Strona 1 z 3
[NC] [połączony] Światła do jazdy dziennej w NC
: 06 mar 2012, 11:30
autor: Greg99
Czy ktoś może przerabiał temat montażu świateł do jazdy dziennej w NC i mógłby podzielić się radą i doświadczeniami? Przymierzam się do tego wkurzony przepalającymi się co kilka miesięcy żarówkami H7, a dostęp przy wymianie nie jest łatwy. Mam wersję bez przeciwmgielnych w zderzaku, więc możnaby się przymierzyć do montażu okrągłych w to miejsce, nie jestem pewny czy byłoby to zgodne z przepisami.
: 06 mar 2012, 19:02
autor: LubMich
Lokalizacja na pewno jest zgodna z przepisami.. tylko same lampy muszą być dziennymi...
: 06 mar 2012, 19:18
autor: zoharek
A czym się pod względem sposobu świecenia różnią przeciwmgielne od dziennych?
Bo właśnie chyba ze względu na lokalizację to ten pomysł nie jest najlepszy, dzienne nie mogą być tak nisko chyba?
: 06 mar 2012, 19:50
autor: artur
[url]http://dojazdydziennej.com.pl/p17_Prawo[/url]
: 06 mar 2012, 21:08
autor: grzes
mijam często NC która w miejscu halogenów ma popularne "4-diodowe" dzienne światła, wygląda to dobrze, umiejscowienie na pewno nie powinno wzbudzać problemów "u niebieskich", byle światełka były z homologacją, ja tam polecam bo mi się podoba takie rozwiązanie.
: 06 mar 2012, 21:59
autor: Greg99
Prawo o ruchu drogowym określa wymiary, którym musi odpowiadać rozmieszczenie świateł. Nie niżej niż ileś cm (chyba 20?) nad jezdnią, jest też podany minimalny rozstaw i/lub odległość od obrysu samochodu - stąd moje wątpliwości. Też wydaje mi się, że widziałem kiedyś dzienne w miejscu przeciwmgielnych i wyglądało to jak fabryczne.
: 06 mar 2012, 22:58
autor: Myszon
spokojnie możesz zakładać dzienne w miejscach przeciwmgłowych, sporo aut ma seryjnie i dzienne i przeciwmgłowe w jednym miejscu np. roomster, punto itd. Widziałem do NC dedykowane światełka LED właśnie w miejsca przeciwmgłowych, więc skoro masz tam zaślepki to nie ma się nad czym zastanawiać, lepszego miejsca nie znajdziesz w zderzaku od NC(fl)
- chyba że chcesz rozklejać zwykłe lampy i robić ledowe paski ala Audi - czego nie popieram bo wygląda to wieśniacko

: 07 mar 2012, 4:51
autor: Gunner
Ja mam zamiast halogenow zamontowane dzienne (DRL ) w NBFLu.
Na tych dziennych przejezdzilem ponad rok czasu bez zadnych problemow ze strony policji a nie raz nie dwa czekali przy drodze

.Czy to w Polsce czy to za granica.
Jak dla mnie wyglada to dobrze.Nie mam tam 4 diod lecz 16.Takie chcialem.
Co poniektorzy z forum mieli okazje widziec na zywo wiec byc moze sie wypowiedza.
: 07 mar 2012, 7:41
autor: artur
Greg99, dwa posty przed Twoim wrzuciłem link z przepisami, więc zamiast się domyślać, że
"Nie niżej niż ileś cm (chyba 20?) nad jezdnią, jest też podany minimalny rozstaw i/lub odległość od obrysu samochodu - stąd moje wątpliwości" po prostu poczytaj
A jak Ci się nie chce klikać na link, to może przynajmniej dla potomnych zostanie:
Światła te muszą być na wysokości co najmniej 25 cm od ziemi, ale nie wyżej niż 150 cm, maksymalnie 40 cm od bocznego obrysu pojazdu, a wzajemna odległość między nimi nie może być mniejsza niż 60 cm.
wiele samochodów, jak ktoś wspomniał, ma fabrycznie homologowane światła w zderzakach - w miejscu przeciwmgłowych, lub zintegrowane z nimi, zatem montaż w NC, pod warunkiem, że lampy będą miały homologację, nie może zostać zakwestionowany (plus trzeba pamiętać o kilku wymogach - automatyczne wyłączanie, gdy włączone są światła mijania, co do pozycyjnych, to nie muszą się świecić wtedy, gdy włączone są światła dzienne, ale mogą)
proste
: 07 mar 2012, 8:10
autor: Greg99
No tak Artur, sorry, nie to że mi się nie chce

, jakoś przeoczyłem tego linka. Dzieki wielkie. Zmierzyłem, jest ok. Wszystkie wymiary będą zachowane, więc trzeba tak zrobić, nie ma lepszej opcji. Pytanie do Gunnera: jaki dokładnie masz model, gdzie kupiony?
: 07 mar 2012, 9:44
autor: callum
Podłączam się pod temat: jak sądzicie, gdzie najlepiej byłoby zamontować światła do jazdy dziennej w NCFL, która ma światła przeciwmgłowe (których nie chcę usuwać) oraz ksenony? Zastanawiam się, czy w ogóle jest sens się w to bawić, tylko że teraz cały czas jeżdżę na włączonych ksenonach a nie jestem pewien jak wygląda sytuacja jeśli chodzi o ich żywotność.
: 07 mar 2012, 10:20
autor: Greg99
Skoro są przeciwmgielne to trudniejsze zadanie. Ja bym chyba zrezygnował, bo można zepsuć efekt, tym bardziej, że z xenonami raczej nie ma problemu z trwałością, więc można jeździć, w przeciwieństwie do zwykłych żarówek. Zauważcie ile jeździ po ulicach i drogach samochodów z przepalonymi żarówkami od kiedy wprowadzono kontrowersyjny nakaz jazdy całą dobę. Ewentualnie mozna spróbować "wkleić" jakoś w grill najlepiej przy jego krawędzi.
: 07 mar 2012, 10:42
autor: Dżunior
Niebieską pokonałem po polskich drogach ~60kkm i w czasie tego dystansu wymieniłem żarówki tylko 1 raz. Padły obydwie na raz.
Greg99, może Twój problem leży w zbyt wysokim napięciu ładowania lub w kiepskiej jakości żarówek?
Podłączając światła do jazdy dziennej w miejscu fabrycznych przeciwmgielnych trzeba jedynie dopilnować, by razem z nimi nie włączały się pozycyjne (wiem że sporo osób tak robi) - NC wygląda wówczas jakby miała zeza.

: 07 mar 2012, 13:09
autor: artur
a rozważaliście wmontowanie przeciwmgielnych z ledowymi ringami do jazdy dziennej - załatwia się dwa tematy za jednym zamachem
ksenony są potencjalnie wieczne, ale podobno czułe na dziurawe drogi - ale to tylko zasłyszane, nie sprawdzałem tego emiprycznie
a akurat w NC można chyba zupełnie spokojnie zamontować listwowe ledy w okolicach przedniej tablicy gdzieś w tej dużej czarnej maskownicy w zderzaku
: 07 mar 2012, 13:42
autor: Sigma
Gunner pisze:Ja mam zamiast halogenow zamontowane dzienne (DRL ) w NBFLu.
Na tych dziennych przejezdzilem ponad rok czasu bez zadnych problemow ze strony policji a nie raz nie dwa czekali przy drodze

.Czy to w Polsce czy to za granica.
Jak dla mnie wyglada to dobrze.Nie mam tam 4 diod lecz 16.Takie chcialem.
Co poniektorzy z forum mieli okazje widziec na zywo wiec byc moze sie wypowiedza.
Widziałem i potwierdzam, że wyglada to dobrze (o ile ktoś lubi niebieskie, ledowe światło

)
: 07 mar 2012, 13:43
autor: Spidi
artur pisze:ksenony są potencjalnie wieczne
Dobre żarniki mają długą żywotność ale wieczne nie są. Wypalają się i zwyczajnie padają po jakimś(zwykle bardzo długim czasie).
Z drugiej strony nie ma co panikować - żarniki w dzisiejszych czasach to nie są już kosmiczne pieniądze a jak ktoś chce oszczędzić to chinole sprzedają po +/- 60-70zł za parę!! Sporo ludzi na tym śmiga i nie ma problemów ani z żywotnością ani z gorszym świeceniem.
: 07 mar 2012, 17:11
autor: Greg99
Dżunior, co prawda nie mierzyłem napięcia, ale chyba problem jest w żarówkach Phillips Blue Vision, które świecą naprawdę super i dają bardzo ładne białe światło xenonopodobne, ale kosztem żywotności, o czym producent lojalnie uprzedza. W normalnych warunkach, gdy na swiatłach jeździ się tylko w nocy podejrzewam że nawet taka żarówka wystarczy na kilka lat, u nas, gdzie trzeba jeźdzć na wiatłach nawet w słońcu, muszę zmieniać średnio co 6 miesięcy, a sprzedawca w Feu Vert powiedział mi, że i tak mam szczęście, bo on wymienia co 3-4 miesiące... Trzeba też dodać, że żarówka kosztuje swoje, chyba coś około 80 zł/sztuka. No i zasada: jak jedna padnie, to kwestia paru dni, zaraz padnie i druga, więc jak wymieniać to od razu dwie.
: 07 mar 2012, 17:33
autor: Miatacz
Witam.Też podepnę się pod temat,jak najbardziej aktualny i słuszny

Zgadzam się z wieloma wypowiedziami,ale przypomnijcie mi jaką mają średnicę oryginalne halogeny w NBFL?Po zakupie następnej Miaty,planuję od razu takowe zamontować...(wiem,że okrągłe ledowe do jazdy dziennej występują o średnicy 70 i 90)Fajna sprawa,oszczędność ok 130Wat,automatyczne włączanie i wyłączanie,no i oszczędność pozostałych żarówek...

PZDR!
: 07 mar 2012, 19:26
autor: Fiveopac
Eleganckie i nie druciarskie rozwiazania
NC:
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=2962&oid=1561&depth=3&page=0&count=24&PHPSESSID=6ef84e3b74e4c44bef486eec25a9c389
NC FL:
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=4359&oid=1561&depth=3&page=2&count=24&PHPSESSID=6ef84e3b74e4c44bef486eec25a9c389
: 07 mar 2012, 19:46
autor: matpilch
ja bym tylko chciał wyrazić swój nieśmiały sprzeciw dla tego typu rozwiazań, gdyż nieoświetlony wziąż pozostaje tył samochodu i kilkukrotnie zdarzało mi się taki pojazd w różnych warunkach przeoczyć. to pewnie wszystko zależy od rozsądku kierowcy, ale ten cudowny wynalazek stosowany chętnie przez wszystkich producentów jest moim zdaniem nieco przereklamowany.
ale jeśli już, to pewnie najlepiej skorzystać z oferty ILu.
: 07 mar 2012, 19:54
autor: artur
matpilch pisze:gdyż nieoświetlony wziąż pozostaje tył samochodu
a po co za dnia oświetlać tył samochodu

Fiveopac pisze:Eleganckie i nie druciarskie rozwiazania

jezusiemaryjo, ale za co te ceny?

: 07 mar 2012, 20:22
autor: matpilch
artur pisze:matpilch pisze:gdyż nieoświetlony wziąż pozostaje tył samochodu
a po co za dnia oświetlać tył samochodu

:
bo pogoda nie zawsze jest dobra, a mimo to wszyscy uparcie jeżdzą tylko na LEDach.
: 07 mar 2012, 20:27
autor: Greg99
Ceny straszne, to fakt! W Polsce można kupić uniwersalne markowe z homologacją, w pełni legalne już od 300 zł, może nawet poniżej. No ale za dedykację trzeba zapłacić

Fakt, że te do FL pasują znakomicie, jakby były fabryczne. Ale tyle pieniędzy... Gruba przesada
: 07 mar 2012, 20:48
autor: artur
matpilch pisze:bo pogoda nie zawsze jest dobra, a mimo to wszyscy uparcie jeżdzą tylko na LEDach.
na to jest tylko jedno rozwiązanie - nakaz jazdy na światłach mijania 24h/dobę, z drugiej strony kiedyś można było jeździć bez świateł w ogóle i jakoś sobie ludzie radzili
pomysł z jazdą na światłach w ciągu dnia wynika z tego, że w czasie jazdy pod słońce, czy jazdy w terenie np. zadrzewionym, kiedy często zmienia się natężenie światła, łatwiej zauważyć samochód nadjeżdżający z przeciwka i łatwiej ocenić odległość do takiego samochodu, przy pogorszeniu warunków przepisy nakazują przełączenie się na światła mijania (w niektórych samochodach tę kwestię załatwia czujnik zmierzchu, który reaguje już przy większym zachmurzeniu) ale jak wszystko inne, jest to kwestia indywidualna i wynika z ogarnięcia poszczególnych kierowców, a z tym jak wiadomo jest różnie
: 07 mar 2012, 22:21
autor: majkel
Greg99 pisze:ale chyba problem jest w żarówkach Phillips Blue Vision
Na pewno. Wymieniałem co kwartał aż po którymś razie dałem sobie z nimi spokój. I faktycznie lecą obie prawie jednocześnie.
Po
em
: 08 mar 2012, 8:26
autor: matpilch
artur pisze:jest to kwestia indywidualna i wynika z ogarnięcia poszczególnych kierowców, a z tym jak wiadomo jest różnie
zgadzam się
: 08 mar 2012, 8:46
autor: Sigma
Miatacz pisze:przypomnijcie mi jaką mają średnicę oryginalne halogeny w NBFL?Po zakupie następnej Miaty,planuję od razu takowe zamontować...(wiem,że okrągłe ledowe do jazdy dziennej występują o średnicy 70 i 90)
9 cm
: 08 mar 2012, 13:46
autor: Miatacz
Sigma pisze:Miatacz pisze:przypomnijcie mi jaką mają średnicę oryginalne halogeny w NBFL?Po zakupie następnej Miaty,planuję od razu takowe zamontować...(wiem,że okrągłe ledowe do jazdy dziennej występują o średnicy 70 i 90)
9 cm
Dzięki wielkie

: 15 mar 2012, 13:25
autor: Greg99
A czy ktoś może polecić konkretny model i firmę oraz gdzie kupić takie 9-centymetrowe i za ile? Ewentualnie gdzie zamontować w Warszawie. Nie lubię wyważać otwartych drzwi...
: 15 mar 2012, 14:25
autor: Sigma
Greg99 pisze:A czy ktoś może polecić konkretny model i firmę oraz gdzie kupić takie 9-centymetrowe i za ile? Ewentualnie gdzie zamontować w Warszawie. Nie lubię wyważać otwartych drzwi...
Miatacz pytał o rozmiar do NBFL - nie wiem czy do NC też przypasują... Ale to standardowy rozmiar, jest tego pełno wszędzie - od nonameów ledowych za 100zł po Helle za chyba 350zł
