[NC] Tempomat - montaż w 2.0 NC 2006

Cruise control Mazda MX-5 NC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

27 cze 2014, 14:40

Na szybko wrzucilem na dropboxa, gdzies jeszcze mialem schemat podlaczania ale nie moge go odszukac https://www.dropbox.com/sh/57accr3x8418 ... 4BzUGnoqga
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
korgi
Posty: 8
Rejestracja: 05 cze 2009, 11:26
Model: NC
Wersja: 2006
Lokalizacja: z 3miasta :-)

13 maja 2015, 12:57

Witam, mam mx-5 2.0 2006 rok z Niemiec. Wyczytałem, ze można do niej dołożyć tempomat. Sprawa mnie raczej przerasta i szukam kogoś z Trójmiasta lub okolic, kto mógłby mi taki tempomat zamontować.
Pozdrawiam,
Jurek
piotrj4
Posty: 38
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:27
Model: NC

21 lip 2015, 8:04

Tak się zdarzyło, że w końcu znalazłem chwile czasu, żeby pogrzebać przy moim mx'ie, co prawda późno, bo właśnie ją sprzedaje, ale grzebać lubię - jeśli się sprzeda to kolejny właściciel będzie miał zabawkę w gratisie :D. Zanurkowałem pod kierownicę i oto co zobaczyłem, czy to jest właśnie podwójny przełącznik i nie muszą kupować nowego w ASO :D? Dodam, że mam 1.8 07' pochodzenia Włoskiego.

Obrazek
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

21 lip 2015, 12:40

A zerknales faktycznie pod wtyczke, czy masz tam 4 piny? Kostka zawsze jest taka sama, rozni sie sam czujnik z 4. pinami.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
piotrj4
Posty: 38
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:27
Model: NC

21 lip 2015, 12:42

A, to wiele zmienia :lol: zerknę po pracy, a to Ci zagwostka.
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

12 sie 2016, 9:08

wykopki - jak by ktoś miał pod ręka pinologie ECU to poprosze..edit - jak by ktoś potrzebował to proszę http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miat ... system.pdf
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

15 sie 2016, 20:31

Małe uzupełnienie po wdrożeniu u pacjenta 2.0 z 2007, brak lampki w desce, brak 4 przewodowego czujnika hamulca.
1. Dawcami pinów zarówno do kostki pod taśmą w kolumnie kierownicy jak i w ecu jest kostka od starych przycisków kierownicy.
2. Najwięcej czasu się schodzi z włożeniem pinów do kostki ecu - polecam wyłącznie rozebranie jej od przodu i aplikowanie od przodu tam jest Bardzo duży opór materii ale da się.
3. Przełącznik 4 przewodowy hamulca nie jest konieczny - jest wg mojej obserwacji dodatkowym zabezpieczeniem. Jeśli pin 1AF z ecu zostanie zmasowany to spełnia się warunek konieczny do działania tempomatu bez 4 przewodowego wyłącznika do hamulca. Co ważne brak tego dodatkowego obwodu i tak kasuje tempomat po wciśnięciu hamulca - czyli komp i tak wie że hamujesz z 2 przewodowego wyłącznika stopu/hamulca. Oczywiście sprzęgło też kasuje tempomat. Oczywiście nie polecam tego rozwiązania tylko opisuje co mi wyszło kiedy się okazało , ze przełącznik został w domu a ja chciałem odpalić tempomat w garażu ;-)
4. przyciski tempomatu to drabinka rezystancji wygląda więc na to, że dało by się zaadaptować inne sterowanie i zrobić je pod kierownicą dla tych co się nie mogą doczekać przycisków które są wyjątkowym rarytasem.
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 966
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

02 kwie 2017, 15:27

Hej, ma ktoś może instrukcję jak rozebrać wtyk do ecu ?
Wystarczy wypiąć - od przodu - tą białą część ?
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 966
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

09 kwie 2017, 9:39

W moim 1.8 tempomat nie działa :(
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

09 kwie 2017, 9:47

Kamien pisze:W moim 1.8 tempomat nie działa :(

U, lipa :/ ktory masz rocznik? 2007?
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 966
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

09 kwie 2017, 9:51

Wg. VIN jeszcze 2006...
Wszystkie piny w ecu są, ale na wejściu 1AQ nie mam 5V więc zakładam, że pewnie software'owo zostało to wycięte. :(

a tak ładnie ta kiera wygląda z tymi przyciskami :(
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 966
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

09 kwie 2017, 19:15

Mały update.. wg. internetów mazda posiada coś takiego jak M-MDS... który może:


Activities
01 Installing ActiveSync Software
02 Installing PFM & PDS
03 PDA Navigation
04 Retrieving and Clearing DTCs
05 Reading and Printing Freeze Frame Data
06 Making DataLogger Recordings
07 Reprogramming/Updating a PCM
08 Verify/Change Programmable Parameters

09 Removing PFM & PDS from Laptop
10 Removing Microsoft ActiveSync
11 Updating PDS & PFM


Czy ktokolwiek miał z tym do czynienia, bądź zna kogoś kto miał ? :D (wiem nadzieja matką głupich :D )
gng
Posty: 52
Rejestracja: 02 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: Kraków

