Krzywo zuzyty klocek hamulcowy
: 04 wrz 2024, 10:32
Po ostatniej wuzycie na torze zaczely mi halasowac hamulce z tylu. Po rozebraniu na razie prawej strony okazuje sie, ze zewnetrzny klocek jest ok, ma rowno 2mm, natomiast wewnetrzny jest zuzyty bardzo nierowno: z jednej strony (naroznik od strony piasty w kierunku przodu auta) jest ponad 4mm, natomiast w przciwnym narozniku (czyli gora klocka w kierunku tylu auta) jest juz mocno zjechana blacha.
Tloczek obraca sie lekko, prowadniki: jeden chodzi bardzo luzno, drugi z tylko nieco wiekszym oporem; gorna blaszka trzyma sie troche slabiej w zacisku niz dolna, ale tez wyglada dobrze. Nie widze czegos zastanego. Nie wiem tez (jeszcze) jak wyglada druga strona - miala byc szybka wymiana, ale stan klocka mnie troche zaskoczyl.
Co moze byc winne takiej duzej dysproporcji w stopniu zuzycia klocka?
Tloczek obraca sie lekko, prowadniki: jeden chodzi bardzo luzno, drugi z tylko nieco wiekszym oporem; gorna blaszka trzyma sie troche slabiej w zacisku niz dolna, ale tez wyglada dobrze. Nie widze czegos zastanego. Nie wiem tez (jeszcze) jak wyglada druga strona - miala byc szybka wymiana, ale stan klocka mnie troche zaskoczyl.
Co moze byc winne takiej duzej dysproporcji w stopniu zuzycia klocka?