Cześć,
Czy ktoś przerabiał temat konwersji ze skrzyni automatycznej na manualną w NC ?
Co jest potrzebne oprócz samej skrzyni, żeby to ogarnać ?
Konwersja automatu na manual
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Na pewno pedały, pompa sprzęgła i takie tam. ECU trzeba przeprogramować.
Pytanie jest: po co? Automat ma swój sens i właściwości. Jeśli ktoś chce koniecznie manual to prościej kupić takie auto.
powered by RomDrop
Pytanie jest: po co? Automat ma swój sens i właściwości. Jeśli ktoś chce koniecznie manual to prościej kupić takie auto.
powered by RomDrop
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Z kolegą się dogadajcie akurat każdy z was ma te graty których potrzebuje drugi xD
Albo się autami wymiencie
powered by RomDrop
Albo się autami wymiencie
powered by RomDrop
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 kwie 2024, 20:55
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
Mam doświadczenie co prawda nie z mx5 ale też z silnikiem forda.
Skrzynia, wybierak, pedały, wiązka komputer TCU, licznik (nie koniecznie), kierownica (nie koniecznie), nie wiem czy jest inny wał.
Przekładka skrzyni to rozebranie połowy auta. Wycięcie lub dołożenie instalacji. Co do programu ECU to nie wystarczy go edytować. Trzeba wgrać cały, od wersji z automatem. Komp od skrzyni musi na bieżąco komunikować się z ECU a do tego nie wystarczy same jego dołożenie. Kolejne schody pojawiają się np przy różnych wersjach osprzętu silnika. Temat jest o wiele dłuższy. Ja straciłem mnóstwo pieniędzy i czasu mimo że robiłem to sam.
Zyskałem wiedzę także po bardziej precyzyjne info PW.
Finalnie u mnie wleciał z powrotem manual.
//edit
Ciągle mówimy o modyfikacjach w sferze serii/producenta auta. Są gotowe rozwiązania wykorzystujące inne sterowniki ale tu wchodzimy w etap budowy nie modyfikacji. Koszta ? Duże. Jeszcze jedno Sterownik produkowany przez firmę X nie musi współpracować z każdą skrzynią (jak było napisane na stronie internetowej). Klasyczny automat specyficznie zbudowany (o tym kiedy indziej) pojedzie bez sterownika. Zmiana biegu w górę to kopnięcie jak wjechanie w dziurę na drodze co krzywi felgi. Redukcja biegu to jak hamowanie awaryjne przez chwilę - skrzynia potrafi zablokować koła na suchym asfalcie.
Jeszcze jedno dla wszystkich użytkowników automatów. NIE włączamy biegu N podczas jazdy !! NIGDY. Do osób które robią tuning i na hamowni przy 180 włączają neutral by zrobić pomiar oporów, powinniście się ustawić do biczowania.
Skrzynia, wybierak, pedały, wiązka komputer TCU, licznik (nie koniecznie), kierownica (nie koniecznie), nie wiem czy jest inny wał.
Przekładka skrzyni to rozebranie połowy auta. Wycięcie lub dołożenie instalacji. Co do programu ECU to nie wystarczy go edytować. Trzeba wgrać cały, od wersji z automatem. Komp od skrzyni musi na bieżąco komunikować się z ECU a do tego nie wystarczy same jego dołożenie. Kolejne schody pojawiają się np przy różnych wersjach osprzętu silnika. Temat jest o wiele dłuższy. Ja straciłem mnóstwo pieniędzy i czasu mimo że robiłem to sam.
Zyskałem wiedzę także po bardziej precyzyjne info PW.
Finalnie u mnie wleciał z powrotem manual.
//edit
Ciągle mówimy o modyfikacjach w sferze serii/producenta auta. Są gotowe rozwiązania wykorzystujące inne sterowniki ale tu wchodzimy w etap budowy nie modyfikacji. Koszta ? Duże. Jeszcze jedno Sterownik produkowany przez firmę X nie musi współpracować z każdą skrzynią (jak było napisane na stronie internetowej). Klasyczny automat specyficznie zbudowany (o tym kiedy indziej) pojedzie bez sterownika. Zmiana biegu w górę to kopnięcie jak wjechanie w dziurę na drodze co krzywi felgi. Redukcja biegu to jak hamowanie awaryjne przez chwilę - skrzynia potrafi zablokować koła na suchym asfalcie.
Jeszcze jedno dla wszystkich użytkowników automatów. NIE włączamy biegu N podczas jazdy !! NIGDY. Do osób które robią tuning i na hamowni przy 180 włączają neutral by zrobić pomiar oporów, powinniście się ustawić do biczowania.