[NC] stukanie zawieszenia

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

guardian
Posty: 395
Rejestracja: 02 wrz 2012, 13:01
Model: NC
Lokalizacja: KrK

04 gru 2012, 12:35

Witam
pacjent to NC

Objawy: stukanie dochodzące głównie z okolic przedniego zawieszenia podczas jazdy na poprzecznych nierownosciach.

Wymienilem juz laczniki stabilizatora a wizyta na szarpakach nie wykazała żadnego zużycia wahaczy.

Stabilizatory zalozone od RX8

Amortyzatory (seryjny żółty Bilstein) rowniez sprawdzone na maszynie i sa bez zastrzezen.

Co tam jeszcze moze stukac?

Pozdrawiam!
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

04 gru 2012, 13:36

Tuleje stabilizatora, miałem to samo :)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

04 gru 2012, 14:46

Przejedz sie po nierownosciach tak abys wywolal te stuki, podczas stukania delikatnie wcisnij hamulec. Jesli stuki umilkna masz luzne klocki hamulcowe - czas na wymiane.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
guardian
Posty: 395
Rejestracja: 02 wrz 2012, 13:01
Model: NC
Lokalizacja: KrK

05 gru 2012, 14:52

zoharek pisze:Tuleje stabilizatora, miałem to samo :)


chodz o te gumowe tuleje wokol stabow?:

http://www.kmparts.pl/551.Gumowe-tuleje--stabilizatora-tylu-NANBNBFLNC

[ Dodano: 05-12-2012, 18:16 ]
Fiveopac pisze:Przejedz sie po nierownosciach tak abys wywolal te stuki, podczas stukania delikatnie wcisnij hamulec. Jesli stuki umilkna masz luzne klocki hamulcowe - czas na wymiane.


test wykonany / stukanie wystepuje przy hamowaniu rowniez
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

05 gru 2012, 17:25

Dokładnie, możesz śmiało kupować w ASO, około 120zł za komplet 4 sztuk.
guardian
Posty: 395
Rejestracja: 02 wrz 2012, 13:01
Model: NC
Lokalizacja: KrK

05 gru 2012, 17:27

zoharek pisze:Dokładnie, możesz śmiało kupować w ASO, około 120zł za komplet 4 sztuk.


az dziw bierze ze to moze powodowac takie stukanie bo i niby co o co skoro to guma?
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

06 gru 2012, 20:33

U mnie postukuja b6 z tylu, takze czeka mnie wizyta w zerkopolu...
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
guardian
Posty: 395
Rejestracja: 02 wrz 2012, 13:01
Model: NC
Lokalizacja: KrK

07 gru 2012, 20:23

dzisiaj przyszly nowe tuleje ponoc od wersji sport (rx8)

jutro zakladam i oby stukanie ustalo

Zastanawiam sie tez nad dorobieniem poliuretanow ale czy warto...
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

07 gru 2012, 23:18

Em, ale RX8 ma staby innej średnicy z tego co wiem...
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

08 gru 2012, 9:17

On takie właśnie ma więc wszystko powinno być ok :)
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

08 gru 2012, 9:19

A no to chybażetak :mrgreen:
guardian
Posty: 395
Rejestracja: 02 wrz 2012, 13:01
Model: NC
Lokalizacja: KrK

08 gru 2012, 15:41

nie wiem czy to kwestia zuzycia materialu czy poprostu te od wersji sport sa - w porownaniu z tymi co wymienilem - z bardzo twardej gumy :razz: . Po wymianie przejechalem sie testowo i wspomniane stukanie zredukowalo sie o 70%. Czyzby pozostale stukanie pochodzilo od amortyzatorow ktore wedlug kontroli wyszly ze sa sprawne...?
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

08 gru 2012, 16:06

Auto jest obniżone czy nie?

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
guardian
Posty: 395
Rejestracja: 02 wrz 2012, 13:01
Model: NC
Lokalizacja: KrK

08 gru 2012, 16:33

sebna pisze:Auto jest obniżone czy nie?

Pozdro


tak - zestaw eibach -30mm
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

08 gru 2012, 18:56

A no to trzeba było tak od razu. Z pierwszego postu wywnioskowałem, że jeździsz na OE zawiasie.

Biorąc pod uwagę, że nie są to klocki oraz całą genezę problemu to z dużą szansą blokują Ci się stabilizatory o wahacze w pewnych sytuacjach i efektem tego jest stukanie. Rozwiązanie = regulowane łączniki stabilizatora.

Nim zaczniesz kupować - zastanów się w jakich dokładnie sytuacjach jest to stukanie i jako test weź jakiś szybki zakręt naprawdę szybko. Jak Ci w trakcie tego zakrętu stuknie to prawie na pewno staby pukające o wahacze.

Te sprężyny obniżające są progresywne czy liniowe?

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
guardian
Posty: 395
Rejestracja: 02 wrz 2012, 13:01
Model: NC
Lokalizacja: KrK

08 gru 2012, 20:35

sebna pisze:A no to trzeba było tak od razu. Z pierwszego postu wywnioskowałem, że jeździsz na OE zawiasie.

Biorąc pod uwagę, że nie są to klocki oraz całą genezę problemu to z dużą szansą blokują Ci się stabilizatory o wahacze w pewnych sytuacjach i efektem tego jest stukanie. Rozwiązanie = regulowane łączniki stabilizatora.

Nim zaczniesz kupować - zastanów się w jakich dokładnie sytuacjach jest to stukanie i jako test weź jakiś szybki zakręt naprawdę szybko. Jak Ci w trakcie tego zakrętu stuknie to prawie na pewno staby pukające o wahacze.

Te sprężyny obniżające są progresywne czy liniowe?

Pozdro


stukanie wystepuje najczesciej jak sa powtarzajace sie po sobie nierownosci poprzeczne typu "pozwijany" asfalt i nie musi byc duzej predkosci. Podczas ostrych zakretow nie zaobserwowale tego stukania

sprezyny chyba maja liniowa charakterystyke

fakte jest ze jak mialem sprezyny seryjne nie obnizajace to jakies stukanie bylo ale jakby dochodzace z tylnej osi
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

08 gru 2012, 23:59

Jak są liniowe to w porządku jak progresywne to przejazd przez tory gdzie nie najeździsz na przeszkodę naraz oboma kołami pasował by dość ładnie do stabów i wahaczy (jak są liniowe to nadal to może być stab i wahacz tylko progresywne by tu lepiej pasowały ze względy na to jak się zachowują po najechaniu na przeszkodę niejednocześnie oboma kołami).

Inna sprawa - czy te staby z RX8 mają dokładnie taki sam kształt jak te do MX-5 czy tylko pasują jako zamienniki ale z małymi różnicami w kształcie?

I jeszcze jedno czy staby RX8 mają ograniczniki ruchów lewo-prawo tak jak OE MX5 (przynajmniej te z NBfl generacji)?

Innym częstym powodem stuków są górne mocowania kolumny amortyzatora. Zużyte elementy - często sama podkładka grubości (w NBfl) 1mm albo wygięty / skorodowany top-mount albo źle zamocowana sprężyna o top - mount.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
guardian
Posty: 395
Rejestracja: 02 wrz 2012, 13:01
Model: NC
Lokalizacja: KrK

09 gru 2012, 11:21

Inna sprawa - czy te staby z RX8 mają dokładnie taki sam kształt jak te do MX-5 czy tylko pasują jako zamienniki ale z małymi różnicami w kształcie? >>> z tego co pamietam przedni ma taki sam ksztalt jak ori mx5

I jeszcze jedno czy staby RX8 mają ograniczniki ruchów lewo-prawo tak jak OE MX5 (przynajmniej te z NBfl generacji)? >>> tak, maja

Innym częstym powodem stuków są górne mocowania kolumny amortyzatora. Zużyte elementy - często sama podkładka grubości (w NBfl) 1mm albo wygięty / skorodowany top-mount albo źle zamocowana sprężyna o top - mount. >>> mysle ze to wlasnie powinienem zbadac dokladniej

Pozdro[/quote]
PGolik
Posty: 92
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:41
Lokalizacja: Warszawa

12 gru 2012, 13:43

proponuje sprawdzic jeszcze przednie piasty... czesta przypadlosc uzytkowników NC.
Carpe diem, quam minimum credula postero!

----- SPRZEDAM SWOJA MAZDE NC 2.0 -----
CC_Bartek
Posty: 7
Rejestracja: 17 sty 2013, 6:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

17 sty 2013, 6:56

guardian pisze:Witam
pacjent to NC

Objawy: stukanie dochodzące głównie z okolic przedniego zawieszenia podczas jazdy na poprzecznych nierownosciach.

Wymienilem juz laczniki stabilizatora a wizyta na szarpakach nie wykazała żadnego zużycia wahaczy.

Stabilizatory zalozone od RX8

Amortyzatory (seryjny żółty Bilstein) rowniez sprawdzone na maszynie i sa bez zastrzezen.

Co tam jeszcze moze stukac?

Pozdrawiam!


Stuki były i u mnie. Wymiana na poliuretan - jest sztywniej i bardziej wytrzymałe. Polecam każdemu.
Pozdrawiam
guardian
Posty: 395
Rejestracja: 02 wrz 2012, 13:01
Model: NC
Lokalizacja: KrK

21 sty 2013, 12:32

u mnie po wymianie na nowe tuleje gumowe niewiele sie zmienilo - mam wrazenie ze stukanie jest w kazdym kole....shhhhh.....t

zna ktos w KrK i okolicach jakiegos speca co by to wybadał na spokojnie?

dzieki
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

15 sty 2014, 11:49

U mnie też się pojawiło stukanie - zaraz po założeniu stabilizatorów z Rx-a - na razie zakładam, że to gumy...
@CC_Bartek gdzie i jakie kupowałeś PU?
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

16 kwie 2016, 15:16

LubMich pisze:U mnie też się pojawiło stukanie - zaraz po założeniu stabilizatorów z Rx-a - na razie zakładam, że to gumy...

Odkopie ;)

Ucichło wam to pukanie? Wymieniłem staby na RX-8 i mam to samo, puka przy poprzecznych nierównościach nawet przy 5km/h.

Wydaje mi się, że to wina gum, które na początku dość mocno trzymają stabilizator i jak on się obraca to przeskakują i wydają taki właśnie dźwięk. Po pewnym czasie powinno się ułożyć.

Mam rację? Ktoś rozwiązał problem?
Awatar użytkownika
patryk69
Posty: 68
Rejestracja: 22 paź 2015, 16:54
Model: NC
Wersja: 3rd Gen. Limited
Lokalizacja: Warszawa/LBN

16 kwie 2016, 15:34

jqb pisze:
LubMich pisze:U mnie też się pojawiło stukanie - zaraz po założeniu stabilizatorów z Rx-a - na razie zakładam, że to gumy...

Odkopie ;)

Ucichło wam to pukanie? Wymieniłem staby na RX-8 i mam to samo, puka przy poprzecznych nierównościach nawet przy 5km/h.

Wydaje mi się, że to wina gum, które na początku dość mocno trzymają stabilizator i jak on się obraca to przeskakują i wydają taki właśnie dźwięk. Po pewnym czasie powinno się ułożyć.

Mam rację? Ktoś rozwiązał problem?


U mnie po założeniu stabów z rexa również z przedniego zawieszenia zaczęły dochodzić nieprzyjemne odgłosy podczas jazdy po nierównościach, takie metaliczne stukanie. Dokręciłem, ale tak z wyczuciem obejmy gum, bo dość mocno się obluzowały i od tego czasu pukanie ustało :kciuk:
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

16 kwie 2016, 19:27

patryk69 pisze:U mnie po założeniu stabów z rexa również z przedniego zawieszenia zaczęły dochodzić nieprzyjemne odgłosy podczas jazdy po nierównościach, takie metaliczne stukanie. Dokręciłem, ale tak z wyczuciem obejmy gum, bo dość mocno się obluzowały i od tego czasu pukanie ustało :kciuk:

Dzięki :D Dla pewności zrobiłem 100km, żeby gumy się ułożyły i faktycznie tył trzeba było dokręcić. Już nie stuka :winner:
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

20 kwie 2016, 10:56

Ja założyłem poliuretany ;-).. wtedy z tym stukaniem to już całkiem obciach był.. ;-) nie zwlekałem więc za długo..
ODPOWIEDZ