Hej, zrobiłem zwarcie podczas wymiany żarówki podsufitki
Spalił się bezpiecznik nr 5 pod maską. Po wymianie na nowy, wróciło otwieranie bagażnika i oświetlenie wnętrza, ale… lampka działa tylko podczas otwarcia drzwi pasażera i jak przesunę przełącznik na oświetlenie ciągłe.
Nie swieci się także oświetlenie stacyjki.
Nie pamietam jednak, czy mam w aucie brzęczyk włączonych świateł mijania po otwarciu drzwi kierowcy no ale on też nie działa
Podczas zwarcia czułem smrodek jakby spalonej elektroniki. Myślałem, że to ona w lampce się sfajczyła, ale po jej demontażu żadnej elektroniki w niej nie ma.
Gdzie szukać przyczyny ?
Btw. za co odpowiada bezpiecznik nr 5 w nogach kierowcy? (jest opisany jako illumi - oświetlenie) - ten jest sprawny.
[nc] Brak oświetlenia wnętrza
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
w zegarach
Ostatnio zmieniony 20 cze 2023, 6:06 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Zgadza się, regulator oświetlenia wnętrza także jest w zegarach. Zapewne spaliłes tylko tranzystor na jego wyjściu.
Na zdjęciu zegary z anglika. Czarne okrągłe mniej więcej pośrodku to brzęczyk. Po prawej stronie obok białego złącza 2x6 pin jest tranzystor z opisem K2926. Zobacz czy u ciebie to podobnie wygląda i czy są sledy spalenizny w tej okolicy.
tranzystor 2SK2926. N-mosfet w obudowie DPAK-2 sterowany z poziomów logiki 5V (napięcie progowe bramki 1.5-2.5v). Nie powinno być problemów ze znalezieniem zamiennika ani wymiana.
Nie pekaj, też coś podobnego odwaliłem kiedyś modyfikując oświetlenie w Subaru. Udało się naprawić analogicznie.
Nóżka z opisem J3 1E to źródło tranzystora S, podłączone do masy GND auta, pin 1A na złączu.
Środkowa nóżka ta obcięta oraz metalowa obudowa przy napisie k2926 to dren D, podłączony do pinuu 1F na którym jest wyjście na żaróweczki oswietlenia
Na zdjęciu zegary z anglika. Czarne okrągłe mniej więcej pośrodku to brzęczyk. Po prawej stronie obok białego złącza 2x6 pin jest tranzystor z opisem K2926. Zobacz czy u ciebie to podobnie wygląda i czy są sledy spalenizny w tej okolicy.
tranzystor 2SK2926. N-mosfet w obudowie DPAK-2 sterowany z poziomów logiki 5V (napięcie progowe bramki 1.5-2.5v). Nie powinno być problemów ze znalezieniem zamiennika ani wymiana.
Nie pekaj, też coś podobnego odwaliłem kiedyś modyfikując oświetlenie w Subaru. Udało się naprawić analogicznie.
Nóżka z opisem J3 1E to źródło tranzystora S, podłączone do masy GND auta, pin 1A na złączu.
Środkowa nóżka ta obcięta oraz metalowa obudowa przy napisie k2926 to dren D, podłączony do pinuu 1F na którym jest wyjście na żaróweczki oswietlenia
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Dziękuje Alex za odpowiedz. Wyciągnąłem zegary, bo myślałem ze tam faktycznie coś się zjarało, ale wg mnie wszystko wyglada w porządku. Ten tranzystor o którym pisałeś, nie wydaje się być uszkodzony. Nic nigdzie nie śmierdzi spalenizną.
Ewentualnie podpowiedz laikowi jak sprawdzić ten tranzystor? Miernik mam
Ewentualnie podpowiedz laikowi jak sprawdzić ten tranzystor? Miernik mam
- Załączniki
-
- IMG_8420.jpeg (2.72 MiB) Przejrzano 1509 razy
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Sprawdź czy jest zwarcie z S tranzystora na mase - pin 1A (lewy górny na twoim zdjęciu) i czy jest przejście (zwarcie) z D na 1F (prawy rząd pinów, 3 od góry). Powinny być oba zwarcia, natomiast zwarcia z 1A na 1F nie powinno być
Sterowanie tranzystorem trzeba by zmierzyć napięcie na bramce G (powinna być fala prostokątna ale nie wiem o jakiej częstotliwości) ale to niewygodne w aucie.
Jeśli tu jest ok to może jednak brak +12V na lampkach?
Sterowanie tranzystorem trzeba by zmierzyć napięcie na bramce G (powinna być fala prostokątna ale nie wiem o jakiej częstotliwości) ale to niewygodne w aucie.
Jeśli tu jest ok to może jednak brak +12V na lampkach?
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Sprawdziłem:
zwarcie z S tranzystora na mase - pin 1A - jest
przejście (zwarcie) z D na 1F - jest
zwarcia z 1A na 1F - brak
To może lampka uszkodzona? Wyciągam ją.
Btw. Podpowiedz proszę skąd wiesz, który pin na złączu to 1A, 1F itd, są przecież nieopisane
Możliwe jest wyłączenie brzęczyka niezapietych pasów?
zwarcie z S tranzystora na mase - pin 1A - jest
przejście (zwarcie) z D na 1F - jest
zwarcia z 1A na 1F - brak
To może lampka uszkodzona? Wyciągam ją.
Btw. Podpowiedz proszę skąd wiesz, który pin na złączu to 1A, 1F itd, są przecież nieopisane
Możliwe jest wyłączenie brzęczyka niezapietych pasów?
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Z dokumentacji która ściągnąłem kiedyś ze strony ncmiataservicemanual.com teraz jest poprzez webarchive
Oświetlenie to nie tylko lampka ale też przyciski w kabinie, na panelu kierownicy itd. Ich podświetlenie działa czy nie?
Brzęczyk pasów da się wyłączyć forscanem
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Oświetlenie to nie tylko lampka ale też przyciski w kabinie, na panelu kierownicy itd. Ich podświetlenie działa czy nie?
Brzęczyk pasów da się wyłączyć forscanem
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Podświetlenie na kierownicy i radiu działa.
Reasumując:
Nie zamknę centralnego z pilota jak drzwi kierowcy są otwarte,
nie działa lampka podsufitki kiedy drzwi kierowcy są otwarte,
nie działa podświetlenie stacyjki,
nie działa brzęczyk kluczyka w stacyjce i włączonych świateł po otwarciu drzwi kierowcy,
nie pokazuje się ikonka otwartych drzwi na zegarach, kiedy otwarte są drzwi kierowcy.
Reasumując:
Nie zamknę centralnego z pilota jak drzwi kierowcy są otwarte,
nie działa lampka podsufitki kiedy drzwi kierowcy są otwarte,
nie działa podświetlenie stacyjki,
nie działa brzęczyk kluczyka w stacyjce i włączonych świateł po otwarciu drzwi kierowcy,
nie pokazuje się ikonka otwartych drzwi na zegarach, kiedy otwarte są drzwi kierowcy.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
sciagnij sobie schematy i poanalizuj gdzie jest problem
viewtopic.php?f=72&t=32955&p=541303&hil ... ta#p541303
zegary rozumiem ogladales i upalonych elementow/sciezek nie widac?
Nie jestem pewien czy u ciebie upalone jest coś w instalacji czy w zegarach.
viewtopic.php?f=72&t=32955&p=541303&hil ... ta#p541303
zegary rozumiem ogladales i upalonych elementow/sciezek nie widac?
Nie jestem pewien czy u ciebie upalone jest coś w instalacji czy w zegarach.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Ja bym sprawdził krańcówkę w drzwiach kierowcy i przewód od niej - skoro nie reaguje na nic, co powinno się dziać po otwarciu drzwi kierowcy, to tak jakby auto nie wykrywało ich otwarciaJary pisze: ↑21 cze 2023, 10:17Podświetlenie na kierownicy i radiu działa.
Reasumując:
Nie zamknę centralnego z pilota jak drzwi kierowcy są otwarte,
nie działa lampka podsufitki kiedy drzwi kierowcy są otwarte,
nie działa podświetlenie stacyjki,
nie działa brzęczyk kluczyka w stacyjce i włączonych świateł po otwarciu drzwi kierowcy,
nie pokazuje się ikonka otwartych drzwi na zegarach, kiedy otwarte są drzwi kierowcy.
Sprawdzałem i przejście od krańcówki do złącza przy zegarach jest. Pisałem wyżej, że nie zamknę auta kiedy drzwi kierowcy są otwarte. Także reaguje.
Kurczę, nie mam z kim podmienić zegarów
Ciekawostka, kiedy spalił się bezpiecznik nr 5 pod maską, zegary przeszły w tryb „awaryjny” i za każdym przekręceniem kluczyka w stacyjce, wszystkie wykonywały obrót do pozycji końcowej i z powrotem.
Może da się taką opcje na stałe uruchomić Forscanem?
Kurczę, nie mam z kim podmienić zegarów
Ciekawostka, kiedy spalił się bezpiecznik nr 5 pod maską, zegary przeszły w tryb „awaryjny” i za każdym przekręceniem kluczyka w stacyjce, wszystkie wykonywały obrót do pozycji końcowej i z powrotem.
Może da się taką opcje na stałe uruchomić Forscanem?
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Zawsze możesz kupić zegary choćby od angola, do testów powinno wystarczyć. Jeśli będziesz miał zamiar uruchomić silnik konieczne programowanie immo forscanem. Ew immo bypass w ECU jeśli masz Tactrix Openport
Procedura powitalna zegarów byłaby fajna ale nie ma w forscanie takiego przelacznika.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Procedura powitalna zegarów byłaby fajna ale nie ma w forscanie takiego przelacznika.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting