorzystania hamulców.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 1972
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: NA
Wersja: Racing Mongrel
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

22 cze 2022, 12:35

Dorzucę swoje 0,03 pln ;)

Oemowy zestaw na przód jest niezły z sensownym klockiem (np. Hawki - Stoptech Street to… po prostu zwykły klocek imo, zamiennik OEM), tylko kiepsko znosi długotrwałe katowanie (tor, winkle).

Jeśli ma być w miarę budżetowo, to porządny klocek z górnej półki plus optymalnie chłodzenie.

Jeśli masz luźne parę k to można się zastanowić nad:
- zestawem BBK od Machined Performance na zacisku z Clio RS - duży wybór dobrych klocków, duża powierzchnia klocka, czterotloczek. Do tego tarcza ~300 mm lita lub pływająca do wyboru. Dodatkowo wchodzi pod oemową felgę z dystansem.
- zestawem V-maxx - jeszcze niedawno był do wyrwania poniżej 6k nowy, również sensowny wybór klocków, sam klocek również ma duża powierzchnie pracy, również czterotloczek. Z mojej perspektywy trochę przewymiarowany do miaty (tarcza 330 mm), ale robi robotę.

Willwody były omówione powyżej, oemowe brembo do miaty mają dla mnie 3 wady:
- zacisk siedzi na oemowej tarczy (280 mm) i jest blisko środka felgi, więc jest gimnastyka z doborem kół
- klocki są „prawie” takie jak do innych zacisków brembo (minimalnie cieńsze z tego co pamietam), więc trzeba szukać dedykowanych
- i tak trzeba położyć worek hajsu, bo nie ma ich za bardzo na rynku i raczej tylko w używce

Natomiast latałem z takim zestawem po winklach w 124 Abarth i nie klękał.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Kanosky
Posty: 11
Rejestracja: 07 lut 2021, 7:22
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2022, 12:54

flatline pisze:
22 cze 2022, 12:35
Dorzucę swoje 0,03 pln ;)

Oemowy zestaw na przód jest niezły z sensownym klockiem (np. Hawki - Stoptech Street to… po prostu zwykły klocek imo, zamiennik OEM), tylko kiepsko znosi długotrwałe katowanie (tor, winkle).

Jeśli ma być w miarę budżetowo, to porządny klocek z górnej półki plus optymalnie chłodzenie.

Jeśli masz luźne parę k to można się zastanowić nad:
- zestawem BBK od Machined Performance na zacisku z Clio RS - duży wybór dobrych klocków, duża powierzchnia klocka, czterotloczek. Do tego tarcza ~300 mm lita lub pływająca do wyboru. Dodatkowo wchodzi pod oemową felgę z dystansem.
- zestawem V-maxx - jeszcze niedawno był do wyrwania poniżej 6k nowy, również sensowny wybór klocków, sam klocek również ma duża powierzchnie pracy, również czterotloczek. Z mojej perspektywy trochę przewymiarowany do miaty (tarcza 330 mm), ale robi robotę.

Willwody były omówione powyżej, oemowe brembo do miaty mają dla mnie 3 wady:
- zacisk siedzi na oemowej tarczy (280 mm) i jest blisko środka felgi, więc jest gimnastyka z doborem kół
- klocki są „prawie” takie jak do innych zacisków brembo (minimalnie cieńsze z tego co pamietam), więc trzeba szukać dedykowanych
- i tak trzeba położyć worek hajsu, bo nie ma ich za bardzo na rynku i raczej tylko w używce

Natomiast latałem z takim zestawem po winklach w 124 Abarth i nie klękał.
Stoptech i tak imo dużo lepiej łapie niż OEM, ale Poznań je zabił (plus nieumiejętny kierowca). Musiałem na szybko coś wrzucić, żeby autem dało się jeździć więc kupiłem to samo, a w międzyczasie ogarnę BBK - odezwę się do Machined Performance, dzięki za polecenie.

Jest jakiś sprawdzony patent na kwestie chłodzenia? Widziałem, że w Cupowych prowadzą dysze z przedniego grilla na heble, da się coś podobnego zrobić w aucie jeżdzonym nie tylko torowo?
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 1928
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

28 cze 2022, 20:31

Mam auto przeznaczone do jazdy ulica+tor, setup bbk od Machined Performance na zacisku Brembo z Renault. Klocek to DS2500, chłodzenie z grilla (nie z DRL), z tyłu oem ze stoptech sport, przewody w oplocie. Dwa dni na Poznaniu, w tym niedziela na dwóch kierowców (7 sesji chyba wpadło) - zero problemu. Opona popłynęła, ale nie hamulce. Pewnie istnieją jeszcze wydajniejsze układy, ale osobiście nie widzę ekonomicznego ani sportowego sensu.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
Kanosky
Posty: 11
Rejestracja: 07 lut 2021, 7:22
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa

28 cze 2022, 22:20

Kim Son San pisze:
28 cze 2022, 20:31
Mam auto przeznaczone do jazdy ulica+tor, setup bbk od Machined Performance na zacisku Brembo z Renault. Klocek to DS2500, chłodzenie z grilla (nie z DRL), z tyłu oem ze stoptech sport, przewody w oplocie. Dwa dni na Poznaniu, w tym niedziela na dwóch kierowców (7 sesji chyba wpadło) - zero problemu. Opona popłynęła, ale nie hamulce. Pewnie istnieją jeszcze wydajniejsze układy, ale osobiście nie widzę ekonomicznego ani sportowego sensu.
Czyli dokładnie ten setup, który planowałem. Podpowiesz czy chłodzenie robiłeś samemu czy ktoś Ci to zrobił? Jest jakiś sprawdzony patent?
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 1928
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

05 lip 2022, 15:38

Śluba oczywiście, podobnie jak robione jest w NC - z grilla do osłon pyłowych z mocowaniem na rurkę.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 168
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

06 lip 2022, 22:28

Ja jestem bardzo zadowolony (pomijając problemy z doborem felg) z BBK Stoptecha, wersja competition (gruba tarcza i większy zacisk). Do normalnej eksploatacji torowej pewnie hebel trochę przewymiarowany, ale ja często jeżdżę na "dwie nogi", zdarza się że auto robi i 150 km torowych z przerwą 1 min na zmianę kierowców i hamulec nigdy nie klęka. Klocek - DS UNO. Klocki Stoptecha uważałem za shit zanim to było modne :D
Awatar użytkownika
Kanosky
Posty: 11
Rejestracja: 07 lut 2021, 7:22
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa

11 lip 2022, 8:31

Kim Son San pisze:
05 lip 2022, 15:38
Śluba oczywiście, podobnie jak robione jest w NC - z grilla do osłon pyłowych z mocowaniem na rurkę.
Czy ktoś mógłby podrzucić kontakt do rzeczonego Śluby? Próbowałem szukać na forum, na grupie FB niestety nie jestem.
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 1972
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: NA
Wersja: Racing Mongrel
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

11 lip 2022, 16:32

[mention]Dr.KoKoN [/mention] :)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
ODPOWIEDZ