Skąd tyle ''mocy'' w ND?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Jeżdżę co parę dni modowanym NC 2.0 z kolektorem bez kata, strojeniem, usztywnieniem itp, hamowania podala okolo 175kucy.
Auto jezdzi naprawde spoko, sztywno i przyjemnie.
Kiedy jednak wsiadam do ND 2.0 z modowanym ECU Stage 1, czyli okolice 165-170kucy, to po prostu wyrywa mnie z laczków!
Rozumiem juz i przyjmuje ze te 120kg roznicy miedzy autami to jest duzo. Ale co jeszce powoduje takie odczucia in plus dla ND?
Czy ten silnik ma jakies lepsze walki niz NC 2.0? Skad bierze sie ta natychmiastowa reakcja na gaz i naprawde mega predkie wbijanie sie na obroty?
Po paru dniach z ND 2.0 gdy wchodze do NC to wydaje mi sie jakbym mial zapchany wydech tak do 4000rpm, zauwazalnie wolniej zbieraja sie te obroty. Mam nawet wrazenie ze 1.5ND jechalo mi sie prawie jak 2.0NC, jedynie przyspieszanie na 4 czy 5 biegu to byla bieda. A tak to 1-2-3 bieg to nie wiem czy nie bylo na plus dla 1.5.
Auto jezdzi naprawde spoko, sztywno i przyjemnie.
Kiedy jednak wsiadam do ND 2.0 z modowanym ECU Stage 1, czyli okolice 165-170kucy, to po prostu wyrywa mnie z laczków!
Rozumiem juz i przyjmuje ze te 120kg roznicy miedzy autami to jest duzo. Ale co jeszce powoduje takie odczucia in plus dla ND?
Czy ten silnik ma jakies lepsze walki niz NC 2.0? Skad bierze sie ta natychmiastowa reakcja na gaz i naprawde mega predkie wbijanie sie na obroty?
Po paru dniach z ND 2.0 gdy wchodze do NC to wydaje mi sie jakbym mial zapchany wydech tak do 4000rpm, zauwazalnie wolniej zbieraja sie te obroty. Mam nawet wrazenie ze 1.5ND jechalo mi sie prawie jak 2.0NC, jedynie przyspieszanie na 4 czy 5 biegu to byla bieda. A tak to 1-2-3 bieg to nie wiem czy nie bylo na plus dla 1.5.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
To jest zupełnie inny silnik. Mnóstwo ciekawych rozwiązań.
https://www.mazda.com/en/innovation/tec ... kyactiv-g/
https://www.mazda.com/en/innovation/tec ... kyactiv-g/
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Jeździłem jednym i drugim, i uważam że po prostu różnica w wadze robi swoje. Skyactive też pewnie lepszy niż MZR.
Osobiście czuje różnice w NC jak jadę sam czy z kimś.
Czuje różnice jak jest pełny bak, i jak rezerwa się już pali . Zarówno w przyspieszeniu jak i chęci przejechaniem ronda bokiem.
Dodatkowo. Tor Łódź.
Widziałem jak ND 184 konie zrobiło 1,03 . Białe ND jak kolega przeczyta to się odezwie
Skill extra
), na bank lepszy od mojego.
Ja zrobiłem 1,07 mając 10 koni mniej i więcej 100 kg plus ja na bank więcej ważę.
Waga robi swoje.
Edit : @pawel934 białe ND
Osobiście czuje różnice w NC jak jadę sam czy z kimś.
Czuje różnice jak jest pełny bak, i jak rezerwa się już pali . Zarówno w przyspieszeniu jak i chęci przejechaniem ronda bokiem.
Dodatkowo. Tor Łódź.
Widziałem jak ND 184 konie zrobiło 1,03 . Białe ND jak kolega przeczyta to się odezwie


Ja zrobiłem 1,07 mając 10 koni mniej i więcej 100 kg plus ja na bank więcej ważę.
Waga robi swoje.
Edit : @pawel934 białe ND

