[NC] Hamulec Ręczny

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
skuri
Posty: 404
Rejestracja: 03 lip 2012, 20:39
Lokalizacja: Gdańsk

18 lis 2012, 16:39

Witam. Jak <podciągnąć> ręczny w NC ? robił już ktoś z Was, jak się zabrać, dzięki za wskazówki
Awatar użytkownika
skuri
Posty: 404
Rejestracja: 03 lip 2012, 20:39
Lokalizacja: Gdańsk

07 sty 2013, 21:24

Panowie podbijam, już dostaje szału :evil: Zima w pełni a tu ręczny ledwo zipie. Obstawiam że jest regulacja w kabinie, próbowałem odciągnąć mieszek ale ciężko siedzi. Odkręcać cały tunel?
Myszon
Posty: 197
Rejestracja: 16 lut 2011, 22:11
Model: NC
Lokalizacja: Poznań / Wiry / Wlkp
Kontakt:

07 sty 2013, 21:49

Mieszek od ręcznego zaraz przy tunelu zakończony jest ramką. Chwyć ją palcami od strony skóry/skaju (cholera wie co to jest) i pociągnij (z wyczuciem) do góry
Dla lepszego zobrazowania poszperaj w zdjęciach u wujka google napewno gdzieś to jest. Ale osobiście wątpie by linke naciągało się od strony kokpitu.
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

07 sty 2013, 22:36

dodam ze mieszek ma duzy zaczep od przodu wiec podnos tylna czesc, wyklika sie ladnie.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

08 sty 2013, 0:13

W NBfl najprościej podregulować ręczny na tylnych zaciskach poprzez ustawienie pozycji tłoczka za pomocą małego imbusa kryjącego się pod jedną ze śrub na tyle zacisku (i dopiero po poprawnym ustawieniu tej regulacji powinno się brać za regulowanie samej linki jeżeli nadal była by taka potrzeba).

W NC może być podobnie. Musiał byś zerknąć na graficzny schemat tylnych zacisków czy też macie taką śrubkę :) (ale raczej musicie mieć bo alternatywą był by system dualny z okładzinami - chyba, że są jakieś inne sprytne warianty, o których nie wiem?).

Tą śrubką efektywnie ustawisz właśnie ile klików na ręcznym to kompletna blokada tylnych kół (na postoju, bo wiadomo, że hydrauliczny to nie jest i nigdy nie będzie).

W teorii jest to system samo regulujący się ale w praktyce różnie to bywa i wymaga podregulowania lub niestety pada ofiarą różnych defektów prowadzących do renowacji tylnych zacisków (więc warto to sprawdzić).

Innym sposobem jest jadąc na powiedzmy na dwójce 30 - 50 km/h zaciągać kilka razy ręczny z wciśniętym guziczkiem. Robiąc tak samoregulacja, jeżeli działa poprawnie, powinna popchnąć tłoczek to poprawnej pozycji (a przynajmniej do lepszej) i moc ręcznego powinna wzrosnąć.

Jak mechanizm działa poprawnie to ręczny się nieco poprawi ale z praktyki wiem, że najlepsze efekty osiągniesz regulując własnoręcznie za pomocą imbusa.

Ogólnie cały ten system samoregulacji jest stworzony po to, żeby wraz z ubywaniem klocka hamulcowego ręczny nadal łapał.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
skuri
Posty: 404
Rejestracja: 03 lip 2012, 20:39
Lokalizacja: Gdańsk

08 sty 2013, 10:00

Dzięki za rady, wpierw pokombinuję z mieszkiem.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

08 sty 2013, 10:20

Nie tędy droga kolego :P
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
mgteam
Posty: 142
Rejestracja: 12 cze 2012, 10:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

08 sty 2013, 10:21

Zdejmujesz mieszek tak jak opisał kolega zoharek, i regulujesz śrubką
Obrazek
Szczegóły [URL=http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miata-2006-2007/parking_brakes.pdf]>tutaj[/URL] :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
skuri
Posty: 404
Rejestracja: 03 lip 2012, 20:39
Lokalizacja: Gdańsk

08 sty 2013, 11:47

mgteam Wielkie dzięki :wink:
ODPOWIEDZ