[NC] Tempomat - montaż w 2.0 NC 2006
Cruise control Mazda MX-5 NC
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4612
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
w pewnym sensie podejdzie. Jak zwykle przy wymianie PCM trzeba zaprogramowac immo, poza tym nalezy miec swiadomosc ze mapy nie beda zbytnio pasowaly i bedzie wyrzucalo blad zmiennych faz. Jest to do przeprogramowania. Ogolnie wymiana PCM na 2.0 ma sens jesli planujesz swap w przyszlosci.
przedliftowy PCM od 1.8 mozna przerobic, opisywalem w watku. Jest to troche zabawy owszem, podejrzewam że dla większości nie do przejścia.
dosc tanim rozwiazaniem jest wymiana PCM na poliftowy 1.8, tam tempomat powinien dzialac (czy na pewno nie wiem bo nie mam obecnie NCka by sprawdzic). Przypadkiem mam taki PCM, jeśli ktoś chce sprawdzić mogę sprzedać.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4612
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Przewin wątek a znajdziesz
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4612
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
montaż tempomatu w 2 godziny? Tak, z wiązką od "Alex Engineering" to możliwe!
prototyp jeśli byliby chętni mogę powielić w kilku egzemplarzach. W pełni plug and play, z użyciem oryginalnych pinów, instrukcją a nawet zestawem trytytek
zadziałało od strzału
prototyp jeśli byliby chętni mogę powielić w kilku egzemplarzach. W pełni plug and play, z użyciem oryginalnych pinów, instrukcją a nawet zestawem trytytek
zadziałało od strzału
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4612
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
PCM od poliftowego 1.8 (rocznik 2009, oznaczenie L843) przetestowany. Tempomat działa
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4612
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
1BTC i robie
na obecną chwilę 3 wiazki to max, nie mam wiecej pinow do wtyczki hamulca więc edycja limitowana
Ostatnio zmieniony 29 cze 2022, 21:46 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4612
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
łapcie świeżo wyprodukowaną szczegółową instrukcję instalacji tempomatu. Uwagi mile widziane
- Załączniki
-
- instalacja tempomatu mx5 nc.zip
- (696.98 KiB) Pobrany 64 razy
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4612
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
lutuj i zdaj relacje!!! ktos to musi wreszcie sprawdzic jak widac tunel swietlny od ledow jest, moze jeszcze brakowac piktogramu kontrolki na folii
btw. jedno przedliftowe NC 1.8 z tempomatem juz jezdzi w okolicach Lublina
btw. jedno przedliftowe NC 1.8 z tempomatem juz jezdzi w okolicach Lublina
Ostatnio zmieniony 22 cze 2022, 9:26 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- byebye
- Donator
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 15:20
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Krzeszowice
Oczywiście macie rację, tarcza OEM nie ma ikonki "Cruise", zdjęcie powyżej zrobiłem przy okazji wymiany na tarcze od Revlimitera, która ją posiada
W takim razie próbuję, zamówiłem LEDy SMD PLCC2 (według miata.net) i mam nadzieję, że przy moich umiejętnościach lutowania niczego nie popsuję :D Jeszcze będę musiał odkryć, gdzie ma iść pomarańczowa, a gdzie zielona (zgaduję pomarańczowa po lewej - zielona po prawej).
W takim razie próbuję, zamówiłem LEDy SMD PLCC2 (według miata.net) i mam nadzieję, że przy moich umiejętnościach lutowania niczego nie popsuję :D Jeszcze będę musiał odkryć, gdzie ma iść pomarańczowa, a gdzie zielona (zgaduję pomarańczowa po lewej - zielona po prawej).
- Alex
- Donator
- Posty: 4612
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Jeśli nie umiesz lutować SMD poćwicz na czymś najpierw albo daj komuś. Diody LED SMD są wrażliwe na przegrzanie
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- byebye
- Donator
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 15:20
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Krzeszowice
Niestety, wygląda na to, że same diody to za mało
Dzięki tutorialom na YT udało mi się je przylutować i nie spalić (wciąż świecą przy przyłożeniu napięcia do płytki), trochę krzywo, ale jednak Jednak odpalenie tempomatu nie daje napięcia, potwierdziłem multimetrem. Mimo, że na elektronice się dobrze nie znam, to patrząc na tył płytki, wnioskuję że brakuje kilku rezystorów do zakmnięcia obiegu. Próbowałem to sprawdzić w kilku miejscach i wydaje mi się, że przynajmniej w jednym było napięcie przy włączonym tempomacie i nie było przy wyłączonym, co by potwierdzało tezę.
Nie wiem natomiast jak sprawdzić, czego dokładnie brakuje - ilu rezystorów (lub innych cudów), o jakich parametrach i w którym miejscu. Być może ktoś z fabrycznie zamontowanym tempomacie ma zdjęcia (najlepiej obu stron) płytki, żeby spróbować zgapić? Albo w ogóle zna się na reverse-engineeringu takich rzeczy. Ja myślałem podążać za ścieżkami i zobaczyć gdzie brakuje do obwodu, ale nawet jeśli to wyjdzie, to nie znam parametrów.
Samemu nie udało mi się znaleźć zdjęć sensownej jakości w Internecie, więcej widziałem płytek o trochę innej budowie, które nie pomagają (być może US/UK wersja była trochę inna, albo kwestia rocznika). Wrzucam dla porównania bardzo słabej jakości zdjęcie ze strony Revlimitera, gdzie widać przynajmniej 3 rezystory w okolicach cruise, których nie ma u mnie (ale nie jestem pewny, czy to płytka tej samej budowy).
Dzięki tutorialom na YT udało mi się je przylutować i nie spalić (wciąż świecą przy przyłożeniu napięcia do płytki), trochę krzywo, ale jednak Jednak odpalenie tempomatu nie daje napięcia, potwierdziłem multimetrem. Mimo, że na elektronice się dobrze nie znam, to patrząc na tył płytki, wnioskuję że brakuje kilku rezystorów do zakmnięcia obiegu. Próbowałem to sprawdzić w kilku miejscach i wydaje mi się, że przynajmniej w jednym było napięcie przy włączonym tempomacie i nie było przy wyłączonym, co by potwierdzało tezę.
Nie wiem natomiast jak sprawdzić, czego dokładnie brakuje - ilu rezystorów (lub innych cudów), o jakich parametrach i w którym miejscu. Być może ktoś z fabrycznie zamontowanym tempomacie ma zdjęcia (najlepiej obu stron) płytki, żeby spróbować zgapić? Albo w ogóle zna się na reverse-engineeringu takich rzeczy. Ja myślałem podążać za ścieżkami i zobaczyć gdzie brakuje do obwodu, ale nawet jeśli to wyjdzie, to nie znam parametrów.
Samemu nie udało mi się znaleźć zdjęć sensownej jakości w Internecie, więcej widziałem płytek o trochę innej budowie, które nie pomagają (być może US/UK wersja była trochę inna, albo kwestia rocznika). Wrzucam dla porównania bardzo słabej jakości zdjęcie ze strony Revlimitera, gdzie widać przynajmniej 3 rezystory w okolicach cruise, których nie ma u mnie (ale nie jestem pewny, czy to płytka tej samej budowy).
- Alex
- Donator
- Posty: 4612
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
myslalem ze pomoge ale niestety. Mam zegary od angola, zupelnie inna plytka i rozmieszczenie elementow.
Jesli jednak masz chec dalej eksperymentowac to tak:
- warto sprawdzic multimetrem i sledzac sciezki i przelotki dokad ida sciezki od LEDow. Jest spora szansa ze sa sterowane z wyjsc typu open-drain, wtedy kilka LEDow bedzie mialo anody polaczone razem do jakiegos zasilania a katody beda isc w kierunku wyjsc jakiegos drivera badz mikrokontrolera, moze dojdziemy wtedy do wolnych padów na rezystory
- rezystory sprobowalbym wlutowac np. 1kohm, rezystancja na tle duza ze nic nie powinno sie upalic, co najwyzej LEDy beda sie ledwie swiecic
Jesli jednak masz chec dalej eksperymentowac to tak:
- warto sprawdzic multimetrem i sledzac sciezki i przelotki dokad ida sciezki od LEDow. Jest spora szansa ze sa sterowane z wyjsc typu open-drain, wtedy kilka LEDow bedzie mialo anody polaczone razem do jakiegos zasilania a katody beda isc w kierunku wyjsc jakiegos drivera badz mikrokontrolera, moze dojdziemy wtedy do wolnych padów na rezystory
- rezystory sprobowalbym wlutowac np. 1kohm, rezystancja na tle duza ze nic nie powinno sie upalic, co najwyzej LEDy beda sie ledwie swiecic
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- byebye
- Donator
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 15:20
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Krzeszowice
Wreszcie udało się znaleźć trochę czasu i... sukces! Miejsce jednego rezystora znalazłem po ścieżkach, a drugiego multimetrem.
Tak więc w sumie potrzebne są:
Tak więc w sumie potrzebne są:
- 2 diody LED PLCC2 - zielona i pomarańczowa. Ja kupiłem o jasności odpowiednio 125 i 267 mcd (bo takie znalazłem), ale myślę, że mogą być też słabsze, bo te świecą domyślnie mocniej od innych kontrolek.
- 2 rezystory 2512. Ja zamontowałem o mocy 2'200 Om, ale to nie była jakaś doinformowana decyzja, po prostu zadziałało to zostawiłem
- Alex
- Donator
- Posty: 4612
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Gratulacje
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Tak potwierdzam, przerobiłem mojego przedliftowego NC 1.8 na wersję z tempomatem za pomocą Alexa:) Jego zestaw to pełna profeska jak i instrukcja jak to zrobić. 2-3 godz i zrobione. Największy problem miałem z odblokowaniem wtyczki, ale Alex wyciągnął pomocną dłoń, za co mu bardzo dziękuje. Jazda z tempomatem to teraz sama przyjemność na trasie.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 23 sty 2022, 18:31
- Model: NC
- Wersja: 2.0 6M hardtop
- Lokalizacja: Andrychów
potwierdzam, działa. Diody kupiłem bursztynową 180÷355mcd oznaczenie HSMA-A101-S3WJ1 oraz zieloną 112.5÷200mcd oznaczenie HSMM-A101-R00J1, świeci bardzo podobnie do oryginału. Problem jest taki, że seryjna tarcza nie ma ikkonki od tempomatu i musiałem ręcznie wyskrobać, nie wygląda to jakoś wybitnie, pewnie kupię kiedyś jakąś fajną tarczę od revlimiterabyebye pisze: ↑20 lip 2022, 23:12Wreszcie udało się znaleźć trochę czasu i... sukces! Miejsce jednego rezystora znalazłem po ścieżkach, a drugiego multimetrem.
Tak więc w sumie potrzebne są:Do przylutowania diód trzeba zdjąć tarczę zegarów: zieloną lutujemy po lewej stronie, pomarańczową po prawej. Rezystory lutujemy z tyłu (gdy już mamy diody, nie trzeba zdejmować tarczy). Zdjęć już w pełni zamontowanych i działających zegarów jeszcze nie mam, bo żeby uniknąć kilkukrotnego demontażu tarczy, testowałem tylko na surowej płytce Może jutro się uda zamontować.
- 2 diody LED PLCC2 - zielona i pomarańczowa. Ja kupiłem o jasności odpowiednio 125 i 267 mcd (bo takie znalazłem), ale myślę, że mogą być też słabsze, bo te świecą domyślnie mocniej od innych kontrolek.
- 2 rezystory 2512. Ja zamontowałem o mocy 2'200 Om, ale to nie była jakaś doinformowana decyzja, po prostu zadziałało to zostawiłem
diody.jpg
rezystory.jpg
testowanie.jpg
- rsmx5
- Posty: 1481
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
- Model: Inny
- Wersja: Fiat 124 Spider
- Lokalizacja: Bochnia
Odkopię, głównie po to żeby podziękować.
@Alex za pilotaż, dobre rady i nieocenioną pomoc w trakcie montażu.
@Fiveopac za rozpoczęcie wątku
i wszystkim, którzy dołożyli swoje trzy grosze to tego materiału.
U mnie to poszło tak:
Pacjentka: NCfl 1.8, 2010 - z tego co wiem import z Włoch
Wystarczyło dołożyć panel na kierownicy i wymienić czujnik przy pedale hamulca na 4-pinowy.
Wiązka była kompletna (oprócz tej krótkiej w kierownicy).
Ba! Nawet kontrolka na zegarach jest i działa.
Mam i ja!
@Alex za pilotaż, dobre rady i nieocenioną pomoc w trakcie montażu.
@Fiveopac za rozpoczęcie wątku
i wszystkim, którzy dołożyli swoje trzy grosze to tego materiału.
U mnie to poszło tak:
Pacjentka: NCfl 1.8, 2010 - z tego co wiem import z Włoch
Wystarczyło dołożyć panel na kierownicy i wymienić czujnik przy pedale hamulca na 4-pinowy.
Wiązka była kompletna (oprócz tej krótkiej w kierownicy).
Ba! Nawet kontrolka na zegarach jest i działa.
Mam i ja!
- Załączniki
-
- 20240322_153727.jpg (155.79 KiB) Przejrzano 403 razy