Ostatnio zmieniony 24 cze 2022, 22:24 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Generalnie motór w ND podaje bardzo sprawnie z samego dołu.
Odetkane ND ewentualnie ND2 już jedzie niemal jak diesel od 1500rpm.
W NC dobrym lekarstwem jest krótki dyfer. Na prawdę bardzo skutecznie ożywia wóz.
Odetkane ND ewentualnie ND2 już jedzie niemal jak diesel od 1500rpm.
W NC dobrym lekarstwem jest krótki dyfer. Na prawdę bardzo skutecznie ożywia wóz.
Nc to ford. Już ktoś o tym pisał. Najmniej rasowa generacja mx najhardziej popularna w PL. Materiał co najmniej na pracę magisterską.
EDIT: I najbrzydsza
EDIT: I najbrzydsza
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
No wiadomo NC to Mondeo, a jeszcze jak ktoś o tym pisał to już wogóleLikelyJupiter8 pisze: ↑24 cze 2022, 22:27Nc to ford. Już ktoś o tym pisał. Najmniej rasowa generacja mx najhardziej popularna w PL. Materiał co najmniej na pracę magisterską.
EDIT: I najbrzydsza

Trzeba zamykać Miatachallenge bo tam jeździ najmniej rasowa generacja

A co z MX-5 CUP na świecie ? przez wiele lat pucharowe wyścigi Miat to był właśnie eNCek. W ostatnim czasie zastąpiony naturalnie przez ND. Polecam pooglądać na Youtube.
@bjorm i tu masz najlepszą odpowiedź na Twoje pytanie. Weź sprzedaj tego pontona bo to brzydkie jest

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Moc maksymalna to taki bardzo „papierowy” parametr, bo raczej rzadko kręci się silnik prawie do odcinki.
Kluczowe dla odczuwalnej dynamiki samochodu są natomiast: przebieg krzywej momentu obrotowego, przełożenia skrzyni biegów i dyfra oraz ciężar.
To właśnie te czynniki decydują o tym, czy samochód „wciska w fotel” niezależnie czy wdepniemy gaz przy 2000, czy przy 5000 obrotów.
Może pamiętasz Bjorm, jak jeszcze rozważałeś zakup Goldiego, to podesłałem parę porównań np. z Zeperfs.com oraz tabelkę z porównaniem przełożeń ND 1.5 i NC 1.8 - z tych porównań wychodziło, że ND 1.5 przegrywa z NC 1.8 pod względem momentu obrotowego, ale nadrabia to z nawiązką krótszymi przełożeniami i niższą masą.
No to robiąc takie samo porównanie dla ND 2.0 i NC 2.0, to różnica przełożeń jest taka sama jak w słabszych wersjach, różnica w masie też jest podobna, ale odwrotnie niż w porównaniu słabszych wersji, ND 2.0 przewyższa też NC-ka momentem obrotowym w praktycznie całym zakresie obrotów, a w szczególności przy niskich obrotach.
ND 2.0 nie dość że ma wysoki maksymalny moment obrotowy, to jeszcze krzywa momentu jest niesamowicie płaska już od 2000 obrotów, no to i zbiera się świetnie niezależnie od obrotów.
Natomiast co do tuningowanego NC-ka, to tuning silnika mimo wszystko zwiększa osiągi głównie w zakresie wyższych obrotów, więc żeby zbliżyć się dynamiką do ND w całym zakresie obrotów, to tak jak radzi IrekJ - pomógłby krótszy dyfer z RX-8, bo żeby jeszcze dodatkowo ograniczyć masę w daily, to nie ma za bardzo jak.
Kluczowe dla odczuwalnej dynamiki samochodu są natomiast: przebieg krzywej momentu obrotowego, przełożenia skrzyni biegów i dyfra oraz ciężar.
To właśnie te czynniki decydują o tym, czy samochód „wciska w fotel” niezależnie czy wdepniemy gaz przy 2000, czy przy 5000 obrotów.
Może pamiętasz Bjorm, jak jeszcze rozważałeś zakup Goldiego, to podesłałem parę porównań np. z Zeperfs.com oraz tabelkę z porównaniem przełożeń ND 1.5 i NC 1.8 - z tych porównań wychodziło, że ND 1.5 przegrywa z NC 1.8 pod względem momentu obrotowego, ale nadrabia to z nawiązką krótszymi przełożeniami i niższą masą.
No to robiąc takie samo porównanie dla ND 2.0 i NC 2.0, to różnica przełożeń jest taka sama jak w słabszych wersjach, różnica w masie też jest podobna, ale odwrotnie niż w porównaniu słabszych wersji, ND 2.0 przewyższa też NC-ka momentem obrotowym w praktycznie całym zakresie obrotów, a w szczególności przy niskich obrotach.
ND 2.0 nie dość że ma wysoki maksymalny moment obrotowy, to jeszcze krzywa momentu jest niesamowicie płaska już od 2000 obrotów, no to i zbiera się świetnie niezależnie od obrotów.
Natomiast co do tuningowanego NC-ka, to tuning silnika mimo wszystko zwiększa osiągi głównie w zakresie wyższych obrotów, więc żeby zbliżyć się dynamiką do ND w całym zakresie obrotów, to tak jak radzi IrekJ - pomógłby krótszy dyfer z RX-8, bo żeby jeszcze dodatkowo ograniczyć masę w daily, to nie ma za bardzo jak.
@mutra A poczytam sobie, thx 
@waran Nie no miedzy oem 2.0NC a setupem z koelktorem i strojeniem to jest wyrazna roznica na plus.
@Tomai Jak ja pytam o roznice w mocy aut a ktos mi odpisuje ze NC jest brzydkie to takich odpowiedzi w ogole nie traktuje powaznie
@LikelyJupiter8 Jakos ludziom ze zjebanego forda nie przeszkadzalo zaprojektowac schowkow w tak malym aucie + wiele inych naprawde slabych niedociagniec w ND ktore czasamia az mnie rozsmieszaja. Moze silnik jest z Mondeo no i co z tego? W ND nie smieszy cie ze silnik jest z Mazdy 2? Wolalbym juz Mondeo niz Mazde 2 jakby co
A to ze jeden woli garbusa a drugi mini, to juz sa preferencje wizualne a nie rozmowna o tym dlaczego jedna generacja jedzie lepiej od innej 
@irekJ Bardziej odczuje dorzucenie dyfra z rexa czy wsadzenie fiveowych walkow 2 generacji? Tak chwalonych na forum.
@Mayor Tak, pamietam twoje wyliczenia bardzo dobrze i bardzo czesto na nie spogladam
Tak wiec mysle ze nie bedzie klamstwem napisanie, przynajmniej w moim odczuciu, ze stock NC2.0 i ND2.0 to jest to zauwazalna roznica w dynamice. Jak dorzuce kolektor do ND + soft stage 2 to bede miec bezposrednie porownanie NC2.0kolektor i ND2.0kolektor, tylko juz teraz ND2.0 bez kolektora mocno wygrywa z modowanym NC.

