Witam
zastanawiam się na dołożeniem dystansów i tu pojawia się mój problem co wybrać:
czy na przód 15 mm na koło na tył 20 mm na koło (żeby nie przesadzić i zmieścić się w obrysie)
myślałem nad eibach tylko nie wiem czy trzeba zamieniać oryginalne szpilki czy może jest model pasujący do ND i przykręcany do oryginalnych szpilek. Nie wiem czy orygnalna alufega 17 cali ma wgłebienia na szpilki.
Czy może kupić z innej firmy?
Jakie są odczucia z jazdy z założonymi dystansami? Czy warto zakładać dystanse bez (na razie ) zmiany sprężyn?
Dziękuje za wszystkie porady i linki, pozdrawiam
dystanse
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Najczęściej wybieraną opcją jest 2x15 na przód i 2x20 na tył.
Eibach jest ok. Pasuje do OEM 17" kół w fabryczne wcięcia.
Ja kupowałem na przód tutaj: https://allegro.pl/oferta/dystanse-eiba ... for-seller
Jest oddzielny wątek o dystansach w ND. Tam jest więcej informacji.
Ja zacząłem od dystansów bo nie miałem w planach żadnych innych zmian. A później poleciałem z resztą zmian (zawiasy, swaybary i inne bajery)
Eibach jest ok. Pasuje do OEM 17" kół w fabryczne wcięcia.
Ja kupowałem na przód tutaj: https://allegro.pl/oferta/dystanse-eiba ... for-seller
Jest oddzielny wątek o dystansach w ND. Tam jest więcej informacji.
Ja zacząłem od dystansów bo nie miałem w planach żadnych innych zmian. A później poleciałem z resztą zmian (zawiasy, swaybary i inne bajery)
- Darwielg
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 sty 2021, 10:51
- Model: ND
- Wersja: Skypassion
- Lokalizacja: Częstochowa
w linku, który podałeś są zdjęcia dystansów z 5 szpilkami, a ND chyba są 4. Czy zdjęcia są ok? Jakie miałeś odczucia z jazdy po założeniu dystansów? Czy ustawiałeś zbieżność? dzięki za infoLikelyJupiter8 pisze: ↑23 cze 2021, 13:40Najczęściej wybieraną opcją jest 2x15 na przód i 2x20 na tył.
Eibach jest ok. Pasuje do OEM 17" kół w fabryczne wcięcia.
Ja kupowałem na przód tutaj: https://allegro.pl/oferta/dystanse-eiba ... for-seller
Jest oddzielny wątek o dystansach w ND. Tam jest więcej informacji.
Ja zacząłem od dystansów bo nie miałem w planach żadnych innych zmian. A później poleciałem z resztą zmian (zawiasy, swaybary i inne bajery)
Zdjęcie jest poglądowe. W opisie są szczegóły.
W zestawie, który przyszedł były dystanse + komplet krótkich nakrętek do ich montażu - dodali też długie śruby - nie wiem zupełnie po co.
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dla potomnych:
Federal RSR 215/45 na seryjnej feldze 7j, tarcza hamulcowa z odrobinę większym dzwonem, ok -2 camber przód i tył:
- dystans 20mm obciera bardzo z przodu i z tyłu
- dystans 15mm z przodu zdaje się być na grubość papieru OK, ale przy pełnym skręcie i pod obciążeniem prawdopodobnie by obtarł o plastikowe nadkole z przodu
Federal RSR 215/45 na seryjnej feldze 7j, tarcza hamulcowa z odrobinę większym dzwonem, ok -2 camber przód i tył:
- dystans 20mm obciera bardzo z przodu i z tyłu
- dystans 15mm z przodu zdaje się być na grubość papieru OK, ale przy pełnym skręcie i pod obciążeniem prawdopodobnie by obtarł o plastikowe nadkole z przodu
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- irekJ
- Donator
- Posty: 2659
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Jeśli chodzi o nadkole to warto pobawić się chwilę opalarką i powyciskać na zewnąrz gule w nadkolu. Do tego warto skleić miejsca gdzie jedno nadkole zachodzi na drugie. Na moje oko można spokojnie odzyskać jakieś 5mm przestrzeni. U mnie tak np przestało obcierać po powyższych zabiegachKim Son San pisze: ↑27 lip 2021, 13:14Dla potomnych:
Federal RSR 215/45 na seryjnej feldze 7j, tarcza hamulcowa z odrobinę większym dzwonem, ok -2 camber przód i tył:
- dystans 20mm obciera bardzo z przodu i z tyłu
- dystans 15mm z przodu zdaje się być na grubość papieru OK, ale przy pełnym skręcie i pod obciążeniem prawdopodobnie by obtarł o plastikowe nadkole z przodu