28 lip 2018, 16:20

Szybkie pytanie: który przewód z hamulca ma trafić do 1AF? Obojetne?
gng
Posty: 52
Rejestracja: 02 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: Kraków

28 lip 2018, 22:40

Podłączyłem jak wyszło i wygląda na to że działa :winner:. Dzięki wielkie za opis :kciuk:
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

01 lis 2018, 17:10

czesc a kolega moze podeslac jakies foto bo te z opisu nie otwieraja sie
Robertus
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

01 lis 2018, 19:57

Link z dropboxa pare postów wcześnie. Tam znajdziesz wszytkie zdjęcia.
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

01 lis 2018, 20:46

witam tylko ze na ostatniej fotce opisuje ze z kiery z dolu nalezy podlaczyc dwa przewody (u niego jest czerwony do masy i bialy do ecu) a tam jest 3ci zielony na zdjeciu ktory widac ze jest zawiniety izolacja i tu mam zaglostke
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

01 lis 2018, 20:52

ten przewod czerwone koleczko do ecu zolte masa a tego zielonego przewodu zaznaczone niebieskim koleczkiem u mnie niema i o to mi chodzi czy to moze jest podswietlenie?
Załączniki
tempom.jpeg
tempom.jpeg (382.46 KiB) Przejrzano 3820 razy
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

03 lis 2018, 7:20

Witam .naprawde nikt nie moze mi odpowiedziec .tyle osob to ogarnialo i zadnej podpowiedzi?
Robertus
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

03 lis 2018, 10:05

A z czym masz problem? Czemu się przejmujesz podświetleniem? Kupiłeś przyciski z wiązka czy bez? Obrazek
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

03 lis 2018, 15:32

Przycisk mam z wiazka ale z dolu z wyjscia z tasmy w jostce brakuje 3 kabelkow
Robertus
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

03 lis 2018, 15:35

Zgadza się. Powinno brakować ze schematu powyżej 2b, 2c i 2f. 2f cie nie interesuje bo to tylko dla automatycznej skrzyni biegów, a piny 2b i 2c musisz dodać zgodnie z opisem fivea
Piny możesz użyć ze starej wiązki. Kostkę sie rozbiera najpier ściągając wierzchnią osłonę. Potem piny wychodzą z łatwością przy użyciu małego śrubokręta.

Ostatnio zmieniony 03 lis 2018, 15:35 przez Bimbak, łącznie zmieniany 2 razy.
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

03 lis 2018, 17:43

Tak czyli to zdjecie powyzej od kolego five odnosi sie nijak do opisu pinow spojrz patrzac na kostke od frontu czyli spinki zapinajacej wtyczke i opis kostki nie licuje sie wogole u niego jest zaznaczony 3ci czerwony jabelek i 7my bialy zgadza sie a w opisie kostki jest calkiem inaczej .wiesz nie chce spalic ecu
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

03 lis 2018, 17:54

A czy on niema podlaczonego pinu 2c i 2g ?
Robertus
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

03 lis 2018, 19:21

Pomyliłem się w poprzednim poście. Powinno brakować 2b i 2c
2a to klakson.
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

04 lis 2018, 1:22

Czyli z foty fiva wyglada ze bialy i zielony a ten czerwony do masy to?
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

04 lis 2018, 1:27

Za nic z tego nie kumam podchodze do tego logicznie biore kostke ze zdjecia fiva 3 ci czerwony do masy tak ma na zdjeciu i 7 my bialy gdzies tam idzie i 6 ty zielony ktorego niby nigdzie sie nie podlacza . I nikt teraz niewie nawet five o co tu biega . Myslalem ze cos tu ugram .ale trace dwa dni i stoje w martwym punkcie .szkoda mojego czasu . Z nikad pomocy wzielem sie za podlaczanie bo podobno takie proste . Kilkabascie postow z madrosciami .ale co do czego nikt nie odpisze jasno i na temat .ale dzieki kolego chociaz za zainteresowanie
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

04 lis 2018, 8:58

juz prosciej nie mozna w opisie five go inaczej i w opisie kolegi wyzej inaczej , albo ja jestem t..... albo cos ktos pomylil prosze jak ktos wie o jakies wytlumaczenie
Załączniki
temp rysum.png
temp rysum.png (995.97 KiB) Przejrzano 3751 razy
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

04 lis 2018, 9:00

koro13 pisze:
04 lis 2018, 8:58
juz prosciej nie mozna w opisie five go inaczej i w opisie kolegi wyzej inaczej , albo ja jestem t..... albo cos ktos pomylil prosze jak ktos wie o jakies wytlumaczenie
rysunek kostek z postu wyzej tylko obrocilem aby przymierzyc na (chlopski rozum)
Robertus
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

04 lis 2018, 13:04

Pewny nie jestem już, ale wydaje mi się że źle to oznaczyłeś. Od żółtej wtyczki powinno być 2a 2b 2c itd... bo ten gruby zielony to klakson z tego co pamiętam. 2b ciągniesz pod maskę a 2c do masy, choć faktycznie na zdjęciu fivea wygląda jakby ciągnął 2f do masy a to powinno pozostać moim zdaniem nieobsadzone, bo to shift + dla łopatek skrzyni automatycznej.
ODPOWIEDZ