Konwersja automatu na manual

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

nukepower
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

27 mar 2024, 11:38

Cześć,

Czy ktoś przerabiał temat konwersji ze skrzyni automatycznej na manualną w NC ?
Co jest potrzebne oprócz samej skrzyni, żeby to ogarnać ? :)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4598
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 mar 2024, 13:10

Na pewno pedały, pompa sprzęgła i takie tam. ECU trzeba przeprogramować.

Pytanie jest: po co? Automat ma swój sens i właściwości. Jeśli ktoś chce koniecznie manual to prościej kupić takie auto.

powered by RomDrop :-D

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

27 mar 2024, 15:38

Ja tam bym chętnie wymienił swoją manualną na automat, ale skompletowanie gratów pod automat, i znalezienie kogoś kto to ogarnie w czasie gdy jeszcze chciałem to zrobić i miałem na to fundusze niestety mnie przerosło :bang:
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4598
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 mar 2024, 15:49

Z kolegą się dogadajcie :) akurat każdy z was ma te graty których potrzebuje drugi xD

Albo się autami wymiencie :)

powered by RomDrop :-D


pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
nukepower
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

28 mar 2024, 10:59

Znaczy ja mam w manualu też, pytam czysto teoretycznie ;d Jak ktoś robił to prośba o kontakt.
matthew.m
Posty: 5
Rejestracja: 30 kwie 2024, 20:55
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Tarnowskie góry

30 kwie 2024, 21:18

Mam doświadczenie co prawda nie z mx5 ale też z silnikiem forda.
Skrzynia, wybierak, pedały, wiązka komputer TCU, licznik (nie koniecznie), kierownica (nie koniecznie), nie wiem czy jest inny wał.
Przekładka skrzyni to rozebranie połowy auta. Wycięcie lub dołożenie instalacji. Co do programu ECU to nie wystarczy go edytować. Trzeba wgrać cały, od wersji z automatem. Komp od skrzyni musi na bieżąco komunikować się z ECU a do tego nie wystarczy same jego dołożenie. Kolejne schody pojawiają się np przy różnych wersjach osprzętu silnika. Temat jest o wiele dłuższy. Ja straciłem mnóstwo pieniędzy i czasu mimo że robiłem to sam.
Zyskałem wiedzę także po bardziej precyzyjne info PW.
Finalnie u mnie wleciał z powrotem manual.

//edit

Ciągle mówimy o modyfikacjach w sferze serii/producenta auta. Są gotowe rozwiązania wykorzystujące inne sterowniki ale tu wchodzimy w etap budowy nie modyfikacji. Koszta ? Duże. Jeszcze jedno Sterownik produkowany przez firmę X nie musi współpracować z każdą skrzynią (jak było napisane na stronie internetowej). Klasyczny automat specyficznie zbudowany (o tym kiedy indziej) pojedzie bez sterownika. Zmiana biegu w górę to kopnięcie jak wjechanie w dziurę na drodze co krzywi felgi. Redukcja biegu to jak hamowanie awaryjne przez chwilę - skrzynia potrafi zablokować koła na suchym asfalcie.

Jeszcze jedno dla wszystkich użytkowników automatów. NIE włączamy biegu N podczas jazdy !! NIGDY. Do osób które robią tuning i na hamowni przy 180 włączają neutral by zrobić pomiar oporów, powinniście się ustawić do biczowania.
nukepower
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

04 maja 2024, 16:44

Dzieki za info, myslalem nad sprowadzeniem z USA, bo jest znacznie więcej automatów niż manualów, ale chyba sobie odpuszczę w takim razie.
matthew.m
Posty: 5
Rejestracja: 30 kwie 2024, 20:55
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Tarnowskie góry

04 maja 2024, 17:26

Zrobienie manuala z automatu jest trochę prościej. Przede wszystkim mając benzynę zawsze jest możliwość wysterowania silnika. Jeśli nie seryjnym to marketowym ECU. Reszta to mechanika.
Ja jestem OGROMNYM zwolennikiem automatycznej skrzyni. Naprawdę brakuje mi tego w mojej mx5. Mój kumpel (także właściciel mx5) twierdzi jednak że te automaty nie są zbyt dobre. Jako że jest to dowód anegdotyczny mam prośbę. Czy jest w okolicy Katowic jakiś spot zlot i osoba która ma automatyczną skrzynię we swojej mx5 i czy byłaby możliwość przejechania się taką ?
nukepower
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

06 maja 2024, 14:47

Five ma ZF 8HP z jaguara ;d
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4598
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 maja 2024, 15:30

Ja tam uważam że automat w NC jest całkiem ok. Jest on owszem dość starej konstrukcji i szybkością zbliżona do dwusprzeglowek nie grzeszy ale jeździ się całkiem przyjemnie.

w okolicach KRK NC z AT ma kol. Domel

Ze skrzynią AT całkiem ładnie współgra doładowanie np. w aucie Bjorma. Nagle auto robi się o wiele zrywniejsze i zwinniejsze bo czasem wystarczy lekko dodać gazu i skrzynia nie musi nic robić, psst załatwia sprawę.

powered by RomDrop :-D


pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
matthew.m
Posty: 5
Rejestracja: 30 kwie 2024, 20:55
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Tarnowskie góry

06 maja 2024, 17:21

Zf 6hp mam w swoim BMW
8hp to prawie to samo też jeździłem, BMW jaguar VW amarok
Te skrzynie można bez większego trudu zaadoptować i zaprogramować (Lamik, HTG nie polecam)
SJ6A-EL to jest oznaczenie z mazdy. Producenta na szybko nie znalazłem. Szybkość wg mojej wiedzy zależy w dużej mierze od sterownika.
Porównanie skrzyni z mx5 do dwu-sprzęgłowej jest nie na miejscu bo to zupełnie inne konstrukcje.
DQ250 też mam leży w garażu, czeka na swoją kolej do innego projektu.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5464
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

06 maja 2024, 20:17

Jeździłem paroma nc w seryjnym automacie i złego słowa nie dam powiedzieć. Ospały kiedy jedziesz spokojnie i całkiem ok jak jedziesz ostrzej. Typowy przedstawiciel swego gatunku i rocznika ale jeździ bardzo przyjemnie i potrafi byc dynamiczny.
matthew.m pisze:
06 maja 2024, 17:21
Te skrzynie można bez większego trudu zaadoptować i zaprogramować (Lamik, HTG nie polecam)
oraz CanTCU ;) HTG już praktycznie nia ma, no chyba że HTG Aviation :mrgreen: :lol: :lol: :poklony: :facepalm:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
matthew.m
Posty: 5
Rejestracja: 30 kwie 2024, 20:55
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Tarnowskie góry

06 maja 2024, 20:38

HTG Aviation
Kibicuje wszystkim którzy próbują coś stworzyć ale na litość boską jak nie potrafisz ogarnąć skrzyni biegów to nie bierzesz się za lotnictwo.
Miałem ich "produkt" więc mogę się wypowiedzieć.
ODPOWIEDZ