[ND] Dyskusja ogólna

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Eszte
Posty: 106
Rejestracja: 23 wrz 2017, 9:31
Model: ND RF
Wersja: SkyPassion '18
Lokalizacja: 3miasto

12 lip 2018, 22:09

Wojtek Wawa pisze:Czy ktoś już przetarł drogę i zmienił głośniki? Zależy mi na nie zmienianiu zaślepek.


Miałem wersję bez Bose. Na szybko porównywałem wersję Bose z tą bez bose (oba RF) i poza dołem nie usłyszałem znaczącej różnicy. Jak na seryjne nagłośnienie , uważam że w ND nie gra źle. Z Bose ewidentnie dołu było więcej, ale dla mnie na minus.

U siebie chciałem zrobić minimum, ale oczywiście na minimum się nie skończyło. Tw mam w słupkach w nowych osłonach, woofery udało się łatwo i zgrabnie zaaplikować pod boczkami (drzwi dość proste). Na suba w tym aucie nie ma szans. Jednostka centralna jako źródło daje całkiem dobry sygnał, więc nie trzeba dużo kombinować, ALE bez dodatkowego elementu w postaci DSP/DSP+amp nie ruszałbym seryjnych głośników bo wymiana samych głośników nigdy nie przynosi wymiernych korzyści (często jest gorzej niż na serii) i totalnie szkoda kasy/czasu/plastików;]
Jeżeli coś robić to albo robić drzwi, DSP+amp + głośniki, albo nie ruszać nic.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2018, 22:13 przez Eszte, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 450
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

12 lip 2018, 22:11

Fakt, jest to nieco irytujące że mx'owi brakuje na autostradach mocy by móc jeździć jak Skodą :P
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1607
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

12 lip 2018, 22:34

heretic pisze:Fakt, jest to nieco irytujące że mx'owi brakuje na autostradach mocy by móc jeździć jak Skodą :P

Znaczy, wiesz...
Paska B7 w 140-konnym TDI przegoniłem do oficjalnych 211km/h (i nie chciał ani grama więcej). Miaty jeszcze nie testowałem tak daleko. :lol:
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 450
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

12 lip 2018, 23:11

Moje ND się w miarę zbiera do końca 4, na 5 i 6 to bardziej ja bym chciał niż ono może ;)
Głównie chodzi mi o to że każde hamownie bo coś wolniej jadącego zablokowało pas oznacza konieczność redukcji i piłowania, a to znacząco obniża komfort podróży (zarówno psychicznie jak i akustycznie :lol: )
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2150
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

13 lip 2018, 5:19

Heretic jesteś hardcorem, jeśli jeździsz po autostradzie bez ochraniaczy słuchu :) Bo z nimi jest git i przy 230 (licznikowych). BTW ND2 będzie pewnie i na autostradach wyMiatać
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2150
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

13 lip 2018, 5:44

Ege pisze:Miałem wersję bez Bose. Na szybko porównywałem wersję Bose z tą bez bose (oba RF) i poza dołem nie usłyszałem znaczącej różnicy. Jak na seryjne nagłośnienie , uważam że w ND nie gra źle. Z Bose ewidentnie dołu było więcej, ale dla mnie na minus.

U siebie chciałem zrobić minimum, ale oczywiście na minimum się nie skończyło. Tw mam w słupkach w nowych osłonach, woofery udało się łatwo i zgrabnie zaaplikować pod boczkami (drzwi dość proste). Na suba w tym aucie nie ma szans. Jednostka centralna jako źródło daje całkiem dobry sygnał, więc nie trzeba dużo kombinować, ALE bez dodatkowego elementu w postaci DSP/DSP+amp nie ruszałbym seryjnych głośników bo wymiana samych głośników nigdy nie przynosi wymiernych korzyści (często jest gorzej niż na serii) i totalnie szkoda kasy/czasu/plastików;]
Jeżeli coś robić to albo robić drzwi, DSP+amp + głośniki, albo nie ruszać nic.



Wielkie dzięki Ege za wypowiedź. Sam robiłeś sobie to audio? Z tego co piszesz masz podobne preferencje w brzmieniu...

Zapewne spasuję, skoro odradzasz wymianę samych głośników. Rozumiem, że update taki jak Twój to kilka k zł?
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 450
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

13 lip 2018, 9:21

Wojtek, chyba za dużo sobie obiecujesz po tych dodatkowych 20km :)
Niestety momentu obrotowego który generują w średnim zakresie obrotów współczesne turbo silniki nie uzyskasz z wolnossącego 2.0. Na szczęście to tylko wada w warunkach autostradowo-ekspresówkowych, po mieście i na zwykłych drogach pozamiejskich fajne jest to że warto kręcić silnik i pracować biegami :D
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2150
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

13 lip 2018, 10:22

W tym rzecz, że obecna ND całkiem dobrze sobie radzi na autostradach - widzę, że jeździsz po torze, a wypowiadasz się jak ktoś, kto nie lubi zmieniać biegów.
ND to nie jest samochód do rozpędzania się na 6 biegu po autostradzie przy prędkości niższej niż ~200 kmh :)
I to są 24 KM :-)
A8 TDI nie pogoni, ale 99.9 % samochodów na drogach tak.
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 450
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

13 lip 2018, 12:47

Na autostradach i drogach szybkiego ruchu staram się jechać z równą prędkością, często na tempomacie, więc lubię kiedy redukcja nie jest koniecznością. Z moich obserwacji ciężko Nd odjechać 2.0 turbo dieslowi (współczesnemu :P ) przy prędkości autostradowej (oczywiście redukując na możliwie najniższy bieg).
Mój mx jest po remapie, więc prawdopodobnie będzie to nawet mniej niż 20km ;)
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3403
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

16 lip 2018, 7:37

Ludziki, a propos trzymania smartfona we wnętrzu ND... Gdzie go trzymacie? Ja wkładam 5.9-calową patelnię do tej dziury przed skrzynią biegów i już elegancko porysowałem srebrną ramkę przez to. :D

Drugie pytanie: jak, czym i gdzie mocujecie smartfona w chwili, gdy korzystacie z map? A może preferujecie fabryczną nawigację? Fabryczną mam jeszcze nie aktywowaną (wersja USA) i zastanawiam się czym i do czego przymocować smartfona.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1607
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

16 lip 2018, 7:53

Hookie pisze:Ludziki, a propos trzymania smartfona we wnętrzu ND... Gdzie go trzymacie? Ja wkładam 5.9-calową patelnię do tej dziury przed skrzynią biegów i już elegancko porysowałem srebrną ramkę przez to. :D

Drugie pytanie: jak, czym i gdzie mocujecie smartfona w chwili, gdy korzystacie z map? A może preferujecie fabryczną nawigację? Fabryczną mam jeszcze nie aktywowaną (wersja USA) i zastanawiam się czym i do czego przymocować smartfona.

Smartfona mam w kieszeni :lol:
I używam fabrycznej nawigacji dopóki nie ma Android Auto.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
POlsza
Donator
Donator
Posty: 46
Rejestracja: 11 lis 2016, 18:34
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Dolny Śląsk

16 lip 2018, 8:02

Takie oto mocowanie bezinwazyjne do kratki nawiewu, jedna wada - trzeba uważać na dziurach, czasem telefon zleci - na równych nawierzchniach sprawuje się OK.

https://allegro.pl/magnetyczny-uchwyt-d ... 30010.html
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3403
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

16 lip 2018, 8:27

A jak fabryczna navi daje radę w MX-5? Dołożenie Android auto ma kosztować ok. 220 euro, zgadza się?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1186
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

16 lip 2018, 8:42

Fabryczna navi daje radę jeśli chodzi o adresy natomiast tak sobie w kwestii planowania długich tras (tu google lepszy). Generalnie jeśli ogarniesz sobie przed wyjazdem główne punkty orientacyjne to spokojnie można na wbudowanej nawi jeździć.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1607
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

16 lip 2018, 9:42

Hookie pisze:A jak fabryczna navi daje radę w MX-5? Dołożenie Android auto ma kosztować ok. 220 euro, zgadza się?

Pieron wie, tak właściwie.
Sam moduł kosztuje, o ile pamiętam, coś ze 130 dolarów u Chińczyka. Ile będzie w ASO z montażem? Tego jeszcze nie wie nikt, jak śpiewał Łazuka.
A i tak firmware'u jeszcze chyba nie ma oficjalnie.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

16 lip 2018, 11:42

Fabryczna navi delikatnie mówiąc jest do dupy. Potrafi widzieć adres, ale nie można wybrać numeru domu. Nie bo nie. I już. I aktualizacja z końca maja ten problem rozwiązuje tylko częściowo, bo na niektórych ulicach można wybrać adresy, a na niektórych nie. Przeliczanie tras to dramat. Normalnie nawigacja jak pomylisz zjazdy na rondzie i nie ma dużego odstępstwa od długości trasy normalnie przeliczy trasę i zasugeruje inną drogę. Tutaj algorytm uparcie każe zawracać, aż się nie pokona połowy długości nowej trasy. Serio serio. Do tego 100 euro za live data na 3 lata. Coś, co wszędzie jest za darmo. Coś, co jest nie do pomyślenia w kontekście tego, ile ta navi kosztuje (!). Moim skromnym zdaniem jest absolutnie nie warta swojej ceny. CarPlay/AA to 100 razy lepsza alternatywa dzisiaj.

PS Rzecz której totalnie już nie kumam, to pakowanie na siłę obiektów 3D które wyglądają jak klocki z Autpmapy sprzed 10 lat i to jeszcze w mniejszym pokryciu, niż to miało w Automapie miejsce 10 lat temu.

Jedyne, do czego naprawdę się przydaje ta nawigacja to kręte dróżki. Włączam ją wtedy żeby widzieć do przodu jak będą ułożone kolejne winkle.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
POlsza
Donator
Donator
Posty: 46
Rejestracja: 11 lis 2016, 18:34
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Dolny Śląsk

16 lip 2018, 11:50

"dmk" a jak wrażenia z "cudownej kolorystyki nawigacji" - tło oraz drogi - szczególnie przy jeździe top down w słoneczne dni, poruszałem ten temat tutaj:
viewtopic.php?f=25&t=23199&p=423908#p423908
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3526
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

16 lip 2018, 12:09

Jeździłem ostatnio przez tydzień czasu 124 Spider po Wyspach Kanaryjskich.
Nie jestem pewien czy nawigacja jest ta sama ale faktycznie największą upierdliwością było kurczowe trzymanie się wytyczonej przez siebie trasy i nakazywanie zawrócenia przez nielogicznie długi dystans...
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3403
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

16 lip 2018, 13:04

Czyli pozostaje czekać na Android Auto, które powinno rozwiązać wszystkie te problemy. :)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 450
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

16 lip 2018, 14:14

Poza szybkością działania denerwuje mnie w fabrycznej nawigacji że podczas rozmowy przez zestaw głośnomówiący przestajemy i widzieć i słyszeć komunikaty z nawigacji, więc jeśli mieliśmy gdzieś skręcić to dowiemy się dopiero po zakończeniu połączenia :(
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

16 lip 2018, 14:26

POlsza pisze:"dmk" a jak wrażenia z "cudownej kolorystyki nawigacji" - tło oraz drogi - szczególnie przy jeździe top down w słoneczne dni, poruszałem ten temat tutaj:
viewtopic.php?f=25&t=23199&p=423908#p423908


Szczerze to częściej korzystam z niej w trójce, gdzie ten problem akurat nie występuje (albo nie jest tak odczuwalny - o!). Ale nawigacja jest taka sama, komputer i ekran też, więc doświadczenie jest to samo. Nie rozumiem też, dlaczego całe to "centrum multimediów" tak długo wstaje, dlaczego nawigacja się tak długo odpala itd. - naprawdę, w dzisiejszych czasach coś oparte na prymitywnym linuxie może być tak zoptymalizowane, że powinno działać to praktycznie w czasie rzeczywistym. O synchronizacji kontaktów z telefonu nie wspomnę, bo trwa niemiłosiernie długo.

Ogólnie mam wielką ochotę wydrukować w 3D mocowanie iPada 10" zakładane na fabryczną navi tak, żeby trzymał się ekranu i go zasłaniał. Zyskam na wszystkim, a stracę wyłącznie aplikację do analizy spalania...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Eszte
Posty: 106
Rejestracja: 23 wrz 2017, 9:31
Model: ND RF
Wersja: SkyPassion '18
Lokalizacja: 3miasto

16 lip 2018, 21:30

Wojtek Wawa pisze:Wielkie dzięki Ege za wypowiedź. Sam robiłeś sobie to audio? Z tego co piszesz masz podobne preferencje w brzmieniu...
Zapewne spasuję, skoro odradzasz wymianę samych głośników. Rozumiem, że update taki jak Twój to kilka k zł?


Poprzedni projekt robiłem sam, na Mx'a niestety nie miałem już czasu, robiła mi to osoba która tylko tym się zajmuje. U mnie wyszło dobre kilka K, ale robocizna stanowiła bardzo dużą część i wszystkie podzespoły nowe. Dla kogoś kto ma odrobinę zdolności manualnych i pewną wiedzę w temacie ND jest bardzo prostym autem (jeżeli mówimy o systemie 2 way - woofer i tweeter). Wszystko ponad to będzie niestety skrajnie trudne: 3way trudny z racji wąskich słupków, 2way+sub trudny z racji braku miejsca dla suba.

Jakby komuś przyszło do głowy to pozostawię kilka myśli w kwestii car audio w ND: Sygnał (o ile ktoś nie buduje systemu refernecyjnego / hi-endowego) śmiało można pobrać po tak zwanych "wysokich" czyli po hi-input, czyli z sygnału głośnikowego. Montaż niedużych tweeterów na słupkach jest dość prosty. Drzwi też sprzyjają - ściana grodziowa łatwa do tłumienia, osadzenie woofera też standardowe i bez większej rzeźby. Problemem w aucie jest brak miejsca. Na subwoofer raczej nie ma mowy. Nawet 8 cali za siedzeniem pasażera ciężko zmieścić. 10cali totalnie odpada. W bagażniku IMO bez sensu.
DSP + wzmacniacz w styli Match 62DSP czy 86DSP powinno się zmieścić w kabinie (nie trzeba ciągnąć kabli) - pod siedzeniem / za siedzeniem pasażera.

Nie wiem czy mi wolno wkleić link, ale tu kilka zdjęć z rozebranego auta - jakby komuś przyszło do głowy: https://www.facebook.com/audiomanufaktu ... 3144694833
GRZEGORZ64
Posty: 2
Rejestracja: 18 cze 2016, 18:14
Model: ND
Wersja: SKY PASSION

26 lip 2018, 23:31

ja swojego aktywnego suba umieściłem w miejscu gdzie znajduje się sub w samochodach z systemem bosse , czyli pod stopami pasażera.
W autach bez bosse jest tam umieszczona atrapa suba bosse ale ze steropianu w którym zleciłem montażyście wyciąć miejsce na mojego.
Wymieniłem głośniki wraz z wygłuszeniem drzwi i na mazdowej jednostce całkiem fajnie to brzmi.
Pozwolę sobie wkleić link do filmiku jaki umieściła firma co mi to montowała:
https://youtu.be/0iibtXm_62Q
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2150
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

27 lip 2018, 7:47

Świetna realizacja, o czymś takim myślałem! Nie znalazłem skąd jesteś, ale rejestracja sugeruje, że daleko od stolicy :-(
LikelyJupiter8

13 sie 2018, 16:58

Mnie najbardziej na razi irytuje brak zamykania/otwierania szyb z kluczyka - dla mnie to oczywista oczywistość - a w MX wręcz obowiązkowe
Bardzo mi to ułatwiło codzienne użytkowanie
BunnyWoop
Posty: 101
Rejestracja: 12 lip 2017, 9:28
Model: ND

14 sie 2018, 0:49

Za tydzień pierwszy przegląd. Rok już mija. Jak to jest w końcu, powiedziano mi że mogę dostac zastępczy za opłatą. Nie jest to dużo ale odniosłem wrażenie, że jest inaczej.
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 724
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

14 sie 2018, 16:06

Ja w moim ASO na każdą wizytę dostaję auto za darmo. Nawet jak przegląd trwa 2h.
LikelyJupiter8

14 sie 2018, 17:49

a tak zupełnie przy okazji - ile kosztuje 1 przegląd w ASO i co w nim robią - tylko oliwa i filtr ?
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1607
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

14 sie 2018, 18:06

kolega zdzicha pisze:a tak zupełnie przy okazji - ile kosztuje 1 przegląd w ASO i co w nim robią - tylko oliwa i filtr ?

Koszt chyba zależy od ceny roboczogodziny w danym serwisie. W Bemo w Warszawie za pierwszy płaciłem bodajże 850zł.
Checklista oględzinowa ma trochę pozycji i zawiera trochę więcej niż tylko zmianę oleju. Choć nie ma w niej np. sprawdzenia geometrii.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
BunnyWoop
Posty: 101
Rejestracja: 12 lip 2017, 9:28
Model: ND

14 sie 2018, 20:09

Zbychersky pisze:Ja w moim ASO na każdą wizytę dostaję auto za darmo. Nawet jak przegląd trwa 2h.



A gdzie robisz?
ODPOWIEDZ