ND znosi w praw przy przyszpieszeniu.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Problemy z ND zaczęły się po zmianie opon na zimówki Nokian A4 205/45R17 XL(albo dopiero je odkryłem:/ Samochód przy ostrym przyspieszeniu znosi w prawo. Kiedy nie wciśnie się gazu do podłogi jedzie raczej prosto ale przy ostrym wdepnięciu, szczególnie na wyższych obrotach skręca w prawo zamiast jechać jak po szynach.
Pierwsze co zrobiłem to sprawdzenie ciśnienia w oponach (prawa tylne 2,6 reszta 2,1). Opieprzyłem ludzi od zmiany opon myśląc, że źle napompowali. Zaklinali się, że niemożliwe (a poza tym wtedy ponoć znosiłoby w lewo) przyjechali drugi raz sprawdzili jeszcze raz ciśnienie (wyważenie też perfekt) i nawet zamienili prawe koła na lewe żeby zobaczyć czy będzie różnica (poddali pomysł, że może coś trze z prawej strony i dlatego znosi). Nie pomogło - samochód nadal idzie w prawo. Akurat miałem termin przeglądu w ASO w którym zgłosiłem problem. Panowie zrobili zbieżność, powiedzieli, że w prawym tylnym kole (znów! - ludzie od wymiany opon pompowali przy mnie i wszędzie było równo) było za duże ciśnienie i oddali mi samochód mówiąc, że wszystko jest ok.
Czy to co zrobili w ASO starczy i mam jakąś schizę czy też powinienem szukać dalej (doradźcie co jeszcze zrobić nawet niekoniecznie w ASO - mogę zapłacić byle żeby znów jeździć ND jak kiedyś bez strachu, że zaraz wywinie mi numer:/
Pierwsze co zrobiłem to sprawdzenie ciśnienia w oponach (prawa tylne 2,6 reszta 2,1). Opieprzyłem ludzi od zmiany opon myśląc, że źle napompowali. Zaklinali się, że niemożliwe (a poza tym wtedy ponoć znosiłoby w lewo) przyjechali drugi raz sprawdzili jeszcze raz ciśnienie (wyważenie też perfekt) i nawet zamienili prawe koła na lewe żeby zobaczyć czy będzie różnica (poddali pomysł, że może coś trze z prawej strony i dlatego znosi). Nie pomogło - samochód nadal idzie w prawo. Akurat miałem termin przeglądu w ASO w którym zgłosiłem problem. Panowie zrobili zbieżność, powiedzieli, że w prawym tylnym kole (znów! - ludzie od wymiany opon pompowali przy mnie i wszędzie było równo) było za duże ciśnienie i oddali mi samochód mówiąc, że wszystko jest ok.
Czy to co zrobili w ASO starczy i mam jakąś schizę czy też powinienem szukać dalej (doradźcie co jeszcze zrobić nawet niekoniecznie w ASO - mogę zapłacić byle żeby znów jeździć ND jak kiedyś bez strachu, że zaraz wywinie mi numer:/
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Dostałeś wydruk że zbieżności ? Jak nie to ja bym chyba tam szukał na początek
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Sprawdź w serwisie, czy masz olej w dyfrze - na amerykańskim forum miata jest info, że coniektórzy mieli sucho w dyfrze.
Wygląda na to, że napęd jedną z tylnych osi jest przekazywany z większym momentem niż na drugą (przy zimowych gumach dochodzi do delikatnego poślizgu i masz efekt ściągania).
Przy okazji niech zobaczą, mocowanie sanek tylnego mostu.
Wygląda na to, że napęd jedną z tylnych osi jest przekazywany z większym momentem niż na drugą (przy zimowych gumach dochodzi do delikatnego poślizgu i masz efekt ściągania).
Przy okazji niech zobaczą, mocowanie sanek tylnego mostu.
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
czester_ pisze:Dostałeś wydruk że zbieżności ? Jak nie to ja bym chyba tam szukał na początek
Mam nadzieję że kolega sprawdził nie tylko zbieżność, ale tzw. geometrię (czyli całość ustawień)? Wybrałbym się do dobrego zakładu, który to robi (dobrego dlatego, żeby miał w komputerze dane dla ND, jeżeli zakład nie inwestuje w aktualizację software, to często nie ma danych dla nowszych modeli). Wbrew pozorom ASO może mieć bardzo prosty sprzęt, badający jednie zbieżność.
Po otrzymaniu wydruku (obowiązkowo) przyczyna będzie jasna.
Miałem coś podobnego na innym samochodzie (ściąganie na różne strony przy przyspieszaniu/odpuszczaniu gazu, winne wtedy były złe ustawienia przedniej osi). Na pewno tak bym tego nie zostawił, szczególnie w MX-5
bonito
Dziś jadę do serwisu odebrać mazdę.
Wstępna odpowiedz na szybko z serwisu w dniu wczorajszym: ten typ tak ma, że niby przód się unosi przy przyspieszeniu i dlatego skręca. Ponoć ich testowe mx5 też skręca. Jaja jakieś. Jazda takim skręcającym wozem wymaga tyle korekt, że szkoda gadać. Zaraz ich tam rozniosę w pył.
Wstępna odpowiedz na szybko z serwisu w dniu wczorajszym: ten typ tak ma, że niby przód się unosi przy przyspieszeniu i dlatego skręca. Ponoć ich testowe mx5 też skręca. Jaja jakieś. Jazda takim skręcającym wozem wymaga tyle korekt, że szkoda gadać. Zaraz ich tam rozniosę w pył.
Sprawdź czy nie ma różnicy w wysokości zawieszenia pomiędzy stronami z tyłu - stań na prostym i wsun palce pomiędzy oponę a rant błotnika z prawej i lewej strony
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
podjedz do serwisu w innym miescie. przestan sie uzerac ze swoimi bo to nie ma sensu. jesli sciaga przyczyn moze byc mrowie ale na pewno cos jest nie tak.
moze byc luz na jakichs wahaczach drazkach itd, moze byc urwana jakas poduszka silnika, skrzyni beigow, moze byc cos z roznicowka, moze z kolami, moze cos z geometria, moze z przekladnia kierownicza. najlepiej podjechac do innego serwisu w innym miescie i tyle.
niesprawne auto mozna zglosic wszedzie.
moze byc luz na jakichs wahaczach drazkach itd, moze byc urwana jakas poduszka silnika, skrzyni beigow, moze byc cos z roznicowka, moze z kolami, moze cos z geometria, moze z przekladnia kierownicza. najlepiej podjechac do innego serwisu w innym miescie i tyle.
niesprawne auto mozna zglosic wszedzie.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Odebrałem samochód. Pogadałem z mechanikiem. Wnioski które mi przedstawił: ich testowe ND niby też zbacza (częściej w lewo), że niby z racji na małą masę, unoszenie przodu przy przyspieszeniu ND tak ma a z moim model jest niby wszystko ok. Ale ja tego nie kupuję - Mazda zrobiłaby sportowy samochód który stale wymagałby korekty toru jazdy zależenie od przyspieszenia albo puszczenia pedału gazu? Chyba, że zaraz posiadacze ND mi napiszą, że ich też skręcają i muszą się napocić przy jeździe...
Wydruk z geometrii w załączniku (zastanawia mnie tylko jedno bo pisze w jednej rubryce Mazda 2013 - ciekawe czy to oznacza , że mają stare dane jeszcze do NC).
Gdzie jest jakiś ogarnięty serwis dla MX-5? Może ktoś ma jakieś pozytywne doświadczenia z Torunia, Gdańska albo Poznania bo to w miarę blisko.
Wydruk z geometrii w załączniku (zastanawia mnie tylko jedno bo pisze w jednej rubryce Mazda 2013 - ciekawe czy to oznacza , że mają stare dane jeszcze do NC).
Gdzie jest jakiś ogarnięty serwis dla MX-5? Może ktoś ma jakieś pozytywne doświadczenia z Torunia, Gdańska albo Poznania bo to w miarę blisko.
Tak wygląda na to że ich program nie ma specyfikacji do nd i parametry podane są dla nc, gdzie z tego co wiem nd ma inne nastawy niż na/nb/nc gdzie geometria była zbliżona.
Poza tym poprawili jedynie zbieżność przod, to potrafi każdy praktykant, reszta nie ruszona.
Dodatkowo nie kupuje jak miata może znosić na jedną stronę dlatego że jest lekka ? To znaczy że przednie modele które są zbliżonej masy też powinny znosić? Wtf?
To musi być którąś z przyczyn wymienionych wcześniej!
Poza tym poprawili jedynie zbieżność przod, to potrafi każdy praktykant, reszta nie ruszona.
Dodatkowo nie kupuje jak miata może znosić na jedną stronę dlatego że jest lekka ? To znaczy że przednie modele które są zbliżonej masy też powinny znosić? Wtf?
To musi być którąś z przyczyn wymienionych wcześniej!
White NA BP'95
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
rudy_stp pisze:że niby z racji na małą masę, unoszenie przodu przy przyspieszeniu ND tak ma a z moim model jest niby wszystko ok.
ekhm idąc tym tokiem rozumowania powinna znosić w lewo bo po lewej siedzi kierowca i dociążą lewą stronę
rudy_stp pisze:Ale ja tego nie kupuję
i bardzo dobrze. Zmień serwis
spory ten kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
zbieznosc tylu wydaje sie ze tez mogla by byc ciut wiecej na plus.
zbieznosc tylu wydaje sie ze tez mogla by byc ciut wiecej na plus.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
piwo pisze:spory ten kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
Flyin' Miata radzi "Caster: 8.0 degrees (basically, as much as possible)" (https://www.flyinmiata.com/tech/alignment.php)
gzy
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
hmm.. no nie jest idealnie, no I faktycznie wyglada ze to NCkowe nastawy, ale poza tym ze ich maszyna to jakis twoj przedwojenny sadzac po wydruku (wcale nie musi byc zla, po prostu pewnie nie aktualizowana)... to nawet na tych nastawach (jezeli faktycznie takie sa, a to nie tylko swistek) nie ma prawa jechac krzywo. Ja bym drazyl.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
cra3y pisze:... i jak tam, Kolego, problem rozwiązany? Co było?
Rozwiązany połowicznie.
Nie miałem czasu jechać do Poznania. Załatwię to przy okazji drugiego przeglądu. Z Bydgoską Mazdą z opinii innych jest tak, że przyjeżdżasz z problemem i wyjeżdżasz z problemem:/
Za to po ponownej zmianie opon na letnie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki samochód jedzie prosto. Ale żeby nie było tak dobrze znacznie łatwiej wywołać poślizg niż na zimowych Nokianach. Zwyczajnie opony wcześniej tracą przeczepność przy wciśnięciu gazu na maksa i skręcie więc znów nie jest optymalnie:/ (od razu uprzedzę opony są w bardzo dobrym stanie i do wymiany im daleko ale na przyszły sezon trzeba wziąć Continentale).
Ja mam identyczny problem. W zimie okazalo sie, ze przy przyspieszaniu zdjecie nogi z gazu powodowalo sciaganie auta a gwaltowne przyspieszanie unosilo maske. Poczatkowo myslalem, ze zawsze tak bylo tylko dopiero to zauwazam. Po zmianie opon na nówki letnie problem zniknął. Może to kwestia opon zimowych i czas je wymienić? Tak czy inaczej wrażenie było tragiczne - potwierdzam