Strona 1 z 1

Krzywo zuzyty klocek hamulcowy

: 04 wrz 2024, 10:32
autor: uxon
Po ostatniej wuzycie na torze zaczely mi halasowac hamulce z tylu. Po rozebraniu na razie prawej strony okazuje sie, ze zewnetrzny klocek jest ok, ma rowno 2mm, natomiast wewnetrzny jest zuzyty bardzo nierowno: z jednej strony (naroznik od strony piasty w kierunku przodu auta) jest ponad 4mm, natomiast w przciwnym narozniku (czyli gora klocka w kierunku tylu auta) jest juz mocno zjechana blacha.
Tloczek obraca sie lekko, prowadniki: jeden chodzi bardzo luzno, drugi z tylko nieco wiekszym oporem; gorna blaszka trzyma sie troche slabiej w zacisku niz dolna, ale tez wyglada dobrze. Nie widze czegos zastanego. Nie wiem tez (jeszcze) jak wyglada druga strona - miala byc szybka wymiana, ale stan klocka mnie troche zaskoczyl.
Co moze byc winne takiej duzej dysproporcji w stopniu zuzycia klocka?

Re: Krzywo zuzyty klocek hamulcowy

: 05 wrz 2024, 16:05
autor: irekJ
Wewnętrzny klocek w zacisku jednotłoczkowym zazwyczaj zużywa się trochę szybciej. To, że idzie po ukosie też się zdarza.
Podstawa to upewnić się, że wszystko swobodnie pracuje i jest wyczyszczone z rdzy/osadów i nasmarowane. Warto czasem "przeserwisować" zacisk nawet jak nie wymieniasz klocków. No i ESP w NC jest dość niezdrowe dla tylnych hamulców.
Pamiętam, że w NC zdarzyło mi się też, że tuleja oraz jarzmo tylnego zacisku były minimalnie wykrzywione. Powodowało to problemy z ruchomością i efekty jak opisałeś.