@waran Nie no miedzy oem 2.0NC a setupem z koelktorem i strojeniem to jest wyrazna roznica na plus.
@Tomai Jak ja pytam o roznice w mocy aut a ktos mi odpisuje ze NC jest brzydkie to takich odpowiedzi w ogole nie traktuje powaznie

@LikelyJupiter8 Jakos ludziom ze zjebanego forda nie przeszkadzalo zaprojektowac schowkow w tak malym aucie + wiele inych naprawde slabych niedociagniec w ND ktore czasamia az mnie rozsmieszaja. Moze silnik jest z Mondeo no i co z tego? W ND nie smieszy cie ze silnik jest z Mazdy 2? Wolalbym juz Mondeo niz Mazde 2 jakby co


@irekJ Bardziej odczuje dorzucenie dyfra z rexa czy wsadzenie fiveowych walkow 2 generacji? Tak chwalonych na forum.
@Mayor Tak, pamietam twoje wyliczenia bardzo dobrze i bardzo czesto na nie spogladam

Tak wiec mysle ze nie bedzie klamstwem napisanie, przynajmniej w moim odczuciu, ze stock NC2.0 i ND2.0 to jest to zauwazalna roznica w dynamice. Jak dorzuce kolektor do ND + soft stage 2 to bede miec bezposrednie porownanie NC2.0kolektor i ND2.0kolektor, tylko juz teraz ND2.0 bez kolektora mocno wygrywa z modowanym NC.
- wojteczekm16
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Poznań
A jak do kolektora dorzucisz jeszcze wałki i soft to w przypadku ND dopiero zrobi się różnicabjorm pisze: ↑25 cze 2022, 7:26Tak wiec mysle ze nie bedzie klamstwem napisanie, przynajmniej w moim odczuciu, ze stock NC2.0 i ND2.0 to jest to zauwazalna roznica w dynamice. Jak dorzuce kolektor do ND + soft stage 2 to bede miec bezposrednie porownanie NC2.0kolektor i ND2.0kolektor, tylko juz teraz ND2.0 bez kolektora mocno wygrywa z modowanym NC.
Nie mówiąc już, że jakbyś zaczął modyfikacje z ND po lifcie z silnikiem 2.0 - dorzucił kolektor, wałki i przestrojenie, i wyszłoby +-220 KM, sensownie kręcące się do 7 800 RPM... Z tą wagą i rozmiarem auta - od 0 do 150 km/h po prostu to zapierdala jak oszalałe

Ostatnio zmieniony 25 cze 2022, 8:18 przez wojteczekm16, łącznie zmieniany 1 raz.
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Seryjne nd1 ze startu do 80kmh na pierwszych dwóch biegach ma tak dobre odejście, że trudno w to mi samemu uwierzyć, a lata lecą. Gdy jeździ się bez ESP, to naprawdę nie rozumiem, gdy komuś brakuje mocy (w tym obszarze, bo na autostradzie to już jest bieda. Choć ostatnio usłyszałem, że nie...).
Z drugiej strony miałem okazję przejechać się nc1 (możliwe, że dłubniętym) i tam przy niskich prędkościach też niczego nie brakowało.
Zgaduję, że tuning przesuwa granicę super mocy z 80 kmh do 150 kmh, jak napisał kolega powyżej.
Z drugiej strony miałem okazję przejechać się nc1 (możliwe, że dłubniętym) i tam przy niskich prędkościach też niczego nie brakowało.
Zgaduję, że tuning przesuwa granicę super mocy z 80 kmh do 150 kmh, jak napisał kolega powyżej.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Tomai: pomysl o skroceniu dyfra bo przy 6B masz pewnie standardowe 3.7:1 (->4.1:1
) plus do tego lekki zamach. Powinno troche pomóc
Dyfer z Rexa da jeszcze wiekszy efekt ale to juz bardziej hardcorowe skrocenie przelozen (4.44:1 nie mowiac o 4.77:1)


Dyfer z Rexa da jeszcze wiekszy efekt ale to juz bardziej hardcorowe skrocenie przelozen (4.44:1 nie mowiac o 4.77:1)
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
@wojteczekm16 Az tyle mocy nie potrzebuje, na pewno nie w norwegii, ale w Polsce na pewno bym taki setupo rozwazyl. Ubolewam nad tym ze auto dostalem juz z modowanym ECU, wiec nie wiem jak jedzie OEM 2.0. Chociaz ludzie pisza roznie, jedni czuja roznice w dolnym zakresie, inni nie za bardzo.
@Wojtek Wawa Wlasnie to odejscie na najizszych biegach zadziwia mnie najbardziej po przejsciach NC-ND-NC. ND zbiera sie tak ze az raz na serio zajrzalem pod maske czy tam nie ma jakiegos kompresora przypadkiem
jak wsiadam do NC2.0+ to tam leci to zauwazlnie powolniej od 1000 od 4000rpm. To samo poczucie lekkosci i predkosci wbijania sie na oborty mialem z 1.5
Tak mysle teraz ze ND2.0 mozna na luzie porownac mniej wiecej do NC2.5 z kolektorem i strojeniem.
@Wojtek Wawa Wlasnie to odejscie na najizszych biegach zadziwia mnie najbardziej po przejsciach NC-ND-NC. ND zbiera sie tak ze az raz na serio zajrzalem pod maske czy tam nie ma jakiegos kompresora przypadkiem

Tak mysle teraz ze ND2.0 mozna na luzie porownac mniej wiecej do NC2.5 z kolektorem i strojeniem.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Znany mechanik i zawodnik od mx5 Śluba powiedział mi kiedyś pod Stadionem dokładnie to samo.
Masz na mysli to zdanie?Wojtek Wawa pisze: ↑25 cze 2022, 10:24Znany mechanik i zawodnik od mx5 Śluba powiedział mi kiedyś pod Stadionem dokładnie to samo.
Tak mysle teraz ze ND2.0 mozna na luzie porownac mniej wiecej do NC2.5 z kolektorem i strojeniem.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2022, 11:32 przez bjorm, łącznie zmieniany 1 raz.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1895
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Wojtek,wojteczekm16 pisze: ↑25 cze 2022, 8:16A jak do kolektora dorzucisz jeszcze wałki i soft to w przypadku ND dopiero zrobi się różnicabjorm pisze: ↑25 cze 2022, 7:26Tak wiec mysle ze nie bedzie klamstwem napisanie, przynajmniej w moim odczuciu, ze stock NC2.0 i ND2.0 to jest to zauwazalna roznica w dynamice. Jak dorzuce kolektor do ND + soft stage 2 to bede miec bezposrednie porownanie NC2.0kolektor i ND2.0kolektor, tylko juz teraz ND2.0 bez kolektora mocno wygrywa z modowanym NC.
Nie mówiąc już, że jakbyś zaczął modyfikacje z ND po lifcie z silnikiem 2.0 - dorzucił kolektor, wałki i przestrojenie, i wyszłoby +-220 KM, sensownie kręcące się do 7 800 RPM... Z tą wagą i rozmiarem auta - od 0 do 150 km/h po prostu to zapierdala jak oszalałe![]()
do ośmiu kręcimy 🥷



https://youtu.be/BXuF1dVRBNk
Update: przy redline 8k RPM na 4tym biegu „odbijasz” 200 km/h (licznikowe)

- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Bjorn, tak.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
MMRS, czyli po tuningu widać nd jest szybkie i do 200 kmh 

Trochę pojeździłem przez ostatnie lata NC 2,0 6b, NC 2,0 5b, NC 2,5 6b, ND 2,0 i ostatnio chwilę przejechałem się NC 2,5 z kolektorem i 5b. Odczucia mam takie, że nawet seryjna ND jeździ najlepiej (jeśli chodzi o dynamikę), może porównywalnie z NC 2,5 6b, ale już lepiej niż NC 2,5 z kolektorem i skrzynią 5b. Jedyna wada jaką zauważyłem to zbyt wczesna odcinka w ND (poprawione po lifcie) i to, że za szybko na liczniku pojawia się 120 czy 140km/h i już w zakrętach trzeba zwalniać
Bardzo chętnie przejechałbym się pogardzanym ND 1,5, w którym podejrzewam, można mieć dłużej fun z przyspieszania kręcąc do 7tys rpm i nie mieć tak szybko dużej prędkości. Wiem, że dziwnie to brzmi, ale mając 350-konne daily, które oprócz przyspieszenia nie daje wielkich emocji, inaczej oceniam fun z jazdy mx-5 i nie skupiam się tak bardzo na cyferkach 


Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1895
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Wielką zaletą SkyActive’a jest to, że jak nawet go zmodyfikujesz, nieważne czy to będzie 200 czy 220 koni (w zależności od tego, która ro wersja silnikowa) to nadal możesz tym spokojnie latać daily. Auto nawet nie konsumuje więcej paliwa, a pod nogą „w pogotowiu” masz zapas świeżutkich koników, gotowych do zabawy. Zgadzam się z przedmówcą, że 350 konne daily to nie do końca udany pomysł, aczkolwiek 220 konny SkyActiv mógłby wyjeżdżać prosto z fabryki.
Mówiłem Ci, że tak jest. ND2 jest szybsze i fajniej jeździ dzięki wysokiej odcince.
@MMRS czy da się zmodyfikować ND2 wrzucając wałki i kolektor, ale zachowując seryjną głośność wydechu ? Mój poprzedni NC urywał mi łeb z kolektorem i cobaltem.
Ale ja nie mam ND2. I nie jeżdżę do odcinki.
Skoro miałeś cobalt i dekat kolektor to wystarczy zmienić wydech na OEM. Zostaje trochę basu ale jeździ się wiele przyjemniej, sam tak zrobiłem niedawno w NC.
Skoro miałeś cobalt i dekat kolektor to wystarczy zmienić wydech na OEM. Zostaje trochę basu ale jeździ się wiele przyjemniej, sam tak zrobiłem niedawno w NC.
Źle przeczytałem.
Jak już mowa o nd1 2.0, to ścigałem się z takim mając nc 2.5 z kolektorem, wydechem i strojeniem.
NC był szybszy, ale nieznacznie.
Co do OEM wydechu, customowych wałkach i kolektorze, nie mam pewności czy to ze sobą zagra.
Seryjny wydech jednak przytyka te auta. Tutaj @MMRS mógłby się wypowiedzieć jak to wygląda od strony strojenia.
Przecież Nd2 ma te swoje 184 kuce tylko i powyżej 6000rpm. Do 6000rpm nd1 ma więcej kucy i momentu. Zwykły stage 1 z openflashtablet otwiera niemal 7000rpm w nd1.
Więc jakbym miał brać nd1 czy nd2 za około 20-30k więcej to wolałbym nd1 i resztę na mody które robią z niego lepszy konfig niż nd2.
OFT ND1 Stage1
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=601872
Więc jakbym miał brać nd1 czy nd2 za około 20-30k więcej to wolałbym nd1 i resztę na mody które robią z niego lepszy konfig niż nd2.
OFT ND1 Stage1
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=601872