Blaszki obniżające fotel Five

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

nukepower
Posty: 118
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

11 mar 2024, 7:58

Zakupiłem blaszki obniżające fotele produkcji Five, natomiast po zamontowaniu mocno ograniczyła się regulacja fotela do tyłu.
Czy ktoś tu może poradził sobie z tym ?
Myślałem nad wycięciem jeszcze trochę wewnętrznej szyny.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 kwie 2024, 19:26

Zrób zdjęcie jak to zamontowałeś, bo chyba coś jest nie tak.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
nukepower
Posty: 118
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

04 kwie 2024, 20:29

Dobrze zamontowałem, już kontaktowałem się z producentem i powiedzieli, że tak jest ;d Już dodali też tą informację na stronie. W fotelu kierowcy trzeba skrócić też tą wewnętrzną szynę i wtedy ma się ok 90% tego co na fabrycznych mocowaniach, brakuje 2 ząbków do samego końca. Temat dotyczy tylko wersji poliftowych, lub przedlifta z regulacja wysokosci fotela.
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 234
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

09 kwie 2024, 20:31

Trochę z innej baczki, ale może to komuś pomoże. Fotele z regulacją wysokości w nc to moim skromny zdaniem śmietnik. W najniższej możliwej pozycji siedzi się w nich dużo wyżej jak w fotelach bez tej regulacji. Samo siedzisko jest też beznadziejnie twarde i płaskie. Jest też wyżej w stosunku do boczków, więc fotel z regulacją gorzej trzyma tyłek na boki.
Generalnie zamiast wymieniać blaszki na obniżające w takim fotelu, lepiej go oddać na skup i zakupić fotel bez regulacji wysokości. Może się okazać, że to obniży wam fotel podobnie jak blaszki (nie wiem jak bardzo obniżają blaszki w stołkach z regulacją), a dodatkowo zyskacie na komforcie siedzenia. Różnica jest na prawdę odczuwalna.
A jak ktoś ma fotel z bardzo ładną skórą, którą chciałby zachować, to całkiem możliwe, że pokrycie da się w całości przeszczepić. Jedyne co budzi moje wątpliwości to to czy materiał na siedzisko ze stołka z regulacją będzie odpowiednio szeroki, by dobrze pasować na siedzisko bez tej regulacji. Może ktoś inny ma z tym doświadczenie?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

10 kwie 2024, 13:20

Fotel z regulacją też da się trochę obniżyć. A konkretnie tył siedziska obniża się jakieś 2cm względem oparcia. Jest gdzieś na forum opisane jak to zrobić. Z tego pamiętam to jakieś elementy stelaża przykręca się na odwrót co powoduje obniżenie siedziska. Nie jest to taki efekt jak blaszki w fotelach bez regulacji, ale dobre i to.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

11 kwie 2024, 7:27

Blaszki (wygięte) do fotela z regulacją obniżają dokładnie tyle co blaszki (płaskie) w zwykłym fotelu (przynajmniej w mojej wersji).
Obniżenie samego siedziska ma ten minus, że robi się wielka szpara na łączeniu siedzisko - oparcie.
Zgadzam się, że seryjne fotele z regulacją wysokości to jedna wielka pomyłka.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3673
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

11 kwie 2024, 7:41

Fifkers pisze:
10 kwie 2024, 13:20
Fotel z regulacją też da się trochę obniżyć. A konkretnie tył siedziska obniża się jakieś 2cm względem oparcia. Jest gdzieś na forum opisane jak to zrobić. Z tego pamiętam to jakieś elementy stelaża przykręca się na odwrót co powoduje obniżenie siedziska. Nie jest to taki efekt jak blaszki w fotelach bez regulacji, ale dobre i to.
Blaszki ktore trzymaja fotel, tak jak piszesz, przykreca sie nad płozą prowadzącą a nie pod (jak jest oryginalnie). Wtedy fotel opada o te 2-3cm ale tez skraca sie mozliwość odsunięcia fotela do tyłu o te 4-5cm. Coś za coś.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

11 kwie 2024, 10:11

Nie, nie to nie o blaszki chodzi. To elementy w stelażu pod pianką siedziska po bokach.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1388
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

11 kwie 2024, 18:41

Fifkers pisze:Nie, nie to nie o blaszki chodzi. To elementy w stelażu pod pianką siedziska po bokach.
Jest to opisane na miata.net, szukaj "chicken mod".Obrazek

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

11 kwie 2024, 20:03

Właśnie to :) Robiłem kilka lat temu ten mod.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Maximus1919
Posty: 79
Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Poznań

12 kwie 2024, 17:40

To ja może zadam pytanie z innej beczki, czy te blaszki obniżające z polifta da się zamontować w NCFL2 z USA? Bo stronie patrzyłem na to i wydaje mi się że niekoniecznie będzie to pasowało, a przynajmniej nie są te mocowania takie same jak w EU :/
Moja rozpoczynająca się przygoda z NCFL2 Club :D :twisted: viewtopic.php?f=22&t=36714&view=unread#unread
ODPOWIEDZ