Ano zima. Zal czasami wyjezdzac, ale frajda tez jest.
Mam male spostrzezenie co do hamulca recznego i w ogole hamulcow w NC1.
Po pierwszy uwazam, ze fabryczne hamulce nie sa wybitne - auto jest lekkie, a mimo to ma sie wrazenie, ze moznaby lepiej hamowac.
Za zadne skarby nie zaciagajcie recznego w zimie - u mnie obojetnie czy jest mroz, czy lekka odwilz (a nawet jak auto w garazu przy +5 stopni stoi) na drugi dzien ruszyc nie mozna, bo hamulce przymarzniete do tarcz (brrrrrr - jak juz ruszy to "fajny" stukot odrywanych klockow slychac - brrrrrrrrrrrrr....).
Wiem, zaraz ktos powie, ze ogolnie nie zaciaga sie recznego w zimie, ale mowie Wam, z taka sytuacja mam po raz pierwszy do czynienia (w innych 2 autach, ktore uzytkuje NIGDY cos takiego nie wystapilo, mimo ze mrozy bywaly siarczyste). Po paru takich historiach zaczely mi sie trzec klocki przy starcie - no to zaciagnalem reczny, przejechalem 3 km, spuscilem z recznego (bez skojarzen) i wszystko znow gra...
Hamulce w NC1 Sport
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
tam jest tarcza 300mm z tego co pamiętam i uważasz, że przy lekkim i średnio mocny aucie to jest za mało ? 

bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Na mnie hamulce w NC zrobiły bardzo pozytywne wrażenie (w porównaniu do NA 1.8). Wyraźnie skuteczniejsze. Może kiepskie/nierówno zużyte klocki masz lub hamulce dają rade a oponka się ślizga 

Raczej chodzi tutaj o ciśnienie w pompie wspomagania, wiele cywilowozów ma bardzo silne wspomaganie układu hamulcowego i nawet delikatne wciśnięcie pedału hamulca powoduje znaczące ujemne przyspieszenie
Oceniając hamulce w ten sposób można się łatwo przeliczyć, lepiej mieć hamulec przewidywalny z większym oporem niż wrażenie posiadania dobrych hamulców.

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
generalnie w razie chęci upgrade'u hamulców, to pasują P&P od Mazdy 3 MPS - 325mm (chyba tyle tam jest)
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
DrEndriu, bierzesz poprawkę na rozkład masy MX-5'ki i związany z nim brak charakterystycznego nurkowania przodu właściwy autom o bardziej "klasycznym" rozkładzie (60/40)? Może Twoja Miata hamuje bardzo skutecznie ale Ty tego nie odczuwasz?
Moja NC na standardowych hamulcach zwalnia niesamowicie skutecznie i gdybym miał wymieniać mocne strony tego auta, hamulce znalazłyby się w pierwszej 3-ce
Może faktycznie masz kiepskie klocki lub zabite tarcze? 

Moja NC na standardowych hamulcach zwalnia niesamowicie skutecznie i gdybym miał wymieniać mocne strony tego auta, hamulce znalazłyby się w pierwszej 3-ce


MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Czas chyba na wymiane tarczy i klockow
hamulce w NC sa masakrystycznie skuteczne. Uwazam, ze twoje spostrzezenie jest bledne, przyjrzyj sie w warsztacie jaki masz stan ukladu hamulcowego.

- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Tak jak powiedział już Michał. A co do wrażenia odrywanych klocków i ręcznego - w każdym aucie wyłącznie z RWD jest taki efekt, nawet w lecie po myciu. W FWD klocek przez chwilę potrze i się odklei, tutaj jest 0-1: jak ruszasz musi się momentalnie odkleić, ale nic złego się mu nie dzieje (ani tarczy).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/