OEM Bilstein vs Tein Street Advance Z

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Maximus1919
Posty: 80
Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Poznań

10 mar 2024, 19:30

Cześć wszystkim! ;)

Jako że nie znalazłem takiego porównania to chciałbym poruszyć pewien temat zawieszeń. Mam w serii w moim NCFL2 żółte amory bilsteina i nie wiem w jakim kierunku iść, czy wkładać sprężyny -3cm i tak śmigać. Czy lepiej wejść odrazu w gwint Teina Street Advance Z? Jakie są wasze doświadczenia? Czy jest sens przechodzić z Bilek na Teina pod kątem właściwości jezdnych?
To czego ja potrzebuję to obniżenie auta, fajnie jak by był sztywny i stabilny w zakrętach (może raz na sezon wybiorę się na MC) :)
Moja rozpoczynająca się przygoda z NCFL2 Club :D :twisted: viewtopic.php?f=22&t=36714&view=unread#unread
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

11 mar 2024, 4:02

Nie za bardzo Ci odpowiem ale może ktoś się wypowie bardziej w temacie.


Trochę myślałem jakiś czas temu o Teinie, ale jakoś tak bardziej sensowny wydawał mi się zestaw Flex-Z

Były w ogóle montowane Bilsteiny wraz z nie obniżającymi sprężynami?

Możesz zmierzyć wysokość od jezdni do krawędzi błotników przód i tył? To dla mnie ciekawe bo ja mam w przedlifcie założone zawieszenie seryjne bez Bilsteinow ale od polifta i mam wrażenie że siedzi niżej niż było na przedliftowym i ogólnie teraz wygląda bardziej harmonijnie.

Na MC możesz jechać jak jest. Najważniejsza i tak jest radocha z zabawy.

powered by RomDrop :-D


pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Maximus1919
Posty: 80
Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Poznań

11 mar 2024, 19:42

Czyli jak do seryjnych bilkow założę np Eibachy -3cm to może tyle nie zejść?

Jasne jasne, jutro powinienem być przy aucie to ci zmierzę :)
Moja rozpoczynająca się przygoda z NCFL2 Club :D :twisted: viewtopic.php?f=22&t=36714&view=unread#unread
Awatar użytkownika
pulmoll45
Posty: 41
Rejestracja: 02 lut 2022, 14:16
Model: Inny
Lokalizacja: Gdynia

11 mar 2024, 22:46

Jako posiadacz smutnych czarnych amorów też chętnie poznam opinie na temat Tein vs bilstein :mrgreen:

Gwint to zawsze większy zakres regulacji niż sprężyny, tylko trzeba też pamiętać, że takie ustawianie twardości z tyłu jest upierdliwe przez konstrukcję bagażnika
Awatar użytkownika
michalkow
Posty: 98
Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
Model: NA
Wersja: 1.6 1997
Lokalizacja: Ćmielów

15 mar 2024, 12:14

W NC dołożyłem sprężyny Eibacha do Bilsteinów B8. I wtedy zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Auto na nierównościach zaczęło się strasznie bujać w pionie. W efekcie regularnie darłem podwoziem o wszelkie wystające garby, koleiny itp. Przyznam, że do tej pory nie wiem, dlaczego tak się działo, bo amory nie wykazywały oznak zużycia.

W każdym razie wywaliłem bile i sprężyny, wrzucając Tein Street Advance Z. Poprawa była pod każdym względem. Problematyczne bujanie ustało. Samochód zaczął zdecydowanie lepiej się prowadzić (dołożyłem przy okazji stabilizatory z RX-7). Komfort też był akceptowalny mimo ustawienia gwintu na najtwardszy... a właśnie - ten gwint jest bardzo cywilizowany i jeśli szukasz czegoś bardziej na drogę niż na tor, to sprawdzi się idealnie.

Z uwagi na swoje doświadczenia brałbym Teina.

Co do ustawiania twardości:
- z przodu miałem wywiercone otwory w rozpórkach, żeby dostać się do regulacji,
- z tyłu w celu uzyskania dostępu wywaliłem plastiki z bagażnika.
Awatar użytkownika
Maximus1919
Posty: 80
Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Poznań

15 mar 2024, 15:39

Alex pisze:
11 mar 2024, 4:02
Nie za bardzo Ci odpowiem ale może ktoś się wypowie bardziej w temacie.


Trochę myślałem jakiś czas temu o Teinie, ale jakoś tak bardziej sensowny wydawał mi się zestaw Flex-Z

Były w ogóle montowane Bilsteiny wraz z nie obniżającymi sprężynami?

Możesz zmierzyć wysokość od jezdni do krawędzi błotników przód i tył? To dla mnie ciekawe bo ja mam w przedlifcie założone zawieszenie seryjne bez Bilsteinow ale od polifta i mam wrażenie że siedzi niżej niż było na przedliftowym i ogólnie teraz wygląda bardziej harmonijnie.

Na MC możesz jechać jak jest. Najważniejsza i tak jest radocha z zabawy.

powered by RomDrop :-D
67 tył i 68 przód :)
Moja rozpoczynająca się przygoda z NCFL2 Club :D :twisted: viewtopic.php?f=22&t=36714&view=unread#unread
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 344
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

15 mar 2024, 17:19

Bardziej miarodajne jest mierzenie od środka piasty do krawedzi błotnika, bo pomiar od jezdni może być nieporównywalny jeżeli koła z oponami maja inny rozmiar.
Awatar użytkownika
Maximus1919
Posty: 80
Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Poznań

15 mar 2024, 19:54

Masz full pakiet ;)
Załączniki
IMG_4119.jpeg
IMG_4119.jpeg (4.66 MiB) Przejrzano 227 razy
IMG_4121.jpeg
IMG_4121.jpeg (4.92 MiB) Przejrzano 227 razy
Moja rozpoczynająca się przygoda z NCFL2 Club :D :twisted: viewtopic.php?f=22&t=36714&view=unread#unread
Jary
Posty: 36
Rejestracja: 31 paź 2022, 19:45
Model: NC FL
Lokalizacja: DE

23 mar 2024, 15:36

Zmieniałem ostatnio sprężyny na Eibachy. Amortyzatory zostały standardowe czarne. Jestem mega zadowolony. Komfort każdy się nie zmienił, żona potwierdziła, a uto wygląda o niebo lepiej. Dodatkowo mam sztaby od rexa.
Miałem ogólnie plan kupić koni sport ale ze względu na długi czas oczekiwania na nie, zdecydowałem się najpierw na same sprężyny obniżające.
Zestaw Teina Flex Z też chodził mi po głowie, ale również nie był w tym czasie dostępny (wersja z papierami na Niemcy).
Czekam teraz na dostępność samych amortyzatorów Koni.
Jeżdżę dłuższe trasy Mazdą, wiec nie chce rezygnować z komfortu. Tein daje wiele możliwości regulacji ale czy mi to potrzebne?
Załączniki
IMG_1072.jpeg
IMG_1072.jpeg (2.74 MiB) Przejrzano 167 razy
IMG_0023.jpeg
IMG_0023.jpeg (2.69 MiB) Przejrzano 167 razy
Awatar użytkownika
Maximus1919
Posty: 80
Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Poznań

23 mar 2024, 16:06

A masz może zdjęcia z przed obniżenia tak żeby porównać? I jak z wysokością przód/tył? Nie masz tak że przód wygląda jak by był wyżej od tyłu?
Moja rozpoczynająca się przygoda z NCFL2 Club :D :twisted: viewtopic.php?f=22&t=36714&view=unread#unread
Jary
Posty: 36
Rejestracja: 31 paź 2022, 19:45
Model: NC FL
Lokalizacja: DE

23 mar 2024, 16:23

Górne zdjęcie to po a dolne przed :)
Tył siedzi ok 1 cm wyżej niż przód. Wydaje mi się że przez większy negatyw na przodzie.
Tuz po wymianie a przed regulacją geometrii siedział przód i tył ok 5 cm niżej.
ODPOWIEDZ