Jakie zawieszenie gwintowane najlepsze do NC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Maximus1919
Posty: 80
Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Poznań

12 kwie 2024, 17:55

Witam ;)
Borykam się ostatnio z myślą wymiany moich seryjnych bilków w NC na jakiś sensowny zawias. Wybór pad na zawieszenie gwintowane, aczkolwiek nie bardzo wiem które wybrać… :?
Macie jakieś sensowne propozycje nie za miliony monet? Zależy mi głównie na obniżeniu auta, ale też na jego utwardzeniu (nie mam na myśli całkowitego betonu ;) ) głównie będę latał po mieście może sporadycznie uda mi się wyjechać nią na tor.
Jazda raczej dynamiczna także wolałbym żeby nie bujało/uginało auta za mocno na zakrętach. I teraz pytanie, jakimi gwintami warto się zainteresować? U mnie na początku wybór padł na TEINa z regulacją twardości ale ponoć nie są to za ciekawe zawieszenia i jak coś nie z nim wydarzy po gwarancji to nie ma jak go naprawić. Dobre opinie słyszałem o ISC i BC ale tu już cena spora (choć nie do opanowania jak okazało by się że są tego warte ;) ). Jakie macie zdanie i ewentualnie inne propozycje warte uwagi? :)
Moja rozpoczynająca się przygoda z NCFL2 Club :D :twisted: viewtopic.php?f=22&t=36714&view=unread#unread
Awatar użytkownika
SrogaDroga
Donator
Donator
Posty: 104
Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

15 kwie 2024, 11:11

Widzę, że w temacie cisza, to może coś rozruszam, mimo bardzo skromnej wiedzy i doświadczenia. Sam chętnie poznałbym odpowiedź na to pytanie - poniższy post to bardziej podsumowanie tego, co samemu udało mi się wyczytać/wyoglądać. Proszę nie traktować tego jako poradę zakupową :P Koniec disclaimera.

Zacznę od tego, że sprężyny Eibach do seryjnych Bilsteinów (z grubszymi stabami) to jest niezła opcja do jazdy ulicznej i beznapinkowo-torowej, ale u mnie się totalnie nie sprawdziła. Dupa siadła niżej, niż przód (NCFL2 Club PRHT z USA, czyli dokładnie to samo, co u Ciebie). Eibach odrzucił reklamację, bo tego modelu nie ma na liście kompatybilnych. Być może faktycznie amerykański PRHT ma cięższy tył albo nieco inną konstrukcję amorka? A może w moim egzemplarzu coś jest nie tak? Nie wiem. W każdym razie bezpieczniej pójść na całość, czyt. gwint (znawcy mówią, że można wtedy nawet zostawić seryjne staby).

Ogólnie to pytasz w temacie o "najlepsze", a potem piszesz, że BC za drogie - zdecyduj się :P Jak najlepsze, to Ohlins Road & Track lub KW v3, ale to okolice 10-12k, więc faktycznie trudno przełknąć, jeśli nie jest się zawieszeniowym geekiem.

Zbliżoną jakość za sporo niższą cenę podobno oferuje lokalno-kraftowy Timbur Hake aka Thunderlane.eu aka Bukkake ;) w wersji V2 (czyli z regulacją tłumienia). Ale tu też pojawia się kwestia problematycznego serwisu, jeśli kiedyś autorowi znudzi się ta robota.

Okolice 5-6k to chyba granica na zawias, który jeszcze oferuje sensowny kompromis torowo-uliczny, np. BC Racing BR Series, Tein Flex Z. Ten drugi nawet kupiłem dla siebie, ale ostatecznie nie zamontowałem przez zawirowania życiowo-lokalowe ;)
O ISC nic nie słyszałem - z jednej strony monotube w tej cenie wygląda kusząco, z drugiej strony dziwi mnie sprężyna 10 kg na przód (zwykle w NC ląduje 7 kg przód i 5-6 kg tył).
W tym przedziale cenowym jest jeszcze Bilstein B14 (bez regulacji tłumienia) - spodziewałbym się, że oferuje jakość tłumienia z półki wyżej, ale może to tylko moje zapatrzenie w markę.

Schodząc niżej z budżetem (okolice 3k), trzeba już się pogodzić z tym, że zawias nie połączy tak dobrze komfortu i stabilności, do tego dochodzą kompromisy w budowie, typu regulacja wysokości preloadem sprężyny. Jak analizowałem ten przedział, to w miarę sensowny/sprawdzony wydał mi się Tein Street Advance, ale chyba wolałbym wydać swoje pieniądze na ST X (budżetowa marka KW, brak regulacji tłumienia).

Jeszcze taniej można kupić chińskie Maxpeedingrods, ale kompletne zawieszenie za 1200-1600 zł powinno zapalić czerwoną lampkę. Z drugiej strony, jak ktoś chce glebić auto bez patrzenia na komfort i performance, to spoko opcja.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 kwie 2024, 11:42

Ze średniej półki masz jeszcze MeisterR
Awatar użytkownika
SrogaDroga
Donator
Donator
Posty: 104
Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

15 kwie 2024, 11:50

mutra pisze:
15 kwie 2024, 11:42
Ze średniej półki masz jeszcze MeisterR
Sprzedaje to ktoś w Polsce, albo chociaż UE?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 kwie 2024, 12:46

SrogaDroga pisze:
15 kwie 2024, 11:50
mutra pisze:
15 kwie 2024, 11:42
Ze średniej półki masz jeszcze MeisterR
Sprzedaje to ktoś w Polsce, albo chociaż UE?
Do mazdy kupisz w europejskim oddziale moss'a.
Bofi racing w uk wysyła do Europy
Awatar użytkownika
Maximus1919
Posty: 80
Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Poznań

16 kwie 2024, 7:18

SrogaDroga pisze:
15 kwie 2024, 11:11
Zacznę od tego, że sprężyny Eibach do seryjnych Bilsteinów (z grubszymi stabami) to jest niezła opcja do jazdy ulicznej i beznapinkowo-torowej, ale u mnie się totalnie nie sprawdziła. Dupa siadła niżej, niż przód (NCFL2 Club PRHT z USA, czyli dokładnie to samo, co u Ciebie). Eibach odrzucił reklamację, bo tego modelu nie ma na liście kompatybilnych. Być może faktycznie amerykański PRHT ma cięższy tył albo nieco inną konstrukcję amorka? A może w moim egzemplarzu coś jest nie tak? Nie wiem. W każdym razie bezpieczniej pójść na całość, czyt. gwint (znawcy mówią, że można wtedy nawet zostawić seryjne staby).
Ten problem jest bardzo często spotykany przy sprężynach Eibacha. Sam jak montowałem w swoich EU autach to miałem dokładnie ten sam efekt i pisząc do nich zawsze odp. Tak jest skonstruowane i że oni nie widzą problemu… 8-)

SrogaDroga pisze:
15 kwie 2024, 11:11
Ogólnie to pytasz w temacie o "najlepsze", a potem piszesz, że BC za drogie - zdecyduj się :P Jak najlepsze, to Ohlins Road & Track lub KW v3, ale to okolice 10-12k, więc faktycznie trudno przełknąć, jeśli nie jest się zawieszeniowym geekiem.
Trochę to źle ująłem ;) Bardziej miałem na myśli że najlepsze ale w rozsądnych pieniądzach. Większość z nas lata pewnie i tak tymi autami na codzień lub weekendowo dla zabawy i zawiasy po 10-12tys raczej nie są nam potrzebne do takiego użytkowania bo ich po prostu nie wykorzystamy. Dla mnie fajnie by było kupić coś co będzie dawało radę na codzień ale żeby nie był to zawias problematyczny w użytkowaniu i ewentualnym serwisowaniu. Także dla mnie np. Tein którego brałem pod uwagę zszedł na bok, na poczet właście ISC i BC. Przy czym ja jestem jeszcze tej starej daty gdzie fajne gwinty kupowało się po 3-3,5tys. I trochę te ceny po 5 i w górę wydają się absurdalne… :) Wiem że inflacja itp… Ale może inaczej, jeśli za ceną pójdzie jakość i użytkowość (której oczekuje) mogę takie pieniądze wyłożyć ;)
Stąd też temat o opiniach użytkowników tych zawieszeń żeby dodali coś od siebie, a może nawet i dali info że np. Nie warto jest wchodzić w takie zawodzenia bo można kupić coś innego za lepszą kasę, a na podobnym poziomie funkcjonalności :)
SrogaDroga pisze:
15 kwie 2024, 11:11

Okolice 5-6k to chyba granica na zawias, który jeszcze oferuje sensowny kompromis torowo-uliczny, np. BC Racing BR Series, Tein Flex Z. Ten drugi nawet kupiłem dla siebie, ale ostatecznie nie zamontowałem przez zawirowania życiowo-lokalowe ;)
O ISC nic nie słyszałem - z jednej strony monotube w tej cenie wygląda kusząco, z drugiej strony dziwi mnie sprężyna 10 kg na przód (zwykle w NC ląduje 7 kg przód i 5-6 kg tył).
W tym przedziale cenowym jest jeszcze Bilstein B14 (bez regulacji tłumienia) - spodziewałbym się, że oferuje jakość tłumienia z półki wyżej, ale może to tylko moje zapatrzenie w markę.

Schodząc niżej z budżetem (okolice 3k), trzeba już się pogodzić z tym, że zawias nie połączy tak dobrze komfortu i stabilności, do tego dochodzą kompromisy w budowie, typu regulacja wysokości preloadem sprężyny. Jak analizowałem ten przedział, to w miarę sensowny/sprawdzony wydał mi się Tein Street Advance, ale chyba wolałbym wydać swoje pieniądze na ST X (budżetowa marka KW, brak regulacji tłumienia).

Jeszcze taniej można kupić chińskie Maxpeedingrods, ale kompletne zawieszenie za 1200-1600 zł powinno zapalić czerwoną lampkę. Z drugiej strony, jak ktoś chce glebić auto bez patrzenia na komfort i performance, to spoko opcja.
I to jest fajna odp. Dzięki ;)
mutra pisze:
15 kwie 2024, 11:42
Ze średniej półki masz jeszcze MeisterR
Mamy kogoś na forum co lata na takim zawiasie?
Moja rozpoczynająca się przygoda z NCFL2 Club :D :twisted: viewtopic.php?f=22&t=36714&view=unread#unread
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

16 kwie 2024, 9:07

Maximus1919 pisze:
16 kwie 2024, 7:18
SrogaDroga pisze:
15 kwie 2024, 11:11
Zacznę od tego, że sprężyny Eibach do seryjnych Bilsteinów (z grubszymi stabami) to jest niezła opcja do jazdy ulicznej i beznapinkowo-torowej, ale u mnie się totalnie nie sprawdziła. Dupa siadła niżej, niż przód (NCFL2 Club PRHT z USA, czyli dokładnie to samo, co u Ciebie). Eibach odrzucił reklamację, bo tego modelu nie ma na liście kompatybilnych. Być może faktycznie amerykański PRHT ma cięższy tył albo nieco inną konstrukcję amorka? A może w moim egzemplarzu coś jest nie tak? Nie wiem. W każdym razie bezpieczniej pójść na całość, czyt. gwint (znawcy mówią, że można wtedy nawet zostawić seryjne staby).
Ten problem jest bardzo często spotykany przy sprężynach Eibacha. Sam jak montowałem w swoich EU autach to miałem dokładnie ten sam efekt i pisząc do nich zawsze odp. Tak jest skonstruowane i że oni nie widzą problemu… 8-)

SrogaDroga pisze:
15 kwie 2024, 11:11
Ogólnie to pytasz w temacie o "najlepsze", a potem piszesz, że BC za drogie - zdecyduj się :P Jak najlepsze, to Ohlins Road & Track lub KW v3, ale to okolice 10-12k, więc faktycznie trudno przełknąć, jeśli nie jest się zawieszeniowym geekiem.
Trochę to źle ująłem ;) Bardziej miałem na myśli że najlepsze ale w rozsądnych pieniądzach. Większość z nas lata pewnie i tak tymi autami na codzień lub weekendowo dla zabawy i zawiasy po 10-12tys raczej nie są nam potrzebne do takiego użytkowania bo ich po prostu nie wykorzystamy. Dla mnie fajnie by było kupić coś co będzie dawało radę na codzień ale żeby nie był to zawias problematyczny w użytkowaniu i ewentualnym serwisowaniu. Także dla mnie np. Tein którego brałem pod uwagę zszedł na bok, na poczet właście ISC i BC. Przy czym ja jestem jeszcze tej starej daty gdzie fajne gwinty kupowało się po 3-3,5tys. I trochę te ceny po 5 i w górę wydają się absurdalne… :) Wiem że inflacja itp… Ale może inaczej, jeśli za ceną pójdzie jakość i użytkowość (której oczekuje) mogę takie pieniądze wyłożyć ;)
Stąd też temat o opiniach użytkowników tych zawieszeń żeby dodali coś od siebie, a może nawet i dali info że np. Nie warto jest wchodzić w takie zawodzenia bo można kupić coś innego za lepszą kasę, a na podobnym poziomie funkcjonalności :)
SrogaDroga pisze:
15 kwie 2024, 11:11

Okolice 5-6k to chyba granica na zawias, który jeszcze oferuje sensowny kompromis torowo-uliczny, np. BC Racing BR Series, Tein Flex Z. Ten drugi nawet kupiłem dla siebie, ale ostatecznie nie zamontowałem przez zawirowania życiowo-lokalowe ;)
O ISC nic nie słyszałem - z jednej strony monotube w tej cenie wygląda kusząco, z drugiej strony dziwi mnie sprężyna 10 kg na przód (zwykle w NC ląduje 7 kg przód i 5-6 kg tył).
W tym przedziale cenowym jest jeszcze Bilstein B14 (bez regulacji tłumienia) - spodziewałbym się, że oferuje jakość tłumienia z półki wyżej, ale może to tylko moje zapatrzenie w markę.

Schodząc niżej z budżetem (okolice 3k), trzeba już się pogodzić z tym, że zawias nie połączy tak dobrze komfortu i stabilności, do tego dochodzą kompromisy w budowie, typu regulacja wysokości preloadem sprężyny. Jak analizowałem ten przedział, to w miarę sensowny/sprawdzony wydał mi się Tein Street Advance, ale chyba wolałbym wydać swoje pieniądze na ST X (budżetowa marka KW, brak regulacji tłumienia).

Jeszcze taniej można kupić chińskie Maxpeedingrods, ale kompletne zawieszenie za 1200-1600 zł powinno zapalić czerwoną lampkę. Z drugiej strony, jak ktoś chce glebić auto bez patrzenia na komfort i performance, to spoko opcja.
I to jest fajna odp. Dzięki ;)
mutra pisze:
15 kwie 2024, 11:42
Ze średniej półki masz jeszcze MeisterR
Mamy kogoś na forum co lata na takim zawiasie?
Napisz do@Berger. On miał meisterR zeta w Swoim z-sport NC1. Bardzo sobie chwalił
Awatar użytkownika
SrogaDroga
Donator
Donator
Posty: 104
Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

16 kwie 2024, 9:52

mutra pisze:
15 kwie 2024, 12:46
SrogaDroga pisze:
15 kwie 2024, 11:50
mutra pisze:
15 kwie 2024, 11:42
Ze średniej półki masz jeszcze MeisterR
Sprzedaje to ktoś w Polsce, albo chociaż UE?
Do mazdy kupisz w europejskim oddziale moss'a.
Bofi racing w uk wysyła do Europy
Ładny przelicznik ma francuski Moss - katalogowo 875 GBP, u nich 1436 EUR (4430 zł -> 6200 zł) :?

Przy wysyłce z UK niestety zrobi się podobnie po doliczeniu wysyłki/podatku/cła. No i w razie konieczności naprawy/serwisu zabawa od nowa.

A szkoda, bo naprawdę spoko opcja.
Awatar użytkownika
Maximus1919
Posty: 80
Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Poznań

16 kwie 2024, 17:51

Mutra, dzięki za info :)
SrogaDroga pisze:
16 kwie 2024, 9:52
mutra pisze:
15 kwie 2024, 12:46
SrogaDroga pisze:
15 kwie 2024, 11:50


Sprzedaje to ktoś w Polsce, albo chociaż UE?
Do mazdy kupisz w europejskim oddziale moss'a.
Bofi racing w uk wysyła do Europy
Ładny przelicznik ma francuski Moss - katalogowo 875 GBP, u nich 1436 EUR (4430 zł -> 6200 zł) :?

Przy wysyłce z UK niestety zrobi się podobnie po doliczeniu wysyłki/podatku/cła. No i w razie konieczności naprawy/serwisu zabawa od nowa.

A szkoda, bo naprawdę spoko opcja.
Kurczę biednemu zawsze wiatr w oczy :P
Moja rozpoczynająca się przygoda z NCFL2 Club :D :twisted: viewtopic.php?f=22&t=36714&view=unread#unread
MarcinQ
Posty: 2
Rejestracja: 02 mar 2024, 7:35
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

25 kwie 2024, 10:48

Pytanie, czy ktoś z was jeździ na Bilstein B14 ?
ODPOWIEDZ