Strona 1 z 1

[NC] Hamulec Ręczny

: 18 lis 2012, 16:39
autor: skuri
Witam. Jak <podciągnąć> ręczny w NC ? robił już ktoś z Was, jak się zabrać, dzięki za wskazówki

: 07 sty 2013, 21:24
autor: skuri
Panowie podbijam, już dostaje szału :evil: Zima w pełni a tu ręczny ledwo zipie. Obstawiam że jest regulacja w kabinie, próbowałem odciągnąć mieszek ale ciężko siedzi. Odkręcać cały tunel?

: 07 sty 2013, 21:49
autor: Myszon
Mieszek od ręcznego zaraz przy tunelu zakończony jest ramką. Chwyć ją palcami od strony skóry/skaju (cholera wie co to jest) i pociągnij (z wyczuciem) do góry
Dla lepszego zobrazowania poszperaj w zdjęciach u wujka google napewno gdzieś to jest. Ale osobiście wątpie by linke naciągało się od strony kokpitu.

: 07 sty 2013, 22:36
autor: zoharek
dodam ze mieszek ma duzy zaczep od przodu wiec podnos tylna czesc, wyklika sie ladnie.

: 08 sty 2013, 0:13
autor: sebna
W NBfl najprościej podregulować ręczny na tylnych zaciskach poprzez ustawienie pozycji tłoczka za pomocą małego imbusa kryjącego się pod jedną ze śrub na tyle zacisku (i dopiero po poprawnym ustawieniu tej regulacji powinno się brać za regulowanie samej linki jeżeli nadal była by taka potrzeba).

W NC może być podobnie. Musiał byś zerknąć na graficzny schemat tylnych zacisków czy też macie taką śrubkę :) (ale raczej musicie mieć bo alternatywą był by system dualny z okładzinami - chyba, że są jakieś inne sprytne warianty, o których nie wiem?).

Tą śrubką efektywnie ustawisz właśnie ile klików na ręcznym to kompletna blokada tylnych kół (na postoju, bo wiadomo, że hydrauliczny to nie jest i nigdy nie będzie).

W teorii jest to system samo regulujący się ale w praktyce różnie to bywa i wymaga podregulowania lub niestety pada ofiarą różnych defektów prowadzących do renowacji tylnych zacisków (więc warto to sprawdzić).

Innym sposobem jest jadąc na powiedzmy na dwójce 30 - 50 km/h zaciągać kilka razy ręczny z wciśniętym guziczkiem. Robiąc tak samoregulacja, jeżeli działa poprawnie, powinna popchnąć tłoczek to poprawnej pozycji (a przynajmniej do lepszej) i moc ręcznego powinna wzrosnąć.

Jak mechanizm działa poprawnie to ręczny się nieco poprawi ale z praktyki wiem, że najlepsze efekty osiągniesz regulując własnoręcznie za pomocą imbusa.

Ogólnie cały ten system samoregulacji jest stworzony po to, żeby wraz z ubywaniem klocka hamulcowego ręczny nadal łapał.

Pozdro

: 08 sty 2013, 10:00
autor: skuri
Dzięki za rady, wpierw pokombinuję z mieszkiem.

: 08 sty 2013, 10:20
autor: sebna
Nie tędy droga kolego :P

: 08 sty 2013, 10:21
autor: mgteam
Zdejmujesz mieszek tak jak opisał kolega zoharek, i regulujesz śrubką
Obrazek
Szczegóły [URL=http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miata-2006-2007/parking_brakes.pdf]>tutaj[/URL] :wink:

: 08 sty 2013, 11:47
autor: skuri
mgteam Wielkie dzięki :